Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2015-04-28 18:44:28

DaVanG
Nowy
Zarejestrowany: 2015-04-28
Posty: 4

Przegrzewanie silnika CC 900.

Witam img/smilies/042
Otóż mam problem z CC, kupiłem CC 900 z przebiegiem 82000.
Grzeje się, nie sądzę, że to uszczelka, wiatrak się nie załącza (czujka, bo na krótko chodzi), ale nawet jak go zostawiam podczas jazdy na krótko to się grzeje autko. Chłodnica jest zimna (nie wiem, czy to wina wiatraka).
jeśli się przygazuje to zaczyna lecieć ciepłe powietrze w środku (takie ciągle ustawiam), a czasami leci zimne, czy to wina nagrzewnicy, czy może słabej pompy? Czy może jest zapowietrzony? bo często jest tak, że w zbiorniczku mimo dolewania płynu, on ubywa, a czasami wraca i jest go więcej. Czy uszczelka pod głowicą, czy jak? jakieś rady? to mój pierwszy fiat i nie mam pojęcia co to może być, dlatego zwracam się z probą o pomoc.
Jeśli ktoś się zna zawsze mogę zapłacić za zrobienie tego, Gdańsk. img/smilies/smile
Pozdrawiam gorąco (tak jak silnik). img/smilies/big_smile

Offline

 

#2 2015-04-28 19:24:23

CieniaczRider
VIP
Skąd: Raszyn/Warszawa
Zarejestrowany: 2011-08-05
Posty: 1691
Silnik / moc / zasilanie: 899/ 39/ wtrysk
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento 899

Re: Przegrzewanie silnika CC 900.

Nad prawym nadkolem masz kurek do odpowietrzania-korzystałeś z niego?

Offline

 

#3 2015-04-28 19:35:07

DaVanG
Nowy
Zarejestrowany: 2015-04-28
Posty: 4

Re: Przegrzewanie silnika CC 900.

nie korzystałem, a jak z niego skorzystać? img/smilies/smile bo widzę go etc. ale nie mam pojęcia co z nim img/smilies/smile

Offline

 

#4 2015-04-28 20:06:23

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5029
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Re: Przegrzewanie silnika CC 900.

To, że chłodnica jest zimna świadczy o uszkodzonym termostacie, nie otwiera się img/smilies/tongue To też zapewne jest winne przegrzewaniu się silnika. Wyjaśnia też nie pracujący wentylator chłodnicy.
Natomiast nie działająca nagrzewnica świadczy o zapowietrzeniu układu.

Odpowietrznik popuszczasz podczas pracującego silnika, ale nie odkręcasz całkiem bo płyn zacznie się wylewać pod dużym ciśnieniem i zalejesz sobie silnik, po popuszczeniu zaczyna płynąć płyn z bąbelkami powietrza, czekasz aż zacznie płynąć sam płyn i zakręcasz. Ot cała filozofia img/smilies/smile

Ostatnio edytowany przez tonsil12 (2015-04-28 20:08:32)


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#5 2015-04-28 21:05:51

KIEROWCA
Stary wyjadacz
Skąd: Kętrzyn
Zarejestrowany: 2013-09-14
Posty: 627
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji: '96
Posiadany pojazd: Polonez Caro Minus
Serwis

Re: Przegrzewanie silnika CC 900.

:::Wcale sie nie grzeje tylko zegar pokazuje głupoty.
Jak sie grzeje--to sie gotuje .
Kłęby pary wywalają spod maski, syczy, i przez przednią szybę nic nie widać, bo para jak z lokomotywy.
Gdy już ci zegar tak pokazuje to wyjdź,podnieś klapę, odkręć kurek chłodnicy ostrożnie przez szmatę, i wsadź palucha wskazującego do wody. Jeśli wytrzyma 1 sekundę bez oparzenia to ma około 80 stopni.

W chłodnicy ma nie być ciśnienia. We Fiatach i Syrenkach podkładało się w tym celu pętelkę z drucika pod grzybek w korku chłodnicy, w CC korek ma być nie do końca dokręcony. Zresztą proszę zauważyć, że jeśli woda nie dochodzi do nagrzewnicy i pomimo 90 stopni na zegarze dmucha zimne powietrze to po zluzowaniu korka nagrzewnica zaczyna żłopać.

===A myślałem ,że mnie nic nie zaskoczy .......
TO WY NAPRAWIACIE TE TERMOSTATY?????????
Panowie!!!! Olewać to!!!
Cała rzecz w tym żeby stary termostat stanął na zawsze w pozycji otwarte. I tak sie jeździ. Ja sam mam stary termostat stojący na zawsze w pozycji otwarte.
Ile tracicie -----pół litra paliwa na tydzień?
Do wyjątków należy żeby stary termostat stanął w pozycji zamknięte i się tak zaklinował.
Wtedy gwoździem robi mu się dobrze i jest otwarty na zawsze.
Dajcie se spokój.

P.S. Przy "dużym" obiegu silnik wolniej się nagrzewa, stąd zimą występuje konieczność jeżdżenia z gumową osłoną wlotu powietrza. I tyle.

Pozdrawiam


:::Normę wykonuję jak Stachanow ==nie wypuszczam z ręki braków:::
:::Brawurowa jazda samochodem Cinquecento ;-) :::
ZAPRASZAM ==> http://chomikuj.pl/mariuszw2145/Cinquecento <==

Offline

 

#6 2015-04-28 21:23:56

CieniaczRider
VIP
Skąd: Raszyn/Warszawa
Zarejestrowany: 2011-08-05
Posty: 1691
Silnik / moc / zasilanie: 899/ 39/ wtrysk
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento 899

Re: Przegrzewanie silnika CC 900.

Wskazania na zegarach, a faktyczna temperatura to co innego img/smilies/smile

Nie no Kierowca co to za drutowanie?Ja mam sprawny termostat, dokręcony korek i działa.

Jeśli jest wysoka temperatura wg wskaźnika a leci zimne powietrze to... chyba coś nie tak img/smilies/smile

Ja ostatnio jak odpowietrzałem, to wlałem full płynu, odpaliłem, co jakiś czas luzowałem koreczek celem wypuszczenia powietrza z układu, oczywiście dolewając płynu.Aha, później płyn robi się ciepły, nawet bardzo-nie poparz się, ja podkładałem szmatkę, żeby w nią leciała gorąca ciecz.

Po otwarciu termostatu przewód dolny chłodnicy powinien stać się ciepły.

Jak nie masz pewności, to sprawdź najpierw termostat.

Offline

 

#7 2015-04-28 21:24:05

tatas
VIP
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-09
Posty: 1769
Silnik / moc / zasilanie: jak najlepsze
Rok produkcji: 95,2013,2000
Posiadany pojazd: CC 903 Golf VI gti 35,Lupo
Serwis

Re: Przegrzewanie silnika CC 900.

A mi się wydaje ze na tym forum piszemy i doradzamy sobie jak CC naprawić , a nie jeździć na jakiś DRUCIKACH !!!!!

Offline

 

#8 2015-04-29 06:34:03

DaVanG
Nowy
Zarejestrowany: 2015-04-28
Posty: 4

Re: Przegrzewanie silnika CC 900.

Ogarnąłem to, nie chciał się odpowietrzyć (CC kupione od Pani 82 lata, więc CC stał rok, może dwa)
Robiłem do oporu zalewając wodą (koszty, koszty) z octem, żeby spłukać syf jeśli jakiś był. Teraz jest okej, wiatrak daje na krótko (bo umiem) i nie przekracza 90 stopni. Daje ciepłe powietrze już, ale jeszcze muszę dalej próbować, bo teraz pojawił się brud (taki pomarańczowy) i jak to zleci to myślę, że będzie gites img/smilies/big_smile
Dzięki za rady, a mam takie pytanko, mogę z tym odpowietrznikiem lekko odkręconym jeździć? img/smilies/smile żeby się odpowietrzył do końca.

Offline

 

#9 2015-04-29 13:39:54

tatas
VIP
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-09
Posty: 1769
Silnik / moc / zasilanie: jak najlepsze
Rok produkcji: 95,2013,2000
Posiadany pojazd: CC 903 Golf VI gti 35,Lupo
Serwis

Re: Przegrzewanie silnika CC 900.

nie bo ci płyn zejedzie

Ostatnio edytowany przez tatas (2015-04-29 16:07:15)

Offline

 

#10 2015-04-29 15:42:10

CieniaczRider
VIP
Skąd: Raszyn/Warszawa
Zarejestrowany: 2011-08-05
Posty: 1691
Silnik / moc / zasilanie: 899/ 39/ wtrysk
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento 899

Re: Przegrzewanie silnika CC 900.

Nie możesz odpowietrzyć tak, jak to opisałem?

Offline

 

#11 2015-05-02 18:10:47

DaVanG
Nowy
Zarejestrowany: 2015-04-28
Posty: 4

Re: Przegrzewanie silnika CC 900.

Spróbuje i tak, ale ostatnio jak zlałem płyn to widziałem w niej (tęcze), więc pewnie uszczelka. img/smilies/wink ale spróbuję tak jak napisałeś.
Ale i tak często nie leci ciepłe powietrze, dopiero po przygazowaniu, czasami też czuć paliwo jak się jedzie.

Ostatnio edytowany przez DaVanG (2015-05-02 18:11:47)

Offline

 

#12 2015-05-10 18:34:11

davido1995
Nieźle sie stara
Skąd: Opole
Zarejestrowany: 2014-04-08
Posty: 104
Silnik / moc / zasilanie: 899 i.e./40 km/SPI
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Cinquecento S

Re: Przegrzewanie silnika CC 900.

Jak czujesz paliwo to bankowo uszczelka. Znam taki test łatwy test.
Odkręć korek od płynu chłodniczego i potem uruchom silnik. Jeśli są bąbelki i czujesz zapach paliwa ze zbiornika to czeka cie mały wydatek bo uszczelka będzie rąbnięta.

Ostatnio edytowany przez davido1995 (2015-05-10 18:34:59)

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo