Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2011-01-13 23:02:02

Gracjan87
Stary wyjadacz
Skąd: Otwock
Zarejestrowany: 2009-09-23
Posty: 973
Silnik / moc / zasilanie: 899 cc / 39 KM / Benzyna + LPG
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat CC 899 SX
Serwis

Gleba a komfort jazdy..

Cześć,

Czy przy wymianie sprężyn i pozostaniu przy olejowych amortyzatorach (KYB) będę czuł jakąś różnicę przy prowadzeniu auta (komforcie..) chciałbym kupić sprężyny 40/40 albo 60/40 do kół 14 calowych z oponami 195/45 lato i 13 calowych 165/65 zima..

pozdr

Offline

 

#2 2011-01-13 23:14:58

kszy
Stary wyjadacz
Zarejestrowany: 2010-05-11
Posty: 720
Silnik / moc / zasilanie: *1108 cm³ *54KM *VPower95/12V/wolny ssak :)
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: FIAT CC Sporting

Ostrzeżenia: 1

Re: Gleba a komfort jazdy..

Na pewno będzie twardo img/smilies/smile Do tego niski profil opony i komfort dodatkowo maleje img/smilies/smile Nie jeździłem na takim zestawie ale mam na lato przód chyba -60FK + krosno pzm-1 i gumka 175/50 i jak dla mnie jest mega wygodnie img/smilies/smile A tak na serio to każda dziura dodaje autu powoli skrzydeł.. :]

Offline

 

#3 2011-01-13 23:21:58

Gracjan87
Stary wyjadacz
Skąd: Otwock
Zarejestrowany: 2009-09-23
Posty: 973
Silnik / moc / zasilanie: 899 cc / 39 KM / Benzyna + LPG
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat CC 899 SX
Serwis

Re: Gleba a komfort jazdy..

Mam rozumieć że szybciej zużyje mi się zawieszenie przy takich sprężynach? bo niestety średnio codziennie w jakąś dziurę się wjeżdża..

Offline

 

#4 2011-01-13 23:32:35

kszy
Stary wyjadacz
Zarejestrowany: 2010-05-11
Posty: 720
Silnik / moc / zasilanie: *1108 cm³ *54KM *VPower95/12V/wolny ssak :)
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: FIAT CC Sporting

Ostrzeżenia: 1

Re: Gleba a komfort jazdy..

No to na pewno img/smilies/smile To może ino te kółka 14" załóż a olej zawias img/smilies/smile Będzie myślę dość fajnie to wyglądało img/smilies/smile A tak w ogóle to nie będziesz darł czymkolwiek na tym rozmiarze?

Offline

 

#5 2011-01-14 02:10:16

Misza
Nieźle sie stara
Skąd: Stalowa Wola
Zarejestrowany: 2009-02-25
Posty: 498
Silnik / moc / zasilanie: 1.1/55/B+G
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: CC

Re: Gleba a komfort jazdy..

kumpel ma 15 cali w CC,fak faktem ze nadkoli plastikowych nie ma,ale ogolnie nic nie trze; )

Offline

 

#6 2011-01-14 10:14:47

Tomek
Administrator
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2007-08-04
Posty: 4032
Silnik / moc / zasilanie: 1.5/79/1.6/103
Rok produkcji: 88/96
Posiadany pojazd: Polonez/BMW E36
Serwis

Re: Gleba a komfort jazdy..

14" z oponą 195/45?
Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę jak spadną osiągi.

Przy takich oponach i zawiesie -60/40 wytrzepie ci tak auto że możesz tego żałować.
Komfort spada już przy zawiasie -35


Naklejki forum- dane do przelewu:Naklejki
http://imageshack.us/a/img29/3233/indeksyd.jpg

Offline

 

#7 2011-01-14 10:25:42

Gracjan87
Stary wyjadacz
Skąd: Otwock
Zarejestrowany: 2009-09-23
Posty: 973
Silnik / moc / zasilanie: 899 cc / 39 KM / Benzyna + LPG
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat CC 899 SX
Serwis

Re: Gleba a komfort jazdy..

aha no nie wiedziałem.. dziękuje za tą pomocną rade img/smilies/smile

Offline

 

#8 2011-01-14 10:27:40

Tomek
Administrator
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2007-08-04
Posty: 4032
Silnik / moc / zasilanie: 1.5/79/1.6/103
Rok produkcji: 88/96
Posiadany pojazd: Polonez/BMW E36
Serwis

Re: Gleba a komfort jazdy..

Też chciałem takie opony ale otworzono mi oczy. Trzeba dobrze przemyśleć, bo jak jest gleba to całym autem tłucze i łatwo żeby się rozpad zrobił. Ja tam wole jak się wszystko kupy trzyma:D


Naklejki forum- dane do przelewu:Naklejki
http://imageshack.us/a/img29/3233/indeksyd.jpg

Offline

 

#9 2011-01-14 17:43:34

Szczubel93
Stary wyjadacz
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2010-05-18
Posty: 951
Silnik / moc / zasilanie: 899/40/weber
Rok produkcji: 1995
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: Gleba a komfort jazdy..

Ja miałem 40/40, seryjne amory + guma 145/70 r13 to było elegancko trochę twardziej ale wygodnie. Teraz założyłem 70/50 z twardymi amorami i na tej samej gumie to jest masakra na dziurach tak trzęsie że lepiej nie pytaj ale za to na prostym jedzie się jak marzenie.


http://www.iv.pl/images/23947449341230421071.png

Offline

 

#10 2011-01-14 17:50:52

novo
Stary wyjadacz
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Zarejestrowany: 2009-12-07
Posty: 589
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd: już nie Fiat

Re: Gleba a komfort jazdy..

Trzeba być twardym nie miętkim img/smilies/tongue

Offline

 

#11 2011-01-14 18:15:21

Gracjan87
Stary wyjadacz
Skąd: Otwock
Zarejestrowany: 2009-09-23
Posty: 973
Silnik / moc / zasilanie: 899 cc / 39 KM / Benzyna + LPG
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat CC 899 SX
Serwis

Re: Gleba a komfort jazdy..

No chyba sobie odpuszczę po 1 nasze drogi mają za dużo dziur po 2 same sprężyny to wydatek min 300 zł a felgi 14 z oponami nisko profilowymi to ok tysiąca zł.. za takie pieniądze za dużo minusów widzę nie warto.. Dzięki za pomoc

Offline

 

#12 2011-01-14 19:40:19

MYCHON
Stary wyjadacz
Skąd: Janikowo
Zarejestrowany: 2009-10-07
Posty: 617
Silnik / moc / zasilanie: 1.2 16V 90KM BENZYNA
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: było CC

Ostrzeżenia: 1

Re: Gleba a komfort jazdy..

novo napisał(a):

Trzeba być twardym nie miętkim img/smilies/tongue

dokładnie jak już się ktoś decyduje na glebe i fele z niskim profilem opony niech zapomni o komforcie img/smilies/1087


ja osobiście mialem w 899 zawieszenie 60/60 i do tego koło 195/40/14 i powiem że autko trzymało się drogi jak przyklejone, ale każda dziura lub nierówność uuuuuuu masakra trzeba było być uważnym img/smilies/big_smile
a co do silnika z takim zestawieniem koła to nie będzie się cento zbytnoio odpychało tylko toczyło img/smilies/lol
no i spalanie lekko idzie w góre i to na tyle


http://img687.imageshack.us/img687/5677/obraz1hg.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Offline

 

#13 2011-01-14 20:35:22

andriuksc
Nieźle sie stara
Skąd: Rdzawka
Zarejestrowany: 2010-04-26
Posty: 266
Silnik / moc / zasilanie: 899 / 43/98/1.2/75/98
Rok produkcji: 1997/2003
Posiadany pojazd: cc/panda
Serwis

Re: Gleba a komfort jazdy..

lekko??img/smilies/smile ja mam 899 70/50 14" 175/65 i 165/60 i spalanie mega:) MAX 120KMH  ladnie sie klei i trzyma w zakretch jeden z niewielu plusow.. tak jak kolega MYCHON mowi dziura nie rownosc masakra...


"ten kto potrafi zrobić z niczego coś jest prawdziwym pasjonatom "
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fia … ento/87358

Offline

 

#14 2011-01-14 23:17:13

kszy
Stary wyjadacz
Zarejestrowany: 2010-05-11
Posty: 720
Silnik / moc / zasilanie: *1108 cm³ *54KM *VPower95/12V/wolny ssak :)
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: FIAT CC Sporting

Ostrzeżenia: 1

Re: Gleba a komfort jazdy..

Ja na 175/50 nie czuję różnicy w porównaniu ze 155/65 jeśli chodzi o przyspieszenie/prędkość, na spalanie nie patrzę bo i tak pali średnio z 9-10l/100km także zużycie mi lotto img/smilies/smile
No ale wracając do tematu - zależy od Ciebie czy chcesz żeby auto wyglądało na glebie czy chcesz żeby auto się świetnie prowadziło, rezygnując de facto z komfortu img/smilies/tongue
Ktoś tam napisał, że na prostce auto się świetnie prowadzi.. Gów.. prawda.. Na prostce każde auto tak samo pojedzie jeśli nie będziesz hamował a jechał z równą prędkością.. Chyba, że miało być tam  NA RÓWNYM img/smilies/smile to zmienia postać rzeczy img/smilies/smile pozdrawiam Twardzieli img/smilies/smile

Offline

 

#15 2011-01-15 00:21:44

Szczubel93
Stary wyjadacz
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2010-05-18
Posty: 951
Silnik / moc / zasilanie: 899/40/weber
Rok produkcji: 1995
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: Gleba a komfort jazdy..

kszy napisał(a):

Ktoś tam napisał, że na prostce auto się świetnie prowadzi.. Gów.. prawda.. Na prostce każde auto tak samo pojedzie jeśli nie będziesz hamował a jechał z równą prędkością.. Chyba, że miało być tam  NA RÓWNYM img/smilies/smile to zmienia postać rzeczy img/smilies/smile pozdrawiam Twardzieli img/smilies/smile

Dokładnie o to mi chodziło tylko się źle wysłowiłem img/smilies/tongue


http://www.iv.pl/images/23947449341230421071.png

Offline

 

#16 2011-01-15 09:23:51

kszy
Stary wyjadacz
Zarejestrowany: 2010-05-11
Posty: 720
Silnik / moc / zasilanie: *1108 cm³ *54KM *VPower95/12V/wolny ssak :)
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: FIAT CC Sporting

Ostrzeżenia: 1

Re: Gleba a komfort jazdy..

Mam w mojej wsi słabo zamieszkaną ulicę z megaprzyczepnym asfaltem, ok.2km długość, szeroko na jedno auto, zakręty pod kątem prostym i o dziwo jest równo img/smilies/smile I jadąc na twardzielu to czuję się jakbym prowadził  gokarta img/smilies/smile Auto w prowadzeniu jest bardzo bezpośrednie, nie kołysze zbędnie - no cudo! img/smilies/smile A na seryjnym to łajba img/smilies/big_smile Dlatego teraz tam nie jeżdżę img/smilies/big_smile hihi

Offline

 

#17 2011-01-15 10:14:29

kcc
Stary wyjadacz
Zarejestrowany: 2010-07-26
Posty: 670
Silnik / moc / zasilanie: ____ 899 SPI / 40KM / Pb95
Rok produkcji: ___________ 1997
Posiadany pojazd: ____ Cinquecento 899 SPI Happy 97'

Ostrzeżenia: 2

Re: Gleba a komfort jazdy..

Szczubel93 napisał(a):

Ja miałem 40/40, seryjne amory + guma 145/70 r13 to było elegancko trochę twardziej ale wygodnie. Teraz założyłem 70/50 z twardymi amorami i na tej samej gumie to jest masakra na dziurach tak trzęsie że lepiej nie pytaj ale za to na prostym jedzie się jak marzenie.

Szczubel93, mógłbyś pokazać jak to wyglądało? te 40/40, seria amory z tymi kołami ?:>
Czy tutaj był na takim zestawie: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?pid=117146#p117146 ?

Ostatnio edytowany przez kcc (2011-01-15 10:20:52)


"Mieli do wyboru wojnę lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także"
~ Winston Churchill

Offline

 

#18 2011-01-15 18:25:27

Szczubel93
Stary wyjadacz
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2010-05-18
Posty: 951
Silnik / moc / zasilanie: 899/40/weber
Rok produkcji: 1995
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: Gleba a komfort jazdy..

Tak na tych fotkach był jeszcze zestaw 40/40+ seria amorki.


http://www.iv.pl/images/23947449341230421071.png

Offline

 

#19 2012-06-03 16:10:35

badboy
Nowy
Skąd: Chełmek / oświęcim
Zarejestrowany: 2011-11-05
Posty: 59
Silnik / moc / zasilanie: 700->899->1.2 8v?
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: blucento

Re: Gleba a komfort jazdy..

ja mam 70/50 na seri amortach i powiem szczerze ze moglby byc twardsy, moze to wina amorkow, ale napewno niema porownania z seria....


Fiat 125p 1.5 pb lpg, Bmw e-30 1.8 pb, Opel kadett 1.6 on, Opel calibra 2.0 pb, Fiat 126p 0.65 pb, Opel calibra 2.0 pb lpg, Chevrolet camaro 2.8 pb lpg, Bmw e-39 2.5 pb, Opel astra 1.7 on swap to c20ne, Fiat uno fire 1.0 pb, Opel Kadett sedan 2.0 pb+lpg, Fiat cinuecento 0.7 swap 0.9i complet pb+lpg swap to 1.2 progress NEXT ??

Offline

 

#20 2013-02-22 21:24:17

Actros
VIP
Skąd: Zabrze
Zarejestrowany: 2012-09-01
Posty: 1485
Silnik / moc / zasilanie: 704->1100->1242
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: CC

Ostrzeżenia: 1

Re: Gleba a komfort jazdy..

Pany czy jeżdżąc na glebie szybciej zużywają się amortyzatory typu wylewanie itp ?


700---->1100 --->1242 img/smilies/big_smile
MoMok http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=17210

Offline

 

#21 2013-02-22 21:29:38

kunis6
Stary wyjadacz
Skąd: Włocławek/Łódź
Zarejestrowany: 2011-08-17
Posty: 979
Silnik / moc / zasilanie: 1600 75KM LPG
Rok produkcji: 1992
Posiadany pojazd: VA

Re: Gleba a komfort jazdy..

Zalezy czy masz odpowiednie do tego amorki

Offline

 

#22 2013-02-22 21:30:42

MaRika
Stary wyjadacz
Skąd: Świętochłowice
Zarejestrowany: 2012-07-15
Posty: 841
Silnik / moc / zasilanie: 899 / brak :D / wtrysk
Rok produkcji: 1998
Posiadany pojazd: CC SX

Ostrzeżenia: 1

Re: Gleba a komfort jazdy..

-40/40 to nie gleba. Można śmiało pędzić przez miasto a zakręty o niebo lepsze

Offline

 

#23 2013-02-22 21:41:06

Actros
VIP
Skąd: Zabrze
Zarejestrowany: 2012-09-01
Posty: 1485
Silnik / moc / zasilanie: 704->1100->1242
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: CC

Ostrzeżenia: 1

Re: Gleba a komfort jazdy..

znajomy chce zamienić się zawiasem 8/6 na serie ale jest ale twierdzi ze amory są wylane wiec mysle ze pewnie jest na seryjnych amora co sądzicie o tym ?


700---->1100 --->1242 img/smilies/big_smile
MoMok http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=17210

Offline

 

#24 2013-02-22 21:43:39

Szybki93
VIP
Skąd: Ruda Śląska
Zarejestrowany: 2011-09-25
Posty: 1067
Silnik / moc / zasilanie: 1.2
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: CC

Ostrzeżenia: 2

Re: Gleba a komfort jazdy..

Jesli chcesz wsadzac na seryjne amory to nie polecam .Chociaż do przodu kup jakies skrócone amortyzatory img/smilies/smile


Powoly Bo Sie Rozpierdoly

Offline

 

#25 2013-02-22 21:47:57

MaRika
Stary wyjadacz
Skąd: Świętochłowice
Zarejestrowany: 2012-07-15
Posty: 841
Silnik / moc / zasilanie: 899 / brak :D / wtrysk
Rok produkcji: 1998
Posiadany pojazd: CC SX

Ostrzeżenia: 1

Re: Gleba a komfort jazdy..

no od -70 (moze nawet od 60) kupuje sie sportowe amorki

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo