Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2018-07-14 22:30:58

Mad Rob
VIP
Skąd: Śląskie
Zarejestrowany: 2014-07-15
Posty: 1419
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd: Cinquecento Trofeo Stradale

Ostrzeżenia: 4

Tuleje PU tylne wahacze

Wcisnąłem Strongflexy w tylne wahacze ale nie dokońca jestem za nie pewny. Poliuretan powinien być chyba na równi z tulejką metalową a tymczasem poli jest szersze. Na logikę jeśli zamontuję to tak jak jest to zamiast wahacz pracować na tulejce metalowej będzie obracać poliuretan w uchu wahacza. Obciąć nadmiar poliuretanu czy to zostawić?

http://i300.photobucket.com/albums/nn12/TreborCC/Cinquecento%20S/20180714_113156_resize_resize_zps2i8xor5b.jpg
http://i300.photobucket.com/albums/nn12/TreborCC/Cinquecento%20S/20180714_113203_resize_resize_zpswp2gcnyo.jpg


Lepiej jechać słabym autem na 100% niż dobrym na 20.

Offline

 

#2 2018-07-16 19:13:31

RyanSnp
Nieźle sie stara
Skąd: Częstochowa
Zarejestrowany: 2011-09-19
Posty: 168
Silnik / moc / zasilanie: 899
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: Cinquecento "czarna strzała" xD

Re: Tuleje PU tylne wahacze

Dokładam się do pytania, bo nie wiem co z tym zrobić, były lekko nasmarowane na styku poliuretaniu z metalem na belce, ale jest tragedia. Jakieś pomysły co zrobić z tym trzeszczeniem? Obciąć trochę poli? Mocniej nasmarować?
Filmik: https://www.youtube.com/watch?v=oV7MVoU … e=youtu.be


Mój prom kosmiczny ;]  ->   http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=12600

Offline

 

#3 2018-07-16 22:30:01

mandolina
Moderator
Skąd: Opole
Zarejestrowany: 2009-02-11
Posty: 3495
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd:

Re: Tuleje PU tylne wahacze

Lepiej będzie wysłać zdjęcie do strongflexa i zapytać u źródła. W końcu robią to od lat to pewnie poradzą jak ma być.
Na filmiku też jest coś nie tak. Bo poliuretan nie może trzeć po wahaczu czy mocowaniu.


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów."

Offline

 

#4 2018-07-16 22:49:41

Mad Rob
VIP
Skąd: Śląskie
Zarejestrowany: 2014-07-15
Posty: 1419
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd: Cinquecento Trofeo Stradale

Ostrzeżenia: 4

Re: Tuleje PU tylne wahacze

Kiedyś jak pisałem do SF bo miałem ten sam problem z tulejkami wciskanymi w przednie wahacze to odpisali, że tulejka metalowa musi być na równi lub milimetr szersza od PU. Kazali mi je odesłać i przysłali tuleje z otworem wew. szerszym o milimetr, tym razem pasującym do tulejek metalowych! Błąd czy partactwo? Ten nowy poliuretan i tak wypływa. Albo ja czegoś nie rozumiem albo SF nie bierze poprawki na to, że ściśnięta tulejka zwiększy swoją długość.

Na filmiku trze bo pewnie tuleje PU są za szerokie właśnie. Nie smaruj lekko tylko napierdziel smaru silikonowego ile wlezie.

Ostatnio edytowany przez Mad Rob (2018-07-16 23:11:46)


Lepiej jechać słabym autem na 100% niż dobrym na 20.

Offline

 

#5 2018-07-16 23:20:49

RyanSnp
Nieźle sie stara
Skąd: Częstochowa
Zarejestrowany: 2011-09-19
Posty: 168
Silnik / moc / zasilanie: 899
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: Cinquecento "czarna strzała" xD

Re: Tuleje PU tylne wahacze

Montowałem tak samo StrongFlexa i wyglądały podobnie jak na zdjęciach. Po włożeniu tulejki PU się rozpycha i jest szerszy od niej szerszy. Nasmarowałem przed chwilą PU na styku z belką dosyć porządnie smarem z zestawu i chodzi wyśmienicie mimo że jest szerszy niż trzeba. Nic już nie trzeszczy. Teraz pewnie PU trochę się wyrobi i będzie ok img/smilies/smile

Ostatnio edytowany przez RyanSnp (2018-07-16 23:22:22)


Mój prom kosmiczny ;]  ->   http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=12600

Offline

 

#6 2018-07-17 09:17:08

mandolina
Moderator
Skąd: Opole
Zarejestrowany: 2009-02-11
Posty: 3495
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd:

Re: Tuleje PU tylne wahacze

RyanSnp napisał(a):

Teraz pewnie PU trochę się wyrobi i będzie ok img/smilies/smile

Albo wytrze lakier i zacznie rdzewieć.


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów."

Offline

 

#7 2018-07-18 18:31:37

Mad Rob
VIP
Skąd: Śląskie
Zarejestrowany: 2014-07-15
Posty: 1419
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd: Cinquecento Trofeo Stradale

Ostrzeżenia: 4

Re: Tuleje PU tylne wahacze

Witam,
Wszystko jest ok. Tuleja powinna zamontowana w uchwycie z lekkim wciskiem.

Pozdrawiam/With regards, Strongflex Team

Taka odpowiedź. Nie wierzę im do końca, że szczera.

Na mój gust to w tylnym wahaczu można by te tuleje przyciąć bo i tak kołnierze tulej są skierowane ku sobie. Wahacz pracując na boki opierałby się albo na kołnierzu lewej tulei albo prawej tulei. Spróbuję to zamontować jak zalecają ale jeśli będzie za ciężko je wcisnąć w belkę to obetnę nadmiar.

Te przednie tulejki które mi wymienili i tak okazały się o wiele za długie, tak długie, że wciśnięcie wahacza w ucho nadwozia było niemożliwe. Obciąłem część nadmiaru i nadal mi się to nie podoba. To po prostu nie wygląda na przemyślany produkt. Żeby skręcić taką tulejkę prędzej zerwałbym śrubę niż zgniótł 5mm poliuretanu.

Ostatnio edytowany przez Mad Rob (2018-07-18 18:50:03)


Lepiej jechać słabym autem na 100% niż dobrym na 20.

Offline

 

#8 2018-08-03 03:19:08

Mad Rob
VIP
Skąd: Śląskie
Zarejestrowany: 2014-07-15
Posty: 1419
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd: Cinquecento Trofeo Stradale

Ostrzeżenia: 4

Re: Tuleje PU tylne wahacze

Nadal coś jest z tym nie tak. Na zdjęciach są obie strony każdej tulei zamocowanej w wahaczu przystawionym do belki. Szerokość uchwytu w belce to 69 mm, szerokość zamontowanej tulei w wahaczu to 71 mm. Próbując zamontować wahacz okazuje się, że nie da się wcisnąć obu stron w uchwyty ponieważ istnieje odstęp 1 mm pomiędzy kołnierzami tulejek PU a uchwytem z lewej jak i prawej strony. Zarazem wąskie strony tulejek PU zachodzą na uchwyty na długości 2 mm. Przypuszczam, że odwrócenie tulejek PU kołnierzami do zewnątrz umożliwiłoby zamontowanie wahacza. Tu jednak pojawia się pytanie czy taki montaż będzie zgodny ze sztuką ponieważ oryginalnie kołnierze tulejek w tym zawieszeniu były skierowane do wewnątrz. Patrząc na strony warsztatów tuningowych również widać montaż kołnierzami do wewnątrz samych Strongflexów.

http://i300.photobucket.com/albums/nn12/TreborCC/Cinquecento%20S/lewa%20zew_zpsh3vzhswb.jpghttp://i300.photobucket.com/albums/nn12/TreborCC/Cinquecento%20S/lewa%20wew_zps5g8ji6py.jpghttp://i300.photobucket.com/albums/nn12/TreborCC/Cinquecento%20S/prawa%20wew_zps9w3g69az.jpghttp://i300.photobucket.com/albums/nn12/TreborCC/Cinquecento%20S/prawa%20zew_zpsjbasy2ax.jpg


Dla porównania dodaję zdjęcie zamontowanych tulejek Powerflex, które wyglądają inaczej: tuleja PU nie jest dłuższa od metalowej, a kołnierz jest trochę szerszy. Zaczynam dochodzić do wniosku, że StrongFlex to chała i nikt tego należycie nie testuje. img/smilies/stupid2

http://i300.photobucket.com/albums/nn12/TreborCC/Cinquecento%20S/465_zpsf3r9odty.jpghttp://i300.photobucket.com/albums/nn12/TreborCC/Cinquecento%20S/464_zpsgp0ekbeo.jpg

Ostatnio edytowany przez Mad Rob (2018-08-03 03:21:04)


Lepiej jechać słabym autem na 100% niż dobrym na 20.

Offline

 

#9 2018-09-22 12:26:42

Mad Rob
VIP
Skąd: Śląskie
Zarejestrowany: 2014-07-15
Posty: 1419
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd: Cinquecento Trofeo Stradale

Ostrzeżenia: 4

Re: Tuleje PU tylne wahacze

Przypuszczałem, że będzie z tym problem. Tak się zachowały tuleje PU na przednim wahaczu. Hamowanie przesunęło wahacze na tulejach do samego tyłu, z obu stron. Strongflex zdaje się nie potrafi zrobić dobrze żadnego poliuretanu. Co z tym fantem teraz zrobić?

http://i300.photobucket.com/albums/nn12/TreborCC/Cinquecento%20S/20180922_120734_zpsxwuti94w.jpg
http://i300.photobucket.com/albums/nn12/TreborCC/Cinquecento%20S/20180922_120718_zpswsvuj2bz.jpg

Ostatnio edytowany przez Mad Rob (2018-09-22 12:29:48)


Lepiej jechać słabym autem na 100% niż dobrym na 20.

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo