Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2010-08-28 15:50:14

Angin
Nowy
Skąd: KRK
Zarejestrowany: 2010-08-13
Posty: 13
Silnik / moc / zasilanie: 0,7/30/benzyna/lpg
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: CC 700/ Audi A$

Zawór trójdrożny dwuzłączki

Witam
Mam następujący problem otóż urwał mi się zawór trójdrożny.
Czy może mi ktoś wytłumaczyć jak on dokładnie działa i czy da się go w jakiś sposób wyeliminować lub zastąpić czymś mniej awaryjnym (trwalszym) np układem elektrozaworów sterowanych, no i tu jest problem bo nie wiem jak on działa dokładnie, przekaźnikiem zespolonym z czujnikiem temperatury.
Mam jeszcze inne problemiki ale jak załatwię sprawę tego zaworka to wtedy jak się nie poprawi to będę pisał.
Pozdrowionka

Offline

 

#2 2010-08-28 15:58:53

artex525
Nieźle sie stara
Skąd: Zawiercie/Łazy
Zarejestrowany: 2010-08-10
Posty: 358
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento/Vectra C/Meriva/Lanos/Vectra B

Ostrzeżenia: 1

Re: Zawór trójdrożny dwuzłączki

Otóż jest potrzebne 2 wiertła fi 3 i 4 oraz stary zużyty wkład do długopisu
http://www.mojalbum.com.pl/Foto-OGEOTZZR.jpg
kawałek drucika (około 15 cm. średn.0,5-0,8 mm.) z cewki lub starego transformatora
http://www.mojalbum.com.pl/Foto-FN77YAMC.jpg
i klej, może być SuperGlu oraz sylikon dekarski (niekoniecznie). Nie miałem w chwili naprawy pod ręka aparatu i nie zrobiłem zdjęć z kolejnych czynności, ale postaram się to opisać. Najpierw odkręcić zawór kluczem 19, jest dojście z pod filtra powietrza. aby było lepsze można odkręcić obudowę filtra. Pod auto podstawić jakąś bańkę 5 l. po wodzie mineralnej, lub czystą po oleju z odciętym bokiem ( nie wierzchem od szyjki), położyć na płask, bo po wykręceniu zaworu wycieknie z pół litra płynu, który po wycieku tej ilości, zawiesi się i nie będzie wyciekał, przy założeniu, że będzie dobrze zakręcony korek na zbiorniczku. Lub zatkać ten otwór po zaworze jakimś starym czujnikiem, albo w inny sposób.
W odłamanym króćcu od strony odłamania, wiertłem fi 3 trzymając i kręcąc palcami (ręką), przewiercam otwór na głębokość 3 mm. i w części plastikowej zaworu, w miejscu oderwania powiększam też otworek wiertłem 3. Następnie w powiększony otwór w króćcu usadzam na kleju wkład do długopisu ( jego rozmiar to 3 mm. i należy uważać aby nie zakleić w nim otworu) i wystający wkład z króćca ucinamy tak aby wystawał z króćca 2 mm. Nakładamy klej na króciec wokół wystającej części wkładu i przyklejamy to do części plastikowej zaworu, gdzie wcześniej ten króciec był oderwany i czekamy chwilę aż klej sklei obie części razem.
Teraz z drutu, na wiertle fi 4, skręcamy pętelkę
http://www.mojalbum.com.pl/Foto-QVJMOXCI.jpg
i wygląda ona tak:
http://www.mojalbum.com.pl/Foto-VSUWRKEV.jpg
Teraz zakładamy tą pętelkę na króciec i owijamy na zawór oraz skręcamy z tyłu kombinerkami, uważamy aby nie za mocno, aby się drut nie przerwał. Ma to za zadanie trwałego docisku króćca do zaworu, aby przy zakładaniu przewodów ponownie nie odpadł od zaworu.
Wygląda to tak:
http://www.mojalbum.com.pl/Foto-7GYWYVLE.jpg
Dodatkowo to połączenie można zasmarować sylikonem dekarskim, na szczelność, tak jak widać na zdjęciu, jak zrobiłem to ja.


http://img38.imageshack.us/img38/8186/pyotreqzdjecie016m.jpg

Offline

 

#3 2010-08-28 16:17:16

Angin
Nowy
Skąd: KRK
Zarejestrowany: 2010-08-13
Posty: 13
Silnik / moc / zasilanie: 0,7/30/benzyna/lpg
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: CC 700/ Audi A$

Re: Zawór trójdrożny dwuzłączki

no kurcze pieczone niestety ja mam inny zaworek
taki http://allegro.pl/zawor-fiat-cinquecent … 69647.html

Offline

 

#4 2010-08-28 16:31:21

Angin
Nowy
Skąd: KRK
Zarejestrowany: 2010-08-13
Posty: 13
Silnik / moc / zasilanie: 0,7/30/benzyna/lpg
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: CC 700/ Audi A$

Re: Zawór trójdrożny dwuzłączki

i na dodatek urwał się mi u podstawy.

Offline

 

#5 2010-08-28 16:33:00

artex525
Nieźle sie stara
Skąd: Zawiercie/Łazy
Zarejestrowany: 2010-08-10
Posty: 358
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento/Vectra C/Meriva/Lanos/Vectra B

Ostrzeżenia: 1

Re: Zawór trójdrożny dwuzłączki

to jest właśnie ten zaworek tylko nie widać jednego krućca na tym zdjęci bo jest urwany:)


http://img38.imageshack.us/img38/8186/pyotreqzdjecie016m.jpg

Offline

 

#6 2010-08-28 16:43:30

artex525
Nieźle sie stara
Skąd: Zawiercie/Łazy
Zarejestrowany: 2010-08-10
Posty: 358
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento/Vectra C/Meriva/Lanos/Vectra B

Ostrzeżenia: 1

Re: Zawór trójdrożny dwuzłączki

taki zawór jest kosztowny i niestety nie da się go ominąć. Już lepiej wymienić gaźnik za tą cenę na fosa
i pozbyć się tych wszystkich podzespołów z aisana img/smilies/stupid2 które są drogie do wymiany i szybko się zużywają.
Ps. Za cenę 130zł mogę ci sprzedać cały kompletny w dobrym stanie gaźnik fos który nie sprawia żadnych problemów img/smilies/trink39
http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=7743

Ostatnio edytowany przez artex525 (2010-08-28 16:46:15)


http://img38.imageshack.us/img38/8186/pyotreqzdjecie016m.jpg

Offline

 

#7 2010-08-28 17:05:01

Angin
Nowy
Skąd: KRK
Zarejestrowany: 2010-08-13
Posty: 13
Silnik / moc / zasilanie: 0,7/30/benzyna/lpg
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: CC 700/ Audi A$

Re: Zawór trójdrożny dwuzłączki

przedyskutuje z małżonką
bo to jej zabawka

Offline

 

#8 2010-11-18 18:36:54

oscyp
Nieźle sie stara
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2010-03-14
Posty: 111
Silnik / moc / zasilanie: 700 / 31KM / benz, gaz
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: CC700

Re: Zawór trójdrożny dwuzłączki

powiedzcie mi za co dokładnie ten zawór odpowiada? Wczoraj mechanik zwrócił mi uwagę, że mam naderwany, dziś urwał się już kompletnie, u podstawy. Facet powiedział, że nie ma to większego znaczenia a sam element jest drogi i nie warty wymiany. Różnicy podczas jazdy nie zauważyłem na pierwszy rzut oka, ale tez spieszyłem się dziś i nie wsłuchiwałem się w pracę silnika itp.

Olać to? Zalepić? Czy wymienić?


http://www.motostat.pl/user_images/19836/icon4.png Fiat 704 Young (31kM)

Offline

 

#9 2016-01-23 12:11:50

chudson
Nowy
Skąd: Gorzów Wlkp
Zarejestrowany: 2016-01-05
Posty: 11
Silnik / moc / zasilanie: 704/ ?? / Pb
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: Zawór trójdrożny dwuzłączki

Witam
Odgrzeję trochę temat, również mam urwany u podstawy zawór i kombinuję aby go zastąpić. Czy wie ktoś może jak on działa ?   
Są trzy króćce  wejściowy i dwa wyjściowe i wiem że załącza się przy 55 stopniach. Czy jest to prosty układ do 55 stopni puszcza na jedno wyjście a po przekroczeniu 55 stopni zamyka je i puszcza na drugie ?
Bo jeśli tak właśnie działa  to za kwotę 20zł można to zastąpić pierwszym lepszym elektrozaworem podciśnienia ze szrotu i włącznikiem temperaturowym na 55 stopni.

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo