Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2015-06-04 17:53:01

bigsoft
Nowy
Skąd: Siemianowice Śląskie
Zarejestrowany: 2015-06-04
Posty: 50
Silnik / moc / zasilanie: 899cm3, 40km, monowtrysk
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento
Serwis

Fiat Cinquecento 899cm3 by BigSoft

Od listopada jestem posiadaczem Cieniaska, co nie co już przy nim porobiłem, więc przyszło mi na myśl, żeby napisać parę słów o moim egzemplarzu tego małego i wdzięcznego autka img/smilies/smile

Podstawowe dane:
Silnik: 899cm3, wtrysk jednopunktowy, 40km
Skrzynia: 5 biegów
Wersja: Happy

Inwestycja w ogóle nie planowana, spontaniczna i zrealizowana praktycznie w dwa dni. Jak niektórzy może wiedzą, remontuję sobie takiego starego, szarego Citroena XM. Miałem też srebrnego, którym jeździłem wszędzie gdzie było trzeba. Jako, że srebrny był już w rozsypce, nie przeszedł by przeglądu ze względu na brak progów, rozsypujące się podłużnice, wycieki itp, itd., to nadszedł dzień, że znów się popsuł. Padło mi łożysko w wahaczu tylnym. Stwierdziłem - bez sensu go robić, jak już się ledwo wszystko kupy trzyma. Postawiłem go na działce, służy jako dawca części do remontowanego XMa, a buda docelowo trafi na złom.

Pojawił się więc problem - brak auta. I to akurat na zimę. Akurat trafił się dobry miesiąc w pracy i mogłem sobie pozwolić na wydatek ok 1300zł (rezygnując z innych potrzeb na jakiś czas). Szybka decyzja - trzeba kupić małe auto, proste, tanie w naprawie. Pierwszy pomysł - 126p. Zapomniałem jednak, że jakoś tak ostatnio trzeba płacić jak za zboże za te wynalazki. Więc może Cinquecento? Patrzę - jest ich mnóstwo w granicach mojej wypłacalności img/smilies/big_smile. Po zmianie pomysłu na Cinquecento od razu postanowiłem, że nie chcę 700 i jeżeli już kupię 700, to jak naprawdę nie będzie innej możliwości. Znalazłem z 10 ogłoszeń, z czego 4 były do przyjęcia (po pierwszych telefonach). Udałem się więc w drogę do miejscowości Krzywaczka (gdzieś w małopolskim) i dnia 10.11.2014 zakupiłem cienkiego.

Samochód w momencie zakupu na liczniku miał nakręcone 104900km.

Na pierwszy ogień zdjęcia wykonane jeszcze przez poprzedniego właściciela, z olx:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/olx/196175311_1_644x461_sprzedam-fiata-cinquecento-900-cm-skawina.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/olx/196175311_2_644x461_sprzedam-fiata-cinquecento-900-cm-dodaj-zdjecia.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/olx/196175311_3_644x461_sprzedam-fiata-cinquecento-900-cm-fiat.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/olx/196175311_4_644x461_sprzedam-fiata-cinquecento-900-cm-motoryzacja.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/olx/196175311_5_644x461_sprzedam-fiata-cinquecento-900-cm-malopolskie.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/olx/196175311_6_644x461_sprzedam-fiata-cinquecento-900-cm-.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/olx/196175311_7_644x461_sprzedam-fiata-cinquecento-900-cm-.jpg



Droga powrotna była w miarę znośnia. W miarę, bo przednie łożysko piasty prawego koła tak wyło, że głowa boli. Ale dojechaliśmy. Na drugi dzień pojechałem z bratem na dzialkę, powoziliśmy się przy okazji i dokonaliśmy pierwszych oględzin. Pierwsze wykryte problemy:

- stuki w tylnym zawieszeniu na dziurach - do wymiany tuleje wahaczy;
- dziwne jęki pod maską silnika - okazało się, że generuje je łożysko pompy cieczy chłodzącej;
- silnik niby pocił się spod pokrywy klawiatury, a okazało się, że ktoś zapomniał przykręcić cybant na przewodzie odmy i wyciskało olej tamtędy;
- bardzo słabe światła mijania;
- bardzo słabe hamulce (wrażenie rosło w siłę, gdyż byłem przyzwyczajony do hamulców - żylet z Citroena, gdzie odpowiadała za nie hydropneumatyka);
- opornie pracująca linka gazu;
- uszkodzony włącznik świateł. Trzeba docisnąć, żeby włączyć pozycyjne, mijania działają poprawnie;
- przegrzewający się silnik.

Ostatnia usterka wzmagała się dzień za dniem. O tym później.

Poza tym silnik ma pewne problemy z pracą. Podczas normalnej jazdy się tego nie odczuwa (no chyba, że spadkiem mocy, ale ja tego nie odczuję, gdyż tak jest od samego początku odkąd go mam). Mianowicie - silnik sprawia wrażenie jakby gubił zapłony. Niezależnie od obrotów. Zacząłem więc szukać i powiem szczerze, że do dzisiejszego dnia mimo wymiany pewnych elementów - nadal mam ten problem.

Po pierwsze sprawdziłem stan świec zapłonowych. Jak je zobaczyłem, to byłem przekonany, że to one są przyczyną. Jednak nie. Zwróćcie uwagę szczególnie na drugie zdjęcie:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/11-11-2014/800px/IMAG1433.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/11-11-2014/800px/IMAG1642.jpg



Tak więc tworzy nam się lista zakupów. Kable zapłonowe, świece na dzień dobry. Do tego po dalszych oględzinach - klocki, tarcze przód.

Dodam, że właściciel stwierdził, że wymienił na nowe:

- końcówkę układu wydechowego (za katalizatorem);
- szczęki tył;
- filtry;
- akumulator (mam nawet papiery do niego);

Wszystko było prawdą.

14.11.2014 i 18.11 zamówiłem potrzebne części.

Nowe części zamienne:
- tarcze przód, komplet 2szt - firmy Brembo - 98,00 PLN;
- klocki hamulcowe przód, komplet 4szt, firmy TRW - 42,00 PLN;
- łożysko koła przedniego, 1szt, firmy Meyle - 57,00 PLN;
- reparaturki przednich zacisków hamulcowych marki Auto-fren, komplet na dwa przednie zaciski. - 24 PLN;
- komplet świec zapłonowych NGK V-LINE 12 BCPR6E - 35,60 PLN;

W sumie 256,60 (pominąłem koszta wysyłki, zamawiałem przez sieć).

22.11.2014
Zabrałem się za pierwsze naprawy.

Stare klocki hamulcowe. Jeden z nich to już totalna masakra (mam na myśli to zdjęcie zacisku strony pasażera).

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/22-11-2014-pierwsze-naprawy/800px/WP_20141122_100.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/22-11-2014-pierwsze-naprawy/800px/WP_20141122_106.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/22-11-2014-pierwsze-naprawy/800px/WP_20141122_123.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/22-11-2014-pierwsze-naprawy/800px/WP_20141122_133.jpg


Nowe tarcze i klocki już na miejscu:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/22-11-2014-pierwsze-naprawy/800px/WP_20141122_125.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/22-11-2014-pierwsze-naprawy/800px/WP_20141122_142.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/22-11-2014-pierwsze-naprawy/800px/WP_20141122_143.jpg



12.2014
Pisałem wyżej, że silnik się przegrzewał. Doszło już do tego momentu, że płyn był na granicy wrzenia. Podejrzenia padły na termostat - wyciągnąłem z niego wkład i jeździłem tak do zakupu nowego. Ponadto spod głowicy wyciskało mi olej, dlatego też -> kupiłem zestaw: upg, uszczelka pod pokrywę zaworów, uszczelniacze zaworowe, uszczelka pod kolektor wydechowy no i osobno termostat. Przy wymianie uszczelki głowica jak i przylgnia bloku silnika oraz denka tłoków zostały wyczyszczone. Zawory dotarte.
Wymiana przy 105090km.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/12-2014-wymiana-upg-inne/800px/IMAG1712.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/12-2014-wymiana-upg-inne/800px/IMAG1726.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/12-2014-wymiana-upg-inne/800px/IMAG1738.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/12-2014-wymiana-upg-inne/800px/IMAG1750.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/12-2014-wymiana-upg-inne/800px/IMAG1755.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/12-2014-wymiana-upg-inne/800px/IMAG1759.jpg



Stare łożysko prawej, przedniej piasty, dlatego wołało "wymień mnie" img/smilies/tongue

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/12-2014-wymiana-upg-inne/800px/IMAG1814.jpg



Termostacik:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/12-2014-wymiana-upg-inne/800px/IMAG1819.jpg


Nowe kabelki zapłonowe, +10 do mocy img/smilies/big_smile

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/12-2014-wymiana-upg-inne/800px/IMAG1843.jpg

Niestety jak widać wyżej - jeden tłok został lekko uszkodzony, to samo powierzchnia głowicy. Dlaczego? Wyżej jest widoczne zdjęcie starych świec zapłonowych. W jednej brakuje... izolatora.



15.01.2015
W końcu zakupiłem nową pompę cieczy chłodzącej firmy Dolz. Poza tym nowy pasek klinowy (Gates), rurę papierową, łożyska alternatora (Koyo), czujnik temperatury cieczy (ten wkręcany w głowicę). Wymiana szybka, prosta i skuteczna img/smilies/smile

Co ciekawe, u mnie oryginalnie nie ma analogowego wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej (niestety). Jest tylko kontrolka. Dodam, że czujnik odpalający kontrolkę był.. uszkodzony, także można było nieświadomie zajechać motor.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/12-2014-wymiana-upg-inne/800px/IMAG1933.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/12-2014-wymiana-upg-inne/800px/IMAG1944.jpg



Lista części i ceny:
- zestaw uszczelek firmy Dichtungen Gaskets - 45 PLN;
- pasek klinowy - 11,60;
- nowe reflektory przód (czarne) + kierunkowskazy białe przód + kierunkowskazy boczne przód - 139zł;
- rura papierowa - 10,10zł;
- nowa pompa wody DOLZ - 99zł;
- czujnik temperatury wody, Vernet - 15zł;

Razem: 319,70 + wysyłka.


Jakieś 2-3 dni temu pojawiła się kolejna awaria. Rozerwało stalowy przewód hamulcowy pompa - prawe nadkole (łączący się z przewodem elastycznym przy kole). Koszt: 22zł.

Musiałem jakoś dojechać na działkę. Jazda bez hamulca zasadniczego - nie polecam. Jakoś się udało, ale silnik + ręczny to zdecydowanie zbyt mało img/smilies/tongue

Już prawie koniec img/smilies/tongue

Wczoraj, tj 24.01.2015 wymieniłem reflektory na nowe. Stare praktycznie nie oświetlały drogi, poza tym mają połamane regulacje i mocowania odbłyśników. Kupiłem jakieś zamienniki z allegro, na czarnym plastiku w zestawie z białymi kloszami kierunkowskazów przednich i bocznych. Założyłem. Rewelka w porównaniu ze starymi.

Przed:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/12-2014-wymiana-upg-inne/800px/IMAG1970.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/12-2014-wymiana-upg-inne/800px/IMAG2001.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/12-2014-wymiana-upg-inne/800px/IMAG1990.jpg



Na koniec parę zdjęć mojego wozidełka:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/12-2014-wymiana-upg-inne/800px/IMAG1971.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/12-2014-wymiana-upg-inne/800px/IMAG1975.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/12-2014-wymiana-upg-inne/800px/IMAG1979.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/12-2014-wymiana-upg-inne/800px/IMAG1981.jpg



Na dzień dzisiejszy władowałem w niego ok 660zł (nie liczyłem wyżej też takich drobnostek jak choćby żarówki pomarańczowe itd) i pewnie wpakuję jeszcze trochę, no ale niestety - konieczność.

Co planuję zrobić:
- wymiana wszystkich przewodów hamulcowych;
- podmianka licznika na ten ze sportinga;
- wymiana rury odmy;
- uszczelnienie aparatu wtryskowego;
- diagnoza i ewentualna wymiana końcówki wtrysku;
- zlikwidowanie problemu z dużym spalaniem i przerywającym silnikiem ( do sprawdzenia został moduł, sonda lambda, cewki zapłonowe)
- wymiana przednich błotników (zgnite nad kołami, nowy 60zł, więc nie chce mi się łatek spawać);


Tutaj słychać przerywanie silnika:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/rozne/yt1.png


22.03.2015

Parę dni temu padła mi linka sprzęgła (połowa drucików się oderwała od zaczepu przy pedale). Także sprzęgła używałem tylko do ruszania z miejsca, a dalej już bez, byle dojechać. Linkę kupiłem, wymieniłem, koszt 26zł.

Silnik jak się okazuje gustuje w oleju, dlatego po 2 tys przejechanych km musiałem mu trochę dolać. Nie pamiętam ile było nalane jak go kupiłem, więc nie wiem jak wysokie jest to zużycie. Chyba będzie trzeba pomyśleć nad pierścionkami, albo Xado. Poza tym, przypadkiem okazało się, że silnik pluje olejem do filtra (przez odmę)...

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/21-03-2015-zgnity-blotnik-nowa-linka-sprzegla/800px/IMAG2126.jpg


Tutaj błotniczek, który muszę wymienić, bo go ruda zżera.. Ogólnie w czasie zimy proces ten nieźle przyspieszył. Felgi też ucierpiały...
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/21-03-2015-zgnity-blotnik-nowa-linka-sprzegla/800px/IMAG2109.jpg



15-04-2015
Nowe fanty do czinkola img/smilies/big_smile

Licznik od sportinga:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/15-04-2015-licznik-sporting-tapicerka/800px/IMAG2316.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/15-04-2015-licznik-sporting-tapicerka/800px/IMAG2322.jpg



26-04-2015
Wczoraj trochę porobiłem przy CC. Doszła jeszcze jedna nieplanowana wcześniej robota - otóż podczas podróży na działkę, gdzie miałem zamiar co nie co porobić przy CC - nagle otwarły mi się drzwi kierowcy na zakręcie img/smilies/big_smile

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/rozne/yt2.png


Przyczyną było urwanie się końcówki sprężyny mechanizmu zamka. Odwinąłem jeden zwój, zrobiłem nowy "haczyk" i gra.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/25-04-2015-kilka-napraw/zamek-drzw-kierowcy/800px/IMAG2431.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/25-04-2015-kilka-napraw/zamek-drzw-kierowcy/800px/IMAG2435.jpg



Doposażyłem czerwone ferrari w obicia drzwi, bo mnie ta goła blacha drażniła, a szczególnie jak mi się zawartość kieszeni obijała podczas jazdy.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/25-04-2015-kilka-napraw/obicia-drzwi/800px/IMAG2371.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/25-04-2015-kilka-napraw/obicia-drzwi/800px/WP_20150425_18_14_55_Pro.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/25-04-2015-kilka-napraw/obicia-drzwi/800px/WP_20150425_18_15_41_Pro.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/25-04-2015-kilka-napraw/obicia-drzwi/800px/WP_20150425_20_17_05_Pro.jpg


Na razie nie zamierzam rozbierać silnika i wymieniać pierścieni. Zmierzyłem mu sprężanie, jest moim zdaniem bardzo dobre. Jedyny problem to... wytarte pierścionki olejowe, gdyż spala mi trochę oleju. W XMie pomogło Xado. Co prawda silnik nie brał oleju, ale wyrównało tam kompresję. Powinno pomóc też na lekki apetyt silnika na olej. Kupiłem więc i zobaczymy. Wymieniłem olej na nowy (dostałem po znajomości, więc jest jaki jest), oczywiście nowy filtr, no i Xado. Wszystko przy przebiegu 108308km. Za 1500km dam znać czy jest jakaś poprawa.

Świece wyglądają tak:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/25-04-2015-kilka-napraw/wymiana-oleju-xado/800px/IMAG2369.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/25-04-2015-kilka-napraw/wymiana-oleju-xado/800px/IMAG2430.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/25-04-2015-kilka-napraw/wymiana-oleju-xado/800px/IMAG2438.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/25-04-2015-kilka-napraw/wymiana-oleju-xado/800px/WP_20150425_20_24_51_Pro.jpg


Pomiar ciśnienia sprężania - 108308km:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/25-04-2015-kilka-napraw/yt/sprezanie-youtube.png



VAG KKL + IAW SCAN 2
W Windows 7 i nowszych trzeba wyłączyć wymuszanie sterowników podpisanych cyfrowo. Na XP po instalacji konieczny jest restart systemu, inaczej będzie twierdził, że sterownik jest uszkodzony lub nie do tej wersji interfejsu. Po restarcie wszystko działa, VAG KKL łączy się z ECU CC:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/25-04-2015-kilka-napraw/yt/diagnostyka-youtube.png


Kolejna rzecz... w końcu kupiłem licznik od sportinga Big Grin +10% do wartości samochodu img/smilies/big_smile

Podłączenie jest banalnie proste dla przeciętnego elektryka. Dla nie obeznanego w temacie powinno być proste, ale, żeby niektórym ułatwić - napisałem poradnik co i jak, który znajduje się TUTAJ.
Wystarczy doprowadzić jeden przewód z komory silnika do licznika, wlutować się w dwa miejsca i po sprawie. Obrotomierz pracuje idealnie.

Niestety nie zaopatrzyłem się wcześniej w nowe żarówki, dlatego podświetlenie trochę marnie wyszło, ale naprawię to w najbliższym czasie. Przebieg w nowym liczniku skorygowałem tak, aby był zgodny z rzeczywistym (o ile taki jest)
Licznik prezentuje się i działa tak:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/25-04-2015-kilka-napraw/licznik-sporting/800px/WP_20150425_15_01_55_Pro.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/25-04-2015-kilka-napraw/yt/licznik-youtube.png


28-04-2015

Wczoraj postanowiłem zdemontować radio, które otrzymałem razem z CC na pokładzie. Powodów było kilka. Główny to uszkodzony panel (zamek), przez co trzeba go było jedną ręką dociskać, a drugą obsługiwać funkcje, inaczej nie działało. Kilka innych to bardzo słaba jakość dźwięku, czasem zanikanie w niektórych kanałach itp. itd. Postanowiłem wmontować na razie stare, dobre kasetowe radio blaupunkta z mojego srebrnego XMa. Różnica jest kolosalna jeśli chodzi o rzeczywistą moc radia i jakość dźwięku. Bez problemu ciągnie 50W głośniki w tylnej półce.

Radio:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/27-04-2015-wymiana-radia-itp/800px/easytouch-ec37603.jpg

wymieniłem na:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/27-04-2015-wymiana-radia-itp/800px/reverse%20rds2.jpg


Okazało się, że jakiś majster od elektryki już tam sobie nieźle podziałał. Taśma izolacyjna, przewody poskręcane byle jak, jeden o dziwo zlutowany... Tragedia. To samo jest przy stacyjce i chyba zdemontuję całą deskę i polutuję te pseudo połączenia elektryczne, a potem zabezpieczę termokurczką. To co teraz jest, grozi pożarem w późniejszym czasie...

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/27-04-2015-wymiana-radia-itp/800px/IMAG2468.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/27-04-2015-wymiana-radia-itp/800px/IMAG2469.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/27-04-2015-wymiana-radia-itp/800px/IMAG2477.jpg


Tak sobie wyglądał przewód +12V "po stacyjce". Radio było podłączone tak, że działało tylko przy włączonym zapłonie.. Przerobiłem to tak, że można go użyć zawsze, a tylko dodatkowe podświetlenie (illumination, pomarańczowy przewód od radia) jest zasilane po przekręceniu kluczyka. Przewód poniżej oczywiście wymieniłem na nowy.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/27-04-2015-wymiana-radia-itp/800px/IMAG2472.jpg

Z grubsza ogarnięte:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/27-04-2015-wymiana-radia-itp/800px/IMAG2490.jpg

Przy okazji zamontowałem sobie rozdzielacz gniazda zapalniczki i wymieniłem żarówkę podświetlenia.



Okablowanie gniazda zapalniczki ogarnięte:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/27-04-2015-wymiana-radia-itp/800px/IMAG2478.jpg

Tak sobie siedząc w CC, znalazłem dawno już zakupiony woltomierz. Wpadłem na pomysł, aby go wkomponować w deskę rozdzielczą. Tak też zrobiłem, a sam woltomierz załączany jest w momencie przekręcenia kluczyka. Napięcie wskazuje prawidłowo. Oczywiście woltomierz posiada wbudowany bezpiecznik topikowy, szklany.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/27-04-2015-wymiana-radia-itp/800px/IMAG2482.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/27-04-2015-wymiana-radia-itp/800px/IMAG2483.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/27-04-2015-wymiana-radia-itp/800px/IMAG2485.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/27-04-2015-wymiana-radia-itp/800px/IMAG2489.jpg


https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/rozne/yt3.png


12-05-2015

Dzisiaj był dzień niezbyt przyjemnej pracy. Raczej wrednej i uciążliwej, ale w sumie zakończona została powodzeniem, także w końcu wahacze cicho pracują, a nie walą w niebo głosy, na każdych większych nierównościach. Prócz tulei (niby oryginał, fabryka) wymieniłem też przewody hamulcowe (elastycznych nie ruszałem, ale mam nowe w razie czego) na wahaczach.

Tuleje oczywiście nie chciały wyjść, nawet pod naporem uderzeń dosyć solidnego młota. Także nie było wyjścia, musiałem zrobić dwa nacięcia naprzeciw siebie i wtedy poszło jak po maśle. No prawie, bo jedna tuleja nie chciała wyjść mimo dwóch nacięć, ale w końcu się poddała i wylazła z gniazda.

Koszta jakie poniosłem:
- przewody miedziane, wahacz tył - 20zł (10zł sztuka), trochę za długie, ale z tym nie było problemu;
- przewody elastyczne, tył - 40zł (20zł sztuka), zostały na zapas, były kupione "w razie W";

Czyli razem 60zł.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/12-05-2015-wymiana-tulei-wahaczy-tyl/800px/IMAG2508.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/12-05-2015-wymiana-tulei-wahaczy-tyl/800px/IMAG2511.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/12-05-2015-wymiana-tulei-wahaczy-tyl/800px/IMAG2518.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/12-05-2015-wymiana-tulei-wahaczy-tyl/800px/IMAG2521.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/12-05-2015-wymiana-tulei-wahaczy-tyl/800px/IMAG2524.jpg



15-05-2015
Dzisiaj zdemontowałem zderzak, aby mieć lepsze dojście do tego nieszczęsnego korka wlewu oleju do skrzyni. Był tak dopier...dzielony, że byłem zmuszony użyć palnika. W końcu dziadostwo puściło.

Cena nowego korka - 4zł.

Olej wlałem taki, bo... miałem 3 litry na stanie img/smilies/tongue

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/15-05-2015-nowy-korek-olej-skrzynia/800px/IMAG2576.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/15-05-2015-nowy-korek-olej-skrzynia/800px/IMAG2580.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/15-05-2015-nowy-korek-olej-skrzynia/800px/IMAG2585.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/15-05-2015-nowy-korek-olej-skrzynia/800px/IMAG2587.jpg


https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/15-05-2015-nowy-korek-olej-skrzynia/800px/IMAG2591.jpg


Na dzień 4-06-2015r, według stronki Motostat, w sumie wpakowałem w niego na części i akcesoria: 1 097    zł.

Offline

 

#2 2015-06-05 06:39:43

stasiu006
Nowy
Skąd: Gliwice
Zarejestrowany: 2015-04-15
Posty: 32
Silnik / moc / zasilanie: 1.1
Rok produkcji: 1995
Posiadany pojazd: Pikaczento.

Re: Fiat Cinquecento 899cm3 by BigSoft

Bigsoft?! Co Ty tu człowieniu robisz img/smilies/big_smile? Nigdy się nie spodziewałem że cienkiego będziesz miał. Możliwe że mnie kojarzysz, zielony simson - jeszcze za czasów motorowerowo img/smilies/smile

Dziwny traf, też na cienkiego się przerzuciłem img/smilies/smile Widze że robota idzie pełną parą img/smilies/smile


Pikaczento 95' by staszkovy.
http://i62.tinypic.com/ekkxer.jpg

Offline

 

#3 2015-06-05 09:56:46

bigsoft
Nowy
Skąd: Siemianowice Śląskie
Zarejestrowany: 2015-06-04
Posty: 50
Silnik / moc / zasilanie: 899cm3, 40km, monowtrysk
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento
Serwis

Re: Fiat Cinquecento 899cm3 by BigSoft

O proszę, świat jest mały img/smilies/big_smile

Coś tam kojarzę, choć czasy motorowerowo są już dosyć odległe, ale teraz przesiaduję na chlopcyrometowcy.pl img/smilies/smile

Jak pisałem wyżej - nie planowałem tego. Jestem miłośnikiem starych Cytryn z zawieszeniem hydropneumatycznym, a CC wpadł przypadkiem i z racji wyższej konieczności. Na razie robię przy nim to co po prostu trzeba zrobić. Choć nie ukrywam, że jeżeli  będzie mnie stać na dwa auta, to może sobie zostawię CC i wezmę się za lekki tuning wizualny jak i techniczny img/smilies/smile

Offline

 

#4 2015-06-05 12:36:34

KIEROWCA
Stary wyjadacz
Skąd: Kętrzyn
Zarejestrowany: 2013-09-14
Posty: 627
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji: '96
Posiadany pojazd: Polonez Caro Minus
Serwis

Re: Fiat Cinquecento 899cm3 by BigSoft

Szacun img/smilies/trink39 To się nazywa prawdziwy pasjonat który umie zrobić coś przy samochodzie a nie tylko kleić na opaski trytrytki, szarą taśmę i silikon.

P.S. Jeśli chodzi o błotniki to sugerowałbym poszukać dobrych używek (jednostronny ocynk) ponieważ tamte prywaciarskie na alle nie trzymają żadnych parametrów i potrafią zgnić po roku.

Pozdrawiam


:::Normę wykonuję jak Stachanow ==nie wypuszczam z ręki braków:::
:::Brawurowa jazda samochodem Cinquecento ;-) :::
ZAPRASZAM ==> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/Cinquecento <==

Offline

 

#5 2015-06-05 12:42:04

bigsoft
Nowy
Skąd: Siemianowice Śląskie
Zarejestrowany: 2015-06-04
Posty: 50
Silnik / moc / zasilanie: 899cm3, 40km, monowtrysk
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento
Serwis

Re: Fiat Cinquecento 899cm3 by BigSoft

Dzięki za info. Dobrze wiedzieć, bo już miałem zamawiać te nówki. Rozejrzę się po pobliskich szrotach, może się coś fajnego znajdzie.

Offline

 

#6 2015-06-08 14:58:04

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5029
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Re: Fiat Cinquecento 899cm3 by BigSoft

Jako, że masz czerwony lakier, to jeśli znajdziesz na szrocie wyblaknięte- nie przejmuj się img/smilies/wink Wystarczy dobre wypolerowanie pastą i będą jak nowe.
Co do plucia olejem do odmy, to to na pewno pierścienie olejowe? Mój niby 700, oleju nie spala, ale odma i tak jest mokra.

Pozdrawiam i gratuluję ładnego egzemplarza img/smilies/smile


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#7 2015-06-14 17:51:09

bigsoft
Nowy
Skąd: Siemianowice Śląskie
Zarejestrowany: 2015-06-04
Posty: 50
Silnik / moc / zasilanie: 899cm3, 40km, monowtrysk
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento
Serwis

Re: Fiat Cinquecento 899cm3 by BigSoft

Dzięki za radę odnośnie lakieru. W sumie moje CC jest całe wyblakłe, a tylko prawe drzwi mają ładny, czerwony lakier. Pewnie były wymieniane z jakiegoś powodu, może jakaś stłuczka... Buda w każdym razie prowadzi się dobrze, drzwi się zamykają chyba nawet lepiej niż od kierowcy, także nie wnikam.

Myślę, że są to pierścienie, ponieważ moje CC spala olej i muszę mu co miesiąc (ok 1000km) dolewać. Poza tym spaliny strasznie śmierdzą właśnie tak jakby palił benzynę z olejem. Choć nie ma aż tak źle, żeby dymił na niebiesko z wydechu.

Postanowiłem więc, że wymienię mu pierścionki. Głównie zależy mi na olejowych. Tak wiem, powinno się zrobić szlif, wymienić tłoki z pierścieniami itd, ale dla mnie w tym momencie to za duże wydatki. Druga sprawa - spręża jak widać wyżej na filmiku bardzo dobrze.

Poza spalaniem oleju, moje CC lubi też łyknąć sobie benzynki. Spaliny oprócz tego, że "pachną" przepalonym olejem, to jeszcze wyraźnie czuć jakby miał za dużą dawkę paliwa. Pomierzyłem czujniki, podłączyłem VAGa, zero błędów, dane z czujników prawidłowe. Jedynie co chyba zostało to sonda lambda. Sprawdzałem też wtryskiwacz i moim zdaniem jest jeszcze w dobrej kondycji, nie leje, a ładnie rozpyla.

Kupiłem oryginalną sondę, za równe 150zł.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/5-6-06-2015-wymiana-pierscieni/800px/IMAG2611.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/5-6-06-2015-wymiana-pierscieni/800px/IMAG2615.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/5-6-06-2015-wymiana-pierscieni/800px/IMAG2617.jpg


Do tego zestaw pierścieni firmy Goetze, które okazały się pierścieniami nominalnymi, ale nie na pierwszy montaż (a takie chciałem) lecz naprawcze (musiałbym dać tłoki do przetoczenia rowków na wyższe). Z tymi pierścieniami to niezła akcja była. Udało mi się je wymienić na nominał na pierwszy montaż (65mm 1.5/1.5/3 [mm]) z Primy. Dobra firma, wiem z doświadczenia, bo mam takie w Citroenie XM 2.1TD dobre kilka lat i śmigają aż miło. Niestety silnik stoi rozebrany, bo muszę domówić zestaw na jeden tłok, albo sam olejowy jak się da, bo niestety przez moją nieuwagę jeden pierścień olejowy mi pękł... Także 3 tłoki na miejscu, jeden czeka na pierścionek.

Poza tym nowa uszczelka pod głowicę (niestety Hart), pod miskę olejową (Victor-Reinz).

Koszta jakie poniosłem:

- pierścienie Goetze - 132zł, wymienione na Prima, pierwszy montaż - jeszcze dostałem 2zł reszty w formie żarówki dwuwłóknowej img/smilies/smile
- uszczelka pod głowicę Hart - 35zł;
- uszczelka miski olejowej Victor-Reinz - 30zł;
- sonda Lambda, oryginał Delphi - 150zł.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/5-6-06-2015-wymiana-pierscieni/800px/IMAG2626.jpg


Jak widać, trochę dmuchało:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/5-6-06-2015-wymiana-pierscieni/800px/IMAG2628.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/5-6-06-2015-wymiana-pierscieni/800px/IMAG2630.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/5-6-06-2015-wymiana-pierscieni/800px/IMAG2631.jpg



Po demontażu, oczywiście tłoczki wyczyściłem, szczególnie zwracając uwagę na rowki. Trochę nagaru było, ale bez tragedii.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/5-6-06-2015-wymiana-pierscieni/800px/IMAG2632.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/5-6-06-2015-wymiana-pierscieni/800px/IMAG2635.jpg

Offline

 

#8 2015-06-15 00:18:54

Grezes38
Moderator
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2008-11-21
Posty: 5794
Silnik / moc / zasilanie: 700/FOS/lpg
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: Fiat Cinquecento 899cm3 by BigSoft

Aż się prosi zrobić kilka manuali do FAQ,materiał jest img/smilies/smile


Myśl szybciej niż jedziesz, jedź wolniej niż myślisz!

Offline

 

#9 2015-06-15 16:20:29

bigsoft
Nowy
Skąd: Siemianowice Śląskie
Zarejestrowany: 2015-06-04
Posty: 50
Silnik / moc / zasilanie: 899cm3, 40km, monowtrysk
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento
Serwis

Re: Fiat Cinquecento 899cm3 by BigSoft

Jakieś konkretne pomysły chodzą Ci po głowie?

Nie planowałem tworzenia poradników odnośnie CC, ale to się może zmienić w razie potrzeby społeczności.

Offline

 

#10 2015-06-16 18:25:31

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5029
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Re: Fiat Cinquecento 899cm3 by BigSoft

Można by zrobić np tutorial jak wymienić pierścienie img/smilies/smile

U mnie auto oleju nie bierze, natomiast wyrzuca go do odmy, mimo zastosowania nowego tłumika płomienia nadal do tego dochodzi img/smilies/sad Więc chyba też mnie czeka taka robota, tyle, że w 700 img/smilies/wink

Ogółem widzę, że grubo idziesz z tematem, ale nie myślałeś nad swapem na 1.1? Ładujesz w ten silnik kasę, władowałeś już tyle, że byś kupił kompletny silnik 1.1 ze skrzynią.


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#11 2015-06-16 19:06:43

bigsoft
Nowy
Skąd: Siemianowice Śląskie
Zarejestrowany: 2015-06-04
Posty: 50
Silnik / moc / zasilanie: 899cm3, 40km, monowtrysk
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento
Serwis

Re: Fiat Cinquecento 899cm3 by BigSoft

Myślałem, ale.. to trochę roboty jest, a CC ma mi głównie służyć jako samochód, który zawiezie mnie z punktu A do B. Z tego też powodu go kupiłem. W pierwszym poście pisałem, że jestem fanem starych Citroenów z hydropneumatycznym zawieszeniem (zapraszam zainteresowanych na moją stronę www, informacje w mojej sygnaturze pod każdym postem). Obecnie mam dwa XMy, jednym jeździłem, teraz stoi jako dawca, a drugiego remontuję (rozebrany jest obecnie do gołej budy). Dlatego też na dzień dzisiejszy nie mogę zbyt poszaleć z CC. Jeżeli będzie jakiś poważniejszy temat typu swap, to wtedy, gdy skończę remont XMa i jeżeli będzie mnie stać na utrzymywanie dwóch aut. Na razie ledwo ciągnę, gdyby nie to, że XMy są na ojca, który ma 60% zniżek, to by mnie samo OC zeżarło img/smilies/tongue

Nadal czekam na ten zestaw pierścieni. Mam nadzieję, że jutro do mnie dotrze.

Offline

 

#12 2015-06-17 23:35:26

Simon24121
Nieźle sie stara
Skąd: Wieluń
Zarejestrowany: 2014-10-19
Posty: 214
Silnik / moc / zasilanie: 1.2/75km/PB+LPG
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Cento SX

Re: Fiat Cinquecento 899cm3 by BigSoft

Ładnie lecisz z tematem, ale tak btw, wiadomo koszta, ale prawie byś tam wsadził 1,2 porównując koszta naprawy tego silnika. Mimo wszystko jest na plus, a robota jak zawsze dobra img/smilies/smile

Offline

 

#13 2015-06-19 22:53:57

bigsoft
Nowy
Skąd: Siemianowice Śląskie
Zarejestrowany: 2015-06-04
Posty: 50
Silnik / moc / zasilanie: 899cm3, 40km, monowtrysk
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento
Serwis

Re: Fiat Cinquecento 899cm3 by BigSoft

Możliwe, ale nigdy nie wiadomo na co się trafi i mogło by się szybko okazać, że musiałbym władować sporo kasy w taki silnik. Zresztą "po ptokach". Jest 900 i tak zostanie.

Pytanie z innej beczki - muszę kupić rurę wydechową  i teraz taka sprawa - ma ktoś tzw. zamiennik katalizatora, czyli taki oto tłumiczek: http://allegro.pl/fiat-cinquecento-900- … 76225.html

Orientujecie się, czy spokojnie przejdzie mi to przegląd, czy będą jakieś kłopoty?

Puszka katalizatora wygląda jednak całkiem inaczej niż ten tłumiczek z aukcji wyżej: http://allegro.pl/rura-wydechowa-z-kata … 55672.html

Offline

 

#14 2015-06-19 23:13:45

tatas
VIP
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-09
Posty: 1769
Silnik / moc / zasilanie: jak najlepsze
Rok produkcji: 95,2013,2000
Posiadany pojazd: CC 903 Golf VI gti 35,Lupo
Serwis

Re: Fiat Cinquecento 899cm3 by BigSoft

wspawaj sobie strumienice wygląda jak kat ja mam model:  seria 01
http://allegro.pl/kadex-tlumik-strumien … 52397.html

Ostatnio edytowany przez tatas (2015-06-19 23:14:42)

Offline

 

#15 2015-06-20 11:03:32

bigsoft
Nowy
Skąd: Siemianowice Śląskie
Zarejestrowany: 2015-06-04
Posty: 50
Silnik / moc / zasilanie: 899cm3, 40km, monowtrysk
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento
Serwis

Re: Fiat Cinquecento 899cm3 by BigSoft

Hmm, a nie wpłynie to negatywnie w jakiś sposób na spalanie i/lub trwałość silnika? Z tego co wiem, to strumienica powinna być odpowiednio dopasowana do układu wydechowego i wspawana w odpowiednim miejscu, aby nie wpływała niekorzystnie na silnik.

Teoretycznie mógłbym wpakować normalny katalizator, ale z tego co wiem trochę przydławi to motor, a tego bym nie chciał.

Ostatnio edytowany przez bigsoft (2015-06-20 11:04:41)

Offline

 

#16 2015-07-04 16:27:14

bigsoft
Nowy
Skąd: Siemianowice Śląskie
Zarejestrowany: 2015-06-04
Posty: 50
Silnik / moc / zasilanie: 899cm3, 40km, monowtrysk
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento
Serwis

Re: Fiat Cinquecento 899cm3 by BigSoft

Zdecydowałem się jednak na kupno katalizatora. Do tego rura środkowa (elastyczna + sztywna).

Koszta:

- katalizator 130zł + 14zł wysyłka;
- rura środkowa 73zł + 11zł wysyłka.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/21-06-2015-zakupy-wymiana/800px/IMAG3017.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/21-06-2015-zakupy-wymiana/800px/IMAG3019.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/21-06-2015-zakupy-wymiana/800px/IMAG3021.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/21-06-2015-zakupy-wymiana/800px/IMAG3022.jpg


Złom:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/21-06-2015-zakupy-wymiana/800px/IMAG3033.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/21-06-2015-zakupy-wymiana/800px/IMAG3035.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/21-06-2015-zakupy-wymiana/800px/IMAG3036.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/21-06-2015-zakupy-wymiana/800px/IMAG3037.jpg



Układ został wstępnie złożony i spasowany na aucie, a następnie zdemontowany i obspawany gdzie trzeba. Nie bawiłem się w obejmy. Miejsca spawania zostały zabezpieczone odpowiednią farbą.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/21-06-2015-zakupy-wymiana/800px/IMAG3038.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/21-06-2015-zakupy-wymiana/800px/IMAG3039.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/21-06-2015-zakupy-wymiana/800px/IMAG3041.jpg


Oczywiście do tego wpadły nowe uszczelki (kolektor - rura, pod aparat wtrysku), koszt jakieś 15 zł bodajże:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/21-06-2015-zakupy-wymiana/800px/IMAG3049.jpg


Przy robocie wyszło, że jednak mam walniętą jedną cewkę zapłonową. Kupiłem na Allegro komplet za 10zł. Niby miały być sprawne, ale była tylko jedna. Także z 4 cewek mam dwie dobre, a dwie idą na złom. Tak czy siak - jest ok.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/21-06-2015-zakupy-wymiana/800px/IMAG3043.jpg

Pomierzyłem co trzeba. Gdyby ktoś potrzebował, to proszę filmik (kliknij na obrazek):

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/21-06-2015-zakupy-wymiana/800px/filmik-thb.png


Silnik po wymianie pierścieni, sondy lambda i układu wydechowego chodzi poprawnie. Nie odczułem spadku mocy. Odnoszę wrażenie, że lepiej (szybciej) reaguje na gaz, jest może minimalnie zrywniejszy. Nie czuć żadnego oleju w spalinach, nie czuć też nie przepalonej benzyny. Po prostu spaliny teraz "pachną" jak ze sprawnego silnika benzynowego, zaopatrzonego w katalizator. Jest ok.


Niestety. Nadal minimalnie przerywa, jakby gubił zapłony. Kable nowe, świece nowe, cewki sprawne. Został mapsensor, czujnik położenia wału i sam komputer...

Ostatnio edytowany przez bigsoft (2015-07-04 16:28:57)

Offline

 

#17 2015-07-07 15:05:29

bigsoft
Nowy
Skąd: Siemianowice Śląskie
Zarejestrowany: 2015-06-04
Posty: 50
Silnik / moc / zasilanie: 899cm3, 40km, monowtrysk
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento
Serwis

Re: Fiat Cinquecento 899cm3 by BigSoft

Po oględzinach starego czujnika oraz nowego, doszedłem do wniosku, że udało mi się kupić oryginał Magneti Marelli za 50zł img/smilies/big_smile

Czujnik chyba musiał długo zalegać na sklepie (może stąd taka niska cena), bo miał zaśniedziałe lekko styki. Wyczyściłem. Rezystancje obu czujników (starego i nowego) są identyczne (700Ω).

Oczywiście moja nadzieja, że może podczas pracy coś nie tak się dzieje z czujnikiem legła w gruzach, gdy założyłem nowy. Silnik pracuje idealnie tak samo. Nadal przerywa img/smilies/1087

Został więc mapsensor i sam komputer sterujący.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/6-07-2015-wymiana-czujnika-polozenia-walu/800px/IMAG3068.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/6-07-2015-wymiana-czujnika-polozenia-walu/800px/IMAG3074.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/6-07-2015-wymiana-czujnika-polozenia-walu/800px/IMAG3077.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/6-07-2015-wymiana-czujnika-polozenia-walu/800px/IMAG3079.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/6-07-2015-wymiana-czujnika-polozenia-walu/800px/IMAG3080.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/6-07-2015-wymiana-czujnika-polozenia-walu/800px/IMAG3081.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/6-07-2015-wymiana-czujnika-polozenia-walu/800px/IMAG3086.jpg

Tak zrobiłem 7 zdjęć czujników. Nudziło mi się, a nic pożyteczniejszego w tym upale nie chciało mi się robić. img/smilies/223

Offline

 

#18 2015-07-07 17:50:29

keyser2
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2015-04-05
Posty: 414
Silnik / moc / zasilanie: 899 monowtrysk
Rok produkcji: 1995
Posiadany pojazd: CC

Ostrzeżenia: 2

Re: Fiat Cinquecento 899cm3 by BigSoft

Hej. Widzę że stosujesz XADO. Powiedz mi warto?

Offline

 

#19 2015-07-07 17:56:14

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5029
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Re: Fiat Cinquecento 899cm3 by BigSoft

O kurde, 50zł za czujnik położenia wału img/smilies/yikes Kiedyś miałem takich 5-6 nowych i rozdałem za darmo kilku kolegom do maluchów elegantów bądź Cieniasów...
Widzę, że sporo oj sporo inwestujesz w to auto, wątpię czy to się opłaca... No ale skoro lubisz to robić, masz zamiłowanie i chęci to czemu nie? img/smilies/big_smile

Co do ECU to wątpię aby on był winą przerywania, prędzej map sensor. I to jego wymień w 1 kolejności.


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#20 2015-07-07 18:08:08

Mad Rob
VIP
Skąd: Śląskie
Zarejestrowany: 2014-07-15
Posty: 1466
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd: Cinquecento Trofeo Stradale, Punto MK1 Sporting 100
Serwis  
Ostrzeżenia: 4

Re: Fiat Cinquecento 899cm3 by BigSoft

Widzisz, w moim też tak wypadają zapłony, może trochę mniej, wymieniłem ostatnio MAP-a i ni chu chu. Może gdzieś masa jest licha.


Cinquecento? Jaki gupi to w ogóle kupuje?

Offline

 

#21 2015-07-07 18:10:56

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5029
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Re: Fiat Cinquecento 899cm3 by BigSoft

Trebor napisał(a):

Widzisz, w moim też tak wypadają zapłony, może trochę mniej, wymieniłem ostatnio MAP-a i ni chu chu. Może gdzieś masa jest licha.

Czujnik położenia wału zmieniałeś? Kolega w temacie zmieniał, i to nie to więc MAP również może być winny.
Obawiam się, że słaba masa dawała by inne objawy.


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#22 2015-07-07 20:15:45

Mad Rob
VIP
Skąd: Śląskie
Zarejestrowany: 2014-07-15
Posty: 1466
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd: Cinquecento Trofeo Stradale, Punto MK1 Sporting 100
Serwis  
Ostrzeżenia: 4

Re: Fiat Cinquecento 899cm3 by BigSoft

Wymieniłem sam MAP. Wygląda na to, że przyczyny należy szukać jeszcze gdzie indziej. BTW - nie kupuj nowego MAP-a tylko zajrzyj na złom, mnie kosztował 20 i uspokoił "marchewę".

Ostatnio edytowany przez Trebor (2015-07-07 20:18:45)


Cinquecento? Jaki gupi to w ogóle kupuje?

Offline

 

#23 2015-07-08 23:08:43

bigsoft
Nowy
Skąd: Siemianowice Śląskie
Zarejestrowany: 2015-06-04
Posty: 50
Silnik / moc / zasilanie: 899cm3, 40km, monowtrysk
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento
Serwis

Re: Fiat Cinquecento 899cm3 by BigSoft

  • •  
  • keyser2 napisał(a):

    Hej. Widzę że stosujesz XADO. Powiedz mi warto?

    Moim zdaniem tak. Mam doświadczenie z preparatami tej firmy od dobrych kilku lat (sprowadzałem prywatnie poprzez pewnego miłego Pana, który to rozpowszechnił w kraju - zanim jeszcze Xado miało oficjalną dystrybucję w Polsce) i na prawdę robią to co do nich należy. Xado 1 Stage mam przetestowane w Citroenie XM 2.1TD. Wiem tyle, że po zastosowaniu wyrównało się ciśnienie sprężania w cylindrach i poszło do góry. Bodajże było 24-25 na garnkach, a po zastosowaniu Xado wzrosło do 28 (nowy silnik ma 30). Przebieg silnika to licznikowe 350.000km, a ile faktycznie ma nie wiadomo, bo to diesel sprowadzony z Niemiec.

    Drugi przykład to motorower Romet Chart, którym natrzaskałem 13.000km na chińskim wale korbowym. Jak na razie silnik ma się bardzo dobrze, wał nie ma luzów. Ciśnienie sprężania utrzymuje się na poziomie 11 barów, co jest znakomitym wynikiem dla takiego silnika, po takim przebiegu. Moim zdaniem oczywiście.

    Zaznaczam, że nie mam nic wspólnego z tą firmą, nie dostaję żadnych profitów za reklamę itd. To są po prostu moje osobiste doświadczenia z tymi preparatami. Ja stosuję, bo wiem, że działa. Oczywiście, gdy silnik pożera spore ilości oleju, to stosowanie Xado nie ma żadnego sensu, bo jest po prostu za późno i trzeba wymienić pierścienie. Oczywiście to tylko moje zdanie i nie zamierzam nikogo do tego przekonywać.



    tonsil12 napisał(a):

    Widzę, że sporo oj sporo inwestujesz w to auto, wątpię czy to się opłaca... No ale skoro lubisz to robić, masz zamiłowanie i chęci to czemu nie? img/smilies/big_smile

    Wiadomo, że się nie opłaca, szczególnie, że raczej nie mam zamiaru tego auta trzymać lata. Jestem miłośnikiem Citroenów z zawieszeniem hydropneumatycznym i właśnie sobie remontuję jednego, a CC jest moim zastępczym pojazdem do jazdy codziennej. Jednak ja po prostu lubię mieć sprawne auto, a tego typu rzeczy jak spalanie oleju, stuki w zawieszeniu, wydech do złomowania... no to trzeba zrobić, a części do CC nie są zbyt drogie, także jestem w stanie to przeboleć.

    Choć nie ukrywam - jeśli w przyszłości byłoby mnie stać, to chętnie bym wrzucił do tego CC 1.2 w turbo + remont kapitalny całej budy, no ale... wątpię w taki bieg wydarzeń.


    tonsil12 napisał(a):

    Co do ECU to wątpię aby on był winą przerywania, prędzej map sensor. I to jego wymień w 1 kolejności.

    Też mi się nie wydaje, dlatego stawiam, że to ostateczność. Dzisiaj zauważyłem, że czasem ma tendencje do lekkich zawahań obrotów na jałowym. Muszę silnik krokowy przeczyścić no i dorwać ten mapsensor. Mam nadzieję, że w końcu silnik będzie pracował równo...

    Poza tym czeka mnie wymiana poduszki skrzyni biegów - tej pod maską, pod filtrem powietrza, bo jest oberwana i podejrzewam, że w efekcie tego przy większym obciążeniu (wzniesienie, niskie obroty) zaczyna mi nieźle budą telepać.

    Już pomijam to, że w skrzyni biegów strasznie coś mieli. Słychać to szczególnie na luzie. Teoretycznie może to być łożysko oporowe, ale nie jestem przekonany, gdyż po wciśnięciu pedału sprzęgła hałas ustaje. To samo, jeśli dźwignię wysprzęglającą pociągnę w przeciwną stronę (czyli tak jakbym chciał pedał sprzęgła podnieść, a nie wcisnąć w podłogę), to nic się nie zmienia. Wygląda to tak jakby wyło łożysko w skrzyni..., ale raczej nie będę tego ruszał, no chyba, że się sypnie całkiem.

    Ostatnio edytowany przez bigsoft (2015-07-08 23:13:13)

    Offline

     

    #24 2015-07-09 07:36:00

    NobSon
    VIP
    Zarejestrowany: 2012-02-26
    Posty: 1397
    Silnik / moc / zasilanie:
    Rok produkcji:
    Posiadany pojazd:

    Ostrzeżenia: 2

    Re: Fiat Cinquecento 899cm3 by BigSoft

    bigsoft napisał(a):

    Już pomijam to, że w skrzyni biegów strasznie coś mieli. Słychać to szczególnie na luzie. Teoretycznie może to być łożysko oporowe, ale nie jestem przekonany, gdyż po wciśnięciu pedału sprzęgła hałas ustaje. To samo, jeśli dźwignię wysprzęglającą pociągnę w przeciwną stronę (czyli tak jakbym chciał pedał sprzęgła podnieść, a nie wcisnąć w podłogę), to nic się nie zmienia. Wygląda to tak jakby wyło łożysko w skrzyni..., ale raczej nie będę tego ruszał, no chyba, że się sypnie całkiem.

    jak na luzie szumi a wciśniesz sprzeglo to jest to łożysko Oporowe.

    Offline

     

    #25 2015-07-14 10:57:25

    bigsoft
    Nowy
    Skąd: Siemianowice Śląskie
    Zarejestrowany: 2015-06-04
    Posty: 50
    Silnik / moc / zasilanie: 899cm3, 40km, monowtrysk
    Rok produkcji: 1996
    Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento
    Serwis

    Re: Fiat Cinquecento 899cm3 by BigSoft

    Będzie trzeba tam zajrzeć.

    Z racji tego,  że instalacja pseudo car-audio w moim aucie to jakiś żart, postanowiłem, że trzeba pociągnąć nowe przewody do głośników w tylnej półce. Z tym, że pod wykładziną, bo inaczej nie ma za bardzo gdzie ich skryć. Jak się okazało decyzja o demontażu była bardzo dobra, bo... woda mi stoi w aucie z przodu.... img/smilies/mad

    Wygłuszenie przedniej części podłogi tak rozmoczone, że aż się przykleiło do blachy, ale za to podłoga zachowała się w super stanie. Widocznie od niedawna musiała tam ta woda stać, skoro podłoga nie zdążyła jeszcze zgnić.

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/13-07-2015-demontaz-deski-tapicerki/800px/IMAG3105.jpg

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/13-07-2015-demontaz-deski-tapicerki/800px/IMAG3108.jpg

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/13-07-2015-demontaz-deski-tapicerki/800px/IMAG3110.jpg



    Teraz najlepsze. Tak ktoś sobie "podłączył" głośniki przednie. img/smilies/1087
    Tak w ogóle to są to jakieś samochodowe 40W Tonsile.

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/13-07-2015-demontaz-deski-tapicerki/800px/IMAG3113.jpg

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/13-07-2015-demontaz-deski-tapicerki/800px/IMAG3116.jpg



    Podoga:
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/13-07-2015-demontaz-deski-tapicerki/800px/IMAG3120.jpg

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/13-07-2015-demontaz-deski-tapicerki/800px/IMAG3121.jpg

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/13-07-2015-demontaz-deski-tapicerki/800px/IMAG3122.jpg

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336519/publicznegalerie/fiatcinquecento900ihe/13-07-2015-demontaz-deski-tapicerki/800px/IMAG3123.jpg


    Co w planach? Ogólnie rzecz biorąc, skoro już zachciało mi się takich robótek, to na pewno zdemontuję deskę rozdzielczą i zrobię elektrykę tak jak się należy - ktoś tam nieźle mieszał i wszystko załatwił taśmą izolacyjną oraz skręcaniem drucików, bez polutowania... Poza tym mam zamiar wlać w progi odpowiedni środek do konserwacji tego typu rzeczy. Skoro blacha zdrowa, to czemu nie.

    Mam też kilka pomysłów, o których nie chcę na razie pisać. Pokażę jak zrobię.

    Myślę nad tym jakie okablowanie sobie przy okazji do tyłu pociągnąć, mam całą prawą stronę wolną, więc idzie ładną wiązkę położyć. Na pewno nowe kable głośnikowe. Hmm może jakieś porządne zasilanie do wzmacniacza i cinche sygnałowe?

    Jeśli chodzi o audio to nie planuję jakiegoś super mega. Po prostu to co mam czyli z przodu 2x tonsil 40W, z tyłu 2x blaupunkt 50W i jeszcze kumpel ma mi dostarczyć jeden głośnik niskotonowy, który ma się zmieścić w półce, centralnie.

    Ostatnio edytowany przez bigsoft (2015-07-14 11:00:59)

    Offline

     

    Stopka forum

    Powered by PunBB
    Host by: Hosting
    © Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



    Założ : stronę za darmo