Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2010-03-28 18:06:57

bartek3411
Nieźle sie stara
Skąd: Wielichowo WLKP
Zarejestrowany: 2010-01-26
Posty: 107
Silnik / moc / zasilanie: 700/31/Pb95
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: CC

Regulacja Gaźnika FOS

Witam czy może ktoś mi pomóc jak można wyregulować gaźnik FOS

Offline

 

#2 2010-03-28 18:34:50

11
Nowy
Zarejestrowany: 2009-10-24
Posty: 1
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd:

Re: Regulacja Gaźnika FOS

AD.1
Skąd jesteś to ci podreguluję  ?
AD.2
Uzupełnij profil!
AD.3
Na zgaszonych światłach i odbiornikach oraz silniku co posiada temperaturę 90 stopni zmniejsz obroty swe aby silnik pracował na bardzo niskich obrotach, następnie waś pan wkręcaj śrubę składu mieszanki aż aż silnik zacznie spadać z prędkości obrotowej wału korbowego XD i jak będzie już ledwo pracował przestań wkręcać i wykręcaj jak obroty będą wzrastać to odkręcaj pan śrubę aż obroty staną w miejscu dalej nie kręć bo zaczną spadać a nie o to chodzi i tak wać panie mój wyregulował pan silnik jak h...j czyli na ucho chciałem powiedzieć ten opis literacko XD będę poetą img/smilies/smile

Offline

 

#3 2010-03-28 19:51:36

kuba700
Nieźle sie stara
Skąd: SKL
Zarejestrowany: 2009-10-30
Posty: 109
Silnik / moc / zasilanie: 704/31/Pb95
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: CC 704 fos

Re: Regulacja Gaźnika FOS

Ewentualnie podjedź WAĆ PANIE img/smilies/big_smile gdzieś gdzie robią przeglądy i posiadają analizator spalin... Za symboliczną dyszkę bądź dwie będzie spełniał wszelkie normy img/smilies/tongue


http://www.ilespala.pl/obrazek/1202/3/1

Offline

 

#4 2010-03-28 20:09:12

11
Nowy
Zarejestrowany: 2009-10-24
Posty: 1
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd:

Re: Regulacja Gaźnika FOS

gdzie rym gdzie rym XD

Offline

 

#5 2010-03-28 23:55:06

kubsztyk
VIP
Skąd: Kielce
Zarejestrowany: 2010-01-21
Posty: 1648
Silnik / moc / zasilanie: 2.0L / 121KM / diesel
Rok produkcji: 2003
Posiadany pojazd: Mazda 6 kombi

Re: Regulacja Gaźnika FOS

Ja zupełnie inaczej regulowałem gaźnik weber w 900tce. Zagrzałem silnik do ~90*C, włączyłem światła mijania i wyregulowałem skład mieszanki tak, aby silnik nie pływał na obrotach, a następnie skorygowałem obroty śrubą od regulacji obrotów.

Offline

 

#6 2010-03-29 01:27:36

11
Nowy
Zarejestrowany: 2009-10-24
Posty: 1
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd:

Re: Regulacja Gaźnika FOS

Ja obroty koryguje jak już wyreguluję zapalam i koryguje

Offline

 

#7 2010-04-06 23:02:47

wojti68
Nieźle sie stara
Skąd: Podkarpacie
Zarejestrowany: 2009-06-18
Posty: 384
Silnik / moc / zasilanie: 1.4T/150/PB
Rok produkcji: 2007
Posiadany pojazd: Fiat Bravo II

Re: Regulacja Gaźnika FOS

Teee majstry mam pytanie w tym mały problem. Ostatnio zmieniłem gaźnika z japońca na Fosa. i jak jade (silnik rozgrzany), puszcze pedał gazu i jak następnie wcisne pedał gazu to auto przgasa troche na ułamek sekundy i tak szarpie, dusi sie. Dopiero jak dojdzie po dłuższej chwili wskoczy na wyzsze obroty i jedzie lepiej. ale wkurza mnie to przygasanie i szarpanie. Coż to może byc??

Ostatnio edytowany przez wojti68 (2010-04-06 23:43:32)

Offline

 

#8 2010-04-07 00:12:44

kuba700
Nieźle sie stara
Skąd: SKL
Zarejestrowany: 2009-10-30
Posty: 109
Silnik / moc / zasilanie: 704/31/Pb95
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: CC 704 fos

Re: Regulacja Gaźnika FOS

Być może dostaje zbyt mało paliwa w stosunku do powietrza, niemniej jednak przyczyn może  być wiele... Ja jak kupiłem swojego (oryginalnie na FOSie) to objawy były te same, a przyczyną okazała się manipulacja przy rurce emulsyjnej, a konkretnie jej przetoczenie w taki sposób, że zamiast siedzieć w swoim miejscu to była "utopiona" w tym kanale... Zamówiłem sobie prosto u producenta czyli w ZUM Łódź nówke i teraz śmiga... Między czasie byłem na regulacji na analizatorze i od tego czasu mam spokój.


http://www.ilespala.pl/obrazek/1202/3/1

Offline

 

#9 2010-04-07 09:55:24

rychuslu89
VIP
Skąd: P-ń Zza rogu
Zarejestrowany: 2009-08-05
Posty: 1596
Silnik / moc / zasilanie: 1900/115/opałowa ropa;]
Rok produkcji: 2001
Posiadany pojazd: Alfa Romeo 156

Re: Regulacja Gaźnika FOS

GrzesiekDW napisał(a):

Na zgaszonych światłach i odbiornikach oraz silniku co posiada temperaturę 90 stopni zmniejsz obroty swe aby silnik pracował na bardzo niskich obrotach, następnie waś pan wkręcaj śrubę składu mieszanki aż aż silnik zacznie spadać z prędkości obrotowej wału korbowego XD i jak będzie już ledwo pracował przestań wkręcać i wykręcaj jak obroty będą wzrastać to odkręcaj pan śrubę aż obroty staną w miejscu dalej nie kręć bo zaczną spadać a nie o to chodzi i tak wać panie mój wyregulował pan silnik jak h...j czyli na ucho chciałem powiedzieć ten opis literacko XD będę poetą img/smilies/smile

Panie a to samo się tyczy VVebera?

Offline

 

#10 2010-04-07 13:07:52

11
Nowy
Zarejestrowany: 2009-10-24
Posty: 1
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd:

Re: Regulacja Gaźnika FOS

Tak tylko to ustawianie orientacyjnie może być idealnie może być średnio ale ja nie narzekałem po dłuższym takim ustawianiu miałem na zielonym polu na analizatorze nastawy ;p

Ostatnio edytowany przez GrzesiekDW (2010-04-07 13:20:20)

Offline

 

#11 2010-04-07 13:21:28

11
Nowy
Zarejestrowany: 2009-10-24
Posty: 1
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd:

Re: Regulacja Gaźnika FOS

TUTORIAL REGULACJI MIESZANKI DLA GAŹNIKÓW FOS WEBER
Nie znam się na aisanach nie wypowiem się.


Opiszę to może tak aby inni załapali bo tamto to był jak bełkot ;p na wyłączonych światłach przy temperaturze 90 stopni zmniejszamy na bardzo niskie obroty silnik  śrubą regulacyjna obroty rzecz jasna,
później wkręcamy śrubę mieszanki (inaczej zubożamy) jak silnik zacznie kołatać i mało nie zgaśnie przestajemy wkręcać śrubkę od mieszanki i ją odkręcamy( wzbogacamy) jak widzimy że obroty już stoją dalej odkręcamy ALE POWOLI i jak będą spadać to wkręcamy do tego miejsca tak +/- na oko do tamtej pozycji co obroty przestały już rosnąć wtedy mamy silnik na granicy mieszaki hm jakby to określić stechiometrycznej a bogatej czyli wtedy kiedy silnik najlepiej dopala miesznke choć i tak ciężko to wyczuć
później zapalamy światła i wszystkie odbiorniki i regulujemy śruba od obrotów prędkość silnika tak aby chodził nie za szybko ale równo i aby nim nie kolebało ani żadnych innych drgań(tz. jakby wypadał z zapłonu) nie było
jak mimo wszytko drga trzeba pobawić się delikatnie śrubą od mieszanki choć nie powinno się tak dziać później zamykamy maskę zostawiamy światła przejeżdżamy się wracamy z bananem na twarzy i jak zgasimy silnik przykładowo po przejażdżce to odpali bez dodania gazu w mgnieniu oka z rana też nie będzie maił problemu z odpalaniem .

Offline

 

#12 2010-04-07 13:49:28

rychuslu89
VIP
Skąd: P-ń Zza rogu
Zarejestrowany: 2009-08-05
Posty: 1596
Silnik / moc / zasilanie: 1900/115/opałowa ropa;]
Rok produkcji: 2001
Posiadany pojazd: Alfa Romeo 156

Re: Regulacja Gaźnika FOS

Dziękuje img/smilies/smile

Offline

 

#13 2010-05-24 20:43:16

11
Nowy
Zarejestrowany: 2009-10-24
Posty: 1
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd:

Re: Regulacja Gaźnika FOS

GrzesiekDW napisał(a):

TUTORIAL REGULACJI MIESZANKI DLA GAŹNIKÓW FOS WEBER
Nie znam się na aisanach nie wypowiem się.


Opiszę to może tak aby inni załapali bo tamto to był jak bełkot ;p na wyłączonych światłach przy temperaturze 90 stopni zmniejszamy na bardzo niskie obroty silnik  śrubą regulacyjna obroty rzecz jasna,
później wkręcamy śrubę mieszanki (inaczej zubożamy) jak silnik zacznie kołatać i mało nie zgaśnie przestajemy wkręcać śrubkę od mieszanki i ją odkręcamy( wzbogacamy) jak widzimy że obroty już stoją dalej odkręcamy ALE POWOLI i jak będą spadać to wkręcamy do tego miejsca tak +/- na oko do tamtej pozycji co obroty przestały już rosnąć wtedy mamy silnik na granicy mieszaki hm jakby to określić stechiometrycznej a bogatej czyli wtedy kiedy silnik najlepiej dopala miesznke choć i tak ciężko to wyczuć
później zapalamy światła i wszystkie odbiorniki i regulujemy śruba od obrotów prędkość silnika tak aby chodził nie za szybko ale równo i aby nim nie kolebało ani żadnych innych drgań(tz. jakby wypadał z zapłonu) nie było
jak mimo wszytko drga trzeba pobawić się delikatnie śrubą od mieszanki choć nie powinno się tak dziać później zamykamy maskę zostawiamy światła przejeżdżamy się wracamy z bananem na twarzy i jak zgasimy silnik przykładowo po przejażdżce to odpali bez dodania gazu w mgnieniu oka z rana też nie będzie maił problemu z odpalaniem .

Dodam że przed regulacją wkręcie śrubę na maksa obliczcie ile razy się wykręciła wykręcie do tej samej pozycji i zacznijcie regulacje pamiętając ile razy ją wykręcaliście i jak będą takie jaja jak u adisk'a że wkręcicie śrubę od bogatości na fula i obroty wzrosną  to macie coś nie tak z gaźnikiem lub szczelnością i jedzcie na analizator jak nie chcecie gaźnika czyścic itp.

A tu macie śrubę od regulacji składu mieszanki:
http://img85.imageshack.us/img85/5263/10205000871.jpg
http://img594.imageshack.us/img594/6851/1014764921.jpg

Ostatnio edytowany przez GrzesiekDW (2010-05-24 20:48:36)

Offline

 

#14 2010-05-24 20:53:05

Ronn
Nieźle sie stara
Skąd: Włocławek
Zarejestrowany: 2010-04-22
Posty: 175
Silnik / moc / zasilanie: 704cm3 Aisan/30KM/PB95
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: Regulacja Gaźnika FOS

Ma ktoś zdjęcie gdzie jest regulacja składu mieszanki w aisanie ? img/smilies/big_smile


http://www.motostat.pl/user_images/19794/icon3.png

Offline

 

#15 2010-05-24 21:05:24

matylek1982
Nowy
Zarejestrowany: 2010-05-24
Posty: 12
Silnik / moc / zasilanie: 703/ile Bóg da
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: cc 0700

Re: Regulacja Gaźnika FOS

tlumaczone prawie ze lopatoloicznie. brawo!! i swojego ide wyregulowac.

Offline

 

#16 2010-05-24 21:21:18

11
Nowy
Zarejestrowany: 2009-10-24
Posty: 1
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd:

Re: Regulacja Gaźnika FOS

A wszelkie prawa zastrzeżone img/smilies/big_smile
Prócz fotek img/smilies/big_smile

Ostatnio edytowany przez GrzesiekDW (2010-05-24 21:26:13)

Offline

 

#17 2010-06-16 07:47:07

Snorky
Nieźle sie stara
Skąd: Warm-Maz -> Elbląg
Zarejestrowany: 2010-01-05
Posty: 305
Silnik / moc / zasilanie: 1.4 SPI, 60KM, Benz+LPG
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: Renault 19 II gen C3J Sedan

Re: Regulacja Gaźnika FOS

Dzięki za tutorial Grzesiek. Ja swojego też będę musiał wyregulować. Mam wrażenie, że dużo mi pali, ale może mi się tylko wydaje. I tak poświęcę mu chwilę i zobaczę czy coś to zmieni.

Jak wyreguluje to pochwalę się efektami img/smilies/big_smile


Już nie moje CC by SNORKY
Bordowe R19 by SNORKY na R19.pl

CC odjechało... img/smilies/sad ...ale wspomnienia pozostały img/smilies/smile

Offline

 

#18 2010-06-16 19:34:38

irek28061988
Nowy
Skąd: woj, Podkarpackie : Jasło
Zarejestrowany: 2009-11-13
Posty: 56
Silnik / moc / zasilanie: 700cc / 30KM / benzyna
Rok produkcji: 1995
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: Regulacja Gaźnika FOS

mam taką prośbę, czy może ktoś mi wytłumaczyć do czego służy ta śruba którą wskazuje czerwona strzałka.
Aha za wykozystanie czyjegoś zdjęcia przepraszam img/smilies/teu45

http://www.fotoload.pl/123aa8/5c26d3079e72425acc39420881fd6d5216316_min.jpg

Offline

 

#19 2010-06-16 20:19:29

11
Nowy
Zarejestrowany: 2009-10-24
Posty: 1
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd:

Re: Regulacja Gaźnika FOS

Śruba pewnie regulacyjna od podciśnieniowego regulatora obrotów

Offline

 

#20 2010-06-16 20:33:54

irek28061988
Nowy
Skąd: woj, Podkarpackie : Jasło
Zarejestrowany: 2009-11-13
Posty: 56
Silnik / moc / zasilanie: 700cc / 30KM / benzyna
Rok produkcji: 1995
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: Regulacja Gaźnika FOS

GrzesiekDW napisał(a):

Śruba pewnie regulacyjna od podciśnieniowego regulatora obrotów

no ale tak łopatologicznie to co to robi?? i jak jest np rozrególowane to jak sie to objawia

Offline

 

#21 2010-06-16 21:28:17

Wojtekl
Nieźle sie stara
Skąd: Jaworzno
Zarejestrowany: 2009-01-26
Posty: 340
Silnik / moc / zasilanie: 1.1 54KM / 1.6 100KM
Rok produkcji: 2003 / 2002
Posiadany pojazd: Fiat Panda / Seat Leon

Re: Regulacja Gaźnika FOS

irek28061988 napisał(a):

GrzesiekDW napisał(a):

Śruba pewnie regulacyjna od podciśnieniowego regulatora obrotów

no ale tak łopatologicznie to co to robi?? i jak jest np rozrególowane to jak sie to objawia

Zwiększa obroty przy obciążeniu silnika, np. jak się włączy światła, dmuchawe. Gdy spadają obroty, to ten siłownik sam sobie je dodaje i nie pozwala silnikowi zgasnąć. Jeżeli siłownik ten jest rozregulowany, to objawia się to nierówną praca silnika (falowanie obrotów).

Ostatnio edytowany przez Wojtekl (2010-06-16 21:29:06)

Offline

 

#22 2010-06-23 19:06:50

rychuslu89
VIP
Skąd: P-ń Zza rogu
Zarejestrowany: 2009-08-05
Posty: 1596
Silnik / moc / zasilanie: 1900/115/opałowa ropa;]
Rok produkcji: 2001
Posiadany pojazd: Alfa Romeo 156

Re: Regulacja Gaźnika FOS

regulowałem chyba.. i jak kręce śrubą od regulacji składu mieszanki to nie czułem żadnych  zmian związanych z zmianą obrotów auta ...

Offline

 

#23 2011-11-22 15:43:46

d4mi4n
Nieźle sie stara
Skąd: Dębica
Zarejestrowany: 2011-02-02
Posty: 301
Silnik / moc / zasilanie: 1108 - 55 - Pb95
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: Fiat Punto

Ostrzeżenia: 1

Re: Regulacja Gaźnika FOS

Witam,
nie widzę sensu zakładania nowego tematu, więc zapytam tutaj:
Do czego służy element zaznaczony na poniższym zdjęciu ?( po naciśnięciu słychać uciekające pod ciśnieniem powietrze ).

http://img828.imageshack.us/img828/6620/dsc00016sbr.th.jpg

Pozdrawiam Damian

edit:
Po powiększeniu widać gdzie jest zaznaczone ;P

Ostatnio edytowany przez d4mi4n (2011-11-22 15:44:51)

Offline

 

#24 2011-11-22 17:00:34

cinex
Nieźle sie stara
Skąd: KNS
Zarejestrowany: 2010-10-24
Posty: 375
Silnik / moc / zasilanie: 1.9/130/ON
Rok produkcji: 02
Posiadany pojazd: AUDI A4 AVANT

Re: Regulacja Gaźnika FOS

To  jest od mechanizmu pompki paliwa dodatkowej. jeżeli wciskasz pedał gazu to możesz sobie nim podpąpować paliwo img/smilies/smile

Offline

 

#25 2011-11-22 17:20:19

DAB
VIP
Skąd: Żywiec
Zarejestrowany: 2010-12-31
Posty: 1490
Silnik / moc / zasilanie: 700/31/FOS
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: Skoda Fabia, Honda CBF600, CC 700

Re: Regulacja Gaźnika FOS

Tzw. pompka przyśpieszająca, podaje dodatkowe paliwo do gardzieli przy gwałtownym wciśnięciu gazu.

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo