Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2019-03-18 21:09:13

ryba-opole
Nowy
Zarejestrowany: 2019-03-18
Posty: 37

Abarth Cinquecento :)

Cześć.

Historia zatoczyła koło. Posiadałem kilka SC - Schumacher-a, Sportinga, nawet był SC z T-jetem.
Niemniej jednak marzeniem był Abarth 500, nie ten nowy, ale stary.
Ważne, aby był czerwony.
Udało się img/smilies/smile
https://s2.ifotos.pl/mini/201903171_qwqhaaa.jpg

Autko jest w 100% oryginalne. Nawet zderzak przedni jest ori. Nie ma dokładki zender, gdyż autko ma klime.

Powoli będę o nim pisał.
Na razie ślinię sie przy nim w garażu. img/smilies/1087
https://s2.ifotos.pl/mini/201903161_qwqhqpp.jpg
https://s2.ifotos.pl/mini/201903161_qwqhqps.jpg
Plan jest taki, że bolid zostaje w originalnym stanie poza silnikiem, ktory jest już dłubnięty. img/smilies/042

Ostatnio edytowany przez ryba-opole (2019-03-18 21:13:03)

Offline

 

#2 2019-03-18 22:16:49

Sonic
Nieźle sie stara
Skąd: Trójmiasto
Zarejestrowany: 2014-01-10
Posty: 326
Silnik / moc / zasilanie: 903/42KM/PB-LPG
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: FSM Cinquecento
Serwis

Re: Abarth Cinquecento :)

Gratki zakupu ale zastanawia mnie co ma przednia dokładka do tego czy auto ma klime czy nie? img/smilies/tongue Dziwnie bez tego wygląda img/smilies/smile

Offline

 

#3 2019-03-18 23:37:11

Pietter
Nieźle sie stara
Skąd: Gdynia
Zarejestrowany: 2015-05-10
Posty: 494
Silnik / moc / zasilanie: 1.2 8v /75/PB95
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: Abarth Cinquecento :)

Widziałem go na otomoto(?) całkiem niedawno. Parę wizualnych nieoryginalnych dodatków jest, ale auto wygląda na stan bdb img/smilies/smile oby służył.

Offline

 

#4 2019-03-19 06:14:44

ryba-opole
Nowy
Zarejestrowany: 2019-03-18
Posty: 37

Re: Abarth Cinquecento :)

Przedniego zendera nie zamontowano ze względu na fakt, że halogen zrobiłby dziurę w chłodnicy klimy. Ten zderzak ma otwarte żeberka po obu stronach. img/smilies/smile

Offline

 

#5 2019-03-19 18:49:39

Pietter
Nieźle sie stara
Skąd: Gdynia
Zarejestrowany: 2015-05-10
Posty: 494
Silnik / moc / zasilanie: 1.2 8v /75/PB95
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: Abarth Cinquecento :)

Sonic ma pakiet abartha (z przodu też) i klimę img/smilies/tongue także chyba poszło mu lepiej niż w fabryce img/smilies/big_smile

edit: zweryfikowałem trochę wiedze tu i tam i chyba rzeczywiście do abarthów z klimą nie zakładali przedniej dokładki img/smilies/big_smile ot, ciekawostka.

Ostatnio edytowany przez Pietter (2019-03-19 18:53:51)

Offline

 

#6 2019-03-20 00:29:54

Sonic
Nieźle sie stara
Skąd: Trójmiasto
Zarejestrowany: 2014-01-10
Posty: 326
Silnik / moc / zasilanie: 903/42KM/PB-LPG
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: FSM Cinquecento
Serwis

Re: Abarth Cinquecento :)

Widzisz, jestem lepszy od fiata img/smilies/tongue

Offline

 

#7 2019-03-20 08:18:50

Bodzio
Nieźle sie stara
Skąd: Oleśnica
Zarejestrowany: 2017-01-09
Posty: 292
Silnik / moc / zasilanie: 899 / 40 KM / Benzyna
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento
Serwis

Re: Abarth Cinquecento :)

To znaczy, że nie mogę u siebie zamontowac tej dokładki? Nie no, nie będę gorszy od Sonica img/smilies/big_smile


Mój Parowóz:
http://i.imgur.com/EhDQzbH.png

Offline

 

#8 2019-03-20 10:49:45

smolarek90
Stary wyjadacz
Skąd: Gdynia/Berlin
Zarejestrowany: 2012-07-04
Posty: 712
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55KM/Pb95, 2.0/140KM/ON
Rok produkcji: 1997, 2014
Posiadany pojazd: CCS Abarth, VW Passat B7 Variant

Re: Abarth Cinquecento :)

Bodzio możesz, ja przecież też miałem dokładkę przy klimie, ale faktycznie w prospekcie Abartha stoi, że przednia dokładka jest do wersji bez klimy.


Fiat Cinqucento Sporting:
http://www.motostat.pl/user_images/75986/icon3.png

Moje Cento: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=25599&p=1

Offline

 

#9 2019-03-21 09:52:26

klacik
Stary wyjadacz
Skąd: Rypin
Zarejestrowany: 2017-06-28
Posty: 805
Silnik / moc / zasilanie: 700 AISAN
Rok produkcji: maj 1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 700 YOUNG

Re: Abarth Cinquecento :)

Ładny do dopieszczenia img/smilies/big_smile
Jakoś dziwnie bez tej dokładki wygląda mimo że  w serii tak to bym jednak dołożył img/smilies/wink

Ostatnio edytowany przez klacik (2019-03-21 09:52:59)

Offline

 

#10 2019-03-21 19:09:55

mrozo1992
Nieźle sie stara
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2011-12-09
Posty: 116
Silnik / moc / zasilanie: 1100/55/PB
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: Cinquecento Sporting

Re: Abarth Cinquecento :)

Super auto :-) znaczek na klapie FiatAbarth to ori ?


CINQUECENTO
                              In Citta La Musica E Cambiata

Offline

 

#11 2019-03-23 19:12:14

ryba-opole
Nowy
Zarejestrowany: 2019-03-18
Posty: 37

Re: Abarth Cinquecento :)

To prawda, auto jest genialne:stu:.
Znaczek na tylnej klapie może i jest oryginalny, ale z pewnością nie był przyklejony w fabryce.
Dziś wyczyściłem kilka drobiazgów.
https://s10.ifotos.pl/mini/201903170_qwqnspp.jpg
W przyszłym tygodniu zaczynam rozbierać auto.
Zawieszenie pójdzie do piachu i lakierowania proszkowego.
Muszę też sprawdzić rolki osprzętu. Któraś zaczyna popiskiwać.

Mały bonus.
https://s5.ifotos.pl/mini/201903161_qwqnspe.jpg

Sorry. Nie wiem dlaczego zdjecia zmieniają orientację. img/smilies/1087

Offline

 

#12 2019-03-23 20:06:15

Pietter
Nieźle sie stara
Skąd: Gdynia
Zarejestrowany: 2015-05-10
Posty: 494
Silnik / moc / zasilanie: 1.2 8v /75/PB95
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: Abarth Cinquecento :)

To ma 1.2 pod maską? ciężko się ogląda te zdjęcia img/smilies/tongue

Offline

 

#13 2019-03-24 04:29:59

ryba-opole
Nowy
Zarejestrowany: 2019-03-18
Posty: 37

Re: Abarth Cinquecento :)

Silnik to seria. Zmieniono wałek i przerobiono dolot.
Fajnie się to odpycha. Jakiejś rakiety nie ma, ale czuć, że idzie inaczej.
https://s2.ifotos.pl/mini/201903240_qwqehae.jpg
Moim zdaniem najlepszy silnik do cc/sc to 176B 9000, niemniej jednak nie planuje zmieniać motoru w tym autku.

I jak to mówią. Nie ma róży bez kolców.
https://s5.ifotos.pl/mini/201903241_qwqehsp.jpg

Muszę pozbyć się rudej z okolic mocowania belki.
Belka też leci do huty. W kilku miejscach jest podgryziona i nawet po piaskowaniu będzie to brzydko wyglądać. No cóż.

Ostatnia pojażdżawka przed rozbiórką.
https://photos.app.goo.gl/1ryB4fj95yyvsSFy9

Ostatnio edytowany przez ryba-opole (2019-03-24 16:00:53)

Offline

 

#14 2019-03-24 18:46:17

klacik
Stary wyjadacz
Skąd: Rypin
Zarejestrowany: 2017-06-28
Posty: 805
Silnik / moc / zasilanie: 700 AISAN
Rok produkcji: maj 1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 700 YOUNG

Re: Abarth Cinquecento :)

No no wynik godny pochwały 1,2 8v tylko trochę lepsze
EEE patrząc na egzemplarze to i tak spodzik wygląda bdb-

Offline

 

#15 2019-03-24 20:00:31

Mad Rob
VIP
Skąd: Śląskie
Zarejestrowany: 2014-07-15
Posty: 1443
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd: Cinquecento Trofeo Stradale

Ostrzeżenia: 4

Re: Abarth Cinquecento :)

Tyle korozji to zero korozji. Nie znajdziesz CC, które ma mniej.


Lepiej jechać słabym autem na 100% niż mocnym na 20.

Offline

 

#16 2019-03-24 22:02:49

Pietter
Nieźle sie stara
Skąd: Gdynia
Zarejestrowany: 2015-05-10
Posty: 494
Silnik / moc / zasilanie: 1.2 8v /75/PB95
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: Abarth Cinquecento :)

toć to ma ponad 70KM. Nie ma opcji urwać to samym wałkiem i dolotem. Prędzej uwierzę, że głowica z 1.2 założona img/smilies/tongue albo inna jakaś solidna rzeźba.

Offline

 

#17 2019-03-25 15:21:09

ryba-opole
Nowy
Zarejestrowany: 2019-03-18
Posty: 37

Re: Abarth Cinquecento :)

Głowica rzeczywiście została obrobiona, dolocik, wałek, jakieś czary w sterowniku i finalnie te 70 km wyplute.
Kupiłem w życiu kilkanaście różnych samochodów. Niemniej pierwszy raz trafiłem taki rodzynek. Bez ściemniania i koloryzowania. To co powiedział sprzedający okazało się prawdą. Sami wiecie, jak się teraz kupuje auta. Stan techniczny auta potwierdza dodatkowo kilkadziesiąt faktur z Pol-Caru w Poznaniu (wcześniej autoryzowanego dealera Abartha). Kilka tysięcy km temu silnik został rozebrany i poskładany na nowo, wystrojony i zhamowany. Efekt jest więcej niż zadowalający. 
Miła niespodzianka.
Siedząc kolejne godziny przy aucie stwierdziłem, że trzeba dołożyć staranności, aby zrobić z tego egzemplarza piękną sztukę. Kupię nowszą belkę zawieszenia tylnego. Później zrobię porządną konserwację, oczywiście bezbarwną i wosk w profile. I autko będzie bezpieczne na lata.
img/smilies/smile

Kolor płynu hamulcowego wskazuję, że czas go zmienić (tak 4 lata temu)
https://s2.ifotos.pl/mini/201903241_qwqewsp.jpg

Ostatnio edytowany przez ryba-opole (2019-03-25 15:23:55)

Offline

 

#18 2019-03-29 17:19:19

ryba-opole
Nowy
Zarejestrowany: 2019-03-18
Posty: 37

Re: Abarth Cinquecento :)

Lecę z robotą.
Przez tydzień pozbyłem sie korozji z tylnej podłogi, podłużnic.
Załatwiłem też nową belkę zawieszenia, tarcze kotwiczne, bębny i cały szpej.
Podłoga została punktowo zabezpieczona farbą epoksydową i konserwacją (szara guma).
Zastanawiałem się. Lakierować, czy nie.
I w końcu pojechałem po farbę img/smilies/smile.
https://s5.ifotos.pl/mini/201903291_qwqapxa.jpg
https://s5.ifotos.pl/mini/201903291_qwqapnn.jpg

Offline

 

#19 2019-03-30 21:18:50

ryba-opole
Nowy
Zarejestrowany: 2019-03-18
Posty: 37

Re: Abarth Cinquecento :)

Musiałem dziś skończyć i się przejechać:stu:
https://s5.ifotos.pl/mini/201903302_qwqasnr.jpg

Offline

 

#20 2019-03-30 23:29:30

Mad Rob
VIP
Skąd: Śląskie
Zarejestrowany: 2014-07-15
Posty: 1443
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd: Cinquecento Trofeo Stradale

Ostrzeżenia: 4

Re: Abarth Cinquecento :)

Pełna profeska. Jak nazywa się ta "guma" dokładnie?

Ostatnio edytowany przez Mad Rob (2019-03-30 23:29:46)


Lepiej jechać słabym autem na 100% niż mocnym na 20.

Offline

 

#21 2019-03-31 08:06:52

ryba-opole
Nowy
Zarejestrowany: 2019-03-18
Posty: 37

Re: Abarth Cinquecento :)

Używam od jakiegos czasu konserwacji Hml safe flex 200. Ta szara przypomina fabryczną. Tworzy fajną izolacje i tłumi hałas.
img/smilies/smile.
Zużyłem 1.5kg. Także wydajność dobra.

Ostatnio edytowany przez ryba-opole (2019-03-31 08:09:06)

Offline

 

#22 2019-03-31 12:33:11

Mad Rob
VIP
Skąd: Śląskie
Zarejestrowany: 2014-07-15
Posty: 1443
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd: Cinquecento Trofeo Stradale

Ostrzeżenia: 4

Re: Abarth Cinquecento :)

Zaraz, to używasz dwóch innych czy szara to ten HML?

Szary to bardzo dobry kolor dla podwozia bo nie widać tak brudu jak na czarnym.

Ostatnio edytowany przez Mad Rob (2019-03-31 12:35:58)


Lepiej jechać słabym autem na 100% niż mocnym na 20.

Offline

 

#23 2019-03-31 15:12:16

ryba-opole
Nowy
Zarejestrowany: 2019-03-18
Posty: 37

Re: Abarth Cinquecento :)

Są dostępne dwa kolory. Fiat stosuje szary, ale nakłada go "na równo", a nie bałwanka. Ja kładę pistoletem do gęstych mas.
Finalnie akryl na wykończenie. W fabryce malują(malowali) nadkola wew. i kawałek wnęki na koło zapasowe. Ja polecialem całość.
Na cały spód starczy 0.5 l dobrego akrylu.
Belka poszła w czarny połysk, podobnie bębny.
Jak znajdę trochę czasu to zrobie cały spód podobnie.
Planuje jeszcze zalać wnęki etc woskiem do profili. Tego cc juz rdza nie dotknie.
Teraz muszę zdjąć spreżarkę klimy, alternator i przejrzeć osprzęt.
Gdzieś mi coś popiskuje. Mam nadzieję, że obudowa alternatora nie pękła.
A takiego t-jeta via TRS kiedyś miałem :-)
https://s2.ifotos.pl/mini/2015-02-1_qwqqxrq.jpg
Czytając to forum zaczynam szukać silnika na swapa :-)
Choroba jakaś, czy co?

Ostatnio edytowany przez ryba-opole (2019-03-31 20:40:30)

Offline

 

#24 2019-04-05 09:26:38

ryba-opole
Nowy
Zarejestrowany: 2019-03-18
Posty: 37

Re: Abarth Cinquecento :)

Przeniosłem rozmowę do swojego wątku, bo nie lubię syfić komuś temat ot.

"Dawałeś dystans między łapę silnika a blok czy szlifowałeś łapę?

Też tak myślę bo nie ma wuja żeby ten sam silnik w innym aucie nagle miał problem, który trzeba uzdrawiać grzebaniem w mapie zapłonu. Rozmawiam z gościem, któremu tyrkoli: koło pasowe z 1.1, przesunięty CPW. Pierwsze co bym zrobił to wrócił z tym do oryginału."

Z kołem nie ma problemu. Też miałem od 1.1. To jest ewidentnie problem instalacji i zgrania czujników.
Ja wiązkę robilem po schematach. Wszystko było podpięte właściwie.
Ważne, aby kupić kompletny motor z wiazką, sterownikiem, etc.
Tak, jak powiedziałem. 176B9000 to najlepszy motor do cc/sc.
Problem w tym, że juz ciężko cokolwiek fajnego kupić. Niestety lata lecą.
Stąd też teraz Trs wsadza swieższe 1.4.
Ja uważam jednak, że ten silnik jest za wysoki. Po drugie nie kręci się tak fajnie jak 1.2.
A moc można spokojnie zrobić podobną img/smilies/smile

I jeszcze temat skrzyni. Po co 6 biegów? Przecież maks speed i tak będzie podobny.
Lepszym rozwiązaniem jest skrzynia z sc van. Ona ma dłuższe przełożenia i super działa z większym motorem.img/smilies/big_smile

Ostatnio edytowany przez ryba-opole (2019-04-05 09:38:19)

Offline

 

#25 2019-04-05 11:55:52

Mad Rob
VIP
Skąd: Śląskie
Zarejestrowany: 2014-07-15
Posty: 1443
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd: Cinquecento Trofeo Stradale

Ostrzeżenia: 4

Re: Abarth Cinquecento :)

Też uważam, że 1.4 jest za wysoki, ta miska potem odstaje sporo w dół, to tylko kwestia czasu zanim bym ją rozwalił.

Mogę kupić od gościa gotowego swapa 1.2 16v z Bravy razem z wiązką tylko, że zestaw mu tyrkoli właśnie więc jeśli już to trzeba by to uzdrowić albo wykonać swoje podłączenie pod instalację 900-tki z wtryskiem, dużo z tym zachodu?

Ostatnio edytowany przez Mad Rob (2019-04-05 14:26:17)


Lepiej jechać słabym autem na 100% niż mocnym na 20.

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo