Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2017-04-29 14:10:49

belf
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2016-10-05
Posty: 82

Youngtimer - teoria uroku

Zapraszam do dyskusji powstałej w innym wątku.

Offline

 

#2 2017-04-29 14:53:00

Pietter
Nieźle sie stara
Skąd: Gdynia
Zarejestrowany: 2015-05-10
Posty: 491
Silnik / moc / zasilanie: 1.2 8v /75/PB95
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: Youngtimer - teoria uroku

Moim zdaniem Sporting, SX, Soleil, Suite mają szansę. 700tki i 900 bieda edyszyn - niezbyt.

Offline

 

#3 2017-04-29 15:11:26

KIEROWCA
Stary wyjadacz
Skąd: Kętrzyn
Zarejestrowany: 2013-09-14
Posty: 627
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji: '96
Posiadany pojazd: Polonez Caro Minus
Serwis

Re: Youngtimer - teoria uroku

Pietter napisał(a):

Moim zdaniem Sporting, SX, Soleil, Suite mają szansę. 700tki i 900 bieda edyszyn - niezbyt.

Bieda edyszyn niezbyt? Ja bym tak nie powiedział. Kiedyś to właśnie taki dziewiczy egzemplarz nie poprzerabiany przez kolejnych właścicieli będzie w cenie.
Wystarczy popatrzeć co dzieje się chociażby w sektorze kryzysowych Borewiczów C i Fiatów.
Kiedy było ich dużo ludzie dokładali listwy, gumowe spoilery, tylne wycieraczki, na siłę upodabniali do lepszego modelu. Z racji fatalnej jakości zwykle kończyły na złomie już po ok. 15 - 18 latach bo nie było do czego spawać.
Obecnie taka C klasa zachowana w stanie oryginalnym jest dla pasjonatów więcej warta od normalnego Borewicza w poczwórnym okularze.
To samo dotyczy malucha golasa z cienką kierownicą i w chrom zderzaku. W latach 90 były masowo tjuninkowane na FL, wspawywano błotniki z przetłoczeniami pod plastikowy zderzak a obecnie takiego malucha zachowanego w stanie oryginalnym ze świecą szukać.
Golf II jeszcze nie jest klasykiem ale jedynka stała się nim pełną gębą, w ogłoszeniach dominują jedynki w edycji zabytek dla kolekcjonera/konesera jedyny taki zobacz. Jeszcze góra 5 lat, te najgorsze zaniedbane wyginą na złomach i nagle koneser sobie o nich przypomni gotów zapłacić 5000 za samochód nie warty kilka lat wcześniej 1500.


:::Normę wykonuję jak Stachanow ==nie wypuszczam z ręki braków:::
:::Brawurowa jazda samochodem Cinquecento ;-) :::
ZAPRASZAM ==> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/Cinquecento <==

Offline

 

#4 2017-04-30 22:29:14

Liam
Nieźle sie stara
Skąd: WWY
Zarejestrowany: 2016-01-31
Posty: 77
Silnik / moc / zasilanie: 1100
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: Sporting

Re: Youngtimer - teoria uroku

Moim zdaniem Sporting, SX, Soleil, Suite mają szansę. 700tki i 900 bieda edyszyn - niezbyt.

Dokładnie tak. Siedemseta oraz 900 bieda, być może jak znikną za kilka lat dotłuczone przez ludzi totalnie wyjebanych z kasy, to ładnie zachowane egzemplarze zaczną odbijać się od dna i nabierać ceny, ale nigdy nie osiągną statusu youngtimera tak samo jak np Tico...
Sporting jak najbardziej, Soleil podobno już dawno temu stał się youngtimerem. img/smilies/wink

PS. Może ktoś ma ochotę schować pod kocem pięknego oryginalnego zielonego Soleila 55kkm przebiegu... img/smilies/cool

Offline

 

#5 2017-05-01 06:48:29

belf
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2016-10-05
Posty: 82

Re: Youngtimer - teoria uroku

Dlaczego waszym zdaniem CC/CCS ma szansę stać się youngtimerem?

Offline

 

#6 2017-05-01 08:32:18

Pietrzyk
Nieźle sie stara
Skąd: Sosnowiec
Zarejestrowany: 2016-05-15
Posty: 125
Silnik / moc / zasilanie: 900/PB95
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: CC 900 SX

Re: Youngtimer - teoria uroku

Bo jest ciekawy?
Moze jeszcze nie jest teraz odpowiedni czas ale za niedługo kto wie teraz juz zadbane egzemplarze idą coraz wyżej.
Ja ostatnio byłem na klasycznym spocie w sumie były 2 cento moj sx i jeszcze różowy sx i może nie przykuwały uwagi tak jak jakies ekstra klasyki ale jednak ludzie podchodzili i podobał im się stan techniczny wygląd w wersji sx kolor itp. więc uważam że za kilka lat jak spora ich część trafi na złom ludzie będą sie za nimi bardziej oglądać.
Więc uważam że każdy ma swoje zdanie jeden może sie z nich śmiać a drugi kochać to juz kwestia gustu ja uważam że to b fajny samochód używam go bardziej jako weekendowej fury i sprawia mi  wiele radości a ktoś inny powie że to kupa złomu .
https://images82.fotosik.pl/541/30692478b4eea4ebmed.jpg
https://images81.fotosik.pl/541/9e702156d7233499med.jpg
https://images83.fotosik.pl/541/e5f558089f620b63med.jpg
https://images82.fotosik.pl/541/2796316e9d3c7bb8med.jpg

Offline

 

#7 2017-05-01 22:36:11

virtualtuner
VIP
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2011-11-06
Posty: 1120
Silnik / moc / zasilanie: 1.2 16V (D4F)/75 KM/PB
Rok produkcji: 2010
Posiadany pojazd: Renault Clio III Ph. 2

Re: Youngtimer - teoria uroku

To i ja "dołożę swoje 3 grosze" do dyskusji.

Jestem fanem Cinquecento, główne wersji 700 z uwagi na sentyment do dwucylindrowych silników Fiata ale uważam że CC jeszcze daleko do miana youngtimera i klasyka.

Jedynie jakieś ciekawe wersje, tzn. Soleil, w specyfikacji Trofeo, Sportingi z pakietem Abarth albo Novitec. Te będą mogły zostać nazwane youngtimerami a później może klasykami. Reszta na to miano nie wg mnie nie zasługuje.

W powyższej liście pretendentów do miana youngtimera/klasyka celowo nie wymieniłem SX'a, ponieważ w Europie nie są rzadkością i jest ich sporo - jedynie u nas są "perełkami" img/smilies/smile

Ostatnio edytowany przez virtualtuner (2017-05-01 22:37:11)


Ex zabawka, project #pinkbastard: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26899
Zapraszam na fanpage #photonaluzie: www.photonaluzie.pl

Offline

 

#8 2017-05-02 13:11:48

Bartek_88LM
Nieźle sie stara
Skąd: woj. łódzkie
Zarejestrowany: 2007-08-27
Posty: 272
Silnik / moc / zasilanie: 704 cm3 / 31 / Pb95
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: /F/I/A/T/ Cinquecento young

Re: Youngtimer - teoria uroku

Cześć img/smilies/smile
Dyskusja ciekawa, więc dorzucę coś od siebie. W mojej ocenie każde Cinquecento i nie ważne, czy biedny young, czy wypasiony soleil z klimą ma szanse na otrzymanie statusu zabytku / klasyka. Z prostej przyczyny: tych samochodów już prawie nie ma. Więc teraz jest ostatnia chwila na zakup Cinquecento od pierwszego, starszego, właściciela, z minimalnym przebiegiem (spod legendarnego garażowego kocyka). Być może nie zostanie on legendą na miarę Forda Mustanga, czy nawet naszego, rodzimego, Fiacika 126p, ale kiedyś będzie przykładem naszej motoryzacji, której już dzisiaj nie mamy. I przez to będzie zwracał na siebie uwagę.

Prosty przykład: popatrzcie dzisiaj na Fiata 600 / Zastawę 750. Auto nie jest "kultowe", ale na każdym zlocie zwraca na siebie uwagę. Będąc kiedyś na spotkaniu klasycznych aut, śmiać mi się chciało w momencie, gdy Zastawa 750 - wyprodukowana ok. 1965 r. (jeszcze kurołapka) wjechała na plac. W jednej chwili prawie wszyscy skupieni na Maluchach, Dużych Fiatach i Polonezach podbiegli z zainteresowaniem do tego auta. Wielu twierdziło, że pierwszy raz widzą je na oczy. Popatrzcie dzisiaj na ceny takich Zastawek...

Podsumowując: Cinquecento kultowe prawdopodobnie się nie stanie. Lecz z czasem zacznie zyskiwać na wartości z uwagi na małą liczbę egzemplarzy, które zostaną (nie ważne w jakim stanie). A zostanie ich niewiele przez właśnie takie (jak u niektórych tutaj) machanie ręką i słowa: przecież to dzisiaj nic nie warte, to nie będzie klasyk, itp, itd. Odrobina czasu i cierpliwości.
Kiedyś Cinquecento też będzie miało 40 / 50 lat i z racji wieku będzie zabytkiem.


/F/I/A/T/ Cinquecento - małe jest piękne img/smilies/smile

Offline

 

#9 2017-05-02 15:14:42

Pietrzyk
Nieźle sie stara
Skąd: Sosnowiec
Zarejestrowany: 2016-05-15
Posty: 125
Silnik / moc / zasilanie: 900/PB95
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: CC 900 SX

Re: Youngtimer - teoria uroku

No tak wiadomo super zabytkiem nie będzie i pewnie na jakichś klasycznych zlotach na nie wiem 200 aut bedzie 40 polonezów 20 dużych fiatów z 15 maluchów i może jeden cc, ale pewnie gdzieś tam będą się przewijać w niewielkich ilościach.

Offline

 

#10 2017-05-02 15:52:35

Cropek
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2017-04-19
Posty: 254
Silnik / moc / zasilanie: 704cm3 / 31KM / Benzyna ⛽ / FOS
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento ED

Re: Youngtimer - teoria uroku

Według mnie CC ma szanse zostać Youngtimerem
Jest następcą "Malucha", do którego każdy ma sentyment i się cieszy gdy zobaczy go na ulicach.
CC nie jest teraz jakoś mega popularne, za jakiś czas zostanie ich mało w dobrym stanie i wtedy kto wie img/smilies/wink Ja wierzę, że stanie się Youngtimerem

Offline

 

#11 2017-05-03 21:13:50

Krzysiek_PL
Stary wyjadacz
Skąd: Mikołów(miasto koło Katowic)
Zarejestrowany: 2014-01-31
Posty: 558
Silnik / moc / zasilanie: 899 cm3(39KM)/ 1242cm3(65KM)/ 1596cm3(78KM)
Rok produkcji: 1993/2006/1995
Posiadany pojazd: FSM Cinquecento/Grande Punto/FSO Polonez

Re: Youngtimer - teoria uroku

A co z egzemplarzami z czasów istnienia FSM jako FSM
Moj cc w przyszłym roku będzie miał 25lat ?
Youngtimer już ?


mój FSM http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=25858img/smilies/smile
mój FSO http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?pid=312024#p312024

FSM Cinquecento '93 za młody by być klasykiem, za stary by być plastikiem img/smilies/hmm

Offline

 

#12 2017-05-04 14:23:47

KIEROWCA
Stary wyjadacz
Skąd: Kętrzyn
Zarejestrowany: 2013-09-14
Posty: 627
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji: '96
Posiadany pojazd: Polonez Caro Minus
Serwis

Re: Youngtimer - teoria uroku

Jak zwykle z odsieczą w kwestii jaktajmerstwa przychodzi wieszcz Zbigniew Łomnik:

http://www.zlomnik1.home.pl/archiwum/?p=10780

[...] Problem polega bowiem na tym, że sprzedający totalnie pomylił i pomieszał dwie rzeczy: samochód rzadki i samochód poszukiwany. Wbrew temu, co myśli większość osób, na świecie występują wszystkie cztery konfiguracje:
– samochód rzadki i poszukiwany zarazem, przykład to wszelkie klasyczne modele Bugatti czy Ferrari
– samochód powszechny i poszukiwany zarazem, tu przykładem są Maluchy z początku produkcji czy wczesne Fiaty 125p MR75, Polonezy Borewicze itp. Jest ich od jasnej cholery, a mimo to są poszukiwane, cieszą się dużym wzięciem, perła PRL-u, jedyny taki zobacz.
– samochód powszechny, ale nie poszukiwany. Na przykład Fiat Uno, Peugeot 106, Daewoo Nexia. Po prostu są, można brać garściami, bierzcie i jedzcie z tego wszyscy, to są bowiem dobre graty, które można kupić za dwa kafle i cisnąć, aż odpadno im koła.
no i wreszcie dzisiejsza kategoria:
– samochód rzadki, ale nie poszukiwany. Jest ich straszliwa masa. Właściwie większość samochodów należy do tej kategorii. Na przykład ja mam bardzo rzadkie Suzuki Carry. W Europie to już ewenement. W Niemczech jest ich zarejestrowanych tylko kilkadziesiąt. Pies z kulawą nogą się nie zainteresuje.

To ===cytując klasyka ===LUDZIE DECYDUJĄ. Jeśli jakiś pojazd ma silną bazę fanów, którzy organizują zloty, odrestaurowują, tuningują, swapują, atomują, szkiełkują, cyzelują img/smilies/big_smile To zaczyna on po prostu być widoczny na scenie jaktajmerskiej. Reakcja łańcuchowa.
Pamiętam jak w latach ok. 2003-2010 wąskie Caro to był straszny kibel, najtańszy duży samochód dla budowlańca. Na chodzie można było kupić za przysłowiowe 500 - 700 zł.
Wtedy były już wystarczająco stare, żeby zardzewieć, ale za młode, żeby stać się klasykiem ponieważ dopiero zakończono produkcję Trucków. Później Caro Minusy zaczęły pojawiać się na zlotach starych samochodów ===głównie odpicowane, z silnikami Rovera, alusami. Tzw. koneserzy patrzyli na to zjawisko co najmniej z przymrużeniem oka, jeśli nie z pogardą ===ja tu wyremontowałem Warszawę za milion pięćset sto dziewięćset, obok Merc skrzydlak a tu taki Polonezem się wyrwał, trzeba było jeszcze Tico przyjechać...
Teraz to normalka, że na każdy zlot przyjeżdżają Polonezy Caro, Trampki 1.1, Wartby 1.3, maluchy Eleganty po dokładce metalowego zderzaka przez hipsterów. Samochody, które za naszego życia dopiero wchodziły do produkcji.
Także nigdy nie mów nigdy.
POZA TYM === kupujesz samochód DLA SIEBIE czy dla ludzi? Dla mnie osobiście kwestia jaktajmerstwa [smartfonów, tabletów, rurek, kart lojalnościowych, fryzur na irokeza] ma aspekt drugorzędny ponieważ trzeba mieć swoje zdanie zamiast tylko podążać za tłumem. Dlatego m.in. jeżdżę Polonezem chociaż byłoby mnie stać na cokolwiek zachodniego. Po prostu nie chciałbym sobie kiedyś pluć w brodę, że były takie wozy do wyrwania za grosze, w sumie to podobały mi się a ja przespałem. Jakby mi się podobała Astra I, Felicja, Matiz czy Espero to też po prostu bym znalazł, kupił i jeździł. Co z tego, że w Polsce nie ma "sceny" np. na Ładę 2105/07? DLA MNIE SIĘ PODOBA i nawet sobie takiej szukałem.
Trzeba mieć swoje zdanie. Na świecie jest wystarczająco dużo zakazów, żebyśmy sami sobie stwarzali kolejne ograniczenia. Trzeba być LIDEREM a nie FOLLOWEREM.
Pzdr

Ostatnio edytowany przez KIEROWCA (2017-05-04 14:40:48)


:::Normę wykonuję jak Stachanow ==nie wypuszczam z ręki braków:::
:::Brawurowa jazda samochodem Cinquecento ;-) :::
ZAPRASZAM ==> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/Cinquecento <==

Offline

 

#13 2017-05-06 17:19:13

smolarek90
Stary wyjadacz
Skąd: Gdynia/Berlin
Zarejestrowany: 2012-07-04
Posty: 704
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55KM/Pb95, 2.0/140KM/ON
Rok produkcji: 1997, 2014
Posiadany pojazd: CCS Abarth, VW Passat B7 Variant

Re: Youngtimer - teoria uroku

Kierowca, bardzo fajnie napisane!


Fiat Cinqucento Sporting:
http://www.motostat.pl/user_images/75986/icon3.png

Moje Cento: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=25599&p=1

Offline

 

#14 2017-05-06 19:28:02

Pietrzyk
Nieźle sie stara
Skąd: Sosnowiec
Zarejestrowany: 2016-05-15
Posty: 125
Silnik / moc / zasilanie: 900/PB95
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: CC 900 SX

Re: Youngtimer - teoria uroku

Dokładnie ująłeś to idealnie w sumie klasykiem dla każdego jest coś innego i w sumie z żadnego z samochodów nie powinno się śmiać to że jedne miały bogatszą historię a inne nie to nie znaczy że nie mogą nimi zostać

Offline

 

#15 2017-05-15 10:38:31

Bartek_88LM
Nieźle sie stara
Skąd: woj. łódzkie
Zarejestrowany: 2007-08-27
Posty: 272
Silnik / moc / zasilanie: 704 cm3 / 31 / Pb95
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: /F/I/A/T/ Cinquecento young

Re: Youngtimer - teoria uroku

Kolejny przykład... klasyk, nie klasyk ?

http://www.gieldaklasykow.pl/fiat-uno-1993-poznan/

Dla mnie petarda! Niejednej osobie, urodzonej na początku lat 80-tych i robiącej prawko ok. roku 2000, takie Uno wywoła banana na twarzy img/smilies/smile


/F/I/A/T/ Cinquecento - małe jest piękne img/smilies/smile

Offline

 

#16 2017-07-15 07:22:00

belf
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2016-10-05
Posty: 82

Re: Youngtimer - teoria uroku

No właśnie - nostalgia a nie youngtimer. Na Corsie też zdawało się prawo jazdy - za kilka lat będzie klasykiem? Wydaje mi się, że nie ma Fiata od lat 80', który bez kontrowersji można nazwać youngtimerem.
Brzydki, kanciasty, nic nie wnoszący do kultury youngtimerów.

Ten sam rok co Uno. Klasyk

http://klasyczny.com/wp-content/uploads/mercedes-benz-500e-w124-1991-1993-1920x1080-003.jpg

Offline

 

#17 2017-07-15 16:48:41

Wojt3k
Nieźle sie stara
Skąd: Żywiec
Zarejestrowany: 2014-06-23
Posty: 194
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: Youngtimer - teoria uroku

belf napisał(a):

No właśnie - nostalgia a nie youngtimer. Na Corsie też zdawało się prawo jazdy - za kilka lat będzie klasykiem? Wydaje mi się, że nie ma Fiata od lat 80', który bez kontrowersji można nazwać youngtimerem.
Brzydki, kanciasty, nic nie wnoszący do kultury youngtimerów.

Ten sam rok co Uno. Klasyk

http://klasyczny.com/wp-content/uploads … 80-003.jpg

Taka 500E to taki sam klasyk co Uno Turbo, tylko że ludzie teraz jak mają gołego 200D myślą że mają nie wiadomo jaki samochód, który tak samo jak zwykłe uno jak narazie nie jest klasykiem a zwykłym autem jakich póki co jeszcze trochę na drogach jest.
Sporting/Soleil (a sporting z faltdachem to już wogóle) w bogatszej opcji jest już klasykiem, takich aut już nie ma, podobnie jak z zadbanym E36 328i w coupe img/smilies/tongue

Offline

 

#18 2017-07-15 21:03:15

belf
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2016-10-05
Posty: 82

Re: Youngtimer - teoria uroku

Ww. Mercol jest w seryjnym wyglądzie. Uno ma aerodynamikę pudła po butach. Nie ma w sobie nic co powodowałoby abym chciał mieć to auto - żaden element auta nie przykuwa uwagi (nie mówiąc o całości).

Offline

 

#19 2017-07-15 21:52:50

Pietter
Nieźle sie stara
Skąd: Gdynia
Zarejestrowany: 2015-05-10
Posty: 491
Silnik / moc / zasilanie: 1.2 8v /75/PB95
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: Youngtimer - teoria uroku

Możesz mieć coś innego niż wszyscy img/smilies/wink zwróć uwagę ile jest "youngtimerów" golfów img/smilies/big_smile albo starych audi img/smilies/big_smile Kupując taką 80tkę albo mk2 giniesz w tłumie "klasyków"

Offline

 

#20 2017-07-16 00:17:09

belf
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2016-10-05
Posty: 82

Re: Youngtimer - teoria uroku

No właśnie - giną w tłumie klasyków. Uno klasykiem jest? Fiat Tempra? Fiat Punto? Moim zdaniem to zwykłe tanie przemieszczacze z punktu A do punktu B.
Audi oraz VW mają swoje kultowe silniki, które wykorzystywane są i uznawane przez inne marki. A Fiat?
Nie chcę dolewać oliwy do ognia na forum Fiata CC. Ale youngtimer? Pobożne życzenie. Równie dobrze Nissan Micra może być youngtimerem..

Ostatnio edytowany przez belf (2017-07-16 23:01:37)

Offline

 

#21 2017-07-17 00:12:16

Pietter
Nieźle sie stara
Skąd: Gdynia
Zarejestrowany: 2015-05-10
Posty: 491
Silnik / moc / zasilanie: 1.2 8v /75/PB95
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: Youngtimer - teoria uroku

nie zrozumiałeś co miałem na myśli.

Offline

 

#22 2017-07-17 19:12:09

CieniaczRider
VIP
Skąd: Raszyn/Warszawa
Zarejestrowany: 2011-08-05
Posty: 1691
Silnik / moc / zasilanie: 899/ 39/ wtrysk
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento 899

Re: Youngtimer - teoria uroku

Audi i VW kultowe silniki?Haha ciekawe jakie, to że coś jest mocne, to nie znaczy, że jest kultowe (bo pewnie o jakimś VR6 mówisz czy coś) już prędzej Fire ze stajni Fiata jest kultowy img/smilies/smile

Fiatowskie silniki są wykorzystywane również przez inne marki, Fire był pierwszym składanym na zautomatyzowanej czy tam automatycznej linii, ponadto Common Rail najpierw włosi stosowali-czym może się szmelcwagen lub Audi poszczycić?Golf z żółtymi tablicami wygląda co najmniej komicznie jak dla mnie.Jak już jesteśmy przy tym aucie, to osławiony Golf 2 przegrał w konkursie COTY 1983 albo 1984 właśnie z Fiatem Uno. Poza tym, czy jednym z pierwszych aut pozbawionym rynienek nie był właśnie Uniacz?

Dobra, jedno przyznaję i cenię w starych Audi-blacharka, nieporównywalna z Fiatem i resztą, ale inne rzeczy?Nic specjalnego.

Swoją drogą, gdzieś słyszałem, że "kultowy" TDI to odrzucony przez Fiata projekt, ale ile w tym prawdy-trzeba by poszukać i zweryfikować, aczkolwiek wcale bym się nie zdziwił.Silnik Vw są wykorzystywane chyba tylko w ich koncernie, więc co w tym nadzwyczajnego?

Rozrząd DOHC też mi się zdaje, że włosi wymyślili.

Po prostu ludzie wszystko co stare nazywają "youngtajmer", niebawem Matiz będzie się nadawał na zabytek w kwestii prawnej, a czy będzie coś wart?Chyba nie. To tak jak z antykami-nie wszystko co stare, jest wartościowe.

Ludzie próbują tworzyć i podbudowywać swojego ego, opisując popularne (ale przestarzałe) auta jako  zabytki czy youngtajmery, jak wspomniane Audi 80, Golfy 2, Passaty, już Uno dla konesera widziałem (śmiech na sali), lata moment Felicia i Astra F się pojawi.

Czy Favoritka jest cenionym klasykiem?Chyba nieszczególnie, nawet skody 105 za bardzo nie widziałem (poza aukcjami), a ta akurat jest specyficznie zbudowana i zasługuje wg mnie na to.

Pozdrawiam.

Offline

 

#23 2017-07-17 22:33:15

Pietter
Nieźle sie stara
Skąd: Gdynia
Zarejestrowany: 2015-05-10
Posty: 491
Silnik / moc / zasilanie: 1.2 8v /75/PB95
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: Youngtimer - teoria uroku

temu panu wyżej polać img/smilies/big_smile Choć skodzina favoritka/105 ma zadatki na "fajnego egzotyka". Czy na klasyka? Ciężko powiedzieć. Podobne szanse ma cienias img/smilies/tongue

Offline

 

#24 2017-07-19 05:07:38

belf
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2016-10-05
Posty: 82

Re: Youngtimer - teoria uroku

Ok. I jak do wywodu CieniachRider ma się to, że CC zasługuje na miano klasyka/youngtimera? Napisałem, że Uno/Punto/Tempa nie zostaną klasykami oraz wskazałem na VW oraz Audi jako auta, które zdecydowanie częściej stanowią grupę tak klasycznych.
Czy gdzieś napisałem, że Fiat (lat 80/90) nie ma szansy na zostanie klasykiem? Jako auto z lat nam niedawnych wskazałbym na Fiata Barchette, który przyciąga uwagę - ale nie wiem czy opinia i czas sklasyfikuje go w klasyku.
A co do konkursu COTY, proponuję przeczytać werdykt jury, dlaczego Uno wygrało.

:Two remarkable small cars were top protagonists in this contest. Fiat Uno won by small margin and was extremely popular, but Peugeot 205 kept much longer a high market demand. The practical Uno was an ideal product for a limited budget, its basic version still keeping the veteran OHV 903 cc engine from 127, with 5-speed gearbox as an option; an OHC 1.3 with 70 hp was the alternative for good performance. Roomy cabin, good roadholding and very affordable prices were generally appreciated."

Tak więc: jakość wykonania ma znaczenie. Ile Uno z 1984 pozostało na drogach a ile Golfów?

Ostatnio edytowany przez belf (2017-07-19 20:32:16)

Offline

 

#25 2018-07-30 10:58:20

VikingSTA
Nowy
Skąd: Tarnowskie Góry okolice
Zarejestrowany: 2018-07-29
Posty: 25
Silnik / moc / zasilanie: 899 na wytrysku :)
Rok produkcji: 1995
Posiadany pojazd: Cinquecento S

Re: Youngtimer - teoria uroku

I ja się w tym temacie wypowiem. Według mnie każde auto ma szanse stać sie youngtimerem czy nawet klasykiem. To normalna idea wśród samochodów. Tyczyło się to wielu samochodów które uważano za pojazdy bez przyszłości. Nawet na naszym rynku. Samochodu z okresu wielkiego kryzysu w 1983 roku, które na dobrą sprawę nie posiadały jakich kolwiek udogodnien i dodatków takich jak ogrzewania tylniej szyby, kołpaków czy nawet listew ostobnych. Czy to był 125p, 126p, polonez czy inne, każdy uważał że ludzie zapomną o tym etapie naszego życia a auta znikną z ulic tak szybko jak sie pojawiły. W chwili obecnej są wręcz unikatami poszukiwanymy z tego okresu w niezmienionej formie. Więc czy cc 700, 900 jak i inne mają szanse stac się w pełni wartościowym pojazdami ? Tak ! Taka jest kolej rzeczy. Wiadomo, że wersje specjalne jak Sporting, z otwieranym dachem, SX czy jaka kolwiek wersja ponad podstawowa staną się szybciej perłkami. 126p jeszcze 10 lat temu miał wartość złomu. Nie było trudno kupić malucha w db stanie za 300 - 500 zł, dzisiaj ? Złom mozna kupić za 1500 zł. Przyszłość poczciwej 700 tki też taki będzie. Powiem z pełna świadomością, że to właśnie podstawowy cc z silnikiem 700 będzie bardziej poszukiwany niż  jaki kolwiek inny. Dlaczego ? To proste. W dzisiejszych czasach widać jak samochody sie zmieniają, tchnologia sie rozwija itp. A tu autko małolotrazowe z dwu cylindrowy silnikiem o pojemności zaledwie 700 cm3, mały pyrkacz pospolity. Który w latach 90' uszczęśliwił nie jedną rodzinę Kowalskich. Nawet juz teraz ludzie zwracają uwagę na te pyrkacze jeśli są w nienagannej kondycji. Przyjdzie czas gdy cc będzie na ulicach naprawdę mało (juz mamy taki czas). Podam Wam przykład z świata motocykli. Teść posiada Jawę 350 a dokladnie model 634 z 84' zakupil ją osobiście w GSe i do dnia dzisiejszego jest w nienagannym stanie. W swoim czasie owe Jawy stały sie kupą złomu użytkowaną przez młodą ludność wioskową (z pełnym szacunkiem) Jawa nie znaczyla naprawdę nic. W chwili obecnej ? Wystarczy że przyjdę  na jaki kolwiek zlot i już sie trafiaja gapie, zdjecia, pytania i spore zainteresowanie. Nawet gdy stoje obok Harleya za przeszło 100 tys zl z mega bajerami. Przykład naszego Mikrusa. Dokladnie taka sama historia. Ludzie chcieli o tym zapomnieć, że to wstyd i to nie auto. Dzisiaj czy ktoś z Was słyszał o Mikrusie. Auto pożądane wśród kolekcjonerów i entuzjastow motoryzacji. Więc czy masz sie czego wstydzić, że jezdzisz standardowym 700 czy 900 ? Nie ! Ciesz się tym i przemierzaj drogi z podniesioną głową i dbaj o swego cc ile tylko sie da. Bo przyjdzie dzień, że Ty, Twoje dziecko czy nawet wnuk, będzie Cie wychwalać, że utrzymałeś taki pojazd w nienagannym stanie. Myślę, że z tą pozytywną myślą mogę zakończyć moje wypociny.

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo