Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2016-06-15 15:42:06

artix
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2013-03-08
Posty: 319
Silnik / moc / zasilanie: 1100 benzyna
Rok produkcji: 97
Posiadany pojazd: sporting

luz osiowy kierownicy,stukanie na nierównościach.

Witam
Ostatnio chciałem usunąć problem stuków podczas jazdy na nierównościach dobiegających z przodu.Widząc agonalny stan mocowań i poduszek stabilizatora ,wymieniłem je ,lecz to nic nie dało.
Ale dziś doszedłem co je powoduje ,okazało sie że kierownica ma luz osiowy może 3mm,tzn wysuwa się od siebie i do siebie.
Dociskając mocno kierownice od siebie stuki całkowicie zanikają.Samego luzu podczas kręcenia kierownicą nie ma dużego ,no może 3-5mm.
Czy ktos sie z tym spotkał i co to może być.

Ostatnio edytowany przez artix (2016-06-15 15:43:01)

Offline

 

#2 2016-06-15 20:48:16

OL3K
VIP
Skąd: Maków Maz
Zarejestrowany: 2009-04-29
Posty: 1435
Silnik / moc / zasilanie: działa / jest / z alternatora
Rok produkcji: 1998
Posiadany pojazd: Scs

Ostrzeżenia: 1

Re: luz osiowy kierownicy,stukanie na nierównościach.

nie wiem czy Cie dobrze rozumiem ale może zacznij od sprawdzenia krzyżaka na kolumnie kierownicy. Znajduję się przy ścianie grodziowej na wysokości pedałów - tzn przed połączeniem kolumna-maglownica.

Offline

 

#3 2016-06-16 07:43:56

artix
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2013-03-08
Posty: 319
Silnik / moc / zasilanie: 1100 benzyna
Rok produkcji: 97
Posiadany pojazd: sporting

Re: luz osiowy kierownicy,stukanie na nierównościach.

Witam
Krzyżak cały,ale zauważyłem że śruba łącząca maglownice z kolumną była poluzowana,dokręciłem i stuki prawie zanikły.Jednak kiera majta się mocno na kocich łbach ,podobno tam jest jakaś poduszka
może to dobry trop,i gdzie ona jest?

Ostatnio edytowany przez artix (2016-06-16 07:45:26)

Offline

 

#4 2016-06-16 08:34:29

CieniaczRider
VIP
Skąd: Raszyn/Warszawa
Zarejestrowany: 2011-08-05
Posty: 1691
Silnik / moc / zasilanie: 899/ 39/ wtrysk
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento 899

Re: luz osiowy kierownicy,stukanie na nierównościach.

Kierownica się jeszcze majta, czy kolumna, no i co rozumiesz przez majtanie-luz, czy jakieś bujanie?Może masz niedokręconą kierownicę? xD

Offline

 

#5 2016-06-16 10:38:53

OL3K
VIP
Skąd: Maków Maz
Zarejestrowany: 2009-04-29
Posty: 1435
Silnik / moc / zasilanie: działa / jest / z alternatora
Rok produkcji: 1998
Posiadany pojazd: Scs

Ostrzeżenia: 1

Re: luz osiowy kierownicy,stukanie na nierównościach.

sprawdz przykręcenie kolumny i samej kierownicy ze stacyjką.. może tu masz nie dokręcone. Najbliższe poduszki/tuleje to na maglownicy są dwie - na nich się przykręca magiel.
Oczywiście eliminujemy luzy na gumach/sworzniach wahaczy, gumy stabilizatora, górne mocowanie mcpersona, przeguby zewnętrzne oraz trójpalczaste, poduszki silnika ?

Offline

 

#6 2016-06-16 19:18:40

artix
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2013-03-08
Posty: 319
Silnik / moc / zasilanie: 1100 benzyna
Rok produkcji: 97
Posiadany pojazd: sporting

Re: luz osiowy kierownicy,stukanie na nierównościach.

Witam
Problem dotyczył połączenie kolumna maglownica ,po dokręceniu było ok niestety po 1 dniu ponownie się zluzowało i stuka ,chyba użyje jakiś klej do gwintów.

Offline

 

#7 2016-06-18 11:09:32

OL3K
VIP
Skąd: Maków Maz
Zarejestrowany: 2009-04-29
Posty: 1435
Silnik / moc / zasilanie: działa / jest / z alternatora
Rok produkcji: 1998
Posiadany pojazd: Scs

Ostrzeżenia: 1

Re: luz osiowy kierownicy,stukanie na nierównościach.

zastosuj podkładkę zaciskową bądz nakrętką kontre - zawsze bedzie pewniej.

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo