Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2018-09-14 22:33:59

Mad Rob
VIP
Skąd: Śląskie
Zarejestrowany: 2014-07-15
Posty: 1479
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd: Cinquecento Trofeo Stradale, Punto Sporting 100 (MK1)
Serwis  
Ostrzeżenia: 4

Zbieżność

Moje auto dość mocno myszkuje z racji niskich opon i pewnie też dystansów. Na ile stopni ustawić zbieżność żeby temu choć trochę zaradzić?


Cinquecento? Jaki gupi to w ogóle kupuje?

Offline

 

#2 2018-09-19 12:44:35

SirDuncan
Nowy
Zarejestrowany: 2014-02-11
Posty: 71
Silnik / moc / zasilanie: 1.1/54 KM
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento Sporting

Re: Zbieżność

We wszystkich poradnikach dotyczących ustawienia zbieżności wskazują, że aby "uspokoić przód" należy ustawić koła zbieżnie (toe in), czyli koła muszą być skierowane do siebie przodami.

A jaka wartość?

Przede wszystkim sprawdź czy masz prawidłową, czyli książkową. Jeśli taka jest i samochód myszkuje na równej/gładkiej drodze, to wówczas stopniowo, metodą prób bym zwiększał zbieżność jednocześnie obserwując zużycie opon, bo wiadomo, że im większy toe-in tym mocniej opona zużywa się na zewnętrznych brzegach. Przy czym należy pamiętać, że zbieżność w CC to wielkości rzędu dziesiątych części stopnia, więc i zmiany powinny być niewielkie. Może nawet spróbować zastosować proporcję do ustalenia wielkości zmiany, czyli - fabryczne ustawienia zbieżności i fabryczna szerokość opony = 100% a szerokość nowej opony to 10x % i o tyle zwiększyć zbieżność.

Można też ewentualnie pójść w drugą stronę. Bo jeśli szerokość opony się zwiększa, to i opory toczenia przy zbieżności się zwiększają (większa powierzchnia szorująca po asfalcie) i siły działające na koła a przez to i na cały samochód. Stąd też mocniej "szorujące" koła prowadzą samochód jak chcą. Tak więc może zmniejszyć zbieżność?

Dodatkowo mamy też przecież coś takiego jak dynamiczna zbieżność. Jak masz szerokie opony ale np. stare gumy w zawieszeniu, to te stare gumy się uginają powodując, że przy przyspieszeniu zbieżność się zwiększa. Mając na uwadze, że masz szersze opony, to siły wyginające gumy w zawieszeniu są większe i zbieżność zaczyna przyjmować jakieś dziwne wartości. A jeśli masz np. nierówno zużyte te gumy, to i zbieżność nierówno ci się zmienia. I stąd masz myszkowanie po drodze.

Kłopotem w CC jest to, że pozostałe ustawienia koła, które mają wpływ na zachowanie samochodu, czyli pochylenie i kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, są nieregulowane, wiec pozostaje tylko gmeranie przy zbieżności.

Tak to widzę. Jak ktoś ma inne koncepcje, to śmiało niech pisze.

Offline

 

#3 2018-09-19 18:16:42

Mad Rob
VIP
Skąd: Śląskie
Zarejestrowany: 2014-07-15
Posty: 1479
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd: Cinquecento Trofeo Stradale, Punto Sporting 100 (MK1)
Serwis  
Ostrzeżenia: 4

Re: Zbieżność

Dzięki za odpowiedź. Po przeróbkach auto już tak nie myszkowało, widocznie wtedy było dość mocno rozbieżne cholera wie czemu. Teraz ustawiłem na -1.2 i auto idzie stabilnie ale za duży opór stawia kierownica w połowie zakrętu. Pewnie spróbuję przestawić na zero lub lekki plus.


Cinquecento? Jaki gupi to w ogóle kupuje?

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo