Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2014-11-19 09:47:03

NeOn
VIP
Skąd: Siemianowice Śląskie
Zarejestrowany: 2012-05-25
Posty: 1610
Silnik / moc / zasilanie: 704 / 30 / Pb95
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: FSM Cinquecento
Serwis

Remont silnika a stukające popychacze

Witam kolegów.

Mam problem ze stukającymi popychaczami.
Silnik 700. Wyremontowany silnik, wymienione wszystkie popychacze na nowe i wlany olej mineralny lotos city.
Niestety czasem pojawia się problem, że popychacze zaczynają stukać rano, przestają po jakimś czasie, tak z 15 minut jazdy jak temperatura zbliża się do 90 stopni, wtedy ucichają.
Problem pojawia się około 3 razy na miesiąc, dlatego dziwne to jest.
Olej sprawdzam dziennie.
Może być to wina tego że po wymianie popychaczy wlałem olej mineralny ?
Czy mam wlać syntetyczny ? coś to zmieni ? bo ten olej jest nowy i nie wiem czy pakować się w kolejny koszt innego oleju.
Macie jakieś pomysły ?

Ostatnio edytowany przez NeOn (2014-11-19 13:58:28)


http://oi42.tinypic.com/zy9hsz.jpg

Offline

 

#2 2014-11-19 10:09:49

zbigniew
Nowy
Skąd: Mińsk Maz [WM]
Zarejestrowany: 2012-12-16
Posty: 66
Silnik / moc / zasilanie: 704/FOS/benzyna
Rok produkcji: 1995
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: Remont silnika a stukające popychacze

Jestes na 100% pewny ze to popychacze?

Offline

 

#3 2014-11-19 10:12:50

NeOn
VIP
Skąd: Siemianowice Śląskie
Zarejestrowany: 2012-05-25
Posty: 1610
Silnik / moc / zasilanie: 704 / 30 / Pb95
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: FSM Cinquecento
Serwis

Re: Remont silnika a stukające popychacze

na 90 % bo dźwięk dochodzi z pokrywy zaworów, na 100 % pewny nie jestem. img/smilies/hmm
A co to może być innego jak stuka strasznie a po pewnym czasie przestaje ?
Jak był by to rozrząd to by nie przestał po zagrzaniu silnika do 90 stopni.


http://oi42.tinypic.com/zy9hsz.jpg

Offline

 

#4 2014-11-19 15:21:18

tatas
VIP
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-09
Posty: 1769
Silnik / moc / zasilanie: jak najlepsze
Rok produkcji: 95,2013,2000
Posiadany pojazd: CC 903 Golf VI gti 35,Lupo
Serwis

Re: Remont silnika a stukające popychacze

a czemu po remoncie nie wlałeś 10W40 ?

Offline

 

#5 2014-11-19 16:13:54

NeOn
VIP
Skąd: Siemianowice Śląskie
Zarejestrowany: 2012-05-25
Posty: 1610
Silnik / moc / zasilanie: 704 / 30 / Pb95
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: FSM Cinquecento
Serwis

Re: Remont silnika a stukające popychacze

nasłuchałem się, że lepiej wlewać do starszych aut mineralne i wcześniej też jeździłem na tym oleju i było wszystko ok, niedawno silnik padł, popychacze waliły wszystkie uszczelka pod głowicą była w opłakanym stanie. Więc to wszystko zrobiłem no i zalałem nowym olejem również tym mineralnym.
Dlatego nie wiem czy jak wleję syntetyka to coś to zmieni i popychacze ucichną raz na zawsze ? img/smilies/smile


http://oi42.tinypic.com/zy9hsz.jpg

Offline

 

#6 2014-11-19 16:19:25

tatas
VIP
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-09
Posty: 1769
Silnik / moc / zasilanie: jak najlepsze
Rok produkcji: 95,2013,2000
Posiadany pojazd: CC 903 Golf VI gti 35,Lupo
Serwis

Re: Remont silnika a stukające popychacze

popychacze wymieniłeś , a czy dobre ? są 2 rodzaje do 700

Offline

 

#7 2014-11-19 16:21:46

NeOn
VIP
Skąd: Siemianowice Śląskie
Zarejestrowany: 2012-05-25
Posty: 1610
Silnik / moc / zasilanie: 704 / 30 / Pb95
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: FSM Cinquecento
Serwis

Re: Remont silnika a stukające popychacze

tak, są identyczne jak te które były fabrycznie. Przed wymianą było wszystko sprawdzane i konsultowane ze znajomym mechanikiem.


http://oi42.tinypic.com/zy9hsz.jpg

Offline

 

#8 2014-11-19 16:23:17

tatas
VIP
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-09
Posty: 1769
Silnik / moc / zasilanie: jak najlepsze
Rok produkcji: 95,2013,2000
Posiadany pojazd: CC 903 Golf VI gti 35,Lupo
Serwis

Re: Remont silnika a stukające popychacze

to znajomy niech ci sprawdzi ciśnienie oleju
a zmiana oleju to zaledwie 70 zł warto spróbować

Ostatnio edytowany przez tatas (2014-11-19 16:24:40)

Offline

 

#9 2014-11-19 16:29:30

NeOn
VIP
Skąd: Siemianowice Śląskie
Zarejestrowany: 2012-05-25
Posty: 1610
Silnik / moc / zasilanie: 704 / 30 / Pb95
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: FSM Cinquecento
Serwis

Re: Remont silnika a stukające popychacze

ok, chyba będę musiał zakupić ten olej i spróbować bo zbyt dużo kaski władowałem, żeby to teraz olać.
Co do ciśnienia oleju to chyba jest dobre kontrolka gaśnie od razu podczas przekręcenia kluczyka.
Może mieć coś wspólnego z tym że popychacze czasem stukają np. rozrząd ?


http://oi42.tinypic.com/zy9hsz.jpg

Offline

 

#10 2014-11-19 17:32:41

mandolina
Moderator
Skąd: Opole
Zarejestrowany: 2009-02-11
Posty: 3500
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd:

Re: Remont silnika a stukające popychacze

Nieświecąca kontrolka wcale nie musi oznaczać prawidłowego ciśnienia , bo zapala się dopiero w stanie prawie, że agonalnym.


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów."

Offline

 

#11 2014-11-19 17:40:35

NeOn
VIP
Skąd: Siemianowice Śląskie
Zarejestrowany: 2012-05-25
Posty: 1610
Silnik / moc / zasilanie: 704 / 30 / Pb95
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: FSM Cinquecento
Serwis

Re: Remont silnika a stukające popychacze

Myślę że jak wleję OLEJ ORLEN PLATINUM CLASSIC 10W40 półsyntetyczny to ciśnienie powinno się poprawić i powinno być ok.
Jutro zakupię nowy filtr i ten olej i zobaczymy img/smilies/smile mam nadzieję, że będzie dobrze. img/smilies/tongue


http://oi42.tinypic.com/zy9hsz.jpg

Offline

 

#12 2014-11-19 18:24:40

mandolina
Moderator
Skąd: Opole
Zarejestrowany: 2009-02-11
Posty: 3500
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd:

Re: Remont silnika a stukające popychacze

Podjedź do jakiegoś znajomka , który ma manometr do pomiaru ciśnienia oleju i dla pewności go sprawdźcie bo szkoda by było silnika.
Albo kup sobie lub na spółę z jakimś kumplem bo taki manometr z zestawem różnych redukcji kosztuje na allegro 60 zł i pewnie jeszcze nie raz ci się przyda.


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów."

Offline

 

#13 2014-12-01 14:10:56

NeOn
VIP
Skąd: Siemianowice Śląskie
Zarejestrowany: 2012-05-25
Posty: 1610
Silnik / moc / zasilanie: 704 / 30 / Pb95
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: FSM Cinquecento
Serwis

Re: Remont silnika a stukające popychacze

a więc tak, wlałem ten olej ORLEN PLATINUM CLASSIC 10W40.
ciśnienie oleju jest git.
Jeździłem już jakiś czas i było ok, dzisiaj po pracy zapalam auto i znowu stuka ... Myślałem, że mnie rozerwie. img/smilies/big_smile
Wymieniłem jeszcze dzisiaj kable zapłonowe, bo mówię może nie dostaje dobrze iskry na jedną świece i moment zapłonu ma na jednej świecy i dlatego stuka.
Przestało po zagrzaniu silnika i pogazowaniu na full na luzie czyli tak gdzieś po 10 min jazdy.
Normalnie już nie wiem co mam robić, tyle kasy wpakowałem już ... Może te kable coś pomogą zobaczymy.
Macie jeszcze jakieś pomysły ?


http://oi42.tinypic.com/zy9hsz.jpg

Offline

 

#14 2014-12-01 14:19:23

Grezes38
Moderator
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2008-11-21
Posty: 5797
Silnik / moc / zasilanie: 700/FOS/lpg
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: Remont silnika a stukające popychacze

Drążki popychaczy trafiły każdy tam gdzie był?Były mierzone,są jeszcze w wymiarze?


Myśl szybciej niż jedziesz, jedź wolniej niż myślisz!

Offline

 

#15 2014-12-01 14:34:26

NeOn
VIP
Skąd: Siemianowice Śląskie
Zarejestrowany: 2012-05-25
Posty: 1610
Silnik / moc / zasilanie: 704 / 30 / Pb95
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: FSM Cinquecento
Serwis

Re: Remont silnika a stukające popychacze

szczerze mówiąc to nie były mierzone, wyglądały że są ok img/smilies/tongue
Czy nie zostały zamienione miejscami tego nie mogę powiedzieć, możliwe że zostały zamienione.
ale czy to powodowało by, że raz na 30 odpaleń na zimnym silniku stuka ?


http://oi42.tinypic.com/zy9hsz.jpg

Offline

 

#16 2014-12-01 16:28:33

egie
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2008-07-27
Posty: 430
Silnik / moc / zasilanie: 704 LPG FOS
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: cc

Re: Remont silnika a stukające popychacze

Przeszedłem przez niektóre z tych dolegliwości. Bóle ustały dopiero po wymianie na nowy wałka rozrządu. Stary wyglądał bardzo dobrze i w ogóle  nie podejrzewałem, że może być zużyty. Pomiary przy użyciu mikrometru też na to nie wskazywały. Widocznie krzywki straciły profil. Nie jest to rzecz tania, niestety i też nie ma pewności, że pomoże.
Pozdrawiam!

Offline

 

#17 2014-12-01 17:28:16

NeOn
VIP
Skąd: Siemianowice Śląskie
Zarejestrowany: 2012-05-25
Posty: 1610
Silnik / moc / zasilanie: 704 / 30 / Pb95
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: FSM Cinquecento
Serwis

Re: Remont silnika a stukające popychacze

no właśnie, pytanie czy to coś da bo to już kolejna kasa i to nie mała ;/
ale też miałeś taką sytuację, że wymieniałeś popychacze a czasem ci stukało po wymianie ? i to nie zawsze ?


http://oi42.tinypic.com/zy9hsz.jpg

Offline

 

#18 2014-12-01 19:17:49

tatas
VIP
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-09
Posty: 1769
Silnik / moc / zasilanie: jak najlepsze
Rok produkcji: 95,2013,2000
Posiadany pojazd: CC 903 Golf VI gti 35,Lupo
Serwis

Re: Remont silnika a stukające popychacze

NeOn a czy ty aby nie panikujesz ? przy o wiele lepszych silnikach przy tych mrozach popychacze się  odzywają

Offline

 

#19 2014-12-01 19:32:18

NeOn
VIP
Skąd: Siemianowice Śląskie
Zarejestrowany: 2012-05-25
Posty: 1610
Silnik / moc / zasilanie: 704 / 30 / Pb95
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: FSM Cinquecento
Serwis

Re: Remont silnika a stukające popychacze

@tatas
Nie panikuję tylko włożyłem już sporo kasy w to auto i chcę, żeby chodziło dobrze.
Nie ma jeszcze aż takich mrozów, dzisiaj rano było -4 stopnie i zapalił bezgłośnie i bez problemów, a jak wyszedłem z pracy było -1 i waliły popychacze ;/
Zeszłej zimy jeździłem na starych popychaczach i przy -15 nic nie stukało img/smilies/tongue
Więc ewidentnie coś jest nie tak, i próbuję dojść do tego co img/smilies/tongue

Ostatnio edytowany przez NeOn (2014-12-01 19:32:33)


http://oi42.tinypic.com/zy9hsz.jpg

Offline

 

#20 2014-12-01 19:50:07

Deep_Nothingness
Nowy
Skąd: Grudziądz
Zarejestrowany: 2014-09-29
Posty: 55
Silnik / moc / zasilanie: 903 / 41 / Weber 32 TLF
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: Cienias

Ostrzeżenia: 2

Re: Remont silnika a stukające popychacze

A jaką masz pewność, że nowe popychacze nie mają wady fabrycznej? Ja niedawno wymieniałem cylinderek, który był zakupiony ze dwa miesiące temu. Nówka sztuka. Po wyjęciu z auta okazało się, że miał fabrycznie źle wycięte tłoczki, przez co blokowała się jedna strona i napierający płyn hamulcowy był w stanie wypchać tylko jeden tłoczek. W rezultacie auto blokowało tylne koło przy delikatnym hamowaniu.

Offline

 

#21 2014-12-01 20:41:49

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5029
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Re: Remont silnika a stukające popychacze

W cc 700 wystarczy, że przód auta będzie pod sporym skosem lub będziesz stał na pochyłym terenie, aby popychacze mogły się zapowietrzyć i zacząć stukać.
Może masz zbyt niski stan oleju? Sprawdź to.

Rozmawiałem niedawno z mechanikiem, bo u mnie też czasami popychacze się oddzywają. Stwierdził, że ,,ten typ tak ma" i nie warto tego poprawiać, bo problem i tak powróci prędzej czy później.


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#22 2014-12-01 21:28:47

NeOn
VIP
Skąd: Siemianowice Śląskie
Zarejestrowany: 2012-05-25
Posty: 1610
Silnik / moc / zasilanie: 704 / 30 / Pb95
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: FSM Cinquecento
Serwis

Re: Remont silnika a stukające popychacze

Tak jak pisałem kolego stan oleju jest sprawdzany codziennie i jest full. Wiem, że 700 jako silnik leżący lubi dużo oleju.
Wiem także o nachyleniu, dlatego zawsze stawiam go na równym terenie, więc stoi na prostej img/smilies/wink


http://oi42.tinypic.com/zy9hsz.jpg

Offline

 

#23 2014-12-02 08:45:50

DAB
VIP
Skąd: Żywiec
Zarejestrowany: 2010-12-31
Posty: 1490
Silnik / moc / zasilanie: 700/31/FOS
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: Skoda Fabia, Honda CBF600, CC 700

Re: Remont silnika a stukające popychacze

Warto poprawiać bo stukające popychacze wybiją wałek rozrządu, który też jest wykonany z gównolitu jak większość części w tym aucie.

Offline

 

#24 2014-12-03 15:44:28

NeOn
VIP
Skąd: Siemianowice Śląskie
Zarejestrowany: 2012-05-25
Posty: 1610
Silnik / moc / zasilanie: 704 / 30 / Pb95
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: FSM Cinquecento
Serwis

Re: Remont silnika a stukające popychacze

no tak tylko właśnie pytanie co tam jest do poprawienia img/smilies/tongue


http://oi42.tinypic.com/zy9hsz.jpg

Offline

 

#25 2014-12-03 23:59:09

QszQ
Zbanowany
Skąd: Przeworsk
Zarejestrowany: 2011-10-04
Posty: 651
Silnik / moc / zasilanie: 704/31/PB95 FOS
Rok produkcji: 95
Posiadany pojazd: Cinquecento

Ostrzeżenia: 1

Re: Remont silnika a stukające popychacze

pompa oleju albo to sitko jest zabite i jak olej jest zimny/gesty nie moze zassac

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo