Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#26 2012-11-27 13:50:25

Brayker
Nowy
Zarejestrowany: 2012-11-18
Posty: 41
Silnik / moc / zasilanie: 700ccm 31km benzyna
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Cinquecento Young

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

A ja mam pytanie z nieco innej beczki.
Zauważyłem, że na ostatniej fotce masz jakoś dziwnie puszczony ten czarny przewód łączący wlew oleju a dolot powietrza. Jak on jest u CIebie podczepiony, pod coś innego czy jak ?

Offline

 

#27 2012-11-29 19:40:02

dzikus
Nieźle sie stara
Skąd: Koszalin
Zarejestrowany: 2010-11-07
Posty: 102
Silnik / moc / zasilanie: 700ccm/Aisan
Rok produkcji: Young 1998
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

witam, mam problem, Nie moglem nigdzie dostac uszczelki pod dwuzłączke wylotu cieczy chłodzącej, pan w sklepie powiedział ze stara nie jest taka zla i abym ją założył. Założyłem ale cielko, wiec spuscilem plyn i klejem technicoll 6620 posmarowalem z obu stron (uszczelke) i potem skręciłem.
Robilem to z godzine temu, moze 1,5.

Czy jutro rano już mogę zalać plynu i spróbować odpalić cieniasa?

Jakie kroki powinienem poczynić przy pierwszym odpalaniu po tak powaznej naprawie ?
(bo za bardzo nie wiem jak to ma wyglądać/cienias dośc dlugo stał ~Miesiąc)

I kolejne pytanie gdzie znajde poradnik jak odpowietrzyć układ chłodzenia?


"słychać warkot silnika, kutego w kuźniach piekieł i z zakrętu wyłania się czarny CC, niczym rydwan szatana, zaprzęgnięty biesami"

Offline

 

#28 2012-11-29 20:57:52

kokoko1x
Nieźle sie stara
Skąd: ok Wadowic
Zarejestrowany: 2011-04-06
Posty: 252
Silnik / moc / zasilanie: 704 | 31 | Pb
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: cinquecento

Ostrzeżenia: 1

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

dzikus napisał(a):

Gdzie kupiles tak tanio taki klucz?

na allegro

dzikus napisał(a):

Jakie kroki powinienem poczynić przy pierwszym odpalaniu po tak powaznej naprawie ?

Osobiście wlałbym odrobine oleju do cylindrów przez otwór świec, następnie rozpiąłbym przewód od czujnika połozenia wału i kilkukrotnie, ręcznie zakręciłbym silnikiem. Następnie przez chwile zakręciłbym silnikiem przez rozrusznik sprawdzając czy kontrolka ciśnienia oleju gaśnie.
Po tak długim postoju sprawdziłbym też układ hamulcowy (np czy któryś z cylinderków się nie zapiekł)

dzikus napisał(a):

I kolejne pytanie gdzie znajde poradnik jak odpowietrzyć układ chłodzenia?

W książce napraw, dostępnej w zasobach forum

Offline

 

#29 2012-11-29 21:01:22

dzikus
Nieźle sie stara
Skąd: Koszalin
Zarejestrowany: 2010-11-07
Posty: 102
Silnik / moc / zasilanie: 700ccm/Aisan
Rok produkcji: Young 1998
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

Jak recznie zakręcić silnikiem ?
Ps. jak myslisz, jest szansa ze nie będzie cieklo ;<?

Ostatnio edytowany przez dzikus (2012-11-29 21:03:17)


"słychać warkot silnika, kutego w kuźniach piekieł i z zakrętu wyłania się czarny CC, niczym rydwan szatana, zaprzęgnięty biesami"

Offline

 

#30 2012-11-29 21:58:51

kokoko1x
Nieźle sie stara
Skąd: ok Wadowic
Zarejestrowany: 2011-04-06
Posty: 252
Silnik / moc / zasilanie: 704 | 31 | Pb
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: cinquecento

Ostrzeżenia: 1

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

klucz o numerze 36 zakładasz na koło pasowe i kręcisz w lewo (z wykręconymi świecami zbloku silnika
tu edit: oczywiście z głowicy, jak słusznie zauważył tonsil12)
lub zaciagasz ręczny, podnosisz samochód z prawej strony na lewarku, zapinasz 4 bieg i kręcisz kołem. Najlepiej jest zdjąć koło i dopasować rurę do szpilek

Szczerze powiedziawszy to nie kojarze, który element to ta dwuzłączka. Sam, gdy nie mam pod ręką uszczelki to staram się oczyścić i zmatowić powierznię styku drobnym papierem ściernym, zaś jako spoiwo stosuje sylikon wysokotemperaturowy. Zawsze się sprawdza w 100%

Ostatnio edytowany przez kokoko1x (2012-11-29 22:34:48)

Offline

 

#31 2012-11-29 22:26:47

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5029
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

Możesz mi powiedzieć od kiedy świece w Cinquecento są wkręcone w blok silnika? Do dziś byłem pewien że w głowicę...


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#32 2012-11-30 09:29:49

mandolina
Moderator
Skąd: Opole
Zarejestrowany: 2009-02-11
Posty: 3498
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd:

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

dzikus napisał(a):

Założyłem ale cielko, wiec spuscilem plyn i klejem technicoll 6620 posmarowalem z obu stron (uszczelke) i potem skręciłem.
Robilem to z godzine temu, moze 1,5.

Czy jutro rano już mogę zalać plynu i spróbować odpalić cieniasa?

Będzie pewnie ciekło bo to klej do połączeń zrywalnych czyli gwintów.
Trzeba było kupić materiał na uszczelki i dociąć  na wzór starej nową uszczelkę.


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów."

Offline

 

#33 2012-11-30 14:34:09

dzikus
Nieźle sie stara
Skąd: Koszalin
Zarejestrowany: 2010-11-07
Posty: 102
Silnik / moc / zasilanie: 700ccm/Aisan
Rok produkcji: Young 1998
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

Ogolnie skądś cieknie jeszcze ale nie jestem pewny skąd, wygląda jakby z kolektora dolotowego, ale auto nie kopci na biał.
Druga sprawa chyba sonda lamda jest tez zepsuta (zerwalem kabel, ale zlutowalem) bo falują mi obroty a bez ssania gaśnie...


"słychać warkot silnika, kutego w kuźniach piekieł i z zakrętu wyłania się czarny CC, niczym rydwan szatana, zaprzęgnięty biesami"

Offline

 

#34 2012-11-30 15:40:56

mandolina
Moderator
Skąd: Opole
Zarejestrowany: 2009-02-11
Posty: 3498
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd:

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

Obroty falują bo siorbie lewe powietrze, pewnie i w pobliskim miejscu jest też wyciek płynu.
Przypomnę cytat zamieszczony powyżej bo chyba zapomniałeś się do niego dostosować:

Tylko precyzyjne podejście i dokładne wykonanie gwarantuje, że za pół roku nie przyjdze nam robić tego samego od nowa


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów."

Offline

 

#35 2012-11-30 16:15:27

dzikus
Nieźle sie stara
Skąd: Koszalin
Zarejestrowany: 2010-11-07
Posty: 102
Silnik / moc / zasilanie: 700ccm/Aisan
Rok produkcji: Young 1998
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

I dlatego też gaśnie bez ssania ? Wszystko zostało zrobione precyzyjnie.


"słychać warkot silnika, kutego w kuźniach piekieł i z zakrętu wyłania się czarny CC, niczym rydwan szatana, zaprzęgnięty biesami"

Offline

 

#36 2012-11-30 16:29:25

mandolina
Moderator
Skąd: Opole
Zarejestrowany: 2009-02-11
Posty: 3498
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd:

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

dzikus napisał(a):

Wszystko zostało zrobione precyzyjnie.

Szczególnie użycie tej samej uszczelki jak i późniejsze przyklejenie jej klejem img/smilies/trink39

Jeśli zaniedbałeś tak proste sprawy aż nie chcę wiedzieć co dla ciebie znaczy słowo : "Precyzyjne"


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów."

Offline

 

#37 2012-11-30 20:46:18

dzikus
Nieźle sie stara
Skąd: Koszalin
Zarejestrowany: 2010-11-07
Posty: 102
Silnik / moc / zasilanie: 700ccm/Aisan
Rok produkcji: Young 1998
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

Tej uszczelki nie produkują i niema jej w zadnym sklepie. Przynajmniej tak powiedzieli w tych w ktorych byłem.  I tylko jedna uszczelka stara została założona.


"słychać warkot silnika, kutego w kuźniach piekieł i z zakrętu wyłania się czarny CC, niczym rydwan szatana, zaprzęgnięty biesami"

Offline

 

#38 2012-11-30 21:24:26

cezek
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2012-09-03
Posty: 130
Silnik / moc / zasilanie: 1,1 shel vi paler racing
Rok produkcji: 95
Posiadany pojazd: CCS

Ostrzeżenia: 1

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

Glowice mozna pobielić a w ostatecznsci dac do planowania:P


SWAPy i części do CC/CCS kontakt gg: 9288084 lub PW

Offline

 

#39 2012-11-30 22:06:25

Grezes38
Moderator
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2008-11-21
Posty: 5794
Silnik / moc / zasilanie: 700/FOS/lpg
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

@dzikus:uszczelka o której piszesz jest dostępna.Jeśli nie,kupujesz choćby klingeryt i wycinasz nową.
To jest temat o wymianie UPG i bardzo proszę abyś z problemami ze ssaniem,falowaniem obrotów,odpowietrzaniem przeniósł się w odpowiednie miejsce.


Myśl szybciej niż jedziesz, jedź wolniej niż myślisz!

Offline

 

#40 2012-12-01 19:30:10

cezek
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2012-09-03
Posty: 130
Silnik / moc / zasilanie: 1,1 shel vi paler racing
Rok produkcji: 95
Posiadany pojazd: CCS

Ostrzeżenia: 1

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

Dziś bylem na zakupach uszczelka corecto 20 uszczelki pod wydech i ssący po 4zl sztuka klej 14zl i filtr oleju 14zl olej około 30zl co daje na dziś koszty wywiany upg 90zl img/smilies/smile


SWAPy i części do CC/CCS kontakt gg: 9288084 lub PW

Offline

 

#41 2012-12-02 17:23:36

dzikus
Nieźle sie stara
Skąd: Koszalin
Zarejestrowany: 2010-11-07
Posty: 102
Silnik / moc / zasilanie: 700ccm/Aisan
Rok produkcji: Young 1998
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

Mi jakis wezyk od gaznika spadl, dlatego tak sie dzialo, ze falowalo i gasło.  Wyciek plynu prawdopodobnie z góry jakoś po prostu splywa na ssaka/pokrywe zaworów. W tygodniu jade na kanał i bede ogarniac, tym razem uszczelnie to dobrze.

A tak poza tym pali bardzo ladnie i jestem zadowolony img/smilies/wink tylko sonde Lambda musze jeszcze sprawdzic.

Dziekuje za poradnik, mimo ze w wiekszym stopniu korzystałem z innego to i tak byl pomocny.


"słychać warkot silnika, kutego w kuźniach piekieł i z zakrętu wyłania się czarny CC, niczym rydwan szatana, zaprzęgnięty biesami"

Offline

 

#42 2012-12-26 23:59:10

kamil_7
Nowy
Skąd: Czeladź
Zarejestrowany: 2011-08-13
Posty: 36
Silnik / moc / zasilanie: 700 31 gaźnik weber
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: Cinquecento 700

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

Macie jakiś sposób czym wyczyścić blok silnika po pozostałościach uszczelki?

Offline

 

#43 2012-12-27 00:21:13

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5029
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

żyletka img/smilies/wink Zeskrzybujesz pozostałości a potem na szmatkę trochę rozpuszczalnika nitro i złazi całość img/smilies/wink


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#44 2013-03-11 22:00:07

klysek1
Nieźle sie stara
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2012-06-23
Posty: 89
Silnik / moc / zasilanie: 704 / 30 /aisan benzyna
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: cc young
Serwis

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

BARDZO WAŻNE

dla wersji z gaźnikiem Aisan

9. Rozłaczyć ( klucz 13) połączenie trójnika z czujnikiem temp. przykręcane do górnej części głowicy.

PRZED ODKRĘCENIEM POŁĄCZENIA TRÓJNIKA NALEŻY ODKRĘCIĆ (płaska 19) ZAWÓR TRÓJDROŻNY MOCOWANY U GÓRY TRÓJNIKA. Pominięcie tego kroku może spowodować uszkodzenie plastikowych rurek zaworu które są bardzo delikatne, a nowy zawór kosztuje od 150 na allegro do ok 200 PLN w sklepie.

Offline

 

#45 2013-06-29 14:59:30

Seba1995
Nowy
Zarejestrowany: 2013-06-29
Posty: 1

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

Jaka moze byc przyczyna plynu chlodzacego w oleju.? nagrzewnica.? uszczelka pod glowica czy moze peknol blok.?

Offline

 

#46 2013-06-29 15:40:42

DAB
VIP
Skąd: Żywiec
Zarejestrowany: 2010-12-31
Posty: 1490
Silnik / moc / zasilanie: 700/31/FOS
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: Skoda Fabia, Honda CBF600, CC 700

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

Nagrzewnica nie ma nic do tego. Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą.

Offline

 

#47 2014-01-02 18:16:26

PojarCC'14
Nowy
Skąd: Rybnik
Zarejestrowany: 2013-12-30
Posty: 17
Silnik / moc / zasilanie: 704/31/BP95
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat CC

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

super opis i te zdj.  szacun... img/smilies/smile

mam takie pytanko, czy trzeba dawać silikon  przy nowej uszczelce pod głową i deklem?

Offline

 

#48 2014-01-02 20:56:29

DAB
VIP
Skąd: Żywiec
Zarejestrowany: 2010-12-31
Posty: 1490
Silnik / moc / zasilanie: 700/31/FOS
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: Skoda Fabia, Honda CBF600, CC 700

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

Nie, nigdy nie daje się silikonu pod głowicę.

Offline

 

#49 2014-01-02 21:08:08

PojarCC'14
Nowy
Skąd: Rybnik
Zarejestrowany: 2013-12-30
Posty: 17
Silnik / moc / zasilanie: 704/31/BP95
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat CC

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

dziękuje img/smilies/smile

Offline

 

#50 2014-01-04 11:59:45

PojarCC'14
Nowy
Skąd: Rybnik
Zarejestrowany: 2013-12-30
Posty: 17
Silnik / moc / zasilanie: 704/31/BP95
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat CC

Re: [Manual] Wymiana uszczelki pod głowicą CC 700

zmiana UPG poszła gładko i sprawnie img/smilies/smile

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo