Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2017-08-27 21:30:56

edenszymon
Nowy
Zarejestrowany: 2015-06-10
Posty: 44
Silnik / moc / zasilanie: 1.1
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: CCS

Problem z MTS 70/50

Witam. Niedawno zakupiłem MTSa 70/50 caly zestaw amory i sppringi. Przed montażem auto zostało pozbawione wszelkich ubytków związanych z korozja oraz podwizie zostało zakonserwowane. Po założeniu zawieszenia niestety sie rozczarowałem. Chodzi ogólnie o tył auta. Wybrałem opcje obniżenia max ale tył coś wyskoko stoi, na odbojach sie nie opiera bo sprawdzałem. Czy jest możliwe, że złe sprężyny mi przysłali? Odległość od ziemi do nadkola to 56-57 zalęzy jak auto  zAparkowane. Bo raczej zamontować sie tego źle chyba nie da.   Niżej linki do zdjęć.

http://ifotos.pl/zobacz/DSC2085JP_qhexrwp.jpg
http://ifotos.pl/zobacz/DSC2094JP_qhexrwa.jpg
http://ifotos.pl/zobacz/DSC2083JP_qhexrsp.jpg
http://ifotos.pl/zobacz/DSC2084JP_qhexrsn.jpg
http://ifotos.pl/zobacz/DSC2089JP_qhexrss.jpg

Offline

 

#2 2017-08-29 20:31:19

virtualtuner
VIP
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2011-11-06
Posty: 1121
Silnik / moc / zasilanie: 1.2 16V (D4F)/75 KM/PB
Rok produkcji: 2010
Posiadany pojazd: Renault Clio III Ph. 2

Re: Problem z MTS 70/50

Daj mu trochę czasu na ułożenie się img/smilies/wink Zawsze jak coś może skrócić sprężynę ucinając zwój.


Ex zabawka, project #pinkbastard: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26899
Zapraszam na fanpage #photonaluzie: www.photonaluzie.pl

Offline

 

#3 2017-08-29 21:29:06

edenszymon
Nowy
Zarejestrowany: 2015-06-10
Posty: 44
Silnik / moc / zasilanie: 1.1
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: CCS

Re: Problem z MTS 70/50

Dzwoniłem do tego sklepu gdzie kupiłem ten zestaw, też mówią ze sie ułozy. Jeśli tyl sie ułoży czyli siądzie przód pewnie też? Czy nie? Bo jeśli tak to dalej problem będzie. I auto będzie nurrkować. Jeśli ciąć to ile najlepiej. Ten jeden zwój starczy?

Ostatnio edytowany przez edenszymon (2017-08-29 21:30:13)

Offline

 

#4 2017-08-29 22:36:39

tomek93.27
Nieźle sie stara
Skąd: Radlin
Zarejestrowany: 2014-02-22
Posty: 314
Silnik / moc / zasilanie: 704/31KM->899/41KM->1242/75KM
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat CC

Re: Problem z MTS 70/50

Ułoży się ale i tak będzie nurkować, mi pomogło ucięcie zwojów a konkretnie w ilości 2,5 zwoja.
Możesz sobie u mnie w temacie zajrzeć jak wyglądał zaraz po założeniu MTS 70/50 a potem po cięciu sprężyn img/smilies/smile.


"Przecież nie mogłem przegrać z Cinquecento" img/smilies/big_smile

Offline

 

#5 2017-08-29 23:31:19

Mad Rob
VIP
Skąd: Śląskie
Zarejestrowany: 2014-07-15
Posty: 1479
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd: Cinquecento Trofeo Stradale, Punto Sporting 100 (MK1)
Serwis  
Ostrzeżenia: 4

Re: Problem z MTS 70/50

Ludzie! Nie tnijcie sprężyn! Życie wam niemiłe?


Cinquecento? Jaki gupi to w ogóle kupuje?

Offline

 

#6 2017-08-30 11:41:14

virtualtuner
VIP
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2011-11-06
Posty: 1121
Silnik / moc / zasilanie: 1.2 16V (D4F)/75 KM/PB
Rok produkcji: 2010
Posiadany pojazd: Renault Clio III Ph. 2

Re: Problem z MTS 70/50

Mad Rob trochę przesadzasz, bo co innego uciąć jeden zwój przy twardej sprężynie i krótszym amorze a zrobić to samo przy seryjnym zawieszeniu...
U siebie mam amory FK z ciętą sprężyną KW i auto bardzo pewnie trzyma się drogi.


Ex zabawka, project #pinkbastard: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26899
Zapraszam na fanpage #photonaluzie: www.photonaluzie.pl

Offline

 

#7 2017-08-30 13:12:27

edenszymon
Nowy
Zarejestrowany: 2015-06-10
Posty: 44
Silnik / moc / zasilanie: 1.1
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: CCS

Re: Problem z MTS 70/50

No może i tak lekko przewrażliwiony jestem. heh. Pojeżdżę trochę zobacze jak to będzie. Ile siądzie. Jeśli ciąć to od tej strony gdzie zwoje są gęsto ?

Offline

 

#8 2017-09-17 23:10:12

SirDuncan
Nowy
Zarejestrowany: 2014-02-11
Posty: 71
Silnik / moc / zasilanie: 1.1/54 KM
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento Sporting

Re: Problem z MTS 70/50

Ale chłopaki, tu nie chodzi o "bardzo pewne trzymanie się drogi".

1. Kolego sprawdź czy aby na pewno kupiłeś dobre zawieszenie. Sprawdziłem przed chwilą katalog MTS-a i tam stoi jak byk, że MTS oferuje dwa rodzaje zawieszenia - do Sportinga i do nieSportinga. I teraz:
a) do Sportinga obniżenie to - 20/20; 50/30; 60/40
b) do nieSportinga obniżenie to - 40/40; 70/50

Skoro kupiłeś -70/50, to kupiłeś zawieszenie nie do Sportinga. Ja podejrzewam wiec, że to nie tył siedzi wysoko, tylko przód pod ciężarem większego silnika siadł więcej niż potrzeba. Ja rozumiem, że MTS to produkt budżetowy, ale mimo wszystko skoro producent dzieli zawieszenia w ten sposób, to znaczy, że one mają różne parametry i należy się spodziewać, że nie będą dobrze współgrać z innym modelem samochodu.

2. Parametry sprężyny są obliczone tak aby z daną ilością zwojów pracowała prawidłowo. Obcinając zwój albo dwa, reszta zwojów przejmie siły z brakujących zwojów. Większe obciążenie może spowodować, że sprężyna tego nie wytrzyma i trzaśnie. Serio chcesz przekraczać założone przez producenta MTS parametry sprężyny, wiedząc że jest to wyrób budżetowy?

3. Uważam, że nie wolno ciąć sprężyn także z tego powodu, że mogą one wyskoczyć z gniazd gdy odciążysz zawieszenie. Oczywistym jest, że ucięta sprężyna przy standardowym amortyzatorze ma ogromne szanse na wypadnięcie. Ale nie zgodzę się z tym, że przy twardszej sprężynie i krótszym amortyzatorze problem zniknie. Jeśli MTS-owe amortyzatory i sprężyny współgrają ze sobą to zarówno jeden jak i drugi element są krótsze proporcjonalnie. Czyli de facto mamy do czynienia z taką samą sytuacją jak w przypadku zwykłego zawieszenia - obcinając zwój skracasz sprężynę a amortyzator pozostaje bez zmian. Czyli gdy amor rozciągnie się na maksa, to może zabraknąć długości sprężynie.

4. Dodatkowo tnąc sprężyny w garażu/na podwórku nie utniesz ich tak samo co będzie oznaczało, że nie będą one miały takich samych parametrów i może się okazać, że samochód w zakręcie klęka mocniej na jedną stronę.

5. Ucinając sprężyny utracisz gwarancję na nie i prawdopodobnie także na amortyzatory. Więc jeśli posika Ci się tylny amor, co przy MTS-ach podobno nie jest rzadkością, to będziesz w czarnej...

6. W razie wypadku (nie daj Boże), gdy ubezpieczyciel obejrzy Twój samochód, to też będziesz w czarnej...

Czyli kończąc mój przydługi wywód - NIE TNIJ SPRĘŻYN!!

Ostatnio edytowany przez SirDuncan (2017-09-17 23:11:03)

Offline

 

#9 2017-09-18 12:15:09

Pietter
Stary wyjadacz
Skąd: Gdynia
Zarejestrowany: 2015-05-10
Posty: 506
Silnik / moc / zasilanie: 1.2 8v /75/PB95
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: Problem z MTS 70/50

SirDuncan napisał(a):

a) do Sportinga obniżenie to - 20/20; 50/30; 60/40
b) do nieSportinga obniżenie to - 40/40; 70/50

Skoro kupiłeś -70/50, to kupiłeś zawieszenie nie do Sportinga.

Sporting fabrycznie stał 20mm niżej stąd ta różnica. -70/50 do zwykłego to dokładnie TO SAMO co -50/30 do sportinga.
Ja mam -70/50 i swapnąłem silnik na 1.2 (o matko bosko częstochowsko) który jest cięższy od 1.1 i nie ma żadnego problemu.

Ostatnio edytowany przez Pietter (2017-09-18 12:16:40)

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo