Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2018-02-24 21:35:05

Chmielu22
Nowy
Zarejestrowany: 2017-10-28
Posty: 52
Silnik / moc / zasilanie: 1108 55KM
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: CC Sporting

Zastava 1100p Mediteran

Witam.


Czas przedstawić  moje pierwsze auto jakim jest Zastava 1100p Mediteran. Jest to mój wymarzony wózek "polowałem" na niego ponad rok. Wielu go pewnie już w internetach widziało, zakupiłem go w lipcu 2016 roku. Auto jest z 1982 i przyjechało do mnie... na lawecie. Niestety stało łącznie 12 lat w dosyć nieprzyjemnych warunkach. Wymagało i wymaga dużo pracy. Niestety co coś w nim naprawię, to następuje jakaś inna usterka/awaria.

Aha i jeszcze jedno wózek robię pod siebie, więc nie będę się trzymał oryginału.

Z rzeczy, które przy nim zrobiłem to:
- Ogarnąłem elektrykę, która miała parę drut-patentów
- Odmalowałem zwrotnice i stabilizator
- Zastava dostała nowe wahacze przód
- Nowe łożyska na 4 kołach firmy FAG
- Poliuretan żółty rzucony w stabilizator
- Na tył założyłem nowe amortyzatory gazowe KYB
- Gumki w zawieszeniu też wymienione na nowe
- Pospawałem dziury w nadwoziu
- Wyregulowałem silnik, który działał tak sobie i tu się zatrzymamy....

Któregoś grudniowego dnia chcę odpalić silnik, ale coś zaczął dziwnie kręcić, jakby odpalał na 1-2 gary. Niestety po zmierzeniu kompresji wyszły takie wyniki 10,5-9,5-5,5-9,5. Silnik do remontu...

Nie załamując zbytnio się przeszukałem portale aukcyjne i kupiłem Sienę 1.6 16V na dawcę silnika. Zacząłem tez zbierać dodatkowe graty na swap, dzisiaj zdobyłem zaciski na tył od Tempry pod tarcze 240mm. W zasadzie z Sieny zabiorę silnik, skrzynię biegów, hamulce przód, chłodnicę i część elektryki do zasilenia nowego silnika.

Tak wyglądała na początku, nawet nie wiedziałem ile pracy przy niej będzie
https://images75.fotosik.pl/754/440e1ba4d775bb07m.jpg https://images78.fotosik.pl/790/2e8ef6ddc0b8896em.jpg

Pierwsze przeróbki
https://images82.fotosik.pl/50/0ebc558ce2d38e51m.jpg https://images83.fotosik.pl/334/0c200378d329aad4m.jpg https://images84.fotosik.pl/362/44877238762705c3m.jpg

Składanko w międzyczasie kupiłem felgi z Poloneza zacząłem pierwsze regulacje itp..
https://images83.fotosik.pl/388/8a4b40888acbb929m.jpg https://images81.fotosik.pl/388/b78353978865bb03m.jpg https://images82.fotosik.pl/745/a987231162130e01m.jpg

Dawca, mechanicznie w stanie naprawdę dobrym, ale progi i podłoga nie istnieją. Przyjechałem nim na kołach i całkiem żwawo się zbierał może przez tą "redukcję wagi". img/smilies/lol
https://images83.fotosik.pl/979/451aeda990977d8em.jpg https://images81.fotosik.pl/981/4a89c5a3566e5736m.jpg

Kupiłem też rozpórkę przednich kielichów, jeszcze muszę dokupić dolną. Te dwie blachy to wzmocnienia podłużnic z Fiata Ritmo, który miał taką samą płytę podłogową jak 1100p. No i "nowe" hamulce na tył, brakuje tylko flansz mocujących, ale one pasują od CC, więc nie będzie z tym problemu.
https://images81.fotosik.pl/913/dc4d81ef059f139cm.jpg https://images84.fotosik.pl/1002/bc989897bbc5bfb9m.jpg https://images82.fotosik.pl/1004/efb5276bbba3a7b8m.jpg

Offline

 

#2 2018-02-24 21:46:10

klacik
Stary wyjadacz
Skąd: Rypin
Zarejestrowany: 2017-06-28
Posty: 797
Silnik / moc / zasilanie: 700 AISAN
Rok produkcji: maj 1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 700 YOUNG

Re: Zastava 1100p Mediteran

Piękna zastawa img/smilies/big_smile
I te czarne blaszki. Mam nadzieję że zostaną na ile się tylko da.
W zasadzie mógłby być oryginał  ale   jak się  tobie  marzy taki projekt  to  najważniejsze..
Lakier taki zostaje czy zmiana koloru?
Szykuje się coś bardzo ciekawego  img/smilies/smile

Ostatnio edytowany przez klacik (2018-02-24 21:46:48)

Offline

 

#3 2018-02-24 23:38:54

Chmielu22
Nowy
Zarejestrowany: 2017-10-28
Posty: 52
Silnik / moc / zasilanie: 1108 55KM
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: CC Sporting

Re: Zastava 1100p Mediteran

Lakier z daleka i na zdjęciach wydaje się oryginalny i bardzo ładny. Niestety z bliska to padaka, nie jest to fabryczny kolor, położony został niechlujnie na oryginalną żółć. W zasadzie w tym sezonie pomaluję ją budżetowo. Bardziej mi zależy na ogarnięciu mechaniki, żebym mógł tym jeździć po ulicach.

Offline

 

#4 2018-02-25 22:27:40

jacekviola
VIP
Skąd: Knurów / Zabrze
Zarejestrowany: 2009-05-12
Posty: 3811
Silnik / moc / zasilanie: ON / ON
Rok produkcji: 2007 / 2004
Posiadany pojazd: VW Golf V Variant / mercedes w168

Ostrzeżenia: 2

Re: Zastava 1100p Mediteran

szacun. Mediteranka to piekne auto. Podziwiam determinację. Super!

Offline

 

#5 2018-03-02 20:05:10

Chmielu22
Nowy
Zarejestrowany: 2017-10-28
Posty: 52
Silnik / moc / zasilanie: 1108 55KM
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: CC Sporting

Re: Zastava 1100p Mediteran

Nowe elementy do hamulców na tył. Wczoraj dotarły adaptery od CC/SC, dzisiaj tarcze Brembo Max i klocki też Brembo.

https://images83.fotosik.pl/1007/d71a602070b4654bm.jpg

Offline

 

#6 2018-03-02 20:33:19

klacik
Stary wyjadacz
Skąd: Rypin
Zarejestrowany: 2017-06-28
Posty: 797
Silnik / moc / zasilanie: 700 AISAN
Rok produkcji: maj 1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 700 YOUNG

Re: Zastava 1100p Mediteran

No  ruszasz  z pracami    fajnie
A tak zapytam z kąd  pochodzą te czarne blaszki  czy to nie  dawne woj włocławskie ???
U nas były WLU  WKE WKV  WEE  a ta zdaje się być  dość bliska

Offline

 

#7 2018-03-02 20:51:44

Chmielu22
Nowy
Zarejestrowany: 2017-10-28
Posty: 52
Silnik / moc / zasilanie: 1108 55KM
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: CC Sporting

Re: Zastava 1100p Mediteran

Zastava ma blachy Warszawskie z 1992 roku. Wydano je na dzielnicę Żoliborz. Za to Siena ma blachy z woj. Wrocławskiego, powiat legnicki. Z roku 1999.

Offline

 

#8 2018-04-14 23:49:42

Chmielu22
Nowy
Zarejestrowany: 2017-10-28
Posty: 52
Silnik / moc / zasilanie: 1108 55KM
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: CC Sporting

Re: Zastava 1100p Mediteran

Dawno nie pisałem, ale jest tak rozbieram obecnie dawcę silnika, zostało już niewiele.

Zacząłem od elektryki, trochę było odkręcania, wypinania kostek, oznaczania przewodów, ale się udało. Z schematem od Sieny i 1100p w rękach, rozdzieliłem potrzebne przewody do odpalenia 1.6. Sterownik zawiozłem do taty mojego kolegi, który jest elektromechanikiem on "ściągnął" mi immo z niego, więc nie będzie problemów z odpaleniem.

https://images84.fotosik.pl/1042/6de6802d081e921cm.jpg https://images81.fotosik.pl/1043/33aee4a20c978bbem.jpg https://images84.fotosik.pl/1042/8c7859122e118287m.jpg https://images82.fotosik.pl/1044/1c455c51e46f111cm.jpg

Dziś wziąłem i wyciągnąłem z Sieny silnik. W tygodniu po pracy rozpinałem jego osprzęt, żeby później mieć znacznie ułatwioną pracę. Silnik w dawcy stwierdziłem, że wyciągnę dołem, dzięki temu nie musiałem się z nim szarpać. trzeba było tylko podnieść nadwozie na odpowiednią wysokość. Przy okazji zabrałem sobie jeszcze wentylowane hamulce 240mm na przód.

https://images84.fotosik.pl/1042/65ba3331de2409a1m.jpg https://images83.fotosik.pl/1042/ec26ba43708310ccm.jpg https://images82.fotosik.pl/1044/66003619552086abm.jpg https://images84.fotosik.pl/1042/f9a1eccf2a4390e8m.jpg

I tak to się na teraz skończyło.
https://images82.fotosik.pl/1044/46421eb9108c9086m.jpg

Offline

 

#9 2018-04-15 12:35:45

adamko3
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2014-01-22
Posty: 277
Silnik / moc / zasilanie: 704/ 30/ Aisan
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento
Serwis

Re: Zastava 1100p Mediteran

Czekam na dalsze rozwinięcie sprawy. Najbardziej mnie ciekawi jak wnętrze zaadoptujesz pod swap

Offline

 

#10 2018-04-15 19:44:18

Bodzio
Nieźle sie stara
Skąd: Oleśnica
Zarejestrowany: 2017-01-09
Posty: 284
Silnik / moc / zasilanie: 899 / 40 KM / Benzyna
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento
Serwis

Re: Zastava 1100p Mediteran

Te poprzednie tarcze Brembo są czarne?


Mój Parowóz:
http://i.imgur.com/EhDQzbH.png

Offline

 

#11 2018-04-29 14:51:52

Chmielu22
Nowy
Zarejestrowany: 2017-10-28
Posty: 52
Silnik / moc / zasilanie: 1108 55KM
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: CC Sporting

Re: Zastava 1100p Mediteran

We wnętrzu w zasadzie chciałem wskaźniki z Fiata 128 Rally, ale dostępność i cena tych części powala, więc zamontuję wskaźnik temp i ciśnienia oleju z Łady, obrotomierz prawdopodobnie MS-2. W środku mam założone pasy szelkowe, fotele przednie będą IG z Poloneza. Jedynie co zostanie bardziej pomodzone to lewarek biegów. Będzie zamontowany z Sieny.


Nie te tarcze Brembo nie są czarne.


Z aktualizacji, Sienę dawcę oddałem na złom - kwestia załatwienia biurokracji i ślad po niej zniknie. Z Zastavy wyciągnąłem silnik 1.1, dzięki temu mam pustą komorę i mogę wzmacniać pomału nadwozie.
https://images82.fotosik.pl/1057/a0632bba946f0392m.jpg https://images83.fotosik.pl/1055/0fa414533926d38fm.jpg

Na pierwszy ogień zamontowałem rozpórkę kielichów. Widać jak po 36 latach się nadwozie poddało i trzeba było mu pomóc. Miękkie nadwozie, to wada wszystkich egzemplarzy Zastav 1100/101 i Fiatów 128.
https://images84.fotosik.pl/1055/26cf2ff51e65e573m.jpg https://images83.fotosik.pl/1055/a2d88405835b3705m.jpg

Następnie zabrałem się za kolejne wzmocnienie - trójkąt na łączeniu ściana grodziowa/podłużnica
https://images81.fotosik.pl/1056/a66f2728e8777b3dm.jpg https://images82.fotosik.pl/1057/49c2a2c0516a5472m.jpg

Po ściągnięciu nagrzewnicy ujrzałem takie coś...
https://images82.fotosik.pl/1057/fd23933280d6afa8m.jpg

Nie załamałem się zaspawałem otwór na przewody przekaźnika awaryjnych i alternatora - pójdą inną drogą. Oczywiście spawy poprawiłem.
https://images82.fotosik.pl/1057/6ed97902960ff23em.jpg

I na końcu naprawiłem pęknięcia oraz wstawiłem wyżej wymieniony trójkąt. Wstawię prawdopodobnie jeszcze wzmocnienia z Ritmo/Ibizy.
https://images83.fotosik.pl/1055/6818ff01c417fc73m.jpg

Offline

 

#12 2018-04-29 22:54:51

adamko3
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2014-01-22
Posty: 277
Silnik / moc / zasilanie: 704/ 30/ Aisan
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento
Serwis

Re: Zastava 1100p Mediteran

Masz jakiś konkretny termin na kończenie projektu? Jaką masz tą Sienę? Może coś z niej cupnę jeśli nadal ją masz.

Offline

 

#13 2018-04-30 10:03:25

Chmielu22
Nowy
Zarejestrowany: 2017-10-28
Posty: 52
Silnik / moc / zasilanie: 1108 55KM
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: CC Sporting

Re: Zastava 1100p Mediteran

Sieny już nie mam, półtora tygodnia temu ją zezłomowałem. Zastavę chcę dokończyć wstępnie, gdzieś tak przed zlotem Klubu Zastava w drugiej połowie czerwca. Będę musiał iść na pewne ustępstwa względem pierwotnego planu, żeby zdążyć i tam pojechać.

Offline

 

#14 2018-05-05 23:54:59

Chmielu22
Nowy
Zarejestrowany: 2017-10-28
Posty: 52
Silnik / moc / zasilanie: 1108 55KM
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: CC Sporting

Re: Zastava 1100p Mediteran

Majówka, to dobry czas na mody, a więc:

Przerobiłem pas przedni i wstawiłem chłodnicę od Sieny. Chłodnica z przodu przykręcana jest do profili, a od spodu jest montowana w gumowe poduszki, tak jak w Sienie.


https://images84.fotosik.pl/1061/a138aaa8b52f1137m.jpg https://images81.fotosik.pl/1062/c04a6d93d6695bd6m.jpg https://images82.fotosik.pl/1063/39e015275747b724m.jpg https://images81.fotosik.pl/1062/e0692c5608ad8ba5m.jpg

Rozwiązałem zawieszenie silnika 1.6 w budzie. Rozpatrywałem kilka opcji jego powieszenia:
- Powieszenie na łapie i poduszce Sieny, podobno półosie uderzałyby w właśnie tą łapę
- Zbudowanie łapy przykręcanej w miejsce gdzie przychodzi łapa Sieny lub Fiata Bravo (Przód-tył silnika), duże skomplikowanie konstrukcji

Ostatnią opcją było nawiercenie bloku pod łapę Zastavy. W końcu 1.6 jest dużą ewolucją powstałą z 1.1. Ryzyko było takie, że przewiercę się na wylot lub trafię na kanał olejowy i będzie po zawodach, ale jednak wybrałem, tę opcję. Chociaż znajomi mi ją odradzali. Zacząłem rozbierać rozrząd w 1.6 i okazało się, że jeden z otworów na łapę będę miał z głowy, ponieważ już istnieje. Śruba wkręcona w niego trzyma podstawę napinacza. Pobrałem potrzebne wymiary i porównałem obydwa silniki. Trochę bałem się wiercić, ale się przełamałem i się udało. Otwory mają długość około 2cm, została kwestia nagwintowania. Nawet napinacz od 1.1 będzie pasował, tylko potrzebna będzie jeszcze dodatkowa rolka pomocnicza.

https://images84.fotosik.pl/1061/1d3d2ce44e2f55cfm.jpg https://images82.fotosik.pl/1063/071ac4fdf922d89am.jpg https://images81.fotosik.pl/1062/08cfbbdbf988b497m.jpg

Offline

 

#15 2018-05-06 02:44:38

klacik
Stary wyjadacz
Skąd: Rypin
Zarejestrowany: 2017-06-28
Posty: 797
Silnik / moc / zasilanie: 700 AISAN
Rok produkcji: maj 1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 700 YOUNG

Re: Zastava 1100p Mediteran

Coraz bardziej skomplikowane   zabiegi wykonywane są ale jak narazie  wsztsko  bardzo dobrze przemyślane jest img/smilies/cool

Ostatnio edytowany przez klacik (2018-05-06 02:54:32)

Offline

 

#16 2018-05-09 02:51:48

shaffa
Stary wyjadacz
Skąd: Tarnów
Zarejestrowany: 2009-08-10
Posty: 503
Silnik / moc / zasilanie: 1.2 16v / Pb95
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: CC
Serwis

Re: Zastava 1100p Mediteran

Na sportowo img/smilies/big_smile kreatywnie , powodzenia w dalszych modyfikacjach

Offline

 

#17 2018-05-13 17:13:48

Chmielu22
Nowy
Zarejestrowany: 2017-10-28
Posty: 52
Silnik / moc / zasilanie: 1108 55KM
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: CC Sporting

Re: Zastava 1100p Mediteran

shaffa dzięki img/smilies/smile


Przyszedł czas na rozwiązanie kwestii rozrządu. Po dłuższym rozmyślaniu udało mi się, to zbudować. Całość zbudowana jest z:

- Adaptera pozwalającego na montaż rolki i napinacza, przykręcany jest do bloku. Jest, to samoróbka wykonana przeze mnie. Blacha 2.5mm w jednym miejscu grubość zwiększona do 5mm, tam gdzie przychodzi rolka prowadząca .
- Rolki prowadzącej z Sieny.
- Paska rozrządu z Sieny. Jakoś udało się go zostawić, chociaż planowałem zastosować inny pasek.
- Napinacza od 1.1, napinacz zintegrowany jest z łapą tego silnika. Sprężyna od napinacza znajduje się właśnie w tej łapie.


https://images83.fotosik.pl/1067/7f34d757fce68cb2med.jpg

https://images84.fotosik.pl/1068/55ebe9d986077763med.jpg

https://images82.fotosik.pl/1069/086d5c1ae9a2aa6dmed.jpg

https://images84.fotosik.pl/1068/aa46e01d429643b8med.jpg

Offline

 

#18 2018-05-13 21:52:47

Bodzio
Nieźle sie stara
Skąd: Oleśnica
Zarejestrowany: 2017-01-09
Posty: 284
Silnik / moc / zasilanie: 899 / 40 KM / Benzyna
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento
Serwis

Re: Zastava 1100p Mediteran

Pomysłowo img/smilies/smile


Mój Parowóz:
http://i.imgur.com/EhDQzbH.png

Offline

 

#19 2018-05-14 08:12:35

smolarek90
Stary wyjadacz
Skąd: Gdynia/Berlin
Zarejestrowany: 2012-07-04
Posty: 704
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55KM/Pb95, 2.0/140KM/ON
Rok produkcji: 1997, 2014
Posiadany pojazd: CCS Abarth, VW Passat B7 Variant

Re: Zastava 1100p Mediteran

Jestem pełen podziwu. img/smilies/smile


Fiat Cinqucento Sporting:
http://www.motostat.pl/user_images/75986/icon3.png

Moje Cento: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=25599&p=1

Offline

 

#20 2018-05-14 21:50:40

adamko3
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2014-01-22
Posty: 277
Silnik / moc / zasilanie: 704/ 30/ Aisan
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento
Serwis

Re: Zastava 1100p Mediteran

Szczena opada

Offline

 

#21 2018-07-08 23:18:26

Chmielu22
Nowy
Zarejestrowany: 2017-10-28
Posty: 52
Silnik / moc / zasilanie: 1108 55KM
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: CC Sporting

Re: Zastava 1100p Mediteran

No i siadł, powiesiłem go na łapach w tamtym tygodniu. Pojawiły się też pierwsze choroby wieku dziecięcego.

Po pierwsze brak miejsca na chłodnicę - dostałem dzisiaj poradę, aby zamontować chłodnicę od Uno 1.4, to już będzie któraś z kolei chłodnica wzięta na przymiarki (Siena, Uno 1.1, Fiorino Diesel, Seicento 900, oryginał, który by siadł wyrzuciłem, ale do 1.6 jest podobno niewydajny).

Druga sprawa skrzynia V zaparła się o fartuch nadkola, trzeba ciąć. Mam możliwość zrobić albo łapę skrzyni, albo wykorzystać drążek reakcyjny z silnika 1.1 tylko dorobić do niego nowe mocowania przy silniku. Jeżeli nie zastosuję, któregoś z wyżej wymienionych rozwiązań, to dwie poduchy mi się od razu zerwą. Lewarek będzie od Sieny na linkach, podobno na cięgnach od Uno jest katorga z wrzucaniem biegów.

https://images81.fotosik.pl/1114/9526599516284ec5med.jpghttps://images81.fotosik.pl/1114/8c450ca0649c2e42med.jpg

https://images82.fotosik.pl/1114/0ce71342206cc40cmed.jpg

https://images84.fotosik.pl/1113/23ec353e001310a3med.jpg

https://images84.fotosik.pl/1113/9e660f07e4b1d49fmed.jpg

Offline

 

#22 2018-07-09 19:24:56

Bodzio
Nieźle sie stara
Skąd: Oleśnica
Zarejestrowany: 2017-01-09
Posty: 284
Silnik / moc / zasilanie: 899 / 40 KM / Benzyna
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento
Serwis

Re: Zastava 1100p Mediteran

Imponujące. Nawet nie wiesz jak mnie ciekawi efekt końcowy img/smilies/smile


Mój Parowóz:
http://i.imgur.com/EhDQzbH.png

Offline

 

#23 2018-07-14 00:05:59

Chmielu22
Nowy
Zarejestrowany: 2017-10-28
Posty: 52
Silnik / moc / zasilanie: 1108 55KM
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: CC Sporting

Re: Zastava 1100p Mediteran

Wpadnie "nowa" skrzynia V od Fiata Regaty z silnikiem 1.5 8V 75KM. Dlaczego taka? Bo ma tzw. dolne wybieranie i mogę pozostawić wybierak Zastavy oraz założyć z niej półosie zmieniając tylko krzyżaki.


Została tylko kwestia sprzęgła, jako że w Regacie jest wałek sprzęgłowy starego typu na 17 zębów mam trzy możliwości:
- 190mm z Regaty
- 200mm sienowskie z przezbrojonym wieloklinem 20 na 17
- 215mm najdroższa opcja zestaw opierający się elementach z Punto GT i Lancii Prismy. Tę opcję oddalę, bo i tak planuję większy silnik, więc mija się to z celem.


Według ogarniętego znawcy tematu takich swapów, sprzęgło 190mm mi w zupełności wystarczy.


https://images81.fotosik.pl/1117/621ea557bff2288fmed.jpg

Offline

 

#24 2018-07-14 22:16:27

smolarek90
Stary wyjadacz
Skąd: Gdynia/Berlin
Zarejestrowany: 2012-07-04
Posty: 704
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55KM/Pb95, 2.0/140KM/ON
Rok produkcji: 1997, 2014
Posiadany pojazd: CCS Abarth, VW Passat B7 Variant

Re: Zastava 1100p Mediteran

Niezłe kombinacje. Fajnie, że się w to bawisz.


Fiat Cinqucento Sporting:
http://www.motostat.pl/user_images/75986/icon3.png

Moje Cento: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=25599&p=1

Offline

 

#25 2018-08-05 23:57:24

Chmielu22
Nowy
Zarejestrowany: 2017-10-28
Posty: 52
Silnik / moc / zasilanie: 1108 55KM
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: CC Sporting

Re: Zastava 1100p Mediteran

W piątek wykombinowałem wentylator do chłodnicy - musiał być w miarę cienki przez ograniczone miejsce w komorze.

Będzie założona nowa chłodnica dedykowana do Fiorino 1.7D.  Niestety jakość jej wykonania nie powala, gnie się nawet przy delikatnym dotknięciu, ale do rzeczy. Obudowa wentylatora pochodzi od Uno 1.1, jest dosyć mocno zmodyfikowana, a w nią jest zamontowany wentylator klimatyzacji Spal od wozu prestiżu jakim jest Audi A4 B5. Sprawdziłem go i jest całkiem wydajny. Jeżeli jednak nie będzie dawał sobie rady, wtedy założę niewiele większy, ale znacznie mocniejszy wentylator od Mondeo Mk3 TDCI lub VW Transportera T5.

https://images92.fotosik.pl/13/dc2e2c4ae2774673med.jpg https://images89.fotosik.pl/13/c84120b00e1945e3med.jpg

Wczoraj za to po południu wyciągnąłem skrzynię od Sieny i zamieniłem na tą od Regaty, przy okazji rozebrałem sprzęgło, które pójdzie do przeróbki. Będzie tarcza 200mm z wieloklinem 17 - Regata ma 190mm. "Nowa" skrzynia nigdzie nie obciera w przeciwieństwie do poprzedniczki.

Skrzynie wizualnie są bardzo do siebie podobne prawdopodobnie wiele elementów z nich jest między sobą zamiennych, co stwarza pole do dużych modyfikacji. img/smilies/cool

Zostało zrobienie gniazda na poduszkę skrzyni. W Zastavie seryjnie ona nie występuje, dlatego często pękały prawe podłużnice w tych autach od obciążeń i złego rozkładu mas.


https://images90.fotosik.pl/13/4e274a24e7b0131bmed.jpg https://images90.fotosik.pl/13/7f760bcd9bee42c9med.jpg https://images89.fotosik.pl/13/a478c673ad94876amed.jpg https://images91.fotosik.pl/13/3323a4ca48ca14d2med.jpg

Ostatnio edytowany przez Chmielu22 (2018-08-06 00:01:25)

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo