Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2011-12-30 10:55:13

pajeczara
Nieźle sie stara
Skąd: Lublin/Gdańsk
Zarejestrowany: 2011-03-23
Posty: 477
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji: cienias szedl lepiejxD
Posiadany pojazd: skodaru felicia

Ostrzeżenia: 2

Podstawy CAR AUDIO-FAQ'u

Witam,
jako że wiele osób ma bardzo małe pojęcie o CAR AUDIO, załączam link, który rozwieje wiele mitów oraz pomoże w budowie systemów Car Audio. W tym FAQ'u Nazara znajduje się wszystko, co powinniście wiedzieć, przystępując do budowy.
Polecam, zachęcam do lektury!


http://www.gdynia.mm.pl/~nazar/PolskiCa … 01beta.pdf



tutaj znajdziecie foto poradnik instalacji sprzętu CA w fiacie seicento:

http://www.instalacjecaraudio.pl/spl/62 … _1999.html

Ostatnio edytowany przez pajeczara (2012-01-02 22:29:48)


http://www.terra-pomorze.pl/
606-119-778   Największy wybór zwierząt egzotycznych w pomorskim.

Offline

 

#2 2011-12-30 13:12:49

milkrider
VIP
Skąd: Łuków
Zarejestrowany: 2009-10-09
Posty: 1831
Silnik / moc / zasilanie: 2,4 & 1.3 oczywiście benzynka
Rok produkcji:
Posiadany pojazd: Vojtek & Fela

Re: Podstawy CAR AUDIO-FAQ'u

Teoria była więc może troszeczkę praktyki w oparciu o bolid jakim jest cinquecento.
Po pierwsze po to są szafy grające w sklepach car audio żeby można było posłuchać sprzętu w różnych zestawieniach i coś sobie wybrać filmiki z you tube kręcone telefonem raczej nie zobrazują nam jak sprzęt gra.
Opinie internetowych fachowców w stylu położyłem elipsy na półce i nie ma basu też radzę omijać z daleka.
Podstawowe audio do CC to dla mnie styl na dresiarza, niesłusznie obmawiany przez co niektórych fachowców że słaba scena(dotyczy głównie montażu w tylnej półce) że elipsy zniekształcają dźwięk itp itd . Czyli radyjko i do tego głośniki w desce i dwudrożne elipsy 6x9 lub okrągłe od 16cm w górę(im więcej tym lepiej u mnie wlazło 25cm) w tylnej półce.
Przykazanie pierwsze w tej wersji audio to
Nigdy nie ruszaj oryginalnych 10siątek z deski jeżeli grają, jest to wydatek wyrzucony w błoto bo przy tej wielkości głośnika i fatalnym umiejscowieniu w plastiku nawet superbajeranckie głośniki za wielką kasę nigdy nie zagrają - raz że za małe dwa że plastik.
Przód jest robimy tył.
W tylną półkę najlepiej wsadzić coś dwudrożnego elipsy, albo jakieś większe okrągłe(wiem że 13tki też zagrają, ale im większa średnica tym więcej basu więc lepiej wsadzić od razu coś większego 20cm spokojnie wchodzi w oryginalną deskę)
Do montażu w desce wystarczy 15to centymetrowy w miarę ostry nóż kuchenny, wystarczy np mydełkiem odrysować kształt głośnika przebić się nożem na wylot i jazda...półka jest z czegoś a'la filc i spokojnie daje ciąć się nożem.
Pułka nie wygnie się pod głośnikami w stylu elipsy 6x9 lub okrągłymi 20cm chyba że już wcześniej ktoś ją nadłamał.
Co do fachowców którzy będą marudzić o tym że półka i elipsy to zło to nie dajcie się wkręcić w durną dyskusję o złej scenie muzycznej i zniekształceniach dźwięku z elips jeśli gra to w pudełku wielkości cinquecento, odtwarzane jest z grajka za 300zł i z formatu mp3, czyli już na wejściu nie ma co gadać o jakości w profesjonalnym ujęciu tego słowa.
Podstawowy fakt jest taki że, za 300zł radio(nowe) za 200zł dobre 6x9(nowe) odpowiednie ustawienie fadera(regulacji tył przód) i wsio fajnie gra.
Odeparowany na przedzie czyli bogatszy dres
Przykazanie pierwsze to jak już robić boczki to pod 16tki, a nie pod 13tki bo robota jednakowa a 16tka zagra dużo lepiej.
Przykazanie drugie to jak nie wytniesz dziury w drzwiach zapomnij o konkretnym basie.
Przykazanie trzecie skrzynka ma grać w kierunku środka auta(w cc się nie da za bardzo) a nie w tylną klapę,
Przykazanie czwarte masz skrzynkę wywal tylną półkę, bo niestety, ale jest wykonana z materiału świetnie tłumiącego dźwięk.
Konkretny montaż 16tek z wygłuszeniem drzwi jest pracochłonny i jak by nie gadać kosztowny.
Idealne zestawienie takiego systemu to 16tki i skrzyneczka zamknięta tył - dlaczego zamknięta dlatego że cc do najcichszych nie należą i chcąc mieć ładny precyzyjny basik musimy zainwestować w zamkniętą skrzyneczkę ciśnieniową większość otwartych skrzyneczek moim zdaniem jest mało precyzyjna i muli ja nie lubię ale komuś może to pasować więc wolna wola.
Wygłuszenie drzwi w cc to robota dla cierpliwego ginekologa więc lepiej rozłożyć ją na dwa dni.
Pierwszego dnia spasujmy boczki i wytnijmy dziury pod głośnik, a potem to już czyszczenie chemią(rozpuszczalnik itp) dokładne no chyba że chcemy by w słoneczku nam maty spłynęły na dół.
Jeśli wyczyściliśmy niech schnie, a my sprawdźmy co brzęczy wszelkie kable wtyczki niedokręcone zamki itp co się da podokręcać a co się nie da można psiuknąć pianką do wygłuszania i niech schnie.
Dzień drugi to pocięcie mat na odpowiednie kawłki, sprawdzenie dostępu do oklejanej powierzchni(żeby w połowie roboty nie wyszło że tak się jednak nie da) potem już grzanie opalarka i klejenie browar w trakcie prac wykluczony no chyba że chcecie skopać parę razy auto img/smilies/223
Jak już okleimy i złożymy wsio do kupy to wiertareczka i trzeba by wysokotonowce wsadzić gdzieś w słupki.
Zalecenie jedno najlepiej umieścić je na wysokości lusterek w drzwiach, CC to małe auto i montując je wyżej narazimy się na gwizdanie prosto w uszy.
Zostały nam zwrotnice ja u siebie wsadziłem  je w puste miejsce po 10tkach w desce,zawsze można je bezproblemowo wyjąć jakby coś trzeba było dokręcić itp.
Dobrze zrobiona zabudowa przodu zaowocuje nam brakiem chęci do zagracania bagażnika skrzynką z basem. Całą scenę muzyczną będziemy mieli z przodu i jeśli postaramy się dodatkowo o skierowanie "średniobasowych" w naszą stronę( 99% konstrukcji gra nam w nogi) myślę że wielu z nas wystarczy basu...wszak w filharmonii nikt nie stawia basu za naszymi plecami,a stereo to kanał lewy i prawy, a nie lewy prawy i bas środkowy img/smilies/223
Minusik jest taki że zabudowa drzwi z głośnikami i wygłuszeniem to minimalnie około 800zł zakładając np że boczki robimy sami, bo przy firmowych wyjdzie spokojnie 1000zł.
I na koniec trzy rady
Nigdy nie rzeźb na głośnikach 8 omowych bo nie do tego są przeznaczone.
Kupując wzmacniacz nie inwestuj w grzejniki w stylu allegrowych pejingów,vkraftów itp
Kondensator przy normalnej zabudowie( nie wyczynowej gdzie dadzą w aucie drugi akumulator i mocniejszy alternator lub po prostu zewnętrzne źródło zasilania) to w 99% świecący bajer i za wiele nie pomoże.

Ostatnio edytowany przez milkrider (2011-12-30 14:05:36)


Czytaj ze zrozumieniem!

Offline

 

#3 2011-12-31 13:11:21

milkrider
VIP
Skąd: Łuków
Zarejestrowany: 2009-10-09
Posty: 1831
Silnik / moc / zasilanie: 2,4 & 1.3 oczywiście benzynka
Rok produkcji:
Posiadany pojazd: Vojtek & Fela

Re: Podstawy CAR AUDIO-FAQ'u

Drzwi wygłuszasz tylko i wyłącznie po to by głośnik miał dobre warunki do pracy i nawet słaby głośnik lepiej zagra na dobrze wytłumionych drzwiach niż drogi na nie wytłumionych.
"Zwykłe maty" wiem że działa tu magia alledrogo i ich cena, ale zauważ że przy aukcjach "zwykłych mat" w opisach masz najczęściej teksty w stylu "BARDZO MOCNY KLEJ z warstwą papieru zabezpieczającego" czyli jaki? i czym niby mieli zabezpieczyć ten klej ? , jakie temperatury wytrzyma czy jest odporny na wodę? czytamy dalej "Bardzo wysoka jakość wykonania" czyli jaka, czym się ona przedstawia w wypadku tego produktu - założysz takie cudo i albo odejdzie w zimie, albo będzie chłonąć wodę, albo spłynie latem i wsie oszczędności pójdą w gwizdek nie wspominając już na ile to potrafi wytłumić.
W firmowej macie masz jasno określone parametry cytuję "mata jest odporna na temperatury w zakresie -54st C do +149st C natomiast optymalne właściwości zachowuje w temperaturze pomiędzy -10st C do +60st C . Posiada wysoka odpornośc na proces starzenia" czytamy dalej "Współczynnik stratności akustycznej „n" jest miarą zdolności tłumienia dźwięku...Niewytłumiony płat 1mm blachy stalowej posiada współczynnik ok. 0,001 dla 200Hz. XXXXXX nałożony na ten płat zwiększy współczynnik stratności do 0,417 w temperaturze +20°C
Wygląd:
Czarna butylowa mata z warstwą 9,95% aluminium grubości' 0,1 mm i papierową warstwą zabezpieczającą

Grubość:
1.6mm

Współczynnik stratności akustycznej przy danej temperaturze:
(metoda ASTM E/56 przy200Hz)
0.081 @  -10°C
0.240 @     0°C
0.257 @ +10°C
0.417 @ +20°C
0.259 @ +30°C
0.194 @ +40°C
0.140 @ +50°C
0.094 @ +60°C

Zakres temperatur (optymalna wydajność):
-10°C do +60°C

Zakres temperatur (odporność):
54°C do +149°C

Odporność chemiczna:
Odporne na wodę i oleje mineralne"

Ostatnio edytowany przez milkrider (2011-12-31 13:16:11)


Czytaj ze zrozumieniem!

Offline

 

#4 2012-01-02 22:29:58

pajeczara
Nieźle sie stara
Skąd: Lublin/Gdańsk
Zarejestrowany: 2011-03-23
Posty: 477
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji: cienias szedl lepiejxD
Posiadany pojazd: skodaru felicia

Ostrzeżenia: 2

Re: Podstawy CAR AUDIO-FAQ'u


http://www.terra-pomorze.pl/
606-119-778   Największy wybór zwierząt egzotycznych w pomorskim.

Offline

 

#5 2012-02-03 11:33:49

florek81
Stary wyjadacz
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2011-09-25
Posty: 574
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd: Niestety nie cc :-)

Re: Podstawy CAR AUDIO-FAQ'u

Polecam stronkę http://djlj24.fm.interia.pl/

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo