Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->
Zdjęcia waszych aut na NK Kliknij ->

#1 2010-12-22 02:14:54

mandolina
Moderator
Skąd: Opole
Zarejestrowany: 2009-02-11
Posty: 2913
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd:

[Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

W atmosferze swiątecznej i przypływie uczuć przyszło mi robić uszczelkę pod głowicą więc postanowiłem zrobić manuala.
Prace dzisiaj rozpoczęte więć C.D. N.

1. Jak przy każdej pracy związanej z  pracami przy silniku ( na wszelki wypadek) należy rozłączyć zasilanie.
http://lh4.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRFICYE5f7I/AAAAAAAAD5Y/h_j9t8iec-8/s640/1.JPG

2. W pierwszej kolejności należy poluzować śruby lewego przedniego koła kluczem 19.
http://lh6.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRFID8aZqKI/AAAAAAAAD5c/1YhDmXmyI2M/s640/2.JPG

3. Następnie należy podnieść lewą przednią stronę samochodu zabezpieczając przy tym auto na stojaku.
http://lh5.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRFIFfAegrI/AAAAAAAAD5g/b2D2xU1AkGE/s640/3.JPG

4. Zdemontować lewe przednie koło.
http://lh3.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRFIGra7HRI/AAAAAAAAD5k/nhZJG1lwhmQ/s640/4.JPG

5. Używając klucza 22 należy odkręcić korek spustowy oleju i zlać stary olej do pojemnika ( po czym spawdzić czy w oleju nie ma śladów płynu chłodniczego, w razie podejrzeń olej wymienić), pamiętając aby zdemontować korek wlewu oleju dla ławiejszego odpływu.
http://lh4.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRFIHhWIZzI/AAAAAAAAD5o/GgJ982C49FQ/s512/5.JPG

6. Przypilnować aby wraz z korkiem oleju zdemontować miedzianą uszczelkę.
http://lh4.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRFIJCXKZBI/AAAAAAAAD5s/xfWQLhUezxI/s640/6.JPG

7. W między czasie ( kiedy olej spływa) zdemontować górną pokrywę filtra powietrza i górną część dolotu gaźnika oraz odpiąć kable świec zapłonowych.
http://lh3.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRFIKkT7MaI/AAAAAAAAD5w/HwcfFNayyj4/s640/8.JPG

8. Rozłączyć rurę układu chłodzenia od termostatu (odkręcając opaskę zaciskową) i spuścić płyn chłodniczy do pojemnika, uprzednio odkręcając korek na zbiorniku wyrównawczym ( sprawdzić płyn chłodniczy na obecność śladowych ilości oleju - w razie podejrzeń co do jakości płynu zastosować nowy płyn).
http://lh3.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRFILhF7iAI/AAAAAAAAD50/Q3jkWrcLYDg/s512/7.JPG

9. Rozłaczyć ( klucz 13) połączenie trójnika z czujnikiem temp. przykręcane do górnej części głowicy.
http://lh6.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRFIM7Ul-ZI/AAAAAAAAD54/zk5d1YW_CEA/s512/9.JPG

10. Używając klucza 13 odkręcić 3 śruby mocujące kolektor dolotowy do głowicy.
http://lh4.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRFIOA2GEHI/AAAAAAAAD58/ZEquagAVk-c/s640/10.JPG

11. Za pomocą klucza 13 odkręcić rury kolektora wydechowego.
http://lh6.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRFIPVjvZSI/AAAAAAAAD6A/dmLIPv3XGAg/s640/11.JPG

12. Zdemontować pokrywę zaworów montowaną na dwie nakrętki 13.
http://lh5.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRFIQrGxwcI/AAAAAAAAD6E/rBZTg2ybICg/s640/12.JPG

13. Odkręcić i zdemontować klawiaturę zaworów montowaną na dwie nakrętki 13.
http://lh6.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRFIR_ytuAI/AAAAAAAAD6I/LDTkblSi7GM/s640/13.JPG

14. Odkręcić ( dwie śruby 13) wspornik trzymający część układu chłodzenia.
http://lh6.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRFISw2RyiI/AAAAAAAAD6M/zgCqQXZE87o/s512/14.JPG

15. Odkręcić 3 śruby na klucz 13 i 8 śrub na klucz 17 trzymających głowicę i zdemontować gowicę.
http://lh3.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRFIUUgUPBI/AAAAAAAAD6U/zEQ-lKD2Eoo/s640/15.JPG

16. Jeśli powodem wymiany uszczelki były podejrzenia jej niesprawności spawadzić gładź cylindrów ( większe rysy lub wżery mogą świadczyć o uszkodzeniu gładzi) jak i ogólny stan komory spalania w głowicy. Zauważone usterki mogą powodować wymianę dalszych elementów podzespołów silnika.
http://lh4.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRFIVtfkqvI/AAAAAAAAD6Y/Biubay_3JiQ/s640/16.JPG


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów."
http://img16.imageshack.us/img16/9564/us1c.gif

Offline

 

#2 2010-12-23 02:07:59

mandolina
Moderator
Skąd: Opole
Zarejestrowany: 2009-02-11
Posty: 2913
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd:

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

17. Za pamięci jeśli już wszystkie płyny został zlane należy wymienić filtr oleju i wkręcić spowrotem korek spustowy oleju jak i zamontować rurę od układu chłodzenia.
Przystępując do prac z głowicą warto sobie zaznaczyć, które zawory gdzie był zamontowane aby potem nie docierać ich w nieskończoność.
http://lh3.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRKaNjeuAGI/AAAAAAAAD7U/h_mUEaLlMOc/s640/17.JPG

18. Zdemontować zawory, sprężyny zaworowe i podkładki używająć ściągacza lub młotka i dobrze dopasowanej tulei ( może być nasadka) lekko uderzając w górną podkładkę.
http://lh5.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRKaPFJ6yUI/AAAAAAAAD7Y/5pwDRuZZ1nI/s640/18.JPG

19. Wykręcić świece, po czym wyczyścić je z nagaru i ustawić prawidłową szczelinę.
http://lh6.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRKaQtMlPJI/AAAAAAAAD7c/n3P3q-VNrMw/s640/19.JPG

20. Oczyścić z nagaru komorę spalania co uchroni nas przed ewentualnymi samozapłonami żarzącym się nagarem ( praca ta jest bardzo łatwa przy użyciu  dremela i odpowiednich końcówek).
http://lh4.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRKaSOH5yFI/AAAAAAAAD7g/WqGdQYMBn7U/s640/20.JPG

21. Z tego samego powodu oczyścić zawory ( sprawę ułatwi szlifierka oscylacyjna).
http://lh4.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRKaTPqlQEI/AAAAAAAAD7k/MZ1aepFgSyw/s640/21.JPG

22. Jeśli zachodzi podejrzenie przenikania płynu do układu smarowania warto opróżnić regulatory luzu zaworowego poprzez położenie ich na kilka godzin w pozycji poziomej ( otworem olejowym do dołu) a następnie poprzez zanurzenie ich w pozycji pionowej w oleju napełnić pozostawiając tak na kilka godzin.
http://lh3.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRKaUQgX6WI/AAAAAAAAD7o/StYGzp3I3mQ/s640/22.JPG

23. Oddać głowicę do planowania ( niektóre warsztaty ze względu na rodzaj używanych maszyn wymagają demontażu szpilek z głowicy).
Po planowaniu należy dotrzeć gniazda zaworów względem zaworu, używając pasty ciernej do zaworów o odpowiedniej ziarnistości ( w zależności od stopnia wżerów w gniazdach ), pomocna okaże się wkrętarka i docieranie prz niskiej prędkości obrotowej jak i zmiana co kilka sekund kierunku obrotów.
http://lh4.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRKaVoYTF7I/AAAAAAAAD7s/-3j-iCL6WhA/s640/23.JPG

24. Całą głowicę jak i inne elementy ( zawory, sprężyny, klawiaturę, itd...) należy wypłukać dokładnie w ( ja używam nitro).
http://lh6.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRKaXGs7zQI/AAAAAAAAD7w/U6GomnBcVXg/s640/24.JPG

25. Zamontować nowe uszczelniacze na zaworach ssących i zamontować kompletne zawory ( podkładka, zawór, sprężyna, górna podkładka i spinki).
http://lh6.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRKaYpSl17I/AAAAAAAAD70/DqId1kF7IU0/s640/25.JPG

26. Głowica jest gotowa do montażu.
Przed przystąpieniem do montażu głowicy oczyścić z pozostałości uszczelek  blok silnika, kolektor ssący, jak i trójniki układu chłodzenia w miejscach styku z głowicą .  http://lh4.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRKaaIs9AbI/AAAAAAAAD74/kI1dgdtAXDQ/s640/26.JPG


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów."
http://img16.imageshack.us/img16/9564/us1c.gif

Offline

 

#3 2010-12-24 12:31:35

mandolina
Moderator
Skąd: Opole
Zarejestrowany: 2009-02-11
Posty: 2913
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd:

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

27. Regulatory luzu zaworowego napełnione olejem osadzić we właściwych dla nich otworach.
http://lh5.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRSBS-5NOFI/AAAAAAAAD8Y/-2kKR6pWUI4/s640/27.JPG

28. Oczyścić z zabrudzeń kanał mający za zadanie w wypadku uszkodzenia uszczelki nie dopuszczać do mieszania się płynu z olejem.
http://lh3.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRSBUjDodTI/AAAAAAAAD8c/hXAJCzCw4Ac/s640/28.JPG

29. Zamontować uszczelkę.
http://lh5.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRSBVsNCkTI/AAAAAAAAD8g/ha9S_I9I8mE/s640/29.JPG

30. Nałożyć na szpilki głowicę.
http://lh6.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRSBYEKlOoI/AAAAAAAAD8o/BQ4nNU216XY/s640/31.JPG

31. Nałożyć na 8 nakrętek od głowicy klej do połączeń zrywalnych (konieczne - szpilki głowicy znajdują się w kanałach wodnych)  zamiast drogiego w zakupie kleju opisywanego w książce można użyć Technicoll nr. 6620 ( dostępny w Castoramie za 15 zł).
http://lh5.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRSBW619w0I/AAAAAAAAD8k/zGe0_1EE5jw/s512/30.JPG
http://lh4.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRSBY75oPLI/AAAAAAAAD8s/_xWw3XH42A8/s640/32.JPG

32. Głowicę dokręcić kluczem dynamometrycznym zgodnie z zaleceniami producenta dostępnymi tutaj:
http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=5551
http://lh4.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRSBaJyLkyI/AAAAAAAAD8w/2FLgVEOvG7Q/s512/33.JPG


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów."
http://img16.imageshack.us/img16/9564/us1c.gif

Offline

 

#4 2010-12-24 15:16:03

mandolina
Moderator
Skąd: Opole
Zarejestrowany: 2009-02-11
Posty: 2913
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd:

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

33. Zamontować popychacze i klawiaturę.
http://lh5.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRSBbkG2kFI/AAAAAAAAD84/dVmPihKpTR8/s640/34.JPG

34. Założyć nowe uszczelki i  zamontować, kolektor dolotowy, pokrywę zaworów, trójnik układu chłodzenia i wkręcić swiece.
http://lh4.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRSBc2g4W_I/AAAAAAAAD88/aq6UlA0iOyE/s640/35.JPG

35. Założyć nowe uszczelki i zamontować kolektor wydechowy, podłączyć kable WN.
http://lh3.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRSBeF2OPHI/AAAAAAAAD9A/LIyKNNqgqm8/s640/36.JPG

36. Przykręcić wspornik układu chłodzenia do głowicy i zamontować dolot powietrza.
http://lh6.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRSBf8ba1KI/AAAAAAAAD9E/llV5SUWj26I/s640/37.JPG

37. Zalać silnik nowym olejem i płynem chłodniczym.
http://lh3.ggpht.com/_I9s66byUySU/TRSBg78TSXI/AAAAAAAAD9I/FhmH76c1QPY/s640/38.JPG

Ze względu na czas potrzebny na ułożenie się regulatorów luzu zaworowego jak i czas na wyschnięcie kleju zaleca się odpalenie po kilku godzinach.
Zagrzać silnik do momentu pełnego otwarcia termostatu i załączenia się wentylatora, zgasić odczekać aż przestygnie, ewentualne braki w płynach uzupełnić.

Tylko precyzyjne podejście i dokładne wykonanie gwarantuje, że za pół roku nie przyjdze nam robić tego samego od nowa img/smilies/042


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów."
http://img16.imageshack.us/img16/9564/us1c.gif

Offline

 

#5 2011-04-07 15:48:13

angelofdark6
Nieźle sie stara
Skąd: okolice Włocławka
Zarejestrowany: 2011-02-23
Posty: 184
Silnik / moc / zasilanie: 704/31km/PB95
Rok produkcji: 96
Posiadany pojazd: cinquecento 704 KAT
Serwis

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

34   moderatorze wogóle szacunek dla ciebie za te wszystkie zdjęcia i opisy

Offline

 

#6 2011-04-26 10:29:39

MaRo13
Nieźle sie stara
Skąd: Tarnobrzeg
Zarejestrowany: 2010-10-26
Posty: 176
Silnik / moc / zasilanie: 704 31KM Pb95 126p gaznik :D /900 40KM Pb 95
Rok produkcji: 1997,1998
Posiadany pojazd: CC young 704,SC 900

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

no widzę masz pojęcie xD heh dzieki temu jesteś jakieś 500-600zl do przodu hehe

Ostatnio edytowany przez MaRo13 (2011-04-26 10:34:44)

Offline

 

#7 2011-04-27 19:45:40

Marcin091
Nieźle sie stara
Skąd: Będzin
Zarejestrowany: 2010-04-26
Posty: 477
Silnik / moc / zasilanie: 1108/54
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: CCS
Serwis

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

Witam, chciałbym zwrócić uwagę na przykręcanie pokrywy zaworów. Z własnego doświadczenia polecam uważać z siłą podczas jej dokręcania gdyż pokrywa lubi sobie pęknąć img/smilies/mad I olej cieknie bardziej niż przed wymianą uszczelki img/smilies/1087 Wszystko prowadzi do zakupu nowej (używanej) pokrywy i rozbierania wszystkiego jeszcze raz img/smilies/stupid2
Pozdrawiam

Offline

 

#8 2011-08-17 17:47:52

BestBoy
Nowy
Skąd: Bielsko-Biała
Zarejestrowany: 2011-01-21
Posty: 12
Silnik / moc / zasilanie: 700 + LPG FOS
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: CC
Serwis

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

Wielkie dzięki za manual! Poszła uszczelka i zastanawiałem się jak to ugryźć? Zrobiłem według tego tutka i po problemie oraz dużo kasy zostało w kieszeni. Naprawdę super tutek, pokłony po kostki.


Zaloguj się z tego linka i zarabiaj!!! http://www.mypay.pl/?ref=1158&subid=
Super strona, łatwa kasa. Gorąco polecam.
كل ما هو بسيط والقراءة مجرد إلقاء نظرة
تصريحاتي والوظائف ويناقش مشكلة النظرية لاستخدامها غير مسؤولة

Offline

 

#9 2011-11-25 12:45:29

kosu
Nowy
Skąd: KNT
Zarejestrowany: 2011-11-18
Posty: 48
Silnik / moc / zasilanie: 700
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

ile kosztuje wymiana poprzez manuala?  Oraz jaki czas mniej wiecej to zajmuje ?


Cinquecento 700 CC 1993 ... -> W trakcie pracy...

Offline

 

#10 2011-11-25 13:22:12

srebrny cienias
VIP
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2009-02-07
Posty: 3198
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd:

Ostrzeżenia: 2

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

150zł ponad biorąc pod uwagę płyny filtry uszczelki

Ostatnio edytowany przez srebrny cienias (2011-11-25 13:22:24)

Offline

 

#11 2012-03-30 20:45:58

66
Nowy
Zarejestrowany: 2009-10-22
Posty: 6
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd:

Ostrzeżenia: 1

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

Mam pytanie odnośnie uszczelniaczy zaworowych. Kupiłem Corteco wyglądem jak te ze zdjęcia. Mam problem z ich założeniem. Za żadne skarby nie chcą wejść, są tak jkaby za małe. Próbowałem wszystkiego podgrzebać, oliwić ale pękają plasticzki. Niby są dedykowane do 700. Sprawdziłem średnicę gniazda pod uszczelniacz i jest taka jak podaje książka. A jak Ci one weszły ? Oraz czy może pamiętasz ich oznaczenia ?

Dzięki za pomoc img/smilies/stupid2 Zdążyłem już sam się z Tym uporać... Jak to mówią " umisz liczyć licz na siebie" img/smilies/042

Ostatnio edytowany przez andrewk (2012-04-01 07:47:46)

Offline

 

#12 2012-05-30 14:07:48

madox91
Nowy
Skąd: Okolice Myszkowa i Zawiercia
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 35
Silnik / moc / zasilanie: 1.1//benzyna
Rok produkcji: 1998
Posiadany pojazd: cinquecento sporting

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

Witam,
czy do cc sporting 1.1 będzie pasował ten manual?

Offline

 

#13 2012-05-30 16:35:30

Przygoda
Nieźle sie stara
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2012-05-08
Posty: 208
Silnik / moc / zasilanie: 899cm3/39KM/Pb
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: Cinquecento Happy

Ostrzeżenia: 1

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

madox91 napisał(a):

Witam,
czy do cc sporting 1.1 będzie pasował ten manual?

nie - silnik 1.1 ma zupełnie inną budowę


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

Mój cieniasek: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=15781

Offline

 

#14 2012-06-26 16:32:53

jabol107
Nieźle sie stara
Skąd: Konstantynów Łódzki k/ Łodzi
Zarejestrowany: 2010-10-12
Posty: 183
Silnik / moc / zasilanie: 704/ 30KM / BENZYNA
Rok produkcji: 1998
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

Czy do wymiany tylko uszczelki pokrywy zaworów potrzeba spuszczać również płyn chłodniczy czy tylko wystarczy olej, czy bez zdjecia kolektorów wydechowych, jest możliwość zdjecia samej pokrywy?

Offline

 

#15 2012-06-26 22:37:16

mateo91
Stary wyjadacz
Zarejestrowany: 2010-06-06
Posty: 899
Silnik / moc / zasilanie: 700cm3, bezołowiowo/gazowo 899cm3, bezołowiowo
Rok produkcji: 1996/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento R.I.P.o.7l i o.9l

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

Nie musisz spuszczać oleju, ani płynu, tak kolektor musisz odkręcić,

Odkręcasz kolektor i pod spodem auta śrubę co trzyma plecionkę.


By poczuć to...raz a dobrze i pragnąc tego co chwile.

Offline

 

#16 2012-10-25 21:13:36

Thomy
Nieźle sie stara
Skąd: Siemianowice Śl.
Zarejestrowany: 2011-10-09
Posty: 138
Silnik / moc / zasilanie: 900 / 41 KM / Weber
Rok produkcji: 1995
Posiadany pojazd: Cinquecento 900 LPG

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

Witam ostatnio wymieniałem uszczelkę pod głowicą i po wymianie zrobiłem już 500km czy po jakimś przebiegu trzeba dociągnąć głowicę na śrubach?

Offline

 

#17 2012-10-26 01:03:09

mandolina
Moderator
Skąd: Opole
Zarejestrowany: 2009-02-11
Posty: 2913
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd:

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

W myśl wielu szkół niby tak, ale ja nigdy tego nie robiłem, zawsze dociągam nieznacznie mocniej za pierwszym razem i finito.
Ale oczywiście jest to tylko i wyłącznie moje doświadczenie i nie możesz się sugerować , tym ,że ktoś tak robił to zrobię i ja.


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów."
http://img16.imageshack.us/img16/9564/us1c.gif

Offline

 

#18 2012-10-26 09:11:45

Grezes38
Moderator
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2008-11-21
Posty: 4883
Silnik / moc / zasilanie: 700/FOS/lpg
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

Książka co prawda zaleca dokręcenie kontrolne ale...zwykle w takich przypadkach podaje się kąt lub siłę które trzeba zastosować,w przypadku CC700 tych wartości nie ma.Poza tym technologia montarzu w zasadzie wyklucza dokręcenie kontrolne-w części połączeń stosujemy klej anerobowy i podczas dokręcania może dojść do zerwania kleju.Robię dokładnie tak samo jak kolega mandolina.Jeśli ktoś ma obawy dotyczące tego sposobu może zastosować uszczelkę pod głowicę oznaczoną ASTADUR która jest przeznaczona do jednego dokręcania.


Myśl szybciej niż jedziesz, jedź wolniej niż myślisz!

Offline

 

#19 2012-10-27 11:04:04

Thomy
Nieźle sie stara
Skąd: Siemianowice Śl.
Zarejestrowany: 2011-10-09
Posty: 138
Silnik / moc / zasilanie: 900 / 41 KM / Weber
Rok produkcji: 1995
Posiadany pojazd: Cinquecento 900 LPG

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

W książce serwisowej nic nie pisze o dociąganiu głowicy, a robiłem to kluczem dynamometrycznym to powinno byc dobrze, nie bede juz nic robił zwłaszcza ze to troche roboty jest a pogoda nie za fajna

Offline

 

#20 2012-11-19 18:39:15

dzikus
Nieźle sie stara
Skąd: Koszalin
Zarejestrowany: 2010-11-07
Posty: 102
Silnik / moc / zasilanie: 700ccm/Aisan
Rok produkcji: Young 1998
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

Witam, konieczne jest planowanie głowicy ?


"słychać warkot silnika, kutego w kuźniach piekieł i z zakrętu wyłania się czarny CC, niczym rydwan szatana, zaprzęgnięty biesami"

Offline

 

#21 2012-11-19 21:11:02

DAB
VIP
Skąd: Żywiec
Zarejestrowany: 2010-12-31
Posty: 1201
Silnik / moc / zasilanie: 700/31/FOS
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: Skoda Fabia, Honda CBF600, CC 700

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

Tak, ponieważ jej powierzchnia musi być idealnie równa, w przeciwnym wypadku powtórka z rozrywki.

Offline

 

#22 2012-11-21 20:02:04

dzikus
Nieźle sie stara
Skąd: Koszalin
Zarejestrowany: 2010-11-07
Posty: 102
Silnik / moc / zasilanie: 700ccm/Aisan
Rok produkcji: Young 1998
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

Wiem, że ciężko teoretyzować, ale z rok pojeździ bez planowania ?


"słychać warkot silnika, kutego w kuźniach piekieł i z zakrętu wyłania się czarny CC, niczym rydwan szatana, zaprzęgnięty biesami"

Offline

 

#23 2012-11-21 20:05:39

mandolina
Moderator
Skąd: Opole
Zarejestrowany: 2009-02-11
Posty: 2913
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd:

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

Może pojeździ i 5 lat a może nie pojeździ nawet jednego dnia ...


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów."
http://img16.imageshack.us/img16/9564/us1c.gif

Offline

 

#24 2012-11-22 20:09:18

kokoko1x
Nieźle sie stara
Skąd: ok Wadowic
Zarejestrowany: 2011-04-06
Posty: 252
Silnik / moc / zasilanie: 704 | 31 | Pb
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: cinquecento

Ostrzeżenia: 1

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

koszt planowania to w porywach 50 zł
nie rozumiem na czym tu oszczędzać

od siebie dodam, że jestem po wymianie UPG wg tego poradnika
zrobiłem już ponad 2k km i wszystko jest w porządku
używałem klucza dynamometrycznego, wychylnego kupionego za 20 zł (marki top-tools). ze swojej strony polecam zakup takowego, nawet jeśli nie do przeprowadzenia tak poważnej naprawy to do dociągania szpilek w kole jak znalazł (koniec ze skakaniem po kluczu przy wymianie koła)

Offline

 

#25 2012-11-26 20:49:36

dzikus
Nieźle sie stara
Skąd: Koszalin
Zarejestrowany: 2010-11-07
Posty: 102
Silnik / moc / zasilanie: 700ccm/Aisan
Rok produkcji: Young 1998
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

Gdzie kupiles tak tanio taki klucz?


"słychać warkot silnika, kutego w kuźniach piekieł i z zakrętu wyłania się czarny CC, niczym rydwan szatana, zaprzęgnięty biesami"

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo