Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2014-08-19 11:05:45

KIEROWCA
Stary wyjadacz
Skąd: Kętrzyn
Zarejestrowany: 2013-09-14
Posty: 627
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji: '96
Posiadany pojazd: Polonez Caro Minus
Serwis

[Manual] GAŁKA zmiany biegów krok po kroku czyli HOW TO? ;-)

Jak wszyscy wiemy demontaż gałki zmiany biegów w naszych cudownych bolidach sprawia pewne trudności. Dlatego w związku z często powtarzającymi się tego typu pytaniami na Forum postanowiłem podjąć się zwymiarowania tego elementu wyciągniętego z Cieniasa na złomie.

http://www.editer.pl/fotka/810552671982d1ee0009e8e0b736852c_1.jpg

W moim przypadku plastik na szczęście był już "zjeżdżony" i gałka latała sobie swobodnie na gumie. Dzięki temu nie straciłem dużo czasu na rozwałkę ale też udało się pozyskać nie zniszczony egzemplarz do fotografii poglądowych img/smilies/wink

Potrzebne będą:
1) Suwmiarka lub linijka;
2) Ostry nóż ==dokładnie w tej kolejności a nie odwrotnie img/smilies/tongue
3) Brzeszczot lub ten sam nóż rozgrzany uprzednio do czerwoności;
4) Pilnik
5) Narzynka
6) Kolega z browarkiem na stanowisku pasażera [do wysłuchiwania bluzgów, ew. przyjęcia brzeszczota na kolano] img/smilies/223

:::Sama gałka po rozcięciu prezentuje się mniej więcej w ten sposób:

http://www.editer.pl/fotka/f2a5fbcf97eedd5c79e81ca843b63eb4_1.jpg

:::Przed demontażem [jeśli nie chcemy zniszczyć gumowego mieszka] cięcie wykonujemy więc na ok. 53mm od góry.

http://www.editer.pl/fotka/0fd90dfd6715b84d1d1092ab3c6af8ed_1.jpg

:::Głębokość to ok. 39mm, średnica wewnętrzna ok. 12mm.

http://www.editer.pl/fotka/9f520b5abe7d0d803cafd31d14c73c49_1.jpg

:::Oczywiście zanim przystąpimy do demontażu, gałkę najlepiej obedrzeć jest ze skóry. img/smilies/223 Tj. odmierzamy te 5cm od góry, oddzielamy gałkę od mieszka, a następnie przecinamy tamten poziomy szew pod zaokrągleniem.

http://www.editer.pl/fotka/0f3326fda04fde5c2d64abf84d696c7e_1.jpg

:::Pozostały plastik traktujemy brzeszczotem wzdłuż dowolnie wybranego rowka i rozchylamy wkrętakiem w celu poluźnienia. W międzyczasie rzucamy k... img/smilies/sterb026 Naszym oczom powinno ukazać się mniej więcej coś takiego:

http://www.editer.pl/fotka/976677a9c8c766182336811a4ac4f7ae_1.jpg

:::Z drążka szlifujemy wystające kliny, dobieramy odpowiednią narzynkę, gwintujemy i możemy się cieszyć swoją nową gałką

http://www.editer.pl/fotka/cb0df7ec9d5c14e4d149ff34326aee02_1.jpg

P.S. Dla sprawnie operujących brzeszczotem, pilnikiem i narzynką jest to godzina roboty. Po udanej akcji wykonujemy jazdę próbną i browarek.

Pozdrawiam

Przenoszę.

Tagi: gałka, zmiany, biegów, zdjąć, odkręcić, gałkę, gałce

Ostatnio edytowany przez KIEROWCA (2014-08-22 14:53:50)


:::Normę wykonuję jak Stachanow ==nie wypuszczam z ręki braków:::
:::Brawurowa jazda samochodem Cinquecento ;-) :::
ZAPRASZAM ==> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/Cinquecento <==

Offline

 

#2 2014-08-19 18:10:35

szajba1
Stary wyjadacz
Zarejestrowany: 2013-01-26
Posty: 560
Silnik / moc / zasilanie: 900/41/pb
Rok produkcji: 96
Posiadany pojazd: cc

Re: [Manual] GAŁKA zmiany biegów krok po kroku czyli HOW TO? ;-)

dodam ze narzynka jest opcja, bo wszystke uniwersalne galki sa na 3 srobki, ale tak to wszystko jest ok.


mozna tez smialo skrocic drazek, bedzie wygodniej i szybciej img/smilies/smile

Offline

 

#3 2014-08-22 10:38:06

KIEROWCA
Stary wyjadacz
Skąd: Kętrzyn
Zarejestrowany: 2013-09-14
Posty: 627
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji: '96
Posiadany pojazd: Polonez Caro Minus
Serwis

Re: [Manual] GAŁKA zmiany biegów krok po kroku czyli HOW TO? ;-)

szajba1 napisał(a):

mozna tez smialo skrocic drazek, bedzie wygodniej i szybciej img/smilies/smile

W większości się zgodzę aczkolwiek ucinanie całej gałki jest środkiem conajmniej połowicznym. Ja starałem się opisać jak to zrobić w sposób profsjonalny, z zachowaniem fabrycznej długości drązka img/smilies/wink

:::Nowa gałka zamontowana i prezentuje się o niebo lepiej od tego oryginalnego drążka a'la pałka milicyjna. Gwintowanie nie nastręcza większych trudności, na szorstki surowy gwint wypada tylko dać trochę smaru i kilka razy przejechać tam i z powrotem narzynką M-10.

http://www.editer.pl/fotka/0a86f4eadd10cf2a54de2c4d244bf618_1.jpg
http://www.editer.pl/fotka/70c44c5d6d9190bb8f7abd03658bf087_1.jpg

Do pełni szczęścia brakuje jeszcze tylko skajowego mieszka:

http://www.editer.pl/fotka/cd2d5091f259295190c7ce3e8e6f3691_2.jpg
http://www.editer.pl/fotka/bb6b88a8463885abfa993b7dee6f0b9e_2.jpg

Pozdrawiam

Ostatnio edytowany przez KIEROWCA (2014-09-21 09:52:15)


:::Normę wykonuję jak Stachanow ==nie wypuszczam z ręki braków:::
:::Brawurowa jazda samochodem Cinquecento ;-) :::
ZAPRASZAM ==> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/Cinquecento <==

Offline

 

#4 2014-08-22 16:35:50

tatas
VIP
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-09
Posty: 1769
Silnik / moc / zasilanie: jak najlepsze
Rok produkcji: 95,2013,2000
Posiadany pojazd: CC 903 Golf VI gti 35,Lupo
Serwis

Re: [Manual] GAŁKA zmiany biegów krok po kroku czyli HOW TO? ;-)

nie nakrętkom przejechałeś , tylko narzynką m 10

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo