Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2011-02-19 21:31:21

cholirbk.
Nieźle sie stara
Skąd: Rabka-Zdrój
Zarejestrowany: 2010-10-13
Posty: 250
Silnik / moc / zasilanie: 900/
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: cinquecento

[MANUAL] Podpięcie zegarów z obrotomierzem Np. ZEGARY Z CCS W CC900

Witam może się komuś przyda wiec poprowadzę krok po kroku jak to zrobic:

1.Rozpoczynamy od odkręcenia daszka nad licznikiem połączonego z zegarkiem i sterowaniem nawiewami. Mocowanego na 5 śrub na kluczyk imbusowy.
2.Następnie odkręcamy 4śruby na śrubokręt gwiazdkowy trzymające nasz licznik .
3.Później wypinamy 3 kostki z kabelkami od naszego licznika :
- po lewej jednej białej
- po prawej dwóch czerwonej oraz białej
Po ich odłączeniu odchylamy lekko licznik i wsuwając rękę za licznik wypinamy linkę od  prędkościomierza.I już możemy zabrac nasz licznik z samochodu.

Zaczynamy przygotowanie licznika do podpięcia w naszym CC:
1.) Wlutowujemy kabelek potrzebny do działania obrotka

http://img140.imageshack.us/img140/3230/wlutowaniekabelka.th.jpg

2.)Widok licznika z przygotowanymi kabelkami do podłączenia
Zakończenie kabelków wtyczkami ułatwia ewentualne wymontowywanie licznika
np do wymiany żarówek,zminy podświetlenia lub tarcz licznika

http://img84.imageshack.us/img84/5381/widoklicznikaztyu.th.jpg

3.)Teraz musimy wyprowadzic kabelek od pinu o nr 85 z pod maski naszego samochodu pod licznik

http://img12.imageshack.us/img12/3885/pin85dopodlaczeniaobrot.th.jpg

Wyprowadzenie kabelka do środka samochodu dowolnie ,ja mam w taki sposób jak na zdjeciu.
przekaźnik ten będzie podawał sygnał do obrotomierza.

4.)Następnie wpinamy sie w 3 Pin białej kostki pod licznikiem z prawej strony:

http://img98.imageshack.us/img98/792/kostkipodlicznikiemdopo.th.jpg

Ja wykorzystałem kabelek który był wcześniej wpięty w ten 3Pin. W niektórych CC to miejsce jest bez żadnego kabelka np. kolega tak miał w CC700.

5.)Na koniec wpinamy kostki z kablami do licznika oraz linkę prędkościomierza.
Zakręcamy 4 śruby mocujące licznik a następnie zakładamy daszek i również wkręcamy 5 śrub mocujących i mamy już licznik z obrotomierzem.

w razie jakichkolwiek problemów służę pomocą przez gg : 6457609 lub na pw .


"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert

Offline

 

#2 2011-03-04 23:43:19

Grezes38
Moderator
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2008-11-21
Posty: 5792
Silnik / moc / zasilanie: 700/FOS/lpg
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: [MANUAL] Podpięcie zegarów z obrotomierzem Np. ZEGARY Z CCS W CC900

Ze schematu wynika że sygnał prowadzony jest przewodem czerwonym z pinu 23 do obrotka bez żadnego przekaźnika.Poproszę autora żeby wyjasnił o co miał na myśli.Nie bardzo jest inne wyjście jak zdjąć część izolacji i wlutować przewód.Są co prawda takie klemy do zaciskania na przewodzie ale jakoś nie mam do tego zaufania.


Myśl szybciej niż jedziesz, jedź wolniej niż myślisz!

Offline

 

#3 2011-03-05 00:26:44

cholirbk.
Nieźle sie stara
Skąd: Rabka-Zdrój
Zarejestrowany: 2010-10-13
Posty: 250
Silnik / moc / zasilanie: 900/
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: cinquecento

Re: [MANUAL] Podpięcie zegarów z obrotomierzem Np. ZEGARY Z CCS W CC900

Ja mam podpięty licznik w ten sposób i działa . Kontorolka od wtrysku zapalić się moze bo mojemu koledze też sie tak dzieje ale po odpaleniu powina Ci zgasnąć .U mnie działa wszystko jak należy .A jeśli chodzi o wpinanie sie pod pin 23 od kompa to powiem Ci ze nie sprawdzałem . Ja poprostu wykorzystałem kabelek wychodzący z białej kostki z pinu 3 użyłem koncówek zaciskanych na przewodach aby uniknąc lutowania.a od przekaźnika z pod maski wziołem sygnał na obrotomierz.
Może kolego źle coś podpiołeś Jak nie zadziała Ci tak jak ja zrobiłem to pisz na GG6457609
to może jakoś Ci postaram sie pomóc


"Wszyscy wiedzą, że coś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to coś robi."- Einstein Albert

Offline

 

#4 2011-03-05 10:41:04

emilcc
Nieźle sie stara
Skąd: Lublin
Zarejestrowany: 2008-08-12
Posty: 96
Silnik / moc / zasilanie: 899/39/wtrysk
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: CC
Serwis  
Ostrzeżenia: 1

Re: [MANUAL] Podpięcie zegarów z obrotomierzem Np. ZEGARY Z CCS W CC900

ja mam identycznie podłączony i tez działa jak należy, a kabelek sobie puściłem po lince od predkościomierza.

Offline

 

#5 2011-03-05 13:20:23

Grezes38
Moderator
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2008-11-21
Posty: 5792
Silnik / moc / zasilanie: 700/FOS/lpg
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: [MANUAL] Podpięcie zegarów z obrotomierzem Np. ZEGARY Z CCS W CC900

Ja bym podpiął pod pin 23 tak jak wynika ze schematu.


Myśl szybciej niż jedziesz, jedź wolniej niż myślisz!

Offline

 

#6 2011-03-10 19:58:23

Grezes38
Moderator
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2008-11-21
Posty: 5792
Silnik / moc / zasilanie: 700/FOS/lpg
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: [MANUAL] Podpięcie zegarów z obrotomierzem Np. ZEGARY Z CCS W CC900

Podepnij tak jak jest na mapie.


Myśl szybciej niż jedziesz, jedź wolniej niż myślisz!

Offline

 

#7 2011-03-22 07:48:51

egie
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2008-07-27
Posty: 430
Silnik / moc / zasilanie: 704 LPG FOS
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: cc

Re: [MANUAL] Podpięcie zegarów z obrotomierzem Np. ZEGARY Z CCS W CC900

W książce p.t. "Elektronika w moim samochodzie", która jest zamieszczona na str.
http://chomikuj.pl/egie38 jest prosty układ do sprawdzania prawidłowości wskazań obrotomierzy w punkcie odpowiadającym częstotliwości sieci - 1500 obr./min dla czterocylindrowego ale po podłączeniu transformatora poprzez poprzez mostek uzyskamy dodatkowo 3000 obr./min.

Offline

 

#8 2011-04-13 21:46:21

xsebek92
Nowy
Zarejestrowany: 2011-02-26
Posty: 16
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji: 1992
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: [MANUAL] Podpięcie zegarów z obrotomierzem Np. ZEGARY Z CCS W CC900

Witam dziś zakupiłem licznik od sportinga. zrobiłem wszystko jak napisane wyżej i obrotomierz nie działa. Czy może mi ktoś powiedzieć jakie napięcie powinno wychodzić z tej kostki pod pinem 85 ? Bo u mnie jest niecały 1 V. Co może być przyczyną nie działającego obrotomierza?

Offline

 

#9 2011-04-14 00:19:02

xsebek92
Nowy
Zarejestrowany: 2011-02-26
Posty: 16
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji: 1992
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: [MANUAL] Podpięcie zegarów z obrotomierzem Np. ZEGARY Z CCS W CC900

gaźnik

Ostatnio edytowany przez xsebek92 (2011-04-14 00:19:16)

Offline

 

#10 2011-05-11 23:31:08

Chudy
Nieźle sie stara
Skąd: Oświęcim
Zarejestrowany: 2011-04-23
Posty: 113
Silnik / moc / zasilanie: 704/ 30 z hakiem!
Rok produkcji: 93
Posiadany pojazd: ED SZPORT

Re: [MANUAL] Podpięcie zegarów z obrotomierzem Np. ZEGARY Z CCS W CC900

pytanie:  co w przypadku 700 ? jest możliwość podłączenia obrotomierza z CCS żeby to jakoś działało? jest jeszcze kwestia różnicy tłoków co może być problemem... może ktoś to ewentualnie opisać ? jak podłączyć i jak wyregulować ?

Offline

 

#11 2011-05-11 23:59:06

sven
Nowy
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2010-09-18
Posty: 20
Silnik / moc / zasilanie: 703/31/FOS/LPG
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: CC

Re: [MANUAL] Podpięcie zegarów z obrotomierzem Np. ZEGARY Z CCS W CC900

Poszukaj na forum - temat juz byl.

Offline

 

#12 2012-01-07 12:39:27

kszywy
VIP
Skąd: Bielsko-Biała
Zarejestrowany: 2009-05-14
Posty: 1925
Silnik / moc / zasilanie: 1242ccm 16v, 86KM, Pb95 / 999ccm, 44KM, Pb95
Rok produkcji: 98 / 93
Posiadany pojazd: Fiat Punto Sporting / CC SWAP

Re: [MANUAL] Podpięcie zegarów z obrotomierzem Np. ZEGARY Z CCS W CC900

ja mam 999ccm na wtrysku ( z uno ) i zastanawiam sie czy z tym podpięciem wygląda tak samo czy coś może być inaczej ?


Jeżeli ktoś ma do mnie jakieś pytanie, sprawę lub coś innego to odezwij się na GG : 5378845 img/smilies/big_smile
Zapraszam do oceny mojego centka img/smilies/smile
http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=11694

Offline

 

#13 2012-01-07 14:04:37

srebrny cienias
VIP
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2009-02-07
Posty: 3199
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd:

Ostrzeżenia: 2

Re: [MANUAL] Podpięcie zegarów z obrotomierzem Np. ZEGARY Z CCS W CC900

normalnie podpinasz do przekaźnika albo do kompa

Offline

 

#14 2012-01-07 15:39:41

pjotrek
VIP
Skąd: z Nienacka
Zarejestrowany: 2009-10-01
Posty: 1510
Silnik / moc / zasilanie: 1.0 /54KM
Rok produkcji: 1999
Posiadany pojazd: Corsche

Re: [MANUAL] Podpięcie zegarów z obrotomierzem Np. ZEGARY Z CCS W CC900

możesz też podpiąć pod cewkę

Offline

 

#15 2012-02-12 09:26:17

cropptown89
Stary wyjadacz
Skąd: R.Sl
Zarejestrowany: 2012-01-25
Posty: 551
Silnik / moc / zasilanie: 1.4 8V/1.2 8V
Rok produkcji: 2007/2002
Posiadany pojazd: Grande Punto/Seicento

Re: [MANUAL] Podpięcie zegarów z obrotomierzem Np. ZEGARY Z CCS W CC900

Moge oficjalnie stwierdzić że udało mi się podłączenie tego licznika img/smilies/wink jedyne co musiałem zrobić jeszcze to wymienić czujnik temperatury na ten pod wskaźnik.

Offline

 

#16 2012-02-12 15:59:37

brajan11
Stary wyjadacz
Skąd: pomiechówek
Zarejestrowany: 2011-10-05
Posty: 922
Silnik / moc / zasilanie: 0.9 => 1.1/benzyna/LPG
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: cinquecento

Ostrzeżenia: 3

Re: [MANUAL] Podpięcie zegarów z obrotomierzem Np. ZEGARY Z CCS W CC900

Mam takie pytanko bo tez zamierzam sie przestawić na zegary od CCS ale posiadam 900 na gazniku i module nie na komputerze tam jest chyba tylko 6 wtyków i co zrobić zeby to chodziło do czego podpiąć pod cewkę tam są dwie ?

Offline

 

#17 2012-02-12 16:16:45

brajan11
Stary wyjadacz
Skąd: pomiechówek
Zarejestrowany: 2011-10-05
Posty: 922
Silnik / moc / zasilanie: 0.9 => 1.1/benzyna/LPG
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: cinquecento

Ostrzeżenia: 3

Re: [MANUAL] Podpięcie zegarów z obrotomierzem Np. ZEGARY Z CCS W CC900

a i jeszcze jak mam na swoim 160 KM/h a jak załoze zegary z 180 KM/h to nie będzie zakłamywać licznik ?

Offline

 

#18 2012-02-12 20:11:19

CieniaczRider
VIP
Skąd: Raszyn/Warszawa
Zarejestrowany: 2011-08-05
Posty: 1691
Silnik / moc / zasilanie: 899/ 39/ wtrysk
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento 899

Re: [MANUAL] Podpięcie zegarów z obrotomierzem Np. ZEGARY Z CCS W CC900

Nie gdyż licznik jest tak skonstruowany, że nie przekłamie img/smilies/big_smile Albo inaczej powiem-jakbyś samą tarczę zmienił, to by przekłamywał, ale cały kompletny licznik ma tak zrobiony mechanizm linki, że się inaczej kręci po to, aby był dopasowany do innej skali.Mam nadzieję że zrozumiałeś img/smilies/big_smile

Offline

 

#19 2012-02-13 08:14:01

brajan11
Stary wyjadacz
Skąd: pomiechówek
Zarejestrowany: 2011-10-05
Posty: 922
Silnik / moc / zasilanie: 0.9 => 1.1/benzyna/LPG
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: cinquecento

Ostrzeżenia: 3

Re: [MANUAL] Podpięcie zegarów z obrotomierzem Np. ZEGARY Z CCS W CC900

dzieki ale jeszcze drugie pytanie do czego podpiąć sygnał z obrotomierza gdyż mam gażnik i nie mam 23 pina wcale nie mam komputera mam modoł

Offline

 

#20 2012-02-13 09:08:57

pjotrek
VIP
Skąd: z Nienacka
Zarejestrowany: 2009-10-01
Posty: 1510
Silnik / moc / zasilanie: 1.0 /54KM
Rok produkcji: 1999
Posiadany pojazd: Corsche

Re: [MANUAL] Podpięcie zegarów z obrotomierzem Np. ZEGARY Z CCS W CC900

brajan11 napisał(a):

dzieki ale jeszcze drugie pytanie do czego podpiąć sygnał z obrotomierza gdyż mam gażnik i nie mam 23 pina wcale nie mam komputera mam modoł

pod jedną z cewek

Offline

 

#21 2012-02-13 09:33:56

brajan11
Stary wyjadacz
Skąd: pomiechówek
Zarejestrowany: 2011-10-05
Posty: 922
Silnik / moc / zasilanie: 0.9 => 1.1/benzyna/LPG
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: cinquecento

Ostrzeżenia: 3

Re: [MANUAL] Podpięcie zegarów z obrotomierzem Np. ZEGARY Z CCS W CC900

ok sprubuje jak dojdą zgary dzieki

Offline

 

#22 2012-02-13 14:06:07

brajan11
Stary wyjadacz
Skąd: pomiechówek
Zarejestrowany: 2011-10-05
Posty: 922
Silnik / moc / zasilanie: 0.9 => 1.1/benzyna/LPG
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: cinquecento

Ostrzeżenia: 3

Re: [MANUAL] Podpięcie zegarów z obrotomierzem Np. ZEGARY Z CCS W CC900

tak czytałem post kiera jak montował tez obrotomierz i podpinał sie pod moduł zobaczymy jak dojdą zegary ;]..
zegary juz siedzą i działają ;D pozdrawiam KIERO i dzieki

Ostatnio edytowany przez brajan11 (2012-02-27 13:49:15)

Offline

 

#23 2012-07-13 10:56:11

mateuszz117
Nieźle sie stara
Skąd: Bełchatów
Zarejestrowany: 2009-06-04
Posty: 232
Silnik / moc / zasilanie: 900/40KM/PB LPG
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: cinquecento

Ostrzeżenia: 3

Re: [MANUAL] Podpięcie zegarów z obrotomierzem Np. ZEGARY Z CCS W CC900

Mam taka sprawe do kolegi up lub kogos innego co tez sie podlanczall do cewkii mogl by zrobic zdjecie i wstawic w ten temat zebym mogl sobie oblukac co gdzie i jak bo w sprawach elektroniki to jestem zielony
Z gory dziekuje:-)

Offline

 

#24 2012-07-15 15:05:26

mateuszz117
Nieźle sie stara
Skąd: Bełchatów
Zarejestrowany: 2009-06-04
Posty: 232
Silnik / moc / zasilanie: 900/40KM/PB LPG
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: cinquecento

Ostrzeżenia: 3

Re: [MANUAL] Podpięcie zegarów z obrotomierzem Np. ZEGARY Z CCS W CC900

oks podpiolem to do cewki tak jak pisali  inni na rożnych forach do biało czarnego lub żółto czarnego kabla co wychodzą do cewki i ze tak powiem chu***a co prawda chodzi ale tak jakby chciał ale nie mógł w sensie podaje sygnał z 2 garkow np jadę na 4/80 to tak na mój łeb obroty z 4k powinny być a tu sa ok 2k. nie wiem już sam jak to podłączyć pod spodem zalanczam zdjęcie z modułem i z miejscem gdzie się podpiolem może ktoś z was mi wyjaśni pod jaki kabel mam sie jeszcze podpiasc.
http://images38.fotosik.pl/1704/5edf1e6d54e1bca8m.jpg

Offline

 

#25 2012-09-03 17:37:53

cichmen89
Nowy
Skąd: Lublin
Zarejestrowany: 2012-06-02
Posty: 49
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji: 1995
Posiadany pojazd: CC 900

Re: [MANUAL] Podpięcie zegarów z obrotomierzem Np. ZEGARY Z CCS W CC900

Dzięki za manuala, ale u mnie podpiąłem kabelek pod ten drugi przekaźnik i stopkę nr 85 oraz poprowadziłem kabelek ten sam bezpośrednio do tego "3 pinu" w białej kostce:) Polecam tą metodę:) przy podłaczeniu do tego lewego przekaźnika nie było reakcji obrotomierza:)
Taka mała rzecz, a cieszy oko img/smilies/smile


http://img.userbars.pl/156/31166.gif

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo