Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2015-12-06 13:41:50

electroon
Nowy
Zarejestrowany: 2015-12-06
Posty: 4

Dławienie gaźnik fos

Witam. CC700 95r. Założony gaźnik Fos.Szukam porady osoby która zna i rozumie funkcjonowanie tego gaźnika.Nie szukam porad w stylu rozkręć cały gaźnik ,wymień przewody ,świece, wentylki w kołach bo nie mam warunków na zabawy. Gaźnik  pięknie  pali ,chodzi na wolnych obrotach jak również na wysokich. Problem zaczyna się przy delikatnym wciśnięciu przepustnicy . Obroty zamiast rosnąć delikatnie dławią  się po mocniejszym wciśnięciu rosną ponownie. Jest to dość irytujące. Czy jest to właściwość tego gaźnika?Czy może ktoś wskazać który jego element nie działa prawidłowy? Która dysza odpowiada za płynne dostarczenie mieszanki między wolnymi obrotami a trochę wyższymi? Gaźnik działał tak samo w innym samochodzie z innym silnikiem. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

Ostatnio edytowany przez electroon (2015-12-06 13:47:23)

Offline

 

#2 2015-12-06 14:18:02

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5029
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Re: Dławienie gaźnik fos

Druga przepustnica się otwiera przy dodaniu połowy gazu?
Przeczyść dyszę wolnych obrotów po lewej stronie gaźnika patrząc od przodu auta (od strony filtra powietrza). Znajduje się ona pod mosiężną śrubką na śrubokręt płaski.
Jak nie pomoże to wyjmij pływak z gaźnika i wykręć obie dysze na dnie komory pływakowej (zapamiętaj która gdzie była! Mają różne średnice ale da się je zamienić!) i je przedmuchaj. Wygląda mi to właśnie na zapchaną którąś dyszę, miałem tak samo.


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#3 2015-12-06 15:09:49

egie
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2008-07-27
Posty: 430
Silnik / moc / zasilanie: 704 LPG FOS
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: cc

Re: Dławienie gaźnik fos

To może być wina za mocno wykręconej śruby zderzakowej, co powoduje, że w pozycji biegu jałowego trzpień korektora naciska śrubę. Przy lekkim naciśnięciu gazu rośnie podciśnienie w gardzieli i wewnątrz korektora, co powoduje cofnięcie trzpienia, przymknięcie przepustnicy i spadek obrotów.
Jak zaradzić:
- zagrzać silnik do 90 st.C
- wkręcić śrubę zderzakową tak, by nie stykała się z trzpieniem korektora
- włączyć światła mijania, bo to jest norma jazdy przy dzisiejszych przepisach (inaczej, niż zaleca książka)
- przy pomocy śruby regulacji przepustnicy ustawić obroty jałowe na 900/min (najlepiej używając obrotomierza)
- wkręcić śrubę zderzakową do styku z trzpieniem korektora
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/0ce4dafac3d0.jpg

Ostatnio edytowany przez egie (2015-12-06 15:24:15)

Offline

 

#4 2015-12-06 18:21:02

ghost2255
Nowy
Zarejestrowany: 2011-07-07
Posty: 57
Silnik / moc / zasilanie: 700 noPb+LPG
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: CC

Re: Dławienie gaźnik fos

To nie to, ale rysunek powyżej będzie pomocny.
Potrzeba ustawić skład mieszanki za pomocą śruby oznaczonej "wkręt mieszanki". Z jej pomocą można ustawić płynne przejście z wolnych do szybszych obrotów.
Należy ją wkręcić i wykręcać aż obroty lekko wzrosną, dalej wykręcać aż lekko spadną, wtedy wrócić jakby w "środek" zakresu podwyższenia obrotów i sprawdzić jak nie będzie dobrze, to wkręcać powoli aż do znalezienia punktu, w którym po dodaniu gazu nie ma zadławienia.

Offline

 

#5 2015-12-06 21:17:28

electroon
Nowy
Zarejestrowany: 2015-12-06
Posty: 4

Re: Dławienie gaźnik fos

Wow jakie wsparcie dziękuje widać fanów tych autek łączy  pasja img/smilies/smile. A więc tak :
tonsil12 : przepustnica 2 się otwiera wykonałem zalecane czynności obniżyłęm też poziom paliwa bo był za wysoki i jest spora poprawa ale jeszcze delikatnie dokucza zwłaszcza jak zimny
egie : jutro sprawdzę ustawienie ale jak trzymam trzpień ręką to też znajduję punkt przydławienia
ghost2255 : śruba jest oryginalnie zaklejona nie była ruszana nie wiem czy warto to ruszać ale Twoja diagnoza  brzmi sensownie .Według Ciebie mieszanka jest za bogata?

Ostatnio edytowany przez electroon (2015-12-06 21:21:39)

Offline

 

#6 2015-12-06 22:38:29

ghost2255
Nowy
Zarejestrowany: 2011-07-07
Posty: 57
Silnik / moc / zasilanie: 700 noPb+LPG
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: CC

Re: Dławienie gaźnik fos

nie wiem, czy za bogata, czy za uboga, ale ja bym zdjął plombę i wyregulował.
Gaźniki regulowałem już wielokrotnie na przestrzeni wielu lat i wiem, że tą śrubką często ożna wiele zdziałać w przypadku takich objawów.
Zakładając, że reszta jest sprawna.
Ja bym jeszcze sprawdził układ WN, chociaż to raczej formalność.

Offline

 

#7 2015-12-06 22:46:48

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5029
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Re: Dławienie gaźnik fos

Jakiego koloru masz świece?


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#8 2015-12-12 14:27:32

electroon
Nowy
Zarejestrowany: 2015-12-06
Posty: 4

Re: Dławienie gaźnik fos

Zrobiłem wszystko według waszych porad i problem dziury został zniwelowany na tyle że jest praktycznie niewyczuwalny .dziękuje za pomoc

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo