Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2013-12-05 01:00:18

Garwanko
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2013-12-05
Posty: 136
Silnik / moc / zasilanie: 899/40/SPI
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Combinato

[1996 Cinquecento S]

Dzień dobry,

Prezentuję autko, które wpadło mi w oko siedem lat temu. Siedem lat trwało, zanim trafiłlo do mnie. W międzyczasie gniło pod blokiem. Niestety. Plan jest szczytny - uruchomienie silnika i przywrócenie w miarę ogarniętego wyglądu karoserii. Cieszenie się użytkowaniem img/smilies/smile

Cienki ma 60000 km przebiegu. Uwagi wymagają:

Lewy błotnik (zgnił na amen)
Pas przedni (jw)
Pompa paliwa lub jej przekaźnik
Tarcze/bębny hamulcowe.

http://img812.imageshack.us/img812/244/wqap.jpg
http://imageshack.us/a/img607/7035/su8s.jpg
http://imageshack.us/a/img132/7397/7d08.jpg

Po nalaniu benzyny bezpośrednio do silnika, ten zaskoczył od razu, co dobrze rokuje!

Pozdrawiam img/smilies/smile

cdn...

Ostatnio edytowany przez Garwanko (2013-12-05 01:01:19)

Offline

 

#2 2013-12-05 07:01:51

Kłosu
Nieźle sie stara
Skąd: Kutno / Łódź
Zarejestrowany: 2012-03-21
Posty: 469
Silnik / moc / zasilanie: 1598 cm3 / 84 KM / Pb 95
Rok produkcji: 2002
Posiadany pojazd: Opel Astra G Selection

Re: [1996 Cinquecento S]

Widzę dużych wymagań nie miałeś jak 7 lat temu takie auta ci do oka wpadały img/smilies/tongue
Mam nadzieje, że go trochę odratujesz, powodzenia.


http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=15143 <-- Moje Cento.

Kiedy przyszłość to walka. Czy wiesz gdzie prawda leży?
Kiedy przeszłość jest warta, tyle co z niej zabierzesz.

Offline

 

#3 2013-12-05 12:53:24

Nabster
Stary wyjadacz
Skąd: PL
Zarejestrowany: 2012-02-10
Posty: 597
Silnik / moc / zasilanie: 0.7/1.6 B/0.9
Rok produkcji: 1994/1987/1994
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento \ Volkswagen Golf mk2/Fiat Cinquecento

Re: [1996 Cinquecento S]

wymaga wkladu $ i duzo serca powodzenia w pracach nad nim

Offline

 

#4 2013-12-05 13:18:34

Garwanko
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2013-12-05
Posty: 136
Silnik / moc / zasilanie: 899/40/SPI
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Combinato

Re: [1996 Cinquecento S]

Hej,

Cienki siedem lat temu był w stanie "mint", już wtedy zadeklarowałem się, że chętnie go pobiorę w razie czego. No i tak czekałem a czas leciał. W końcu się doczekałem, choć pracy trochę będzie, to fakt img/smilies/tongue

Damy radę, potencjał w tym szaraku jest img/smilies/smile

Offline

 

#5 2013-12-05 13:26:44

bumuś
Nieźle sie stara
Skąd: Mszana Dolna
Zarejestrowany: 2013-03-08
Posty: 334
Silnik / moc / zasilanie: 704
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: Cinquecento

Ostrzeżenia: 1

Re: [1996 Cinquecento S]

Z zewnątrz wyglada przyzwoicie.Jak tak długo stał pod chmurka to pewnie przewody hamulcowe co biegna pod autem sa do wymiany.Mój poprzedni cienias stał tylko dwa lata i przewody trafiło.Mimo to podziwiam i życze cierpliwości przy pracach.Mam nadzieje,ze uda ci się go doprowadzić do stanu  użytkowego.Pozdrawiam.


<Chodzi oto żeby cały czas do przodu>

Offline

 

#6 2013-12-05 14:16:12

OL3K
VIP
Skąd: Maków Maz
Zarejestrowany: 2009-04-29
Posty: 1435
Silnik / moc / zasilanie: działa / jest / z alternatora
Rok produkcji: 1998
Posiadany pojazd: Scs

Ostrzeżenia: 1

Re: [1996 Cinquecento S]

Wszystko się da, jest to tylko zależne od nakładu pracy i finansów img/smilies/smile Powodzenia :]

Offline

 

#7 2013-12-05 19:43:40

Garwanko
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2013-12-05
Posty: 136
Silnik / moc / zasilanie: 899/40/SPI
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Combinato

Re: [1996 Cinquecento S]

Na razie autko trafiło do zaprzyjaźnionego warsztatu. Wraz z kolegą dokonamy przeglądu, co tak naprawdę będzie podlegało wymianie.
Jak już wspomniałem Cienki ma być zwykłym miejskim pomykaczem, więc odpadają kosztowne zabawy w tuning i poszukiwanie smakowitych detali. Chyba, że coś mnie trafi img/smilies/wink
Podoba mi się pozycja za kierownicą (wysoko i wszystko widać) oraz sposób wybierania nierówności w jezdni.
A co do Fiatów... Mam z nimi kontakt od dawna, miałem 125p, 126p, 127p, Zastavę (Fiat 128), Ładę 2103 (to w końcu Fiat 124), 2107...
Jestem umówiony na ewentualne ruchy blacharskie na początku stycznia, decyzja zapadnie na dniach.
Czy jest ktoś na Forum, kto ma na zbyciu w normalnych pieniądzach lewy błotnik przedni (kolor nie gra roli) oraz pas przedni?

Ostatnio edytowany przez Garwanko (2013-12-05 19:44:36)

Offline

 

#8 2013-12-05 20:03:52

Białylanek
Stary wyjadacz
Skąd: Wołomin
Zarejestrowany: 2013-10-27
Posty: 550
Silnik / moc / zasilanie: 899
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: CInquecento
Serwis  
Ostrzeżenia: 1

Re: [1996 Cinquecento S]

Szukaj po szrotach.
za grosze kupisz nawet w kolorze.

Offline

 

#9 2013-12-06 22:08:58

Garwanko
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2013-12-05
Posty: 136
Silnik / moc / zasilanie: 899/40/SPI
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Combinato

Re: [1996 Cinquecento S]

Już zgłosił się kolega, ma potrzebny towar w dobrej cenie img/smilies/smile
Internet to dobra rzecz!

Offline

 

#10 2013-12-07 02:51:39

Nabster
Stary wyjadacz
Skąd: PL
Zarejestrowany: 2012-02-10
Posty: 597
Silnik / moc / zasilanie: 0.7/1.6 B/0.9
Rok produkcji: 1994/1987/1994
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento \ Volkswagen Golf mk2/Fiat Cinquecento

Re: [1996 Cinquecento S]

Garwanko napisał(a):

Już zgłosił się kolega, ma potrzebny towar w dobrej cenie img/smilies/smile
Internet to dobra rzecz!

no to dzialaj

Offline

 

#11 2013-12-07 12:31:43

OL3K
VIP
Skąd: Maków Maz
Zarejestrowany: 2009-04-29
Posty: 1435
Silnik / moc / zasilanie: działa / jest / z alternatora
Rok produkcji: 1998
Posiadany pojazd: Scs

Ostrzeżenia: 1

Re: [1996 Cinquecento S]

oczekuje fotorelacji img/smilies/big_smile

Offline

 

#12 2013-12-08 02:21:24

Garwanko
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2013-12-05
Posty: 136
Silnik / moc / zasilanie: 899/40/SPI
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Combinato

Re: [1996 Cinquecento S]

Fotorelacja będzie, nie omieszkam jej wrzucić!
Aha, zapomniałbym. Kupiłem już pierwszy gadżet do CC. Od angielskiej wersji img/smilies/big_smile

Offline

 

#13 2013-12-08 10:58:10

Bombell
VIP
Skąd: Gniezno
Zarejestrowany: 2011-10-31
Posty: 1317
Silnik / moc / zasilanie: 1242/100/benzyna
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: [1996 Cinquecento S]

Licznik ? img/smilies/tongue

Ostatnio edytowany przez Bombell (2013-12-08 10:58:34)

Offline

 

#14 2013-12-08 11:48:56

QszQ
Zbanowany
Skąd: Przeworsk
Zarejestrowany: 2011-10-04
Posty: 651
Silnik / moc / zasilanie: 704/31/PB95 FOS
Rok produkcji: 95
Posiadany pojazd: Cinquecento

Ostrzeżenia: 1

Re: [1996 Cinquecento S]

lampy tyl?

Offline

 

#15 2013-12-08 12:12:00

RaFi
Stary wyjadacz
Skąd: Poznań (PZ)
Zarejestrowany: 2010-10-20
Posty: 550
Silnik / moc / zasilanie: 899/ 39KM/ PB95
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: CC SOLEIL &

Ostrzeżenia: 1

Re: [1996 Cinquecento S]

deska rodzielcza i 2 kierowajki img/smilies/tongue


FIAT= Fehler In Allen Teilen

Offline

 

#16 2013-12-08 15:19:53

OL3K
VIP
Skąd: Maków Maz
Zarejestrowany: 2009-04-29
Posty: 1435
Silnik / moc / zasilanie: działa / jest / z alternatora
Rok produkcji: 1998
Posiadany pojazd: Scs

Ostrzeżenia: 1

Re: [1996 Cinquecento S]

RaFi napisał(a):

deska rodzielcza i 2 kierowajki img/smilies/tongue

przydatne gdy główny kierowca jest płci "pięknej" img/smilies/tongue

Ostatnio edytowany przez OL3K (2013-12-08 15:20:51)

Offline

 

#17 2013-12-09 21:13:17

Garwanko
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2013-12-05
Posty: 136
Silnik / moc / zasilanie: 899/40/SPI
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Combinato

Re: [1996 Cinquecento S]

QszQ napisał(a):

lampy tyl?

Dokładnie, kupiłem lewą tylną lampę. Lubię symetrię img/smilies/smile

Offline

 

#18 2014-02-03 03:14:40

Garwanko
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2013-12-05
Posty: 136
Silnik / moc / zasilanie: 899/40/SPI
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Combinato

Re: [1996 Cinquecento S]

Witam Was serdecznie w Nowym Roku img/smilies/smile

Od grudnia minęło trochę czasu, autko stało nieruszane. Aż do zeszłego tygodnia. Korzystając z tego, że ścisnął mróz i w takich warunkach jest najlepiej pracować img/smilies/smile okutałem się szczelnie w kilka warstw ubrań. Nadało mi to wygląd ludzika Michelin. Do Cienkiego zmieściłem się jednak i wytargałem pompę paliwa. Zastany widok uderzył mnie smrodem starej benzyny i rozpuszczonej (!) gumy trzymającej silniczek pompy. Zamieniła się ona w ciągliwy czarny glut, klajstrując pompę na amen. Zasiadłem przed komputer i przeczesałem tablicę.pl. Znalazłem kompletną pompę rzut beretem ode mnie. Szybki telefon, pompa wciąż jest, zaraz wpadam i dokonujemy wymiany towarowo-pieniężnej. Uradowany wróciłem do garażu. Złożyłem wszystko do kupy i... ZONK. Auto nie pali. Pompy w zasadzie nie słychać. Lekka nerwówka. Po kolei rozpinam przewody paliwowe poczynając od wtrysku. Z żadnego z nich paliwo nie leci. Znakiem tego, pompa jest martwa. Nie generowała ciśnienia nawet, kiedy wypiąłem przewody przy baku. Telefon do sprzedawcy, oddaję ten stuff. Facio trochę się miga, ale zamykam dyskusję stwierdzeniem, że pompa była zakładana w obecności mechanika.
Zasmucony wybebeszam znów pompę, wypycham auto z garażu i jadę oddać pompę.
Po powrocie do domu znów wbijam na tablicę. Jest pompa, wraz z komputerem, nowym filtrem paliwa i wtryskiem. Zestaw nawet tańszy niż sama pompa, którą przed chwilą oddałem. Telefon do gościa, pompa jest, gitara gra, biorę ją.
Za dwa dni wbijam z powrotem do garażu kumpla. Garaż jest zajęty, jestem zmuszony dłubać na zewnątrz. Zimno nieziemsko, coś koło -12*C img/smilies/smile Krótka walka ze zmontowaniem wszystkiego do kupy, zakładamy akumulator. Kręcimy i...... cisza. Hmmm.... Pompę słychać, więc na pewno działa. Po sprawdzeniu węża przy wtrysku, paliwo leci silnym strumieniem. Układ drożny, ale wtryskiwacz stoi. Dziesięć minut później autko miało już podmieniony wtryskiwacz z nowo nabytego zestawu. Klucz w stacyjce, przekręcamy i.......

Silnik zaskoczył img/smilies/big_smile Z początku lekko nierówno, dymiąc raźno z rury, niczym stary Trabant. Obroty stopniowo opadały i praca stabilizowała się. Zapaliłem z radości fajka.

Przeprowadziłem kilka prób zapalania, wszystkie wypadły bezbłędnie. Zadowolony wróciłem do domu.
Następnego dnia kupiłem olej i płyn chłodniczy. Pojechałem do kumpla po raz trzeci z mocnym postanowieniem, że dzisiaj wracam do domu cieniasem.

Na kanale zmieniłem płyny i koła. Te będące na aucie pochodziły z 1996 roku i siedmioletni postój nie posłużył im za bardzo. Po niedawno sprzedanej Ladzie zostały mi zdrowe felgi wraz ze świeżymi oponami 175/70R13. Auto wygląda teraz bojowo jak crossover img/smilies/tongue Na aukcji WOŚP kupiłem nowiutkie kapsle kół, nie omieszkałem ich założyć. Felgi, które założyłem mają głębszy offset, wskutek czego kapsle "wciągnęło" do środka felgi i nawet fajnie to wygląda!
Obejrzałem podwozie pod kątem korozji. Przewody hamulcowe i paliwowe także. Na szczęście nic nie zgniło.
Po wymianie płynów i kół czas na małą rundkę testową. Auto nie dawało oznak niechęci do jazdy.
Wobec tego, wracamy do domu!
Pożegnałem się z kumplem i wyjechałem na drogę. Cienki jechał bezproblemowo. I dojechał img/smilies/smile
Pierwsze 40 kilometrów za nim. Dzisiaj nie szwendałem się nigdzie, ale z ciekawości odpaliłem silnik. Po 24h postoju zaskoczył od razu. Chyba będą z niego ludzie img/smilies/big_smile

Kilka fotek, nawet kontrola policyjna się trafiła, hehe img/smilies/smile

Stan zastany, kołderka na dachu
http://imageshack.com/a/img850/8841/a1yv.jpg
W wasztacie stało YUGO, jugosłowiański wynalazek, spokrewniony z CC!
http://imageshack.com/a/img541/9192/mm9q.jpg
Jedziemy, jedziemy...
http://imageshack.com/a/img811/9482/2olj.jpg
Aż tu nagle pan z lizaczkiem wyskakuje i chaps!
http://imageshack.com/a/img534/78/n64b.jpg

Było dmuchanko, ale niestety tylko w balonik img/smilies/tongue

Teraz, oprocz rozjeżdżenia autka, trzeba zająć się błotnikiem lewym, który ma duże szanse na nagrodę w kategorii "The Best Rat Look of the 2014" img/smilies/smile

Pozdrawiam!

Ostatnio edytowany przez Garwanko (2014-02-03 03:22:23)

Offline

 

#19 2014-02-16 01:47:10

Garwanko
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2013-12-05
Posty: 136
Silnik / moc / zasilanie: 899/40/SPI
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Combinato

Re: [1996 Cinquecento S]

Jak na razie 300 km za nami.

-Cienki dostał nowe świece NGK. Stare padły.
-Błotnik został tymczasowo naprawiony i pomalowany podkładówką.
-Auto otrzymało przegląd oraz normalne tablice
-Założyłem nowe prawe lusterko
-Wstawiłem czerwoną żarówkę w światło przeciwmgłowe, klosz teraz jest biały, więc trzeba było zadziałać img/smilies/smile
-Poprawiłem mocowanie przedniego zderzaka i rogi nie odstają już
-Zrobiłem kilka zaprawek w miejscach obić parkingowych; powstały głównie z winy innych kierowców, którzy obijali cienkiego, jak stał zaparkowany -"źle stanął i go tłuką" img/smilies/wink

Foto z nowymi tabelami, pod Muzeum Narodowym. Prawie jak eksponat img/smilies/big_smile

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/cars/1999815256_1.jpg?1392510805
tylne lampy:
http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/cars/1999815256/1999815256_1.jpg?1392510805

Autko daje radę, oby tak dalej!

P.S. Kto z Was pamięta jeszcze takie dowody rejestracyjne?
http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/cars/1999815256/1999815256_2.jpg?1392511980

Ostatnio edytowany przez Garwanko (2014-02-16 01:54:25)

Offline

 

#20 2014-02-16 03:04:09

OL3K
VIP
Skąd: Maków Maz
Zarejestrowany: 2009-04-29
Posty: 1435
Silnik / moc / zasilanie: działa / jest / z alternatora
Rok produkcji: 1998
Posiadany pojazd: Scs

Ostrzeżenia: 1

Re: [1996 Cinquecento S]

Ja pamiętam,nawet mam taki dowód. Z samochodem dobrze się dzieje.

Offline

 

#21 2014-02-16 11:41:08

Wojcz
Nieźle sie stara
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2014-02-01
Posty: 81
Silnik / moc / zasilanie: 704/30/Ben
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: CC

Re: [1996 Cinquecento S]

bardzo fajnie się to wszystko zapowiada, i duuże piwko za ratowanie autka img/smilies/trink39
Mega mi się podoba pomysł tylnych lamp, może podkradnę nawet ten patencik kiedyś img/smilies/wink


Mały może więcej.

Offline

 

#22 2014-02-16 19:07:58

_Matiq_
Nieźle sie stara
Skąd: Gniezno
Zarejestrowany: 2013-09-09
Posty: 473
Silnik / moc / zasilanie: 899/41/ Pb+Lpg
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: CC, 407

Re: [1996 Cinquecento S]

Garwanko napisał(a):

W wasztacie stało YUGO, jugosłowiański wynalazek, spokrewniony z CC!

Możesz coś więcej powiedzieć na ten temat img/smilies/smile ? img/smilies/trink39


Ma być ogień na każdym biegu bo będziesz jeździł dieslem...

Offline

 

#23 2014-02-16 22:32:29

jkrotki
Stary wyjadacz
Skąd: Legnica
Zarejestrowany: 2014-01-12
Posty: 636
Silnik / moc / zasilanie: 1.1/ 55KM/benzyna
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: CCS

Re: [1996 Cinquecento S]

Yugo popularne w Jugosławii jak w Polsce maluchy
mi osobiście przypomina fiata 127
w Polsce Yugo jest rzadko widywane

Offline

 

#24 2014-02-16 23:57:42

Garwanko
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2013-12-05
Posty: 136
Silnik / moc / zasilanie: 899/40/SPI
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Combinato

Re: [1996 Cinquecento S]

@OL3k, też mam gdzieś jeszcze taki kwit w szpargałach po Ś.P. Maluchu Taty img/smilies/smile
Szkoda, że ten już się skończył i nie mogłem go zostawić.

@Wojcz: Jak chcesz, na Allegro jest teraz prawa lampa z angola, czyli czerwona.

@_Matiq_: Yugo Koral to rozwojowa wersja Fiata 127, który byl protoplastą Cinquecento img/smilies/smile
Sporo części mają wspólne, min. silnik 900 ccm, które zresztą w pierwszym okresie produkcji CC były przywożone z fabryki w dawnej Jugosławii. Układy hamulcowe także są wspólne.

Ostatnio edytowany przez Garwanko (2014-02-16 23:58:47)

Offline

 

#25 2014-02-17 00:34:15

Wojcz
Nieźle sie stara
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2014-02-01
Posty: 81
Silnik / moc / zasilanie: 704/30/Ben
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: CC

Re: [1996 Cinquecento S]

na kosmetykę mi szkoda teraz czasu ale kiedyś tam może uwzględnię w budżecie takiego moda img/smilies/smile


Mały może więcej.

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo