Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#26 2011-11-22 17:34:24

d4mi4n
Nieźle sie stara
Skąd: Dębica
Zarejestrowany: 2011-02-02
Posty: 301
Silnik / moc / zasilanie: 1108 - 55 - Pb95
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: Fiat Punto

Ostrzeżenia: 1

Re: Regulacja Gaźnika FOS

No to wszystko już wiem. Dzięki za pomoc img/smilies/trink39
Pozdrawiam

Offline

 

#27 2016-03-25 17:45:17

synek5418
Nowy
Zarejestrowany: 2011-05-17
Posty: 47
Silnik / moc / zasilanie: 904
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: cinquecento

Re: Regulacja Gaźnika FOS

Witam, po wymianie gaźnika wszytsko jest ok. ALE.
Ale po nagrzaniu silnika ok 90 stopni mam za wysokie obroty. Linkę gazu mam już maksymalnie skróconą i ten "trzpień" do regulacji też przykręciłem na maxa. Sprawdziłem czy może linka ssania jest trochę naciągnięta - nie jest. Nawet jak ją zdejmę to i tak silnik ma za wysokie obroty.
W takim razie czy istnieje śruba na gaźniku do regulacji samych wolnych obrotów? I poproszę jesli można o zdjęcie img/smilies/smile Dziękuję z góry!

Wyczytałem w książce "sam naprawiam Fiat Cinquecento", że można regulować bieg jałowy dyszą I przelotu biegu jałowego. Jutro spróbuję się tym zająć.

Ostatnio edytowany przez synek5418 (2016-03-25 21:15:11)

Offline

 

#28 2016-03-25 19:36:51

synek5418
Nowy
Zarejestrowany: 2011-05-17
Posty: 47
Silnik / moc / zasilanie: 904
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: cinquecento

Re: Regulacja Gaźnika FOS

i przy okazji przy dokręcaniu gaźnika ukręciłem tą najdłuższą śrubę i zerwałem gwint. Coś poradzicie?

Offline

 

#29 2016-03-31 16:22:59

Joymaxx
Nieźle sie stara
Skąd: Maciejowice
Zarejestrowany: 2014-10-02
Posty: 138
Silnik / moc / zasilanie: 704 cm3 / 30 KM / Aisan
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento Young

Re: Regulacja Gaźnika FOS

synek5418 napisał(a):

i przy okazji przy dokręcaniu gaźnika ukręciłem tą najdłuższą śrubę i zerwałem gwint. Coś poradzicie?

A czy wiesz że takie zwykłe gaźniczki jak FOS czy Weber też potrafią się zepsuć na stałe? Ja miałem podobnie. Kiedyś w starym CC jak zmieniałem to myślałem że a co tam, kupię w ciemno no bo co może się w nim popsuć. Po włożeniu okazało się że w ogóle nie reagował na jakiekolwiek ustawienie, do tego miał cholernie rozdupconą przepustnicę. Więc kupując tym bardziej używany gaźnik, warto go sprawdzić pod każdym kątem. A co do tej śruby to chodzi o tę z mocowania kolektora? Warto również sprawdzić stan uszczelek pomiędzy kolektorem a podstawką...

Offline

 

#30 2016-03-31 17:15:25

synek5418
Nowy
Zarejestrowany: 2011-05-17
Posty: 47
Silnik / moc / zasilanie: 904
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: cinquecento

Re: Regulacja Gaźnika FOS

Gaźnik mocujesz do bloku silnika na 3 śruby: dwie po bokach (krótkie) i jedną na środku (najdłuższa). Zerwał mi się gwint na tej najdłużej.
Jakoś bym to przeżył, ale z uwagi na to że czeka mnie kolejna wymiana gaźnika mam problem...
Kupowałem na allegro, z jakiegoś złomu (zapewniali mnie, że gaźnik 100% sprawny...)
Teraz mam do wyboru: jechać osobiście na złom (jutro jadę bo niby mają jakiś sprawny), albo kupić w sklepie regenerowany za 170 zł z gwarancją.
To nie jest mój samochód, tylko taty i chciałbym mu go porządnie zrobić.

Offline

 

#31 2016-03-31 17:31:24

Joymaxx
Nieźle sie stara
Skąd: Maciejowice
Zarejestrowany: 2014-10-02
Posty: 138
Silnik / moc / zasilanie: 704 cm3 / 30 KM / Aisan
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento Young

Re: Regulacja Gaźnika FOS

synek5418 napisał(a):

Gaźnik mocujesz do bloku silnika na 3 śruby: dwie po bokach (krótkie) i jedną na środku (najdłuższa). Zerwał mi się gwint na tej najdłużej.
Jakoś bym to przeżył, ale z uwagi na to że czeka mnie kolejna wymiana gaźnika mam problem...
Kupowałem na allegro, z jakiegoś złomu (zapewniali mnie, że gaźnik 100% sprawny...)
Teraz mam do wyboru: jechać osobiście na złom (jutro jadę bo niby mają jakiś sprawny), albo kupić w sklepie regenerowany za 170 zł z gwarancją.
To nie jest mój samochód, tylko taty i chciałbym mu go porządnie zrobić.

Stary miałem tak samo... Koleś na allegro wciskał mi webera za około 100 zł a okazał się niezdatny do niczego. Więc sprzedałem, dorzuciłem i za 320 zł kupiłem sobie FOSa profesjonalnie zregenerowanego z gwarancją i pieczęcią na piśmie. Zerwałeś gwint w bloku silnika gdzie wkręca się kolektor tak?
Nowy gwint możesz zawsze wyrobić bo z dociskiem kolektora do głowicy na prawdę nie ma żartów.
Wyczytałem że najpierw miejsce gdzie siedzi śruba trzeba opalić palnikiem aby łatwiej nawiercić nowy gwint...

Ostatnio edytowany przez Joymaxx (2016-03-31 17:34:29)

Offline

 

#32 2016-04-03 19:30:44

synek5418
Nowy
Zarejestrowany: 2011-05-17
Posty: 47
Silnik / moc / zasilanie: 904
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: cinquecento

Re: Regulacja Gaźnika FOS

Ok, po wymianie na nastepny gaźnik jest już w miarę ok. Tzn musiałem trochę zwiększyć obroty na biegu jałowym żeby silnik nie gasł. Chociaż jak miałem swojego cc 900 to silniczek na wolnych obrotach sobie parkotał a tutaj w 700 niestety widzę że obroty muszą być zdecydowanie większe (bo zbyt niskie i silnik momentalnie się krztusi i gaśnie).

Offline

 

#33 2017-04-28 14:43:20

maka155
Nowy
Zarejestrowany: 2017-04-02
Posty: 2

Re: Regulacja Gaźnika FOS

mam pytanie co do regulacji gaźnika FOS - są jeszcze dwie dysze paliwa na obsadach przykręcane z boku - jak się reguluje to ? U mnie przy całkowitym wkręceniu dyszy na I przelocie to przy dodaniu gazu silnik nie chce schodzić z obrotów po zamknięciu przepustnicy, jak się trochę wykręci wtedy działa lepiej obroty po odpuszczeniu gazu spadają dość szybko, gorzej tylko wtedy działa rozruch silnika tzn ciężko się uruchamia - nie chce zaskakiwać od razu po zakręceniu rozrusznikiem . Jeśli ma ktoś jakieś doświadczenia z tym to proszę napisać

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo