Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2014-09-24 12:15:36

Yankes95
Nowy
Zarejestrowany: 2013-08-04
Posty: 13
Silnik / moc / zasilanie: 899 / wtrysk
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Cinquecento S Happy

CC 899 kopci na niebiesko

Witam,
mam taki problem, że po odpalaniu mój cc dymi na niebiesko. Potem przechodzi i dym jest szary. Nic się z autem nie dzieje. Podczas gazowania na postoju przy wysokich obrotach (5-6) strzela z tlumika.

Silnik 899 na wtrysku
Co to moze byc?

Pozdrawiam

Offline

 

#2 2014-09-24 15:07:49

Garwanko
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2013-12-05
Posty: 136
Silnik / moc / zasilanie: 899/40/SPI
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Combinato

Re: CC 899 kopci na niebiesko

uszczelniacze zaworów lub pierścienie odpowiadają za dym. przerywanie to odcinka wysokich obrotów. normalka.

Offline

 

#3 2014-09-24 16:20:18

Yankes95
Nowy
Zarejestrowany: 2013-08-04
Posty: 13
Silnik / moc / zasilanie: 899 / wtrysk
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Cinquecento S Happy

Re: CC 899 kopci na niebiesko

Rozumiem, tylko, ze te "strzelanie" pojawia sie w momencie puszczenia pedału gazu.

Ostatnio edytowany przez Yankes95 (2014-09-24 16:20:43)

Offline

 

#4 2014-09-27 07:03:52

Thomy
Nieźle sie stara
Skąd: Siemianowice Śl.
Zarejestrowany: 2011-10-09
Posty: 186
Silnik / moc / zasilanie: 900 / 41 KM / Weber
Rok produkcji: 1995
Posiadany pojazd: Cinquecento 900 LPG

Re: CC 899 kopci na niebiesko

Strzelanie to źle ustawiony zapłon.

Offline

 

#5 2014-09-27 10:23:20

gabrys5555
Nowy
Skąd: chorzow
Zarejestrowany: 2014-08-06
Posty: 61
Silnik / moc / zasilanie: 899/40/Pb 95
Rok produkcji: 1998
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: CC 899 kopci na niebiesko

Tylko ze na wtrysku nie ustawia sie zaplonu bo tym steruje komputer ale mozesz miec cos nie tak z wtryskiem.

Offline

 

#6 2014-09-27 14:20:09

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5029
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Re: CC 899 kopci na niebiesko

Skoro auto dymi na niebiesko, to sprawdź czy ubywa oleju. Jeśli tak to do roboty pewnie pierścienie tłokowe i/lub uszczelniacze zaworowe.


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#7 2014-09-27 20:21:20

Yankes95
Nowy
Zarejestrowany: 2013-08-04
Posty: 13
Silnik / moc / zasilanie: 899 / wtrysk
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Cinquecento S Happy

Re: CC 899 kopci na niebiesko

Wlasnie nie zauważyłem zeby ubywało oleju... Dziwne. Te dymienie jest bardziej widoczne na początku po kilku mocniejszych przegazowaniach nieco ustaje. Tylko dzisiaj na ciepłym ustyszalem delikatne stuki w silniku. Fakt, ze trzeba sie troche wsłuchać ale nie wiem czy to jest na zasadzie "ten typ tak ma" czy powinienem sie niepokoic. Tylko na ciepłym. Tak jakby z dołu (miska olejowa?) bądź z boku od strony akumulatorka, ale wiadomo, ze taki dźwięk moze sie roznosić. Tak z uprzedzenia tylko mowie, ze to nie jest te cykanie pod kopułka wtrysku img/smilies/smile

Ostatnio edytowany przez Yankes95 (2014-09-27 20:25:44)

Offline

 

#8 2014-09-28 15:39:46

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5029
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Re: CC 899 kopci na niebiesko

Mogą Ci stukać lekko panewki, to by nawet pasowało bo stuki dochodziły by z okolic właśnie miski olejowej.


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#9 2014-09-28 17:41:48

Yankes95
Nowy
Zarejestrowany: 2013-08-04
Posty: 13
Silnik / moc / zasilanie: 899 / wtrysk
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Cinquecento S Happy

Re: CC 899 kopci na niebiesko

Wlasnie obawiałem sie panewek, chociaż słyszałem, ze panewki cały czas stukają. Nie tylko na ciepłym. Jak zwiększam obroty to stuki sie gubią

Offline

 

#10 2014-09-28 17:59:21

DAB
VIP
Skąd: Żywiec
Zarejestrowany: 2010-12-31
Posty: 1490
Silnik / moc / zasilanie: 700/31/FOS
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: Skoda Fabia, Honda CBF600, CC 700

Re: CC 899 kopci na niebiesko

Stukają bardziej na ciepłym bo olej jest rzadszy.

Offline

 

#11 2014-09-28 19:22:20

Yankes95
Nowy
Zarejestrowany: 2013-08-04
Posty: 13
Silnik / moc / zasilanie: 899 / wtrysk
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Cinquecento S Happy

Re: CC 899 kopci na niebiesko

Kurde panewki po 117 tys? ;(

Droga jest taka naprawa?

Offline

 

#12 2014-09-28 19:28:51

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5029
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Re: CC 899 kopci na niebiesko

Przebieg nie jest ważny, mógł być nie terminowo zmieniany olej i są efekty.
Naprawa trochę kosztuje, bo wymaga to rozbiórki silnika. Przy okazji wymiany panewek warto zrobić już kapitalkę aby nie rozbierać wszystkiego dwa razy.

Ostatnio edytowany przez tonsil12 (2014-09-28 19:29:13)


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#13 2014-09-28 22:09:07

Yankes95
Nowy
Zarejestrowany: 2013-08-04
Posty: 13
Silnik / moc / zasilanie: 899 / wtrysk
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Cinquecento S Happy

Re: CC 899 kopci na niebiesko

Aha czyli nie wystarczy zdjąć tylko miski olejowej ?

Offline

 

#14 2014-09-28 22:21:57

centoo94
Zbanowany
Zarejestrowany: 2014-09-21
Posty: 12

Re: CC 899 kopci na niebiesko

mój ma 180 tyś img/smilies/tongue wszystko stuka ale jeździ img/smilies/smile silnik na zlomie kupisz za 200-300 zł img/smilies/smile więc rozbieranie i remontowanie jest conajmniej bez sensu img/smilies/tongue jak Ci padnie to sobie zmienisz i po sprawie img/smilies/tongue a prawda taka ze te 200-300 zł to nie jest nawet połowa ew remontu głowicy, a gdzie reszta img/smilies/roll

Offline

 

#15 2014-09-28 23:01:02

CieniaczRider
VIP
Skąd: Raszyn/Warszawa
Zarejestrowany: 2011-08-05
Posty: 1691
Silnik / moc / zasilanie: 899/ 39/ wtrysk
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento 899

Re: CC 899 kopci na niebiesko

Do wymiany panewek wcale nie trzeba rozbierać silnika, od spodu po zdjęciu miski raczej jest dostęp img/smilies/smile

Niestety w związku z dymieniem trzeba chociaż głowicę zdjąć (jeśli tylko uszczelniacze) więc i tak robota jest img/smilies/tongue

Offline

 

#16 2014-09-29 03:47:32

Grezes38
Moderator
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2008-11-21
Posty: 5798
Silnik / moc / zasilanie: 700/FOS/lpg
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: CC 899 kopci na niebiesko

Jak wyjdzie nominał bez owalizacji...wymiana panewek bez zmierzenia wału lekko mija się z celem.


Myśl szybciej niż jedziesz, jedź wolniej niż myślisz!

Offline

 

#17 2014-10-01 22:48:30

Yankes95
Nowy
Zarejestrowany: 2013-08-04
Posty: 13
Silnik / moc / zasilanie: 899 / wtrysk
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Cinquecento S Happy

Re: CC 899 kopci na niebiesko

Dzieki wszystkim, chociaż sam juz nie wiem o co tu chodzi. Bo raz stuka a raz nie. Jak jest tak samo nagrzany, po tej samej trasie w bardzo podobnych warunkach. Nie rozumiem. Do mechanika nie mam teraz czasu podjechać

Offline

 

#18 2014-10-04 19:39:22

KIEROWCA
Stary wyjadacz
Skąd: Kętrzyn
Zarejestrowany: 2013-09-14
Posty: 627
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji: '96
Posiadany pojazd: Polonez Caro Minus
Serwis

Re: CC 899 kopci na niebiesko

centoo94 napisał(a):

mój ma 180 tyś img/smilies/tongue wszystko stuka ale jeździ img/smilies/smile silnik na zlomie kupisz za 200-300 zł img/smilies/smile więc rozbieranie i remontowanie jest conajmniej bez sensu img/smilies/tongue jak Ci padnie to sobie zmienisz i po sprawie img/smilies/tongue a prawda taka ze te 200-300 zł to nie jest nawet połowa ew remontu głowicy, a gdzie reszta img/smilies/roll

Tylko że silnik ze złomu też nie będzie w idealnej konydycji bo w końcu z jakiegoś powodu samochód tam trafił.
O ile budę można łatać tanim kosztem domowymi sposobami to właśnie koszt ewentualnego remontu silnika zwykle decyduje o spisaniu całego pojazdu na straty.


:::Normę wykonuję jak Stachanow ==nie wypuszczam z ręki braków:::
:::Brawurowa jazda samochodem Cinquecento ;-) :::
ZAPRASZAM ==> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/Cinquecento <==

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo