Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->
Zdjęcia waszych aut na NK Kliknij ->

#1 2009-08-08 20:44:52

paczek85
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2009-08-06
Posty: 283
Silnik / moc / zasilanie: 700/31KM/Benzyna +LPG
Rok produkcji: 1995
Posiadany pojazd: Cinquecento 700
Serwis

jak dobrze wyregulowac gaznik cc700 aisan

witam. otoz mam problemy z gaznikiem aisan cc700. Czytalem i to w ksiazce sam naprawiam cc i na forum i szukalem w google. Krecilem srubami na rozne sposoby , zgodnie z tym co w ksiazce  i jeszce sma probwalem. caly czas wydaje mi sie ze gaznik jakby nie schodzil z obrotow , trwa to chwile ale slychac i czuc ze jest na wyzszych obrotach niz powinien. druga sprawa jesli ustaiwe na beznynie zeby bylo ok to gaz wyje mimo krecanai sruby. Na cieplym silniku to jeszce jakos wyglada jak sie wyreguluje ale jak jest zimny to i na beznynie gasnie na jalowaym biegu. nei wiem co jest czy gaznik trzasniety czy tez mzoe ktorys z tych takich  hmmm jak to nazwac okraglych wypulych pojemniczkow podcisnieniowych hheh albo moze byc to jeszce wina termozworu dwudroznego bo wiedze ze jest powiazxany jakims drutem i jak go dotkne to lekko sie porusza. gdzie tkwi problem . help me img/smilies/smile dziekowa


* Słyszałem od siostry: "Daj mu odejść w spokoju"
* Brat natomiast mówi: " Tak kiedy silnik wyzionie ducha i kiedy opony pękną jak bańka mydlana i kiedy rdza będzie królowała wtedy przyjdzie paczek mechanik i umieści Cię biedny cieniasie na drewnianych klockach i będziesz tak stał na nich przez parę lat aż Cię dzieci do końca nie rozbiorą"img/smilies/smile img/smilies/smile img/smilies/smile
www.rozanki.hekko.pl

Offline

 

#2 2009-08-09 12:16:45

rino
Nowy
Zarejestrowany: 2009-06-27
Posty: 8
Silnik / moc / zasilanie: 704 /30 /Assan
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: jak dobrze wyregulowac gaznik cc700 aisan

Witam.Od miesiąca mam CC 700 z gażnikiem Assan i miałem podobne problemy,ale już wychodzę na prostą.Uważam ze ten gażnik jest niezły ,  niestety trzeba o niego dbać.Gaznik jest podgrzewany płynem chłodniczym i po nagrzaniu silnika do 80 stopni można regulować gażnik.Jeżeli obroty silnika falują w granicach 200 - 300 obrotów to należy sprawdzić sonde Lambda i jej element wykonawczy silnik krokowy.Po włączeniu silnika należy mierzyć napięcie na sondzie,powinno wzrosnąć do pewnej wartości np. 1V i  zatrzymać się.Jeżeli rośnie dalej to znaczy że silnik krokowy nie działa.Po odpaleniu silnika powietrze jest podgrzewane przez spaliny .Ważne jest aby chwyt powietrza na rurze wydechowej ,i rura papierowa doprowadzająca podgrzane powietrze do puszki z filtrem powietrza była sprawna.Filtr powietrza powinien być czysty, brudny może uszkodzić silnik krokowy.W puszce filtra powietrza jest klapka sterowana bimetalem,powinna przy zimnym silniku zamykać zawsze chwyt zimnego  powietrza.U mnie brakuje sprężynki ,dałem na opaskach kawałek rurki gumowej zeby dociskał klapke.Jeżeli silnik po zapaleniu łapie zimne powietrze to na ssaniu gaśnie i dłużej się nagrzewa.Oczywiście należy sprawdzić wszystkie wężyki podciśnieniowe.Powodzenia.

Offline

 

#3 2009-08-09 23:04:46

paczek85
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2009-08-06
Posty: 283
Silnik / moc / zasilanie: 700/31KM/Benzyna +LPG
Rok produkcji: 1995
Posiadany pojazd: Cinquecento 700
Serwis

Re: jak dobrze wyregulowac gaznik cc700 aisan

dzieki za odpowiedz , bardzo rozbudowana:) ale tak jak mierzyc obroty mowisz ze jak beda na poziomoie 200-300 ale jak to mam zmierzyc? i druga sprawa otoz mam taki problem teraz zauwazylem ze podczas jazdy i probie przyspiesenia tj. wciskania pedalu gazu mocniej silnik sie dlawi i go przyszarpuje tak jakby nie dochodzilo paliwo/gaz . Takie uczucie dziwne , wnerwia mnie juz to bo nie wiem o co kaman, czy to wina zlej regulacji gaznika czy czego. Dzisiaj zauwazeylem z mam obudowe od filtra powietrza peknieta czy duzy ona ma wplyw na prace silnika/gaznika. ??? Ja nawet nie wiem gdzie ta sonda lambda jest, jest nie zabardzo kumaty w te sprawy z mierzneie mobrotow i napiecia:( pozdro


* Słyszałem od siostry: "Daj mu odejść w spokoju"
* Brat natomiast mówi: " Tak kiedy silnik wyzionie ducha i kiedy opony pękną jak bańka mydlana i kiedy rdza będzie królowała wtedy przyjdzie paczek mechanik i umieści Cię biedny cieniasie na drewnianych klockach i będziesz tak stał na nich przez parę lat aż Cię dzieci do końca nie rozbiorą"img/smilies/smile img/smilies/smile img/smilies/smile
www.rozanki.hekko.pl

Offline

 

#4 2009-08-10 14:52:03

rino
Nowy
Zarejestrowany: 2009-06-27
Posty: 8
Silnik / moc / zasilanie: 704 /30 /Assan
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: jak dobrze wyregulowac gaznik cc700 aisan

Witam.Obroty biegu jałowego przy włączonych światłach powinny być w granicach ok 1100 obrotów.Jeżeli falują ,wzrastają do 1400 to napewno jest zły obwód ,sondy i silnika krokowego.U mnie też przy dodawaniu gazu silnik się dławił i szarpał.Po wymianie silniczka silnik chodzi dobrze,aż przyjemnie jechać.Pękniętą  obudowę od filtra trzeba bezwględnie wymienić razem z filtrem.Bo zapyli śię kurzem gażnik i będzie koniec jazdy.Obrotomierz mam z firmy Jabel ,kupiony do składania.Powodzenia.

Offline

 

#5 2009-08-10 20:52:48

mankov
Nowy
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2008-01-15
Posty: 69
Silnik / moc / zasilanie: 704/31/Aisan - benz/gaz (zielony metalic)
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento

Re: jak dobrze wyregulowac gaznik cc700 aisan

ja u siebie rozwiązałem problem podłączając bezpośrednio obrotomierz pod cewke iregulując go " książkowo obroty ustawiłem na rozgrzanym silniku do miej więcej 1150 prawidłowe to 1100 - 1200 przy aisanie następnie zdejmujerz wężyk zgaźźnika ten dolny pierwszy nad śrubą regulacji obrotów na obrotomierzu po chwili obroty powinny urosnąć następnie te  obroty regulujesz śrubą od przyśpieszonego biegu na około 1500 - 1600 u mnie jest tak okolo 1550 wszystko powinno być ok jeśli zatykając wężyk palcem obroty spadną do tych ustawionych na około 1100 - 1200  jesli coś jest plus minus doregulujemy je zwykłymi obrotami i śmigamy.... W wolnej chwili wrzuce foto co i jak schematycznie wygląda opis dokładny regulacji jest w naszym kompedium wiedzy o naprawie naszego boilidu....

Zakup obrotomierza to około 65 zł i się sprawdza więc polecam kupno ale bez podłączania go na stałe w samochodzie rozprasza w czasie jazdy i nie wygląda za dobrze....

Autko mniej pali nie dławi sie i nie szarpie...tylko jak poprzednicy pisali wężyki muszą być ok by nie łapały lewego powietrza u nie wymienione zostały przy regulacji wszystkie węże dodatkowo wymieniłem cewke kable WN i świece....

Offline

 

#6 2009-08-10 21:05:24

paczek85
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2009-08-06
Posty: 283
Silnik / moc / zasilanie: 700/31KM/Benzyna +LPG
Rok produkcji: 1995
Posiadany pojazd: Cinquecento 700
Serwis

Re: jak dobrze wyregulowac gaznik cc700 aisan

dzieki bardszo za opis czekam na foto. a te wezyki to gdzies mozena kupic ?


* Słyszałem od siostry: "Daj mu odejść w spokoju"
* Brat natomiast mówi: " Tak kiedy silnik wyzionie ducha i kiedy opony pękną jak bańka mydlana i kiedy rdza będzie królowała wtedy przyjdzie paczek mechanik i umieści Cię biedny cieniasie na drewnianych klockach i będziesz tak stał na nich przez parę lat aż Cię dzieci do końca nie rozbiorą"img/smilies/smile img/smilies/smile img/smilies/smile
www.rozanki.hekko.pl

Offline

 

#7 2009-08-10 21:17:48

paczek85
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2009-08-06
Posty: 283
Silnik / moc / zasilanie: 700/31KM/Benzyna +LPG
Rok produkcji: 1995
Posiadany pojazd: Cinquecento 700
Serwis

Re: jak dobrze wyregulowac gaznik cc700 aisan

mankov napisał(a):

ja u siebie rozwiązałem problem podłączając bezpośrednio obrotomierz pod cewke iregulując go " książkowo obroty ustawiłem na rozgrzanym silniku do miej więcej 1150 prawidłowe to 1100 - 1200 przy aisanie następnie zdejmujerz wężyk zgaźźnika ten dolny pierwszy nad śrubą regulacji obrotów na obrotomierzu po chwili obroty powinny urosnąć następnie te  obroty regulujesz śrubą od przyśpieszonego biegu na około 1500 - 1600 u mnie jest tak okolo 1550 wszystko powinno być ok jeśli zatykając wężyk palcem obroty spadną do tych ustawionych na około 1100 - 1200  jesli coś jest plus minus doregulujemy je zwykłymi obrotami i śmigamy.... W wolnej chwili wrzuce foto co i jak schematycznie wygląda opis dokładny regulacji jest w naszym kompedium wiedzy o naprawie naszego boilidu....

Zakup obrotomierza to około 65 zł i się sprawdza więc polecam kupno ale bez podłączania go na stałe w samochodzie rozprasza w czasie jazdy i nie wygląda za dobrze....

Autko mniej pali nie dławi sie i nie szarpie...tylko jak poprzednicy pisali wężyki muszą być ok by nie łapały lewego powietrza u nie wymienione zostały przy regulacji wszystkie węże dodatkowo wymieniłem cewke kable WN i świece....

mozesz mi cosi kdoradzic , bo na allegro jest masa tego i nie wiem czy kazdy bedzie pasowal. a tak poza tym sa strasznie drogie. Ktory bedzie tani i dobry, ja npo chcialbym zostawic go na stale, mnie sie to podoba.


* Słyszałem od siostry: "Daj mu odejść w spokoju"
* Brat natomiast mówi: " Tak kiedy silnik wyzionie ducha i kiedy opony pękną jak bańka mydlana i kiedy rdza będzie królowała wtedy przyjdzie paczek mechanik i umieści Cię biedny cieniasie na drewnianych klockach i będziesz tak stał na nich przez parę lat aż Cię dzieci do końca nie rozbiorą"img/smilies/smile img/smilies/smile img/smilies/smile
www.rozanki.hekko.pl

Offline

 

#8 2009-09-02 21:24:44

pieron82
Nowy
Skąd: Świętochłowice
Zarejestrowany: 2009-05-03
Posty: 4
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji: 1998
Posiadany pojazd: Cinquecento 704 aisan

Re: jak dobrze wyregulowac gaznik cc700 aisan

Witam sorki dołączę się do rozmowy mam takie pytanie.
elektrozawór trójdrożny z dwoma wyjściami ma jakiś wpływ na pracę silnika bo przewód co idzie do wyjścia górnego zaciąga powietrze a przewód z boku powinien też a u mnie cisza czy może on się zapchać lub zepsuć i co on ma za zadanie nigdzie na forum nie znalazłem na ten tematy nic tylko piszą o zaworze trójdrożny a to nie to z góry dzięki.
Ach czy falowanie obrotów tzn lekkie podnoszenie się przepustnicy idzie jakoś zniwelować pozdrawiam.
Zaznaczę ze przewody wymieniane podciśnieniowe wszystkie gaźnik czyszczony i ustawiany u fachowca na testerze spalanie około 7,5l na 100km sonda lambda nowa oryginalna uszczelki w gaźniku wymienione pod też nawet spod kolektora ssącego wymieniłem

Offline

 

#9 2009-09-22 21:21:35

paczek85
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2009-08-06
Posty: 283
Silnik / moc / zasilanie: 700/31KM/Benzyna +LPG
Rok produkcji: 1995
Posiadany pojazd: Cinquecento 700
Serwis

Re: jak dobrze wyregulowac gaznik cc700 aisan

witam ciagle ten sma problem, nie wiem co zrobic. jak wyreguluje gaznik na benzynie do pozniej slychac ze wyje za glosno chodzi, na gazie musze mu przykrecic srube zeby chodizl ciszej ale wtedy muli jak cholera i zreszta slychac jak ywje nie schodzi z obrotow tak szybko. Juz mnie to zaczyna wpieniac, jak sie wkurze to kupie gaznik regenerowany tylko nie wiem czy to w nim problem?img/smilies/sadimg/smilies/mad


* Słyszałem od siostry: "Daj mu odejść w spokoju"
* Brat natomiast mówi: " Tak kiedy silnik wyzionie ducha i kiedy opony pękną jak bańka mydlana i kiedy rdza będzie królowała wtedy przyjdzie paczek mechanik i umieści Cię biedny cieniasie na drewnianych klockach i będziesz tak stał na nich przez parę lat aż Cię dzieci do końca nie rozbiorą"img/smilies/smile img/smilies/smile img/smilies/smile
www.rozanki.hekko.pl

Offline

 

#10 2009-09-22 21:53:00

gatar85
Nowy
Zarejestrowany: 2009-04-12
Posty: 36
Silnik / moc / zasilanie: 900/ok45/only 95 ;)
Rok produkcji: 1995
Posiadany pojazd: cc

Re: jak dobrze wyregulowac gaznik cc700 aisan

koleżanka ma cc na takim gazniku i próbowaliśmy wszystkiego..wymiana trójnika podciśnienia, regulacje, wymiana filtra, sprawdzenie kazdej rurki z osobna w celu ustalenia nieszczelności, a nawet wymiana świec,założenie drugiego parownika i dupa dopiero jak sprawdziłem ciśnienie i wymienilismy usczelkę pod głowicą to problem ustał.
nie sugeruj se tym bo przyczyna moze byc wiele, najlepiej zacząc od podstaw i wszystko po kolei sprawdzać. w końcu trafisz usterka, a ksiązka dużo Ci w tym pomoże

Offline

 

#11 2010-06-24 16:19:39

myszunia
Nowy
Zarejestrowany: 2010-02-22
Posty: 5
Silnik / moc / zasilanie: 704
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: CC

Re: jak dobrze wyregulowac gaznik cc700 aisan

Witam.Mam taki mały(duży?)problem z moim CC 700 na Aisanie.POdejrzewam,ze to gaźnik ale nie jestem pewna.Jakieś dwa tyg.temu autko miało dwa epizody gaśnięcia.Tzn.odpalał ale nie miał mocy,dławił się i gasł a później miałam problemy z odpaleniem.Kręcił ale nie palił,dopiero po setnej z rzędu próbie.Po ostatnim takim"ataku"zerwał się pasek klinowy.Pasek wymieniłam,nie gaśnie ale pojawił się inny problem.Niekiedy przy rozruchu i przy przerzucaniu z biegu 3 na 4 czasem na 2 wyje niemiłosiernie(jakby jechał na ssaniu)ale wystarczy "depnąć"na pedał gazu i wyrównuje się.Nie zdarza się to za każdym razem ale podczas jazdy po mieście czy na trasie raz czy dwa zawyje.Najczęściej jest tak przy rozruchu.Wężyki w gażniku niedawno wymieniłam prawie wszystkie,pasek.Ogólnie autko przeszło dwa lata temu z kawałkiem lifting(łącznie z czyszczeniem baku img/smilies/wink)).Chciała bym wiedzieć czy może byc to coś poważnego czy może jest to jakaś pierdołka za 20zł i nie ma się co martwić.Pozdrawiam i z góry dzięki za podpowiedzi.

Offline

 

#12 2010-06-26 09:19:48

ANGAWE
Nieźle sie stara
Skąd: CHORZÓW
Zarejestrowany: 2009-06-06
Posty: 276
Silnik / moc / zasilanie: aissan;)
Rok produkcji: 97
Posiadany pojazd: cc700

Re: jak dobrze wyregulowac gaznik cc700 aisan

wymieniałaś wężyki a jest ich dużo więc łatwo o pomyłkę w podłączeniu, albo wężyki  są nieszczelne albo po prostu linka gazu się zacina

pozdrawiam


Aisan - nie taki diabeł straszny jak go malują

Offline

 

#13 2010-07-04 06:40:35

myszunia
Nowy
Zarejestrowany: 2010-02-22
Posty: 5
Silnik / moc / zasilanie: 704
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: CC

Re: jak dobrze wyregulowac gaznik cc700 aisan

ANGAWE napisał(a):

wymieniałaś wężyki a jest ich dużo więc łatwo o pomyłkę w podłączeniu, albo wężyki  są nieszczelne albo po prostu linka gazu się zacina

pozdrawiam

Dzięki za podpowiedź.Tak rzeczywiście była to zacinająca się linka gazu.POjechałam w końcu do zaprzyjaźnionego mechanika i znalazł te banalną usterkę img/smilies/wink)))Czasem najprostsze rzeczy są najtrudniejsze img/smilies/wink.Martwi mnie tylko to"dławienie"się i gaśnięcie CC a potem kłopot z odpaleniem.Ostatnio znowu sie to powtórzyło ale jakoś tak szybciej "załapał".Po raz kolejny zdarzyło sie to w upalną pogode.Czy to może być"przytykający się"gaźnik????

Offline

 

#14 2010-07-04 20:35:33

ANGAWE
Nieźle sie stara
Skąd: CHORZÓW
Zarejestrowany: 2009-06-06
Posty: 276
Silnik / moc / zasilanie: aissan;)
Rok produkcji: 97
Posiadany pojazd: cc700

Re: jak dobrze wyregulowac gaznik cc700 aisan

przyczyną szarpania i gaśnięcia na biegu jalowym jest zapewne uszkodzony kabelek/wtyczka czujnika bj albo elektrozaworu iglicowego.
dławienie jest przy zbyt zubożonej mieszance (za dużo powietrza)
ablo wężyki źle  podłączone albo jakieś lewe powietrze ciągnie

powodzenia

Ostatnio edytowany przez ANGAWE (2010-07-04 20:44:07)


Aisan - nie taki diabeł straszny jak go malują

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo