Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2016-02-06 19:50:55

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5024
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

[MANUAL]Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów Cinquecento 900 gaźnik.

Witam.
W ciągu dwóch tygodni musiałem dolać ponad pół litra oleju. Ciągle czułem w samochodzie zapach palonego oleju a zaglądając pod maskę widziałem obrzygany cały kolektor wydechowy oraz blok silnika. Powiedziałem sobie DOŚĆ TEGO i postanowiłem wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów...

Korzystając z okazji zrobiłem trochę zdjęć, czemu by więc nie napisać poradnika i pomóc innym którzy nie potrafią się do tego zabrać? img/smilies/smile

A więc tak...


Pierwsze co musimy zrobić to zakupić uszczelkę pod pokrywę zaworów do Cinquecento/Seicento/Uno 900. Najlepiej firmy Victor Reinz lub Erling. Koszt jakieś 13-15zł.
Opcjonalnie można też zakupić silikon w celu 100% pewności szczelności, ja jednakże wolałem założyć na sucho i zaufać dobrej uszczelce img/smilies/smile
Warto też zakupić dwie uszczelki pod gaźnik. Istnieje duża szansa, że stare będą jeszcze dobre, ale może się okazać, że się potargają a wtedy lepiej mieć jakieś w zanadrzu. Nie są drogie. Kosztują po około 2zł/szt.


Potrzebne narzędzia to:
-Płasko/oczkowy klucz 10 bądź wąska nasadka.
-Klucz nasadowy 13.
-Imbus 5.
-Śrubokręt płaski, krzyżakowy.
-Jakaś szmatka.
-Nożyk do tapet bądź coś ostrego i płaskiego do zeskrzybania resztek sylikonu z głowicy (opcjonalnie, tylko jeśli ktoś zakładał pokrywę na silikonie).
-Benzyna bądź akra k2, cokolwiek co zmyje pozostałości oleju.


To teraz tak...


Bierzemy śrubokręt płaski lub krzyżakowy (zależy od rodzaju opaski) i odkręcamy rurę odmy od pokrywy zaworów, odkręcamy też nakrętkę kluczem 10 którą montowany jest kominek gaźnika.

http://obrazki.elektroda.pl/9200216900_1454782761_thumb.jpg http://obrazki.elektroda.pl/1035431900_1454782763_thumb.jpg

Kolejną czynnością jest demontaż kompletnej obudowy filtra powietrza.
Mocowana jest na jedną nakrętkę 13stkę, jest ona jednakże dosyć głęboko więc nie ma opcji dostać się do niej kluczem płaskim lub oczkowym, chyba że jakoś pod kątem. Ja użyłem grzechotki z przedłużką i nasadki 13stki img/smilies/smile

Demontujemy też papierową rurę idącą od obudowy filtra do chwytu powietrza przy kolektorze wydechowym (jeżeli posiadamy).

Następnie delikatnie wyjmujemy całą obudowę, powinna wyjść po delikatnym obruszaniu na boki.

Obudowę można zdemontować wraz z rurą powietrza i odmą, lecz dla mnie wygodniej było to wyciągnąć osobno bo chciałem sobie wyczyścić odmę img/smilies/smile


Potem odpinamy sobie na spokojnie linkę gazu i ssania i bierzemy gdzieś na bok by nie przeszkadzały oraz wężyk paliwowy i przewody podciśnienia idące do zaworka przy termostacie.

Kolejną czynnością jest demontaż gaźnika lub zespołu wtrysku. U mnie jest to gaźnik. Był on przykręcony na dwie długie śruby pod klucz 10. Polecam użycie klucza płasko- oczkowego bo jest tam mało miejsca i ciężko dojść z nasadką. Należy też nie zapomnieć o odłączeniu przewodu od elektro-dyszy wolnych obrotów.

Delikatnie próbujemy ruszać gaźnikiem na boki, powinien ładnie się odkleić od uszczelki nie niszcząc jej.


http://obrazki.elektroda.pl/9879996300_1454783196_thumb.jpg

Kolejnym krokiem jest demontaż zespołu cewek. Nie musimy wyciągać ich z samochodu. Wystarczy odkręcić 3 śruby 10stki którymi zespół cewek jest przykręcony do pokrywy zaworowej. Dwie są widoczne od strony nagrzewnicy, jedna pod przewodami zapłonowymi wychodzącymi z cewki.

Tutaj mamy już pokrywę po zdemontowaniu cewek:

http://obrazki.elektroda.pl/9026416100_1454783386_thumb.jpg



Następnie odkręcamy opaskę mocującą przewód podciśnienia idący do serwa hamulcowego i go zdejmujemy.

http://obrazki.elektroda.pl/2788787900_1454783451_thumb.jpg


Potem bierzemy klucz imbusowy 5 i odkręcamy 8 śrub mocujących pokrywę zaworów do głowicy które znajdują się w tych miejscach:

http://obrazki.elektroda.pl/4877772600_1454783563_thumb.jpg

Po ich odkręceniu pokrywa jest już wolna i możemy ją zdemontować img/smilies/smile Jeśli nie była montowana na silikonie powinna odejść po lekkim szarpnięciu. Jeśli jednakże ktoś silikonu używał to może być konieczne jej oderwanie na siłę.

Powinniśmy zastać taki widok:

http://obrazki.elektroda.pl/3873275000_1454783878_thumb.jpg


Jeśli już pokrywę mamy wolną bierzemy się za czyszczenie jej z resztek uszczelki i/lub silikonu:

http://obrazki.elektroda.pl/7066756900_1454783690_thumb.jpg


W szczelinie nie może być żadnych zabrudzeń ani resztek silikonu!!!


Gdy już mamy wyczyszczone możemy sobie delikatnie przyłożyć nową uszczelkę do pokrywy  a potem delikatnie ją palcami wciskać w szczelinę tak aby weszła nam równo na całej długości i nigdzie nie odstawała:

http://obrazki.elektroda.pl/1670277700_1454783766_thumb.jpg

Jeżeli ktoś chce może sobie ją posmarować lekko silikonem z jednej i drugiej strony.


Jeżeli ktoś chce może sobie umyć pokrywę z wierzchu a nawet ją pomalować, kwestia gustu.


Kolejną czynnością jest dokładne czyszczenie powierzchni głowicy do której będzie przylegała nasza uszczelka. Nie może na niej pozostać jakiekolwiek zanieczyszczenie. Po wyczyszczeniu odtłuszczamy całość płynem do mycia silników bądź benzyną. Potem możemy sobie delikatnie przyłożyć pokrywę i przyłapać ją śrubami i stopniowo dokręcać na krzyż. Trzeba to zrobić z wyczuciem bo gwint jest w aluminium więc łatwo go zerwać. Nie można dokręcić za mocno, ale nie można też zbyt słabo- bo dalej będzie ciec.

http://obrazki.elektroda.pl/4008010500_1454784005_thumb.jpg



Potem na spokojnie montujemy wszystko w odwrotnej kolejności img/smilies/smile

Auto może nie odpalić na dotyk gdyż paliwo mogło wyciec z gaźnika, może być konieczne ,,pokręcenie" chwilę rozrusznikiem.


Tylko profesjonalne podejście do sprawy gwarantuje nam, że za 2 dni nie zacznie znów cieknąć img/smilies/smile



Jest to mój pierwszy poradnik  do tego pisany na szybko, jeżeli popełniłem jakieś błędy- piszcie a poprawię.

Prawdopodobnie pasuje też do wersji SPI, ale nie jestem pewien, więc napisałem, że do wersji gaźnikowej.


Pozdrawiam i Życzę Powodzenia w Wymianie img/smilies/smile


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo