Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2010-10-10 12:19:15

aramis70
Nieźle sie stara
Skąd: Chorzów
Zarejestrowany: 2010-07-18
Posty: 182
Silnik / moc / zasilanie: 1100 / 55KM / Verva
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: CCS

[Manual]Wymiana przegubu od strony koła - fotoporada

Witam.

Opis co prawda jest już w temacie "Nasze auta" w moim wątku, ale tutaj będzie łatwiejszy do odnalezienia.

Po tym jak wymieniłem pasek rozrządu, alternatora i napinacz postanowiłem wymienić klocki hamulcowe.
         Zaprzyjaźniony warsztat w Bielsku napisał w ks. serwisowej "..klocki sprawdzić za około 5 tysięcy km..." czyli biorąc pod uwagę przebiegi Luigiego to prawie rok no ale......nadgorliwość gorsza od faszyzmu klocki są już wymienione na TRW Lucas.
       Przy wymianie klocków zauważyłem uszkodzoną gumę przegubu tym razem z lewej strony img/smilies/mad.
                Często patrzę tu i tam więc z uszkodzoną gumą jeździłem może max tydzień czasu.
Nie czekając kupiłem nowy kompletny przegub firmy KAMOKA ( różnica w kosztach między samą gumą, a kompletnym przegubem to około 20 zł trzeba pamiętać, że kupując samą gumę najlepiej jeszcze wymienić nakrętkę piasty 6 lub 8zł).

Poniżej tzw. foto porada:

http://www.fotoload.pl/123aa32/f22af086ce4367fab214fb92a1085dd38669_min.jpg
Wiadomo przegub Kamoka

http://www.fotoload.pl/123aa6/99ba8066cb19f0800c78dcc1f482798913553_min.jpg
Będziemy potrzebować: 1. Dwa klucze 19
                                   2. Klucz 32 do odkręcenia nakrętki piasty
                                   3. Młotek
                                   4. Szczypce do wyciągnięcia zawleczki, która jest w przegubie
                                   5. WD 40

http://www.fotoload.pl/123aa31/da8421cb054fd0cb71c08b204337b4c011683_min.jpg
http://www.fotoload.pl/123aa3/747f521643f2847a3bdcf945c6ee18062131_min.jpg
http://www.fotoload.pl/123aa29/b119cc16c4856ba876a69e5328f66be85511_min.jpg
Zaczynamy od poluzowania śrub koła i nakrętki piasty. W moim przypadku nakrętka piasty była odkręcana przy ściągniętym kole auto stało na lewarku. Przed odkręceniem nakrętki piasty trzeba ją pobić młotkiem, potraktować WD40 lub Coca Colą img/smilies/lol. Pożądny klucz 32  przedłużony rurką jedna osoba noga na hamulcu i poszło. Spokojnie i bez nerw img/smilies/lol

http://www.fotoload.pl/123aa26/5a83b5ce8e97fa8cd8fac05acf2e1cce3134_min.jpg
Kolejnym etapem jest odkręcenie kluczem 19 śruby przegubu kulowego drążka kierowniczego i wybicie go młotkiem

http://www.fotoload.pl/123aa2/3ac11b950ab9b84d84141b7e43877dbe14720_min.jpg
Następnie odkręcamy zwrotnice od amortyzatora ( klucz 19)

http://www.fotoload.pl/123aa19/d7eddaf7f987d86e65779812b600c98711664_min.jpg
http://www.fotoload.pl/123aa27/5edce36767697aac9870c241d5bad85a17375_min.jpg
http://www.fotoload.pl/123aa13/0008ad21188ca4de9392347a38952ed65059_min.jpg
http://www.fotoload.pl/123aa19/e34ad955dbb518e028ef63ec15fb461c18079_min.jpg
http://www.fotoload.pl/123aa10/9eb3c1feeb3418628574b4438c9a0f8c1556_min.jpg
Odginamy tarcze hamulcową do siebie i ściągamy stary przegub. Przegub ma zabezpieczenie w postaci zawleczki. Zawleczka znajduję się na łączeniu półosi napędowej z przegubem. Zawleczkę trzeba rozewrzeć, wtedy najlepiej żeby ktoś uderzył młotkiem w przegub i wyskoczy z półosi.

http://www.fotoload.pl/123aa34/ebad1c0955cf3f9ce5ce860a409ae96f17959_min.jpg
http://www.fotoload.pl/123aa11/09e1ec47092270dcc199ef6bac4522f316315_min.jpg
Montujemy nowy. Zakładamy metalową opaskę i gumową osłonę na półoś + smar. W przegubie umieszczamy zawleczkę + wciskamy smar. Przegub na półoś będzie wchodził z lekkim oporem.

http://www.fotoload.pl/123aa36/03486b6c534e4237557461573077b02119862_min.jpg
Skręcamy w odwrotnej kolejności.

http://www.fotoload.pl/123aa27/8d911dcd0f7c0ee3f4829cf4ff4f2d6c17098_min.jpg
http://www.fotoload.pl/123aa35/68d265cae2f1cdadcc76334394a8dcd710808_min.jpg
Nakrętkę piasty po dokręceniu trzeba zagiąć do rowka. Dodatkowe zabezpieczenie przed ewentualnym poluzowaniem.

Czas pracy w naszym przypadku to godzinka.

pozdrawiam


Luigi  & Vectra  http://www.fotoload.pl/123aa24/ad1ab9c8b6f47500227dcdec88fe270613870_min.jpg

Offline

 

#2 2010-10-12 08:39:48

egie
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2008-07-27
Posty: 430
Silnik / moc / zasilanie: 704 LPG FOS
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: cc

Re: [Manual]Wymiana przegubu od strony koła - fotoporada

aramis70 napisał(a):

http://www.fotoload.pl/123aa26/5a83b5ce … 34_min.jpg
Kolejnym etapem jest odkręcenie kluczem 19 śruby przegubu kulowego drążka kierowniczego i wybicie go młotkiem

Ta czynność nie jest konieczna, już raz to napisałem ale wszechmocny Moderator (tak przypuszczam) był(a) uprzejmy(a) wykasować zapis z nieznanych mi powodów. Sądzę, że naszym wspólnym celem jest takie dopracowanie tematu, opracowanego zresztą w sposób wyśmienity, aby nie powodował niepotrzebnych czynności.
Pozdrawiam Autora!

Offline

 

#3 2010-10-12 08:58:02

Grezes38
Moderator
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2008-11-21
Posty: 5794
Silnik / moc / zasilanie: 700/FOS/lpg
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: [Manual]Wymiana przegubu od strony koła - fotoporada

Potwierdzam,wybicie końcówki drążka kierowniczego nie jest konieczne,choć znacznie ułatwia prace.


Myśl szybciej niż jedziesz, jedź wolniej niż myślisz!

Offline

 

#4 2010-10-12 11:38:59

aramis70
Nieźle sie stara
Skąd: Chorzów
Zarejestrowany: 2010-07-18
Posty: 182
Silnik / moc / zasilanie: 1100 / 55KM / Verva
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: CCS

Re: [Manual]Wymiana przegubu od strony koła - fotoporada

No i to chodzi.

Zrobiłem zdjęcia, opisałem i zamieściłem na forum. Brakuje na tym forum opisów ze zdjeciami. Od dziś obowiązkowo razem z narzedziami zabieramy aparat fotograficzny img/smilies/big_smile


Luigi  & Vectra  http://www.fotoload.pl/123aa24/ad1ab9c8b6f47500227dcdec88fe270613870_min.jpg

Offline

 

#5 2010-10-12 11:46:07

22
Nowy
Zarejestrowany: 2010-01-16
Posty: 1
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd:

Re: [Manual]Wymiana przegubu od strony koła - fotoporada

Grezes38 napisał(a):

Potwierdzam,wybicie końcówki drążka kierowniczego nie jest konieczne,choć znacznie ułatwia prace.

Ja też potwierdzam , ale i u nas się tak robi bo po prostu jest łatwiej potem wyciągać przegub, szczególnie dla kogos kto wymienia go 1 raz, tyle w temacie  !!!!  ... img/smilies/wink
A aparat to zabieram zawsze ze sobą img/smilies/smile .

Offline

 

#6 2010-10-12 12:33:10

Grezes38
Moderator
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2008-11-21
Posty: 5794
Silnik / moc / zasilanie: 700/FOS/lpg
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: [Manual]Wymiana przegubu od strony koła - fotoporada

A jeszcze łatwiej jest wyjąć półoś z auta i robić to na stole.Tylko że łatwiej jest pojęciem względnym.
Duży plus dla autora.


Myśl szybciej niż jedziesz, jedź wolniej niż myślisz!

Offline

 

#7 2017-05-18 19:44:05

emper0r
Nowy
Zarejestrowany: 2013-04-04
Posty: 70
Silnik / moc / zasilanie: 704/31/PB95
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: Cinquecento Young

Re: [Manual]Wymiana przegubu od strony koła - fotoporada

Odkopuję... jutro będę próbował wymienić prawy przegub zewnętrzny. Dziś nie udało mi się nawet zdjąć osłonki bo źle się do niej zabrałem... a teraz to się ciemno robi.

Czy ma ktoś z Was jeszcze te zdjęcia? Bo niestety linki nie działają img/smilies/hmm

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo