Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2015-06-06 15:17:08

KIEROWCA
Stary wyjadacz
Skąd: Kętrzyn
Zarejestrowany: 2013-09-14
Posty: 627
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji: '96
Posiadany pojazd: Polonez Caro Minus
Serwis

[MANUAL] Naba, niestandardowa kierownica -jak wykonać?

Witam!
Od dłuższego czasu nosiłem się z myślą zamontowania kierownicy od Malucha, po prostu jest cieńsza, dziurkowana, lepiej leży w dłoni, ma metalowe ramiona i fajny okrągły klakson z logo FSM.
Po kilku miesiącach szeroko zakrojonych poszukiwań wpadła mi w ręce całkiem ładna kiera niestety na gruby wieloklin którego nie ma szans dopasować do kolumny CC.
Piszę ten post ku przestrodze dla wszystkich, którzy myślą, że kierownica z Malucha pasuje plug-n-play. Otóż Obywatele ===nie pasuje!
Szybkie rozeznanie po forach 126p i dowiedziałem się, że tego typu kierownice wychodziły zarówno w grubym jak i drobnym wieloklinie, w ostatnich Maluchach przed wprowadzeniem Eleganta.
Niemniej dysponowałem już ładną kierownicą której szkoda pogonić za symboliczne pieniądze.
Co robić w takiej sytuacji?
Samodzielnie wykonujemy nabę z wyłączaniem kierunków.
W tym celu pozyskujemy jakąś sfatygowaną życiem kierownicę z rozwalonego Cieniasa albo Eleganta, ewentualnie udajemy się na złom gdzie taka przyjemność będzie kosztowała nas ok. 20 zł.

http://www.editer.pl/fotka/4ba9f6a119431a4d5f130abc53d946c7_2.jpg

Z kierownicy którą chcemy zamontować ucinamy wystającą tuleję z wielowypustem, szlifujemy na gładko fleksą, rowki chetamy okrągłym pilnikiem. Na obwodzie otworu na dużą nakrętkę wyznaczamy conajmniej cztery mocowania i przewiercamy na wylot.

http://www.editer.pl/fotka/b14086602fd6cebc1bc36d2111008578_2.jpg
http://www.editer.pl/fotka/b27b243bf36050ec915dfb1ac7a4f077_2.jpg

Z fajery pozyskanej na złomie wycinamy środek, przykładamy do naszej nowej kierownicy, ściskamy jakąś dużą śrubą żeby wszystkie otwory ładnie się pokryły i przewiercamy używając wcześniej wykonanych otworów w charakterze szablonu.

Zeszlifowaną tylną część kierownicy przecieramy rozpuszczalnikiem i pokrywamy minią.

Całość łączymy śrubami 6 na nakrętki samokontrujące ==TO WAŻNE. Nie stosować nitów alu!!!

Od spodu nabę zbroimy plastikiem do rozłączania kierunków z Cinquecento. Montujemy, odbywamy jazdę próbną.

http://www.editer.pl/fotka/6b4816d8289e4f7be364a5b58b8e1b61_2.jpg
http://www.editer.pl/fotka/7ff0aa55195b75d9a6b102868f768f05_2.jpg

Dla sprawnie operujących wiertarką i szlifierką jest to niecałe dwie godziny roboty.

Naba na allegro = 80-180 zł + koszt wysyłki.
Dwie kierownice ze złomu? Ok. 50-60.

Należy dodać, że tak wykonaną nabę dostosować można praktycznie do każdej kierownicy pod warunkiem, że jej tylna część zostanie uprzednio zeszlifowana na gładko.

Pozdrawiam img/smilies/trink39

Tagi: kierownica, z malucha, w Cinquecento, naba Cinquecento, montaż, kierownicy, maluchowa, FL.

Ostatnio edytowany przez KIEROWCA (2015-06-06 15:19:26)


:::Normę wykonuję jak Stachanow ==nie wypuszczam z ręki braków:::
:::Brawurowa jazda samochodem Cinquecento ;-) :::
ZAPRASZAM ==> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/Cinquecento <==

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo