Więc tak:
Autko przywędrowało do naszej rodziny 20 grudnia czyli całkiem niedawno :-) Na początku miało to być Cinquecento ale w ogłoszeniach same 700 A więc po niedługich poszukiwaniach trafił się on:
jpg
Rok produkcji 2001 silnik 900. Stan blacharski jak nowy i oto mi chodziło Nigdy nie widział opon zimowych ani soli. Co ciekawe od nowości stał pod chmurką. (teraz dostanie garaż
) W zimę po prostu stał. Przebieg to tylko 67 tysięcy kilometrów
Zakupiony w maju 2001 w salonie Polinar na Ofiar Dąbia w Krakowie. Od tamtego czasu jeżdżony tylko przez kobietę.
Z wyposażenia:
Blokada skrzyni Bear Lock
Alarm Prestige który nie działa
Radio No name Digital Display (wylatuje jak tylko znajdę jakieś fabryczne).
I tyle
Żeby nie było zbyt pięknie jest parę wad.
Nieco przyniszczony lakier. Z dachu schodzi klar
Wnętrze do generalnego sprzątania i uzupełnienia wielu detali
Układ wydechowy mimo że w super stanie, rozjechał się na gumowych wieszakach i tłucze się o zbiornik
Dużo drobnicy typu klamka która nie odbija czy wstawienie nowej anteny.
Kupiony wieczorem a tutaj dnia następnego o poranku:
A to dziś:
jpg
Narazie skromnie ze zdjęciami bo brzydka pogoda. Jak będzie cieplej to więcej wpadnie. Jedyne co zrobiłem do tej pory to wleciały zimówki i wstawienie ori dywaników Geyer&Hosaya z Fiata Uno. Fabryczne z napisem Seicento były dziurawe. Spokojnie to tylko na zimę
Teraz Sejo mieszka na wsi a tam soli niewiele. Jeździć też za wiele nie jeździmy tylko jak trzeba.
Plany:
Konserwacja budy, pełna seria i doprowadzenie do stanu fabrycznego czyli takiego jak opuścił salon w 2001 Oczywiście będzie pare fabrycznych bajerów typu uchylne szybki, radio itd.
Ostatnio edytowany przez Trefl (2019-02-27 09:59:39)
Offline
Nawet ładny sejek
Jeśli to nie tajemnica to ile dałeś?
I jeszcze mój kolor
Troszkę pracy przy nim będzie. Jeszcze stalówki masz nie takie bo muszą mieć jajowate otwory zerknij na mój wątek, link poniżej a zobaczysz o jakie mi chodzi
Dach do malowania to i od razu ładną polerke i wosk bym walnął.
Też co do wnętrza nie jestem pewien bo tu powinno być fioletowa faktura z granatowym tyłem. A to jest jakby od nowszych sejo jeszcze te zagłówki których w roku 2001 na 99%
Nie było. Ale wnętrze idzie na szrocie nie zniszczone wyrwać za 100 zł
A jeszcze na koniec nie masz może faktury z ceną dealera
Ostatnio edytowany przez klacik (2018-12-26 16:57:34)
Offline
Klacik dzięki
Co do ceny to była bardzo atrakcyjna. 1800 srebrników
To co widzisz na zdjęciach to komplet zimówek z Fiata Uno które już jeździły w 4 naszych samochodach. Gumy są w spoko stanie. Normalnie przyjechał na oryginalnych felgach dedykowanych do SC + Dębica Passio. W zapasówce jakiś chińczyk, nie opona. Oczywiście do niczego Cały komplet felg na wiosnę idzie do malowania i na to czarne koreczki na piastę tak jak wyjechał z fabryki.
Dach i cały lakier do polerki i wosk również będą. Wnętrze jak najbardziej oryginał. Mój model to model przejściowy który ma jeszcze stary licznik i zderzaki ale już okragłe logo Fiata na masce i nowsze wnętrze. Jednak prawdopodobnie u mnie wyleci a w zamian wpadnie to o którym mówisz bo jest ładniejsze i zależy mi na dzielonej kanapie której nie mam. Dokumenty z salonu czy instrukcja gdzieś zginęły i nie dostałem niestety
W okolicy gdzie mieszkam Seicento jest bardzo popularne. Oprócz mojego namierzyłem jeszcze z 7 takich 😁 Większość to czerwone, jeden Brush, złoty'98 i jeden niebieski jak nasz😄
Ostatnio edytowany przez Trefl (2018-12-26 19:41:09)
Offline
Swoją drogą fajna nazwa wątku,, MR,, widze biegłą osobę w sprawach pojazdów z FSO
Też mam taki komplet stal plus koreczki ale mi się jeszcze udało zachować je w ori lakierze I tak prawie wody soli i śniegu nie widzą
Sejo fakt u mnie nie ma parkingu żeby nie stała chociaż 1 czy 2 szt a czasami idzie ich naliczyć prawie kilkanaście coś jak maluch w wczesnych latach 2000
Co do wosku na teraz polecam wosk koloryzujący,, turle vax,, bądź sonax trzyma. Długo i daje fajny efekt..
Ogółem sejo, widać fajna baza do renowacji. Spójrz jeszcze na bak paliwa bo to seja boli. Choć mój też po 20 latach odmówił współpracy
Ostatnio edytowany przez klacik (2018-12-26 21:53:55)
Offline
klacik Co do FSO to taki biegły nie jestem Choć nieco się znam
Bardziej to Fiaty czyli 126, Uno, CC, SC.
Dzisiaj na parkingu wypatrzyłem pięknego czerwonego SXa na czarnych blaszkach jeszcze Jednak zadbany Sejacz potrafi przyciągnąć wzrok
Co do baku to zajrzę tam jak sprawa wygląda bo nie wiadomo co tam się czai.
Najważniejsze rzeczy do zrobienia na już to bębenek zamka od drzwi kierowcy. Zaciął się i nie otworzy drzwi od zewnątrz
Jakieś radio. Stare to szkoda gadać. Tandetnie wykonane gra "w kratkę".
Wieszaki tłumika.
A i jeszcze kupić półkę tylną bo nie ma
Reszta to jak się zrobi cieplej
Ostatnio edytowany przez Trefl (2018-12-27 00:05:55)
Offline
Post pod postem ale cóż.
cz.1 - radio
Dzisiaj zająłem się jednym z najbardziej wkurzających detali, a mianowicie Car audio.
Dłuugo się męczyłem żeby je wyjąć ale ciagle coś trzymało
W końcu odkryłem spory płaskownik który przykręcony do radia trzymał je do deski z tyłu
I bez tego ciasno siedziało. Po wyjęciu...
Fabryczna instalacja pocięta. Ktoś wybebeszył tylko plus i masę. Reszta kabli ucięta i zaklejona taśmą
Ma ktoś zdjęcia seryjnej wiązki do radia?
Samo radio to wytwór firmy First. Mieliśmy kiedyś przez chwilę do czynienia z podobnym w Skodzie Favorit. Pamiętam że wyrzucono je zaraz po zakupie auta.
W szafie znalazłem takie dwa sprzęty:
Któreś z nich wleci jak jutro ogarnę tą instalację
Offline
Napisz do mnie tu na forum na prywatnym a wyślę Ci foto oryginalnej kostki radia
Zainstalowałbym tutaj tego Blanpunkta ale. Poszukał oryginalnego radia,, clarion,, charakterystyczną ramką.. Na szrocie można znaleźć szukaj szczególnie w wersjach,, sx,,,, fun,, itp...
Offline
nooo, te radia co masz w domu to niewiele lepsze od tego padła z którym kupiles
Teraz mozna dostac fajne, niedrogie modele z usb i nawet czasem BT za niewiele grosiwa - i to jakies normalne marki a nie byle co.
a tak poza tym to nawet fajny
powodzenia!
Offline
A więc drodzy Państwo zima nastała
Maszynka dostała nowe blaszki. Bardziej by pasowały wczesne KRA takie jak wydawano w roczniku auta ale cóż
jpg
Ramka z salonu musi być
jpg
Polinar z Ofiar Dąbia w Krakowie. Wszystkie Fiaty które mieliśmy dotychczas (a było ich 4) pochodziły właśnie z tego salonu. Każde kupione z drugiej ręki niestety
Wnętrze jak na razie słabe ale niedługo wybieram się na szrot. Mooże coś ciekawego wytargam
Na chwilę wsadziłem takie radio:
To na chwilę bo szukam oryginalnego Philipsa na kasety. Blaupunkt Lubeck który posiadam okazał się uszkodzony. Najprawdopodobniej końcówka mocy. Szkoda bo pochodzi z Uniacza gdzie zostało zamontowane przez dealera Polinar.
Najbardziej cieszę się z przebiegu
Jest sobie malutki schowek:
Przypadkiem odchylam obudowę a tam prezent
Znalazłem taką nakładkę na kierownicę. Kierownica mimo małego przebiegu jest trochę zniszczona przez manerwrowanie po mieście. Teraz wygląda lepiej i według mnie pasuje do reszty
W kierownicy odkryłem całkiem pojemny schowek
Silniczek taki sobie. Jest za zimno żeby cokolwiek tam sprzątać.
W sobotę jedzie na wymiane filtrów, świec i płynów eksploatacyjnych czyli olej i płyn chłodniczy. Ten ostatni to chyba od nowości nikt tam nie zaglądał Po odkręceniu korka poziom płynu prezentował się poniżej poziomu minimalnego. Co ciekawe wycieków nie ma nigdzie. Masełka też próżno szukać
Szukam jeszcze oryginalnych chlapaczy bo bez nich trochę goło wygląda
Ostatnio edytowany przez Trefl (2019-02-27 09:58:08)
Offline
Mała aktualizacja tematu
Sejo nadal nabija kilometry. Dzisiaj wskoczyła ciekawa liczba
Potem poznał kolegę
jpg
W mojej okolicy jeździ całe mnóstwo Seicento i odnoszę wrażenie że jest ich coraz więcej W ciągu 10 minut wyłapałem z 10 sztuk
Wymieniłem także olej, filtry i wieszaki tłumika. Olej GM 10W40 i filtry Filtron.
Wieszak stary vs nowy
Co do blacharki to jest naprawde zdrowy. Lecz nie całkiem. Progi bez śladów rdzy. Ale niczym nigdy nie zakonserwowane podobnie jak cała podłoga. Jest parę wykwitów ale nigdzie mi nie wpadł śrubokręt. A więc pozostaje oczyscić i porządnie zabezpieczyć:D
Bak ma rudy nalot ale nie wygląda tragicznie. Podobnie jest z belką tylną która w większości zachowała swój fabryczny lakier
Dostałem też za free trochę złomu
Dwie felgi z cieniasa i fabrycznie nowe bębny Felgi na zdjęciu wyglądają tak sobie ale to przez to że długo leżały i wymagają czyszczenia. Mają oryginalny lakier i niewiele rdzy. Wszystko się przyda
Ostatnio edytowany przez Trefl (2019-02-27 09:56:43)
Offline
Nikt tu nie zagląda ale to nic
Zima nie pozwala na jakieś głębsze grzebania przy Sejku
Wpadło za to normalne radio
Jest to Philips RC329 taki jak szedł fabrycznie. Ten to cywilna wersja charakteryzująca się brakiem kodu i innym podświetleniem. No i nie ma napisu FIAT na klapce od kasety. Poza małymi otarciami na klawiszach jest w stanie niemal nówka. Stacje odbiera czysto i bez zakłóceń Ma też RDS. Po otwarciu obudowy okazało się że mechanizmu kasetowego chyba nikt od nowości nie używał
A właśnie na kaseciaku mi najbardziej zależało
Do całego zestawu doszła nowa antena. Nic specjalnego ale daje radę
Ostatnio edytowany przez Trefl (2019-01-18 20:52:46)
Offline
Trefl napisał(a):
Nikt tu nie zagląda ale to nic
Seicento to też cento, ja również wole kanciaste kształty CC ale rozumiem że tak wybrałeś bo sam się nie raz zastanawiałem czy nie lepiej było kupić Sejo 900 lub 1.1 niż tą 700
Tak poza tym to fajne oryginalne radio.
Czy do Philips też były takie ramki jak do clarion ?
https://i.imged.pl/fiat-seicento-radio- … 529689.jpg
Offline
W gruncie rzeczy to lakier się nawet fajnie prezentuje
Fele spoko ale one mają mini różnicę te co kupiłeś porządnie wyczyścić i na to wosk na twardo dać bądz jakieś zaprawki żeby się ruda nie pleniła ,różnica polega na kształcie tych otworów ale tylko baaardzo wprawne oko się na tym pozna
Chlapki z napisem szukaj na szrocie bo nowe ciężko uchwycić albo kosztują 150 zł
Patrzę na foto to z kostki ori nie masz tylko wychodzą kabelki z niej już
Zerknij w wiadomości bo zapomniałem i dopiero mi się przypomniało żeby odp
Ostatnio edytowany przez klacik (2019-01-21 00:49:35)
Offline
jedrzejmodelski fabrycznie ramki miały tylko Clariony. Miałem jednego kupić ale był uszkodzony. Trafił się Philips i to za małe grosze
klacik lakier wyglądał dobrze tylko na zdjęciach Chyba od nowości był myty na myjni automatycznej bo lakier był dość zniszczony. Niedawno zapodałem mu polerkę i widać różnicę
Od prawej drzwi przed polerką a obok fragment błotnika już po polerce
Co do felg to masz rację. To oryginalne felgi z Cinquecento Young 1997 z czarnymi koreczkami zamiast kołpaka czy dekielków na koła. Różnica pomiędzy CC a SC jest widoczna. Jak będe miał czas to wrzucę tutaj zdjęcie porównawcze obywóch rodzajów felg dla nieznających tematu
Jeśli chodzi o radio to nie bawiłem się w żadne montowanie fabrycznych kostek, przejściówek itd. Po prostu poszedłem do przypadkowego elektronicznego, nabyłem kostki ISO i po problemie
Ostatnio edytowany przez Trefl (2019-01-21 20:55:39)
Offline
Bodzio wiem że nie świeci się jak trzeba i trochę pracy przy lakierze jeszcze jest. Na razie pozbyłem się większości rys. A w szczególności koło zamków i klamek. Tam rysowanie kluczykami i pazurami zrobiło swoje Na wiosnę zrobię to raz a porządnie
Offline
jpg
Ostatnio mały przeszedł poważny test
Trasa Kraków - Szklarska Poręba (około 400 km w jedną stronę). Dojechał o własnych siłach. Awarii zero. Lekko zaczął się odzywać pasek klinowy. Oleju nie zjadł ani kropli. Płyny wszystkie w normie więc test można uznać za zaliczony😁 4 osoby + bagaż i pełny bak. Spalanie na poziomie 6,7 litrów a prędkość przelotowa na autostradzie to 120 km/h bez gadania osiąga przy takim obciążeniu
jpg
jpg
jpg
1999 i 2001
jpg
To z dzisiaj. Wyszłoby fajne zdjęcie ale Tata i Seat popsuły cały efekt🙄 Klapa otwarta bo z budowlanego wiózł płyty G-K i troszkę za długie były😉
jpg
Ostatnio edytowany przez Trefl (2019-02-27 09:55:29)
Offline
Na złom przyjechało to czego szukałem
2000 rok, wersja Hobby 1.1. Parę lat temu sprowadzony z Rzeszy a wylądował na złomie przez kielichy
Za to posiada całkiem ok wyposażenie
Ogółem brakuje szybek uchylnych, kanapy dzielonej i klimy. Poza tym chyba wszystko z bajerów ma na pokładzie
Z racji że mój sejak to totalny golas doposażam go jak się da.
Już wleciały :
- boczek tylny z popielniczką
- daszek z lusterkiem
- wykładziny nadkoli (te najkrótsze )
- oryginalne głośniki Tonsil do kompletu z radiem Philips
- rączki dla pasażerów z tyłu
W sobote zabieram ze szrotu pełną tapicerkę na drzwi i elektryczne szyby z centralnym zamkiem. Foteli nie biorę bo szukam kanapy dzielonej a i fotel kierowcy jakiś taki pognieciony. Ogółem stan mają słaby
Ostatnio edytowany przez Trefl (2019-01-31 20:05:42)
Offline
Trefl napisał(a):
a i fotel kierowcy jakiś taki pognieciony.
Bo jakiś grubas wygniótł swoim tłustym dupskiem.
Offline
Może zderzaki w kolorze jak są w dobrym stanie ?
Offline
jedrzejmodelski napisał(a):
Może zderzaki w kolorze jak są w dobrym stanie ?
Myślałem nad tym ale są poobijane niestety
Offline
A więc:P
Jakie zaszły zmiany :
- Najważniejsza to elektryczne szyby i założenie pełnych boczków Instalacja cała od akumulatora puszczona na nowo a potem dorobienie brakujących kabli w wiązce podnośników;)
Od razu lepiej wygląda
Z ekstrasów wpadła jeszcze rączka do otwierania bagażnika od środka
Z poniemieckiego Hobby wygrzebałem jeszcze gustowne etui na narzędzia. W końcu mi nic nie lata w zapasówce
Z faktu że nie wszyscy orientują się co do różnic pomiędzy felgą z Seicento a tą z Cinquecento to wrzucam tutaj zdjęcie porównawcze niby takich samych ale jednak innych felg
Po lewej CC a po prawej SC
Widać różnicę
Jak widać to już nie jest taki nudny golas 😉 Stopniowo doposażam go do cywilizowanej postaci😁 Przyjechał do naszej rodziny goły i zaniedbany a zyskał już:
- fabryczne radio z ori głośnikami
- wykładziny na nadkola z tyłu
- otwieranie bagażnika ze środka
- daszek pasażera z lusterkiem
- rączki w podsufitce dla pasażerów
- elektryczne szyby i pełna tapicerka na drzwi
A w niedalekiej przyszłości wpadną:
- szyby boczne atermiczne ze Sportinga w tym uchylne szyby tylne😄
- kołpaki z SX albo dekielki w kolor felg
- centralny zamek
- licznik z zegarkiem i przebiegiem dziennym
- jakieś ładne fotele bo teraz na chwile są miśki ala lata 90 które nie do końca pasują do auta 🤔
I tyle 😊
Zderzaków i lusterek nie ruszam bo czarne mają swój urok. Na wiosnę dokładna konserwacja podwozia. Na razie musi mu wystarczyć systematyczne wypłukiwanie błota i soli "Karcherem"😂
Ostatnio edytowany przez Trefl (2019-02-27 09:52:10)
Offline