Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2016-06-01 12:05:50

martin1979
Nowy
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2016-06-01
Posty: 3
Silnik / moc / zasilanie: 899/39KM/paliwo 95
Rok produkcji: 2001
Posiadany pojazd: Fiat Seicento

Wymiana uszczelniacza na lewej półosi w Seicento 899 cm3 - pytanie

Witam. Czeka mnie wymiana uszczelniacza na lewej półosi (tego przy skrzyni biegów, czyli czeka mnie zdejmowanie lewego przedniego koła i tak dalej). Przestudiowałem dokładnie zamieszczone na forum porady i mam tylko jedną wątpliwość. Mianowicie półośka "chowa się" w skrzyni za osłoną przykręconą czterema śrubami (14 mm z tego co sprawdziłem w swoim egzemplarzu). Prawdopodobnie na tę osłonę jest nasunięta gumowa osłona i zapięty metalowy ściągacz (opaska zaciskowa). Pytanie brzmi: czy w celu wyjęcia półośki (lewej) wystarczy od strony skrzyni biegów zdjąć metalowy ściągacz (opaska) nasunięty na gumę, czy trzeba koniecznie walczyć z tymi śrubami (mało tam trochę miejsca)? Na 235 stronie książeczki Krzysztofa Trzeciaka w temacie wymiany półosi jest co prawda zdanie "jeżeli jest demontowana prawa półoś, to należy odkręcić śruby mocujące pokrywę boczną do obudowy skrzyni biegów. Natomiast jeżeli jest wyjmowana lewa półoś, to wystarczy poluzować opaskę". Wiadomo: lepiej walczyć z opaską niż ze śrubami, a jeszcze lepiej zapytać się kogoś mądrego o radę. Z góry dziękuję za odpowiedź na moje pytanie. Pozdrawiam!

Ostatnio edytowany przez martin1979 (2016-06-01 12:38:41)

Offline

 

#2 2016-06-01 15:08:06

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5029
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Re: Wymiana uszczelniacza na lewej półosi w Seicento 899 cm3 - pytanie

Demontując półoś ,,krótką" od strony kierowcy faktycznie wystarczy zdjąć opaskę. Wymontowywując ,,długą" od strony pasażera niestety trzeba się męczyć z tymi śrubami. Niewdzięczna i brudna robota, wiem coś o tym.


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#3 2016-06-02 08:59:18

martin1979
Nowy
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2016-06-01
Posty: 3
Silnik / moc / zasilanie: 899/39KM/paliwo 95
Rok produkcji: 2001
Posiadany pojazd: Fiat Seicento

Re: Wymiana uszczelniacza na lewej półosi w Seicento 899 cm3 - pytanie

tonsil12 napisał(a):

Demontując półoś ,,krótką" od strony kierowcy faktycznie wystarczy zdjąć opaskę. Wymontowywując ,,długą" od strony pasażera niestety trzeba się męczyć z tymi śrubami. Niewdzięczna i brudna robota, wiem coś o tym.

Dziękuję za pomoc kolego! img/smilies/trink39

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo