Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2009-03-30 21:07:21

maciej9005
Nowy
Zarejestrowany: 2009-03-30
Posty: 2
Silnik / moc / zasilanie: 899/:)/b-g
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: centolot

swap z 900 na 1100

witam wszystkich mam kilka pytań co do swapa który mam zamiar przeprowadzić:) bylbym wdzięczny za pomoc.wiec posiadam silnik, skrzynie,komputerek ,wiazke i teraz pytanie czy mechanizm zminy biegow też będzie potrzebny z 1100 bo z tego co wiem tam jest kapturek(mało fachowa nazwa)który sie podnosi do zminy biegu na wstaczny i co jeszcze bedzie potrzebne z takich drobnych rzeczy?a i czy lapy pasują czy moze trzeba je przerobić?

Offline

 

#2 2009-03-30 21:25:51

kiero
Przyjaciel Forum
Skąd: Ciachcin Nowy / ok.Płocka
Zarejestrowany: 2008-08-04
Posty: 1532
Silnik / moc / zasilanie: bylo 903 jest 1242, pełen wtrysk ofc xD
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: Cinquecento "BS=Biała Strzała;]"
Serwis

Re: swap z 900 na 1100

skrzynia tez od 1100 lapa od skrzyniu z 900 pasuje resszta z 1100


https://lh6.googleusercontent.com/-ZCQb8yEWGYI/Tf5wcVCyKZI/AAAAAAAABW0/ALGc4vNunl0/podpis.png
Dyplomata - osoba potrafiąca powiedzieć w taki sposób spierda*** że poczujesz podniecenie na sama myśl zbliżającej się wyprawy.
MUGENA ZOSTAWCIE HONDZIE!!!!!!!!!!!!

Offline

 

#3 2009-03-30 21:39:16

Misza
Nieźle sie stara
Skąd: Stalowa Wola
Zarejestrowany: 2009-02-25
Posty: 498
Silnik / moc / zasilanie: 1.1/55/B+G
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: CC

Re: swap z 900 na 1100

Skad jestes ? Moze chciałbys sprzedac stary silnik 900 ze skrzynia instalcja itp,moze ja bym swapa zrobil na 900 img/smilies/wink)

Offline

 

#4 2009-03-30 21:59:00

TumaX
VIP
Skąd: Poznań/Koszalin
Zarejestrowany: 2008-11-27
Posty: 1007
Silnik / moc / zasilanie: 1.8/60 KM/Diesel
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: Ford Fiesta

Re: swap z 900 na 1100

Mechanizm zmiany biegów może się trochę różnić. Dwie linki idą do skrzyni, a trzecia blokuje wsteczny i jest zamontowana na gorze lewarka (u mnie lewarek się wciska).
Pewien nie jestem, ale chyba będziesz też musiał wymienić "mechanizm" wbijania biegów (te śmieszne linki).

Trzeba by sprawdzić w książce jak to jest rozwiązane w jednym i drugim. Do książki bez problemu znajdziesz link na forum.

Ostatnio edytowany przez TumaX (2009-03-30 21:59:29)

Offline

 

#5 2009-03-31 20:39:32

maciej9005
Nowy
Zarejestrowany: 2009-03-30
Posty: 2
Silnik / moc / zasilanie: 899/:)/b-g
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: centolot

Re: swap z 900 na 1100

a dziękuje za odpowiedz na pytania.misza co do tego silnika to nie bylo by problemu tylko musze sie zabrac za swapa wiec jak tylko sie zrobi troszke cieplej to zaczynam a z chrzanowa jestem to kolo krk

Offline

 

#6 2011-02-28 19:55:37

kojot1985
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2009-09-26
Posty: 180
Silnik / moc / zasilanie: 1.2/86/98 PB
Rok produkcji: 1993/2009-2010
Posiadany pojazd: CC SWAP

Ostrzeżenia: 2

Re: swap z 900 na 1100

napewno łapa ccs skrzyni przednia(ta do podłużnicy) parę dupereli jeszcze

Offline

 

#7 2011-02-28 20:30:06

Stawu
Nieźle sie stara
Skąd: Szczecin
Zarejestrowany: 2011-01-30
Posty: 355
Silnik / moc / zasilanie: 1,2 /73PS /benzyna
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento

Re: swap z 900 na 1100

najlepiej to wiazke z ccs badz 899 na wtrysku od sc cieszko z wiaska bo calkowicie inne kostki o wszystkiego sa. Mechanizm dzwigni zmiany biegow caly lewarek wilnki wszystko do tego bak caly najlepiej przewody paliwoweogolnie

Silnik 1,1
skrzynia naj. z podnoszonym wstecznym
Mechanizm zmiany biegow(linki i dzwignia)
Bak
Przewody paliwowe
lapa od silnika tez od 1,1
lapa skrzyni od ccs przykrecana do podluznicy i potem na 2 sruby do skrzyni
ta lapa co sie przykreca pod auto bodajrze pasi
Cala wiaska od CCS badz 899 SPI ( ta co ma skrzynke bezpiecznikow i ta co sie rozchodzi po silniku

Bedziesz musial tez poprowadzic 1 przewod do pompy paliwowej img/smilies/smile ojj.. duzo pisac img/smilies/tongue

Offline

 

#8 2011-02-28 21:23:00

wolf_89
VIP
Skąd: Lubliniec/Wrocław/Rzeszów
Zarejestrowany: 2010-03-20
Posty: 1342
Silnik / moc / zasilanie: 1.2_16v/86km/Pb95
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: CC
Serwis

Re: swap z 900 na 1100

co do skrzynie to nie ma czegoś takiego jak skrzynia z podnoszonym lub wciskanym ręcznym... to zależy od tego jaki będziesz chciał dać lewarek... albo z CCS'a i wtedy masz wciskany i najmniej roboty lub z podnoszony z SCS'a i wtedy musisz jeszcze dorzucić tunel środkowy aby zamontować mieszek... co do samego swapu no to wiadomo łapy z CCS’a. Jeśli chodzi o zmianę baku to zależy czy masz MPI (sejacz po 2003, chyba)  czy SPI bo przy tym pierwszym można dać zewnętrzną pompę… do tego będziesz miał zabawę z lutowanie wiązki bo w CCS’ie jest tak a fajna wtyczka łącząca wiązkę wewnętrzną z wiązką silnika, w CC700 tego na bank nie ma a w CC900 z tego co mi się kojarzy też nie…


Zapraszam na moją stronę: Cinquecento Tuning | swap | Poradniki | Manual
--------------------------------------------------------------------------
Nie ważne czym jeździsz, ważne jak jeździsz...
Nie bryka lecz technika czyni z Ciebie zawodnika...

Offline

 

#9 2011-02-28 21:26:09

andre44
Stary wyjadacz
Skąd: Bydgoszcz
Zarejestrowany: 2009-10-20
Posty: 900
Silnik / moc / zasilanie: brak danych :D
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: F/I/A/T/ bolid

Ostrzeżenia: 1

Re: swap z 900 na 1100

jezeli swapujesz z 899(wtrysk) na 1.1 to wiazka zostaje, przewody paliwowe zostaja, pompa chyba zostae ale nie jestem pewien. lape skrzyni z SC da rade podpasowac ale w podluznicy trzeba wywiercic otwor i sobie ja przykrecic(ja tak mam). a tak to lewarek z 1.1, skrzynia i polosie z 1.1,osprzet i silnik,weze wody . reszta lap pasuje p&p img/smilies/smile chyba wszystko z tego co pamietam

Offline

 

#10 2011-03-01 15:26:10

andre44
Stary wyjadacz
Skąd: Bydgoszcz
Zarejestrowany: 2009-10-20
Posty: 900
Silnik / moc / zasilanie: brak danych :D
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: F/I/A/T/ bolid

Ostrzeżenia: 1

Re: swap z 900 na 1100

ja wsadzilem silnik od seja do swojego chociaz wczescniej mialem 700. ale jezeli chodzi o swap z 900 na 1108 to bedziesz potrzebowal: drazek zmiany biegow z linkami, lapa nie pasuje tylko jedna ale mozna podpasowac o tym juz pisalem, weze wody, osprzet od 1.1 z reszta to wszystko pisalem wyzej. nie sgeruj sie tym ze silniki SC i CC niby to samo ale inne. bo to zalezy od tego jak jest skontruowane mocowanie poduszki skrzyni w podluznicy, elektryka pod maska rozni sie tylko tym ze przekazniki od pompy sa w innym miejscu (wiazka z 899 podejdzie p&p). ale jezeli robisz swapa porzadnie to wiedz ze sa 2 rodzaje pompy wody, 4 rodzaje sprzegla, 2 rodzaje paskow rozrzadu. wiec napierw rozbierz te czesci i wtedy z nimi udaj sie do sklepu. wiem po sobie bo 3 razu musialem jezdzic zeby dobre sprzeglo kupic i pompe wody, bo w pasku to sobie policzysz i bedziesz wiedzial (104 albo 124 o ile sie nie myle)

Ostatnio edytowany przez andre44 (2011-03-01 15:27:38)

Offline

 

#11 2011-03-02 15:27:11

wolf_89
VIP
Skąd: Lubliniec/Wrocław/Rzeszów
Zarejestrowany: 2010-03-20
Posty: 1342
Silnik / moc / zasilanie: 1.2_16v/86km/Pb95
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: CC
Serwis

Re: swap z 900 na 1100

Co do tego co pisał kolega wyżej to tylko jedna uwaga co do łap. Wiadomo łapa silnika jest inna http://www.fotoload.pl/123aa30/60bb6bf0d59dcc1b7f910da9d18abf505735_min.jpga z praktyki wychodzi, że łapa od CCS’a jest wytrzymalsza (przednia skrzyni)… kilku kumpli miało z Seja i silniki (1.2) wylądowały na glebie img/smilies/hmm Co do wiązki to jak władujesz silnik z SPI to podejdzie jeśli z MPI to najprawdopodobniej już nie… ja musiałem u siebie pociągnąć dodatkowy kable do wtrysku… Kwestai skrzyni i lewarka jest taka… do skrzyni z Seja podejdzie lewarek z CCS’a i na odwrót img/smilies/smile tylko jeśli dasz lewarek z Seja to on ma podnoszony ręczny i musisz do tego wymienić tunel środkowy aby dało się zamocować mieszek…http://www.fotoload.pl/123aa19/ca590d57775eab7de1ce526d5b03429215803_min.jpg

Ostatnio edytowany przez wolf_89 (2011-03-02 15:28:15)


Zapraszam na moją stronę: Cinquecento Tuning | swap | Poradniki | Manual
--------------------------------------------------------------------------
Nie ważne czym jeździsz, ważne jak jeździsz...
Nie bryka lecz technika czyni z Ciebie zawodnika...

Offline

 

#12 2011-03-02 18:28:51

andre44
Stary wyjadacz
Skąd: Bydgoszcz
Zarejestrowany: 2009-10-20
Posty: 900
Silnik / moc / zasilanie: brak danych :D
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: F/I/A/T/ bolid

Ostrzeżenia: 1

Re: swap z 900 na 1100

doladnie zapomnialem napisac ze lapa silnika tez jest inna dobrze ze kolega sprostowal. jezeli chodzi o lape przednia skrzyni to w seju jest tzw "banan" a z 900 po malej przerobce podstawki pod filtr i dokupienie wspornika dolnego fotki nie mam. jeszcze nalezy dodac ze linke gazu i linke sprzegla trzeba wymienic. jezeli jest podnoszony wsteczny to chyba podejdzie od CC SX (poprawcie jak sie myle) ale to zalezy od wybieraka czy jest podnoszony czy wciskany, podnoszony wsteczny ma 2 liki  w koszyku a wciskany ma 3 linki

Offline

 

#13 2011-03-02 23:13:39

wolf_89
VIP
Skąd: Lubliniec/Wrocław/Rzeszów
Zarejestrowany: 2010-03-20
Posty: 1342
Silnik / moc / zasilanie: 1.2_16v/86km/Pb95
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: CC
Serwis

Re: swap z 900 na 1100

ja do skrzyni z CCS'a podłączałem lewarek z seaj z podnoszonym wstecznym co widać na fotce... i nie ma problemu... podpinasz normalnie nie ma żadnych problemów... ten trzeci przewód ma coś wspólnego za zapalaniem wstecznego ale co dokładnie to nie wiem... ja obciąłem ten kabelek który wystawał ze skrzyni... lampa się pali... to chyba było jakieś dodatkowe zabezpieczenie... jeśli ktoś bardzo chce to mogę sprawdzić na schemacie... ale to w weekend bo nie mam pod ręka...


Zapraszam na moją stronę: Cinquecento Tuning | swap | Poradniki | Manual
--------------------------------------------------------------------------
Nie ważne czym jeździsz, ważne jak jeździsz...
Nie bryka lecz technika czyni z Ciebie zawodnika...

Offline

 

#14 2011-04-03 12:27:10

MattRallyFAN
Nieźle sie stara
Skąd: Zdzieszowice/k Opola
Zarejestrowany: 2010-08-27
Posty: 441
Silnik / moc / zasilanie: 1.2 16v/90km/Pb98
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Cinquecento Sporting 1.2 16v Rally
Serwis  
Ostrzeżenia: 1

Re: swap z 900 na 1100

Ja się zabrałem za swapa z 899 na 1100.

Do 899 ze Sportinga włożyłem:
- stabilizator,
- kompa,
- silnik + skrzynia,
- linki gazu i sprzęgła,
- lewarek,

Problem jest w tym, że wiązka 899 nie do końca pasuje do 1.1....Andre44 pisałeś, że jest p&p. Śmiem wątpić... Wtyczka od kompa ma mniej pinów, kable do sondy nie pasują, trzeba przelutować kostkę z wiązki sportingowej, tak samo z kostką od ciśnienia oleju. Również kostka która idzie do skrzyni biegów, nie wiem co to jest, ale również nie pasuje. Próbowałem podłączyć silnik do aku, ale przy dotknięciu klemą akumulatora, rozrusznik strzela i tyle. Wiem tylko tyle, że do rozrusznika z CCS wchodzą dwa kable a z 899 trzy. Być może trzeba zamienić rozrusznik z 899 wsadzić do 1.1. POMOCY!!!

Ostatnio edytowany przez MattRallyFAN (2011-04-03 12:30:56)

Offline

 

#15 2011-04-03 13:00:07

cookie
Nowy
Skąd: Chorzów
Zarejestrowany: 2011-03-13
Posty: 21
Silnik / moc / zasilanie: 1.1 MPi seria
Rok produkcji: 2004
Posiadany pojazd: Vanna

Re: swap z 900 na 1100

nie latwiej i taniej wsadzic 1.2 8v ???? po podliczeniu koszow wyjdzie podobnie a autko bedzie zwinnijejsze i bardziej ekonomiczne
przy takim swapie wszysko wymieniasz altka rozrusznik i wiazke musisz miec silnikowa z 1.1  SPi

do skrzyni masz tylko czujnik wstecznego chyba ze masz z MPi to jest wtyczka do impulsatora


http://img15.imageshack.us/img15/8035/obraz1z1kopia.th.gif

Offline

 

#16 2011-04-03 13:58:50

MattRallyFAN
Nieźle sie stara
Skąd: Zdzieszowice/k Opola
Zarejestrowany: 2010-08-27
Posty: 441
Silnik / moc / zasilanie: 1.2 16v/90km/Pb98
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Cinquecento Sporting 1.2 16v Rally
Serwis  
Ostrzeżenia: 1

Re: swap z 900 na 1100

Mam silnik i wszystko ze Sportinga, wiec wkładam z niego.

Czym się różni SPi od MPi?

No to czyli musi być wiązka od Sportinga, fajnie... Kolega Andre44 napisał, że od 899 podchodzi p&p, nie wiem jak on to zrobił. Liczę na jego wypowiedź, bo projekt stoi w miejscu, a ja potrzebuje auto... Wszystko jest gotowe, tylko ta nie szczęsna wiązka.

Offline

 

#17 2011-04-03 14:05:05

dudi_00
VIP
Skąd: Częstochowa
Zarejestrowany: 2010-04-04
Posty: 1866
Silnik / moc / zasilanie: (1368/105) (1248/90)
Rok produkcji: 1996/2006
Posiadany pojazd: CC/Grande Punto
Serwis

Re: swap z 900 na 1100

Spi czyli Single Point Injection - jednopunktowy wtrysk img/smilies/smile
Mpi czyli Multi Point Injection czyli ze kazdy cylinder ma osobny wtryskiwacz img/smilies/trink39

Offline

 

#18 2011-04-03 14:07:07

MattRallyFAN
Nieźle sie stara
Skąd: Zdzieszowice/k Opola
Zarejestrowany: 2010-08-27
Posty: 441
Silnik / moc / zasilanie: 1.2 16v/90km/Pb98
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Cinquecento Sporting 1.2 16v Rally
Serwis  
Ostrzeżenia: 1

Re: swap z 900 na 1100

Tak myślałem, dzięki.

Czekam na wypowiedź użytkownika Andre44.

Ostatnio edytowany przez MattRallyFAN (2011-04-03 14:09:29)

Offline

 

#19 2011-04-03 14:25:50

dudi_00
VIP
Skąd: Częstochowa
Zarejestrowany: 2010-04-04
Posty: 1866
Silnik / moc / zasilanie: (1368/105) (1248/90)
Rok produkcji: 1996/2006
Posiadany pojazd: CC/Grande Punto
Serwis

Re: swap z 900 na 1100

Czytalem watek Andre44 i cos narzekal ze auto nie jedzie jak powinno img/smilies/wink Teraz wyszedl problem z wiazkami img/smilies/wink Byc moze to jest przyczyna ze wlozyl wiazke z 899 do 1100 img/smilies/wink Ale moje zdanie jest takie ze wiazke musisz dac z 1100 wtedy bedziesz mial pewnosc ze jest ok img/smilies/smile

Offline

 

#20 2011-04-03 14:31:17

MattRallyFAN
Nieźle sie stara
Skąd: Zdzieszowice/k Opola
Zarejestrowany: 2010-08-27
Posty: 441
Silnik / moc / zasilanie: 1.2 16v/90km/Pb98
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Cinquecento Sporting 1.2 16v Rally
Serwis  
Ostrzeżenia: 1

Re: swap z 900 na 1100

No tylko czy trzeba wymieniać całą wiązkę w aucie? Czy tylko ta przy silniku? Jak tak to gdzie ją się łączy z resztą wiązki 899. Proszę pomóżcie bo ja już jestem zrezygnowany...

Offline

 

#21 2011-04-03 14:37:01

66
Nowy
Zarejestrowany: 2009-10-22
Posty: 6
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd:

Ostrzeżenia: 1

Re: swap z 900 na 1100

wystarczy silnikową, którą połączona jest z kabinową za pomocą wtyczki img/smilies/smile

tutaj nowa wiązka w dobrej cenie img/smilies/smile

Offline

 

#22 2011-04-03 14:41:59

MattRallyFAN
Nieźle sie stara
Skąd: Zdzieszowice/k Opola
Zarejestrowany: 2010-08-27
Posty: 441
Silnik / moc / zasilanie: 1.2 16v/90km/Pb98
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Cinquecento Sporting 1.2 16v Rally
Serwis  
Ostrzeżenia: 1

Re: swap z 900 na 1100

Wiesz może gdzie ta wtyczka się znajduje? Bo ja jej wczoraj znaleźć nie umiałem.

Offline

 

#23 2011-04-03 14:44:42

66
Nowy
Zarejestrowany: 2009-10-22
Posty: 6
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd:

Ostrzeżenia: 1

Re: swap z 900 na 1100

pod deską rozdzielczą

Offline

 

#24 2011-04-03 14:48:05

66
Nowy
Zarejestrowany: 2009-10-22
Posty: 6
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd:

Ostrzeżenia: 1

Re: swap z 900 na 1100

andre44 pewnie pomylił się podczas pisania z tą wiązką z 899SPi bo w swoim temacie post #38 pisze, że wkładał tylko wiązke silnikową z ccs'a

Offline

 

#25 2011-04-03 14:54:09

MattRallyFAN
Nieźle sie stara
Skąd: Zdzieszowice/k Opola
Zarejestrowany: 2010-08-27
Posty: 441
Silnik / moc / zasilanie: 1.2 16v/90km/Pb98
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Cinquecento Sporting 1.2 16v Rally
Serwis  
Ostrzeżenia: 1

Re: swap z 900 na 1100

Andrewk, dzięki z porady img/smilies/wink. Wiązkę zakupiłem na podanij przez Ciebie aukcji. Jak tylko dojdzie biorę się za montaż. Dzięki!

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo