Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2016-04-03 20:17:37

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5029
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Cinquecento 900 SPI wyrzuca płyn chłodniczy.

Witam.
Problem dotyczy CC 900 na wtrysku jednopunktowym z roku 1995.
Auto nie moje.


Na zimnym silniku wszystko jest ok.
Na rozgrzanym, wentylator pracujący... próba odkręcenia korka zbiorniczka wyrównaczego kończy się oblaniem wszystkiego w okół płynem. Przy pracy na wolnych obrotach płyn podnosi się i wylewa, a przy dodaniu gazu- opada.

Temperatura waha się w okolicach 90/100 stopni. Wczoraj jednorazowo poszła kawałek za 120 ale zaraz zgasiliśmy silnik.




Po zgaszeniu silnika i próbie odkręcania korka płyn również się wylewa, a z silnika słychać dziwne bulgotanie.


Wszystko zobrazowane jest na tych dwóch filmikach:

https://www.youtube.com/watch?v=PIRo7SX … e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=7-N7cBn … e=youtu.be

Auto pali na dotyk, jedzie nawet dobrze chociaż słabiej się zbiera niż moje CC 900 na gaźniku.


Jest to normalne, czy raczej coś jest uszkodzone? Jeśli uszkodzone to obstawiać pompę wody, termostat czy np uszczelkę pod głowicą?


Wentylator prawidłowo się załącza.



Liczę na szybką pomoc. Pozdrawiam

Ostatnio edytowany przez tonsil12 (2016-04-03 20:35:54)


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#2 2016-04-03 20:55:00

bigsoft
Nowy
Skąd: Siemianowice Śląskie
Zarejestrowany: 2015-06-04
Posty: 50
Silnik / moc / zasilanie: 899cm3, 40km, monowtrysk
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento
Serwis

Re: Cinquecento 900 SPI wyrzuca płyn chłodniczy.

Miałem identyczne objawy przy uszkodzonym termostacie i UPG. Zacząłbym od tego pierwszego. Sprawdź, czy nie ubywa płynu chłodniczego i czy czasem nie przybywa oleju w silniku... Masełko pod korkiem wlewu oleju jest?

Ostatnio edytowany przez bigsoft (2016-04-03 20:55:55)

Offline

 

#3 2016-04-03 20:55:45

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5029
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Re: Cinquecento 900 SPI wyrzuca płyn chłodniczy.

Termostat jest nowy i raczej się otwiera bo wąż jest gorący, wręcz nie da się go w  rękach utrzymać. Jeszcze jakieś pomysły?

Takie rzeczy czy nie pojawia się masło sprawdziłem na początku- pod korkiem czysto. Miarka trochę mokra u góry ale olej czyściutki. Płynu a  raczej wody nie ubywa, jedynie tyle co wycieknie przez pompę . Oleju ubywać ubywa na pewno bo autko kopci na niebiesko, przybywać nie przybywa.

Ostatnio edytowany przez tonsil12 (2016-04-03 21:01:16)


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#4 2016-04-03 21:04:46

bigsoft
Nowy
Skąd: Siemianowice Śląskie
Zarejestrowany: 2015-06-04
Posty: 50
Silnik / moc / zasilanie: 899cm3, 40km, monowtrysk
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento
Serwis

Re: Cinquecento 900 SPI wyrzuca płyn chłodniczy.

Może problem wynika z zapowietrzania się układu chłodzenia. Powolne odkręcanie korka zbiornika wyrównawczego na nie pracującym silniku nie powinno powodować wypływania cieczy chłodzącej.



PS. Jeżeli pompa cieknie to i tak trzeba ją wymienić. Skoro auto bierze olej, to może przy jednej robocie wymienić UPG i pierścionki? U mnie pomogło i CC nie bierze już oleju img/smilies/smile

Offline

 

#5 2016-04-03 21:07:53

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5029
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Re: Cinquecento 900 SPI wyrzuca płyn chłodniczy.

Raptem wczoraj auto nie brało raczej oleju. Nie dymił nic nawet na odcince. Dopiero po tym jak nam złapał na postoju 120 stopni zaczął kopcić, albo po zmianie oleju na 10w40. Tego nie wiem bo olej był zmieniony również wczoraj.

Przedmuchów nie ma, nie dmucha z miarki oleju nic a nic.

Auto nie jest moje tylko znajomego. To jemu pozostawię decyzję czy remontować silnik. Blacharka też jest niestety do roboty. Oby to nie była UPG. Trzeba chyba będzie na test podłożyć jakąś sprawną pompę wody ze złomu, jak będzie ok to kupić nową. Nie ma sensu od razu inwestować w nową gdy nie ma pewności w nie sprawność tej img/smilies/smile


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#6 2016-04-03 21:20:47

bigsoft
Nowy
Skąd: Siemianowice Śląskie
Zarejestrowany: 2015-06-04
Posty: 50
Silnik / moc / zasilanie: 899cm3, 40km, monowtrysk
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento
Serwis

Re: Cinquecento 900 SPI wyrzuca płyn chłodniczy.

Jeżeli olej był zmieniony z 15w40 na 10w40 to może być to jedna z przyczyn. Kopci cały czas na niebiesko, czy tylko np na zimnym?

Z pompą się zgodzę, wiadomo nie ma co kupować nowej w tym przypadku. Ja wymieniałem od razu na nową, bo moja się zacierała.


Jaki ma przebieg to CC (jeśli da się określić)?

Offline

 

#7 2016-04-03 21:28:58

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5029
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Re: Cinquecento 900 SPI wyrzuca płyn chłodniczy.

Na wolnych obrotach nie kopci w ogóle, przy mocnym dodaniu gazu kopci tak, że robi małą chmurę niebieskiego dymu. Zarówno na zimnym, jak i na ciepłym.

Pompa na dniach będzie podmieniona, zobaczymy co to da.

Co do przebiegu to widać go na tym zdj(auto jest odpalone więc silnik pracuje, jest to temperatura przy jakiej wyrzuca płyn):

http://obrazki.elektroda.pl/1065893400_1459711719_thumb.jpg


Pozdrawiam

Ostatnio edytowany przez tonsil12 (2016-04-03 21:32:06)


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#8 2016-04-03 21:37:12

bigsoft
Nowy
Skąd: Siemianowice Śląskie
Zarejestrowany: 2015-06-04
Posty: 50
Silnik / moc / zasilanie: 899cm3, 40km, monowtrysk
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento
Serwis

Re: Cinquecento 900 SPI wyrzuca płyn chłodniczy.

Odnośnie dymienia - skoro przedmuchów ze skrzyni korbowej nie ma, a bierze olej, to całkiem możliwe, że skończyły się uszczelniacze zaworowe. Niestety, ale moim zdaniem trzeba by było zdemontować głowicę i zająć się tym silniczkiem, aby przywrócić mu drugą młodość.

Ja w swoim wymieniłem UPG, pierścionki i  zrobiłem głowicę we własnym zakresie, i silniczek chodzi jak zegarek img/smilies/smile

No, ale to decyzja właściciela img/smilies/smile

Swoją drogą, ciekawe czy coś już było z nim robione. U mnie UPG była padnięta przy 105 tys. Pierścionki olejowe (ale tylko one) również.

Pozdrawiam.

Ostatnio edytowany przez bigsoft (2016-04-03 21:40:02)

Offline

 

#9 2016-04-03 21:44:07

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5029
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Re: Cinquecento 900 SPI wyrzuca płyn chłodniczy.

Nie wiem czy coś było z nim robione. Poprzedni właściciel jeździł nim do pracy i praktycznie nic nie dokładał. Cała prawa podłużnica pod zbiorniczkiem i cały alternator jest brązowy od wody którą wyrzucało ze zbiorniczka. Olej prawdopodobnie wymieniony pierwszy raz od 2013 roku. Auto praktycznie nie ma progów. Nie ma hamulca ręcznego... Dużo inwestycji wymaga by jako tako chodziło. W chłodnicy jest wręcz płynna rdza! To nawet jak woda już nie wygląda img/smilies/big_smile

Moja 900 ma prawie 185 tyś przebiegu i nie bierze oleju praktycznie nic. Więc da się? Da się! img/smilies/big_smile


Na dniach zmienimy pompę wody w tej 900 SPI i wyczyścimy układ chłodzenia. O efektach- napiszę img/smilies/smile


Kolego bigsoft- dużo Cię wyniósł taki remont? Zastanawiam się nad kapitalką w mojej, mimo, że oleju nie bierze, ma moc, nie dymi, płynu też nie ubywa... Jednakże lekko moczy mi od góry filtr powietrza olejem, ale tylko po ostrej jeździe. Przedmuchów nie ma mogę wyjąć miarkę oleju i nic nie dmucha.


Jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to pisać. Tymczasem lecę spać bo o 6 pobudka. Dobrej nocy img/smilies/wink


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#10 2016-04-03 22:11:39

bigsoft
Nowy
Skąd: Siemianowice Śląskie
Zarejestrowany: 2015-06-04
Posty: 50
Silnik / moc / zasilanie: 899cm3, 40km, monowtrysk
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento
Serwis

Re: Cinquecento 900 SPI wyrzuca płyn chłodniczy.

- Pierścienie Prima ok 130zł;
- komplet uszczelek (upg, kolektor wydechowy, pokrywa zaworów, uszczelniacze zaworowe) - 45zł;


Nie wiem co dokładnie Cię interesuje, bo kupiłem trochę tego sprzętu do tego silnika. Wszystkie koszta są wypisane tutaj: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=25638&p=1

Wszystkie prace wykonywałem we własnym zakresie.

Offline

 

#11 2016-04-04 13:23:54

Joymaxx
Nieźle sie stara
Skąd: Maciejowice
Zarejestrowany: 2014-10-02
Posty: 138
Silnik / moc / zasilanie: 704 cm3 / 30 KM / Aisan
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento Young

Re: Cinquecento 900 SPI wyrzuca płyn chłodniczy.

Jeśli woda w układzie jest koloru brązowego to wirnik pompy wody jest cholernie przerdzewiały. Wiem sam po sobie. Możliwe że to głównie właśnie pompa jest przyczyną objaw. Przerdzewiała i przemęczona nie daje już takiej wydajności tak jak powinna, i do tego po układzie pływa masa fusów i rdzy rozcieńczonej w wodzie.

Ostatnio edytowany przez Joymaxx (2016-04-04 13:24:35)

Offline

 

#12 2016-04-04 13:47:01

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5029
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Re: Cinquecento 900 SPI wyrzuca płyn chłodniczy.

Pompa dziś po południu będzie wymieniona zobaczymy czy coś się zmieni.


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#13 2016-04-04 22:00:14

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5029
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Re: Cinquecento 900 SPI wyrzuca płyn chłodniczy.

Pompa wymieniona. Włącznie z płukaniem całego układu, włącznie z chłodnicą i silnikiem. Woda leciała już czysta.

Pompę kolega zakupił nową za prawie 120zł.

Niestety bez zmian, nadal wyrzuca płyn. Jedyna różnica jest taka, że silnik ciszej pracuje. Termostat otwiera się prawidłowo, wentylator się włącza a mimo to na postoju temperatura idzie w górę i dochodzi nawet do ponad 110 stopni.

Pominięta została nagrzewnica dziś bo urwał się króciec przy chłodniczce a i tak jest gorąco więc ogrzewanie nie potrzebne, ale to raczej nie ma wpływu...

Co pozostaje?
Zrzucać głowicę i robić UPG czy jeszcze macie jakieś pomysły?


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#14 2016-04-04 22:05:15

krzychu20
Stary wyjadacz
Skąd: podkarpacie
Zarejestrowany: 2009-02-18
Posty: 840
Silnik / moc / zasilanie: 0,7/31/LepszyPowerGamoniu
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: CinqueCento

Re: Cinquecento 900 SPI wyrzuca płyn chłodniczy.

ja jak miałem wątpliwości czy u mnie padła upg jechałem na taki test - 20 zl i wiesz czy upg czy nie bo szkoda zdejmować głowice i zobaczyć uszczelkę w całości :]

Ostatnio edytowany przez krzychu20 (2016-04-04 22:07:14)


フィアットチンクエチェント
http://yanosik24.pl/widget/2049481.png

Offline

 

#15 2016-04-04 22:15:33

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5029
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Re: Cinquecento 900 SPI wyrzuca płyn chłodniczy.

Myślałem nad takim testem, ale jedna osoba mi powiedziała, że on prawie zawsze pokazuje, że uszczelka jest do wymiany nawet gdy jest sprawna. Nie wiem czy to prawda... Jeśli te testy serio są dobre to lecę do motoryzacyjnego, kupuję i sprawdzamy.  Jeśli to jednak UPG to jak uważacie jest sens się brać za to samemu?


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#16 2016-04-04 22:19:19

krzychu20
Stary wyjadacz
Skąd: podkarpacie
Zarejestrowany: 2009-02-18
Posty: 840
Silnik / moc / zasilanie: 0,7/31/LepszyPowerGamoniu
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: CinqueCento

Re: Cinquecento 900 SPI wyrzuca płyn chłodniczy.

ja byłem 2 razy na takim teście 2 x się sprawdziło ale ciekawe jakbym pojechał teraz sprawnym autem ale szkoda mi 20 zł img/smilies/hmm ale ciekawe :]

Ostatnio edytowany przez krzychu20 (2016-04-04 22:20:44)


フィアットチンクエチェント
http://yanosik24.pl/widget/2049481.png

Offline

 

#17 2016-04-04 22:27:54

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5029
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Re: Cinquecento 900 SPI wyrzuca płyn chłodniczy.

Niech ktoś poświeci 20zł i sprawdzi img/smilies/big_smile Są dostępne takie testery w motoryzacyjnym po 20zł, ciekawe czy się sprawdzają.


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#18 2016-04-05 00:31:32

Joymaxx
Nieźle sie stara
Skąd: Maciejowice
Zarejestrowany: 2014-10-02
Posty: 138
Silnik / moc / zasilanie: 704 cm3 / 30 KM / Aisan
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento Young

Re: Cinquecento 900 SPI wyrzuca płyn chłodniczy.

Szkoda męczyć silnik w wysokich temperaturach. Zrzucajcie głowicę i wymieniajcie uszczelkę img/smilies/smile Przynajmniej spokój będzie na dłuższy czas.

Offline

 

#19 2016-04-05 08:08:19

bigsoft
Nowy
Skąd: Siemianowice Śląskie
Zarejestrowany: 2015-06-04
Posty: 50
Silnik / moc / zasilanie: 899cm3, 40km, monowtrysk
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento
Serwis

Re: Cinquecento 900 SPI wyrzuca płyn chłodniczy.

tonsil12 napisał(a):

Jeśli to jednak UPG to jak uważacie jest sens się brać za to samemu?

Moim zdaniem - jasne, że tak. Wymiana jest banalnie prosta, pod warunkiem, że zrobisz to zgodnie ze sztuką. Jeden dzionek na spokojnie, a jakbyś się postarał, to może i jedno popołudnie.

Jedyny problem jaki może wystąpić to stan samej głowicy, czy jest pokrzywiona czy też nie. Ja u siebie zastosowałem znany, domowy patent, tj drobny papier ścierny + duża szyba. U mnie odchylenie od normy było minimalne i wystarczyło tylko parę razy przejechać głowicą po papierze. Po poskładaniu zapomniałem o problemach z tym silniczkiem img/smilies/wink

Jeżeli głowica była by bardzo krzywa, w co wątpię, to nie obejdzie się bez planowania na maszynie.

Masz książkę, przyda się: Książka napraw Cinquecento 34MB
Strona bodajże 142 wg pdfa (146 na skanie) - tam masz kolejność dokręcania. Śrub nie musisz mieć nowych, bo z tego co pamiętam do 4 razy można używać oryginałów. Tam też gdzieś powinny być momenty dokręcania. Do głowicy należało by mieć klucz dynamometryczny, a jak nie masz, to od kogoś pożyczyć.

PS. Jak będziesz zrzucał głowicę, to przydało by się wymienić od razu uszczelniacze zaworowe, nie mówiąc już o dotarciu zaworów, ale... img/smilies/smile

Ostatnio edytowany przez bigsoft (2016-04-05 08:23:37)

Offline

 

#20 2016-04-15 15:43:32

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5029
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Re: Cinquecento 900 SPI wyrzuca płyn chłodniczy.

Auto naprawione img/smilies/smile Winny okazał się... Korek zbiorniczka wyrównawczego! img/smilies/smile


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#21 2016-04-16 12:50:27

bigsoft
Nowy
Skąd: Siemianowice Śląskie
Zarejestrowany: 2015-06-04
Posty: 50
Silnik / moc / zasilanie: 899cm3, 40km, monowtrysk
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento
Serwis

Re: Cinquecento 900 SPI wyrzuca płyn chłodniczy.

No proszę... najciemniej pod latarnią img/smilies/smile

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo