Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2016-06-26 00:13:42

Murzyn
Stary wyjadacz
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Zarejestrowany: 2013-05-03
Posty: 683
Silnik / moc / zasilanie: 2.0T/225KM/PB
Rok produkcji: 1998
Posiadany pojazd: Saab 93

Saab 9-3 2.0T 200+KM 300+nM

Cześć.
Tu właśnie początek mojej przygody z Saabem.  Piszę post o późnej porze po pracy i z butelką piwa w dłoni, więc przepraszam za ewentualne błędy czy literówki.
Model 9-3 z 1998 roku wyprodukowany w Trollhattan w Szwecji. do 2012 roku użytkowany przez 1 osobę w Szwecji, później trafił do Polski do rąk znajomego od mojego brata, który z kolei traktował auto jako drugie i do zabawy, więc włożone dużo pieniędzy i mało jeżdżone. Przebieg 230 tysięcy jak najbardziej realny i po tych 18 latach w samochodzie nadal wszystko działa, nawet nieszczęsne (podobno) wycieraczki reflektorów oraz równie pechowa wysuwana antena.
Saab jest po drobnych modyfikacjach: sprężyny Vogtland -35, nowe amortyzatory Bilstein B6, nowe hamulce (ATE Power Disc + Ferrodo Performance), przewody hamulcowe w stalowym oplocie, gumy zmienione na poliuretan podobnie jak przy maglownicy. Reszta zawieszenia po kompletnym remoncie. Pod maską  - dolot w nierdzewce, większy intercooler, wszędzie silikon. Wydech przelotowy 3 cale - również nierdzewka, podciśnienia w silikonie, nowy zawór DV Forge. Poza tym nowy kompresor klimatyzacji, rozrząd, przewody wspomagania wraz z pompą. W środku poza głośnikami to wzorowo zadbana seria ze smaczkiem w postaci uchwytu na kubek w desce rozdzielczej.
Zdjęcia samochodu zrobię jutro. Dziś już natomiast mogę się podzielić wykresem z hamowni jaki otrzymałem wraz z samochodem.
https://zapodaj.net/images/cb2d3d1e58d7b.jpg


Born From Jets
ZaSaabiony

Offline

 

#2 2016-06-26 11:53:36

Murzyn
Stary wyjadacz
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Zarejestrowany: 2013-05-03
Posty: 683
Silnik / moc / zasilanie: 2.0T/225KM/PB
Rok produkcji: 1998
Posiadany pojazd: Saab 93

Re: Saab 9-3 2.0T 200+KM 300+nM

Obiecane zdjęcia:
http://s10.ifotos.pl/img/IMG201606_sqewspq.jpg
http://s5.ifotos.pl/img/IMG201606_sqewshh.jpg
http://s2.ifotos.pl/img/IMG201606_sqewshx.jpg
http://s10.ifotos.pl/img/IMG201606_sqewshw.jpg
http://s10.ifotos.pl/img/IMG201606_sqewsha.jpg
http://s5.ifotos.pl/img/IMG201606_sqewsrp.jpg


Born From Jets
ZaSaabiony

Offline

 

#3 2016-06-26 12:17:42

czubi
VIP
Skąd: DKL
Zarejestrowany: 2010-02-04
Posty: 1619
Silnik / moc / zasilanie: 1.4 16v T-Jet
Rok produkcji: 1998
Posiadany pojazd: SC
Serwis

Re: Saab 9-3 2.0T 200+KM 300+nM

Fajne autko img/smilies/smile Zawsze mi się podobały te saaby img/smilies/smile


SC 1.2 16vT ----> 1.4 16v T-Jet + GT28 + FMIC

Offline

 

#4 2016-06-26 12:38:01

Murzyn
Stary wyjadacz
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Zarejestrowany: 2013-05-03
Posty: 683
Silnik / moc / zasilanie: 2.0T/225KM/PB
Rok produkcji: 1998
Posiadany pojazd: Saab 93

Re: Saab 9-3 2.0T 200+KM 300+nM

Ja podchodziłem do nich jak do takich tatusiowozów, albo wózków dla niedzielnych kierowców. Fakt jednak jest taki, że - podobnie jak Volvo - to seryjny sleeper. Ludzie nie spodziewają się jakichś szałowych osiągów po takich autach.


Born From Jets
ZaSaabiony

Offline

 

#5 2016-06-26 12:42:47

czubi
VIP
Skąd: DKL
Zarejestrowany: 2010-02-04
Posty: 1619
Silnik / moc / zasilanie: 1.4 16v T-Jet
Rok produkcji: 1998
Posiadany pojazd: SC
Serwis

Re: Saab 9-3 2.0T 200+KM 300+nM

Too jest w nich właśnie najfajniejsze , wyglądają średnio-szybko czy tam szałowo. Ale pazur jest pod maską img/smilies/wink


SC 1.2 16vT ----> 1.4 16v T-Jet + GT28 + FMIC

Offline

 

#6 2016-06-26 22:00:33

OL3K
VIP
Skąd: Maków Maz
Zarejestrowany: 2009-04-29
Posty: 1435
Silnik / moc / zasilanie: działa / jest / z alternatora
Rok produkcji: 1998
Posiadany pojazd: Scs

Ostrzeżenia: 1

Re: Saab 9-3 2.0T 200+KM 300+nM

fajny sleeper ,nie jednego zaskoczy.... gdzie podłokietnik ?

Offline

 

#7 2016-06-26 22:26:24

Murzyn
Stary wyjadacz
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Zarejestrowany: 2013-05-03
Posty: 683
Silnik / moc / zasilanie: 2.0T/225KM/PB
Rok produkcji: 1998
Posiadany pojazd: Saab 93

Re: Saab 9-3 2.0T 200+KM 300+nM

Podłokietnik o ile można tak go nazwać -między fotelami i nie widać. Wiem, że inni użytkownicy 9-3 przerabiają go,żeby dalej sięgał i był bardziej funkcjonalny bo ten seryjny sprawdza się jedynie w chwilach kiedy nie używasz reki do zmiany biegów, więc raczej w trasie. Krótki taki. Ale jest. Zrobię zdjęcie i dodam img/smilies/smile


Born From Jets
ZaSaabiony

Offline

 

#8 2016-06-27 08:36:37

virtualtuner
VIP
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2011-11-06
Posty: 1120
Silnik / moc / zasilanie: 1.2 16V (D4F)/75 KM/PB
Rok produkcji: 2010
Posiadany pojazd: Renault Clio III Ph. 2

Re: Saab 9-3 2.0T 200+KM 300+nM

Gratki, bardzo fajny sleeper! img/smilies/big_smile


Ex zabawka, project #pinkbastard: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26899
Zapraszam na fanpage #photonaluzie: www.photonaluzie.pl

Offline

 

#9 2016-06-27 10:39:44

SaimON
Stary wyjadacz
Skąd: Opole
Zarejestrowany: 2015-06-24
Posty: 985
Silnik / moc / zasilanie: 999/60/PB
Rok produkcji: 2017
Posiadany pojazd: Skoda Citigo FL 5D
Serwis

Re: Saab 9-3 2.0T 200+KM 300+nM

Gratuluję zakupu! Pochwal się osiągami, nagraj jakiś filmik czy coś img/smilies/smile

Offline

 

#10 2016-06-27 23:46:26

Murzyn
Stary wyjadacz
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Zarejestrowany: 2013-05-03
Posty: 683
Silnik / moc / zasilanie: 2.0T/225KM/PB
Rok produkcji: 1998
Posiadany pojazd: Saab 93

Re: Saab 9-3 2.0T 200+KM 300+nM

Jak tylko znajdę coś do umocowania telefonu żeby nagrać prędkościomierz to jak najbardziej chętnie się podzielę img/smilies/smile


Born From Jets
ZaSaabiony

Offline

 

#11 2016-06-28 03:00:45

Mad Rob
VIP
Skąd: Śląskie
Zarejestrowany: 2014-07-15
Posty: 1418
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd: Cinquecento Trofeo Stradale

Ostrzeżenia: 4

Re: Saab 9-3 2.0T 200+KM 300+nM

Genialny sleeper, ludzie nie spodziewają się niczego po tych autach.


Lepiej jechać słabym autem na 100% niż dobrym na 20.

Offline

 

#12 2016-06-28 15:32:02

Murzyn
Stary wyjadacz
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Zarejestrowany: 2013-05-03
Posty: 683
Silnik / moc / zasilanie: 2.0T/225KM/PB
Rok produkcji: 1998
Posiadany pojazd: Saab 93

Re: Saab 9-3 2.0T 200+KM 300+nM

Często właśnie widzę sytuacje typu zajeżdżanie drogi, kiedy ja wyprzedzam kilka samochodów, bo ktoś myśli, że zdąży przyspieszyć przed takim dziadkowozem, albo właśnie zrównywanie się na pasie i próba podjęcia wyścigu. Mam nadzieję na jakiś sensowny przyrost mocy po zwiększeniu dmuchania i zastosowania dwupaliwowej (jeśli mnie na to będzie stać) instalacji gazowej.


Born From Jets
ZaSaabiony

Offline

 

#13 2016-06-29 17:14:36

_Matiq_
Nieźle sie stara
Skąd: Gniezno
Zarejestrowany: 2013-09-09
Posty: 473
Silnik / moc / zasilanie: 899/41/ Pb+Lpg
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: CC, 407

Re: Saab 9-3 2.0T 200+KM 300+nM

Ale z tym tematem na Rf.pl to żeś pojechał img/smilies/big_smile


Ma być ogień na każdym biegu bo będziesz jeździł dieslem...

Offline

 

#14 2016-06-30 22:51:39

Murzyn
Stary wyjadacz
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Zarejestrowany: 2013-05-03
Posty: 683
Silnik / moc / zasilanie: 2.0T/225KM/PB
Rok produkcji: 1998
Posiadany pojazd: Saab 93

Re: Saab 9-3 2.0T 200+KM 300+nM

No bo co ja będę się rozpisywał o bebechach auta, jak tutaj prawie seria poza dolotem, IC i wydechem z mechaniki:d nie jest ti tak zaawansowany projekt jak tamte inne bo raz, ze nie sram hajsem, a dwa ze sie niewiele znam w praktyce, bo teoria to teoria. Ale no co zrobie, temat jest, mody będą to ruszy dalej, ciicho:D

Ostatnio edytowany przez Murzyn (2016-06-30 22:52:07)


Born From Jets
ZaSaabiony

Offline

 

#15 2016-07-16 16:16:54

Murzyn
Stary wyjadacz
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Zarejestrowany: 2013-05-03
Posty: 683
Silnik / moc / zasilanie: 2.0T/225KM/PB
Rok produkcji: 1998
Posiadany pojazd: Saab 93

Re: Saab 9-3 2.0T 200+KM 300+nM

Mały apdejt:
Samochód został wyposażony w sekwencyjną instalację LPG Stag4, wlew ukryty pod klapką, przycisk ukryty w małym schowku, nie widać nawet w nocy bo jest "do góry nogami". Instalacja na dwóch czerwonych reduktorach AC(zapas do 500KM), pojedyncze wtryskiwacze Hana i jednostka sterująca QNEXT. W przyszłym miesiącu uderzam na hamownię żeby sprawdzić różnicę, bo w trakcie jazdy jest ona nieodczuwalna i chcę zobaczyć czy faktycznie jest tak kolorowo. Póki co dobijam do 1000km na gazie i wymiana filtrów, ostateczna regulacja.
Ponadto w przyszlym miesiącu auto idzie do wymiany oleju i filtra. Polecacie jakiś dobry olej do uturbionych jednostek? Aktualnie jeździ na 5 z przodu, a ja też nie zamierzam tego psuć i lać jakiegoś szajsu mimo, że auto nie służy mi do "wyścigów" tylko do jazdy na codzień.

Ostatnio edytowany przez Murzyn (2016-07-16 16:18:05)


Born From Jets
ZaSaabiony

Offline

 

#16 2016-07-19 16:49:08

Murzyn
Stary wyjadacz
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Zarejestrowany: 2013-05-03
Posty: 683
Silnik / moc / zasilanie: 2.0T/225KM/PB
Rok produkcji: 1998
Posiadany pojazd: Saab 93

Re: Saab 9-3 2.0T 200+KM 300+nM

Wymiana świec niebawem. Auto nadal nieustawione na LPG, podciśnienie podpięte na kolektorze to kiepski pomysl i w przyszlym tygodniu wraca na warsztat. Może w końcu będzie jeździć jak trzeba.


Born From Jets
ZaSaabiony

Offline

 

#17 2016-11-04 21:56:35

Murzyn
Stary wyjadacz
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Zarejestrowany: 2013-05-03
Posty: 683
Silnik / moc / zasilanie: 2.0T/225KM/PB
Rok produkcji: 1998
Posiadany pojazd: Saab 93

Re: Saab 9-3 2.0T 200+KM 300+nM

Temat żyje, auto połyka kilometry. Aktualnie ze zmian to ogarnięte, pochowane LPG i już jeździ. Poza tym owinięty dolot. Aktualnie wyjeżdżam do Szwecji, sobie coś znajdę do samochodu ciekawego img/smilies/smile


Born From Jets
ZaSaabiony

Offline

 

#18 2016-12-12 18:43:35

Murzyn
Stary wyjadacz
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Zarejestrowany: 2013-05-03
Posty: 683
Silnik / moc / zasilanie: 2.0T/225KM/PB
Rok produkcji: 1998
Posiadany pojazd: Saab 93

Re: Saab 9-3 2.0T 200+KM 300+nM

https://www.youtube.com/watch?v=_3iR6t9uyH0
Tak brzmi, nie wiem czy wrzucałem.
Aktualnie na montaż czekają nowe wtryski 440ccm (lepsze by były 630, ale te dorwałem za 1/2 ceny mocniejszych), a ja czekam na nowe turbo. Poza tym dolot owinięty bandażem, a druga porcja owijki czeka na kolektor wydechowy.


Born From Jets
ZaSaabiony

Offline

 

#19 2016-12-12 20:22:29

cinex
Nieźle sie stara
Skąd: KNS
Zarejestrowany: 2010-10-24
Posty: 375
Silnik / moc / zasilanie: 1.9/130/ON
Rok produkcji: 02
Posiadany pojazd: AUDI A4 AVANT

Re: Saab 9-3 2.0T 200+KM 300+nM

co się stało z quattrówą?

Offline

 

#20 2016-12-12 23:34:24

Murzyn
Stary wyjadacz
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Zarejestrowany: 2013-05-03
Posty: 683
Silnik / moc / zasilanie: 2.0T/225KM/PB
Rok produkcji: 1998
Posiadany pojazd: Saab 93

Re: Saab 9-3 2.0T 200+KM 300+nM

cinex napisał(a):

co się stało z quattrówą?

Jeździ w Wiśle, kupił ją gość, który ma kilka takich i górzysty dojazd do domu, a każdy kto jeździł quattro zimą wie, że to nie do przecenienia. Dostał sprawne auto i jestem pewien, że jeszcze posłuży mu ładnych parę lat img/smilies/smile


Born From Jets
ZaSaabiony

Offline

 

#21 2016-12-13 17:49:10

jacekviola
VIP
Skąd: Knurów / Zabrze
Zarejestrowany: 2009-05-12
Posty: 3811
Silnik / moc / zasilanie: ON / ON
Rok produkcji: 2007 / 2004
Posiadany pojazd: VW Golf V Variant / mercedes w168

Ostrzeżenia: 2

Re: Saab 9-3 2.0T 200+KM 300+nM

kurde, to są auta.
prawie 20lat a rdzy nie widać.
I jeszcze ta stacyjka na dole ... Ech  img/smilies/smile

tryb night panel masz oczywiście ? img/smilies/smile

Offline

 

#22 2016-12-13 19:26:45

Murzyn
Stary wyjadacz
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Zarejestrowany: 2013-05-03
Posty: 683
Silnik / moc / zasilanie: 2.0T/225KM/PB
Rok produkcji: 1998
Posiadany pojazd: Saab 93

Re: Saab 9-3 2.0T 200+KM 300+nM

jacekviola napisał(a):

kurde, to są auta.
prawie 20lat a rdzy nie widać.
I jeszcze ta stacyjka na dole ... Ech  img/smilies/smile

tryb night panel masz oczywiście ? img/smilies/smile

Standardowo ranty nadkoli tylnych były robione, ale to poprzedni właściciel się tym zajmował.
Oczywiście, że jest przycisk "Night Panel" img/smilies/big_smile


Born From Jets
ZaSaabiony

Offline

 

#23 2016-12-16 14:34:00

Murzyn
Stary wyjadacz
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Zarejestrowany: 2013-05-03
Posty: 683
Silnik / moc / zasilanie: 2.0T/225KM/PB
Rok produkcji: 1998
Posiadany pojazd: Saab 93

Re: Saab 9-3 2.0T 200+KM 300+nM

Graty przygotowane. Szukam jakiegoś dobrego oleju i okazji do montażu i strojenia.

https://zapodaj.net/images/56eaa996e3c5a.jpg


Born From Jets
ZaSaabiony

Offline

 

#24 2016-12-16 14:59:44

jacekviola
VIP
Skąd: Knurów / Zabrze
Zarejestrowany: 2009-05-12
Posty: 3811
Silnik / moc / zasilanie: ON / ON
Rok produkcji: 2007 / 2004
Posiadany pojazd: VW Golf V Variant / mercedes w168

Ostrzeżenia: 2

Re: Saab 9-3 2.0T 200+KM 300+nM

co do oleju... polecam Millers Oils 5W50
znakomity, pełny, prawdziwy syntetyk (zaden hydrokrak). Gruby film olejowy przy większych obciążeniach.

Offline

 

#25 2016-12-16 16:18:20

Murzyn
Stary wyjadacz
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Zarejestrowany: 2013-05-03
Posty: 683
Silnik / moc / zasilanie: 2.0T/225KM/PB
Rok produkcji: 1998
Posiadany pojazd: Saab 93

Re: Saab 9-3 2.0T 200+KM 300+nM

Mogę z 5W40 na 5W50 przejść bez negatywnych konsekwencji dla silnika?


Born From Jets
ZaSaabiony

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo