Strony: 1
Witam. Czeka mnie wymiana uszczelniacza na lewej półosi (tego przy skrzyni biegów, czyli czeka mnie zdejmowanie lewego przedniego koła i tak dalej). Przestudiowałem dokładnie zamieszczone na forum porady i mam tylko jedną wątpliwość. Mianowicie półośka "chowa się" w skrzyni za osłoną przykręconą czterema śrubami (14 mm z tego co sprawdziłem w swoim egzemplarzu). Prawdopodobnie na tę osłonę jest nasunięta gumowa osłona i zapięty metalowy ściągacz (opaska zaciskowa). Pytanie brzmi: czy w celu wyjęcia półośki (lewej) wystarczy od strony skrzyni biegów zdjąć metalowy ściągacz (opaska) nasunięty na gumę, czy trzeba koniecznie walczyć z tymi śrubami (mało tam trochę miejsca)? Na 235 stronie książeczki Krzysztofa Trzeciaka w temacie wymiany półosi jest co prawda zdanie "jeżeli jest demontowana prawa półoś, to należy odkręcić śruby mocujące pokrywę boczną do obudowy skrzyni biegów. Natomiast jeżeli jest wyjmowana lewa półoś, to wystarczy poluzować opaskę". Wiadomo: lepiej walczyć z opaską niż ze śrubami, a jeszcze lepiej zapytać się kogoś mądrego o radę. Z góry dziękuję za odpowiedź na moje pytanie. Pozdrawiam!
Ostatnio edytowany przez martin1979 (2016-06-01 12:38:41)
Offline
Demontując półoś ,,krótką" od strony kierowcy faktycznie wystarczy zdjąć opaskę. Wymontowywując ,,długą" od strony pasażera niestety trzeba się męczyć z tymi śrubami. Niewdzięczna i brudna robota, wiem coś o tym.
Offline
tonsil12 napisał(a):
Demontując półoś ,,krótką" od strony kierowcy faktycznie wystarczy zdjąć opaskę. Wymontowywując ,,długą" od strony pasażera niestety trzeba się męczyć z tymi śrubami. Niewdzięczna i brudna robota, wiem coś o tym.
Dziękuję za pomoc kolego!
Offline
Strony: 1