Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2016-09-22 17:25:04

donald
Nowy
Zarejestrowany: 2016-05-02
Posty: 31
Silnik / moc / zasilanie: 700/31KM/FOS
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: CC 700

Problem z odpowietrzeniem po wymianie czujnika temp.

Hej. Dzisiaj wymieniałem czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Po wymianie próbowałem odpowietrzyć układ ale niestety bez rezultatu. Temperatura rośnie do ponad 90 stopni i ani termostat nie załącza dużego obiegu (termostat jest sprawny, przed wymianą wszystko było ok) ani nie załącza się wentylator chłodnicy (wentylator też jest sprawny, przed wymianą czujnika działał normalnie).
Odpowietrzanie wyglądało tak: silnik pracuje, temp. silnika 90 stopni (i rosła), odkręcam zaworek od odpowietrzania i płyn wytryskuje silnym strumieniem. Stopniowo ciśnienie płynu spada aż ledwo ledwo cieknie z tego zaworka. Płyn w zbiorniku wyrównawczym był uzupełniany pomiędzy każdą próbą odpowietrzania. W sumie wylałem przez ten odpowietrznik ok. 1L płynu i dalej jest zapowietrzony. Czujnik temp. dokręciłem kluczem dynamometrycznym zgodnie z instrukcją, momentem 49 nM.
Kiedy 2 miesiące temu wymieniałem termostat odpowietrzałem układ w ten sam sposób i wszystko było w porządku.

Co robię źle? Jak jeszcze mogę odpowietrzyć układ?

P.S. Podczas odpowietrzania korek od zbiornika wyrównawczego jest zakręcony.

Ostatnio edytowany przez donald (2016-09-22 17:26:39)

Offline

 

#2 2016-09-22 18:00:16

tatas
VIP
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-09
Posty: 1769
Silnik / moc / zasilanie: jak najlepsze
Rok produkcji: 95,2013,2000
Posiadany pojazd: CC 903 Golf VI gti 35,Lupo
Serwis

Re: Problem z odpowietrzeniem po wymianie czujnika temp.

a nagrzewnica dmuch ciepłym ?

Offline

 

#3 2016-09-22 18:46:27

egie
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2008-07-27
Posty: 430
Silnik / moc / zasilanie: 704 LPG FOS
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: cc

Re: Problem z odpowietrzeniem po wymianie czujnika temp.

Tym sposobem możesz i wiadro płynu wylać. Zrób tak, jak przewiduje książka: na zimnym silniku powoli zalewaj płyn do zbiornika wyrównawczego przy otwartym zaworze odpowietrzania aż do pokazania się w nim płynu. Jeżeli chwilę poczekasz, poziom w nim spadnie. Trzeba jeszcze dolewać, aż przestanie. Można to przyśpieszyć uciskając na przemian górny i dolny przewód gumowy chłodnicy. Zamknąć zawór odpowietrzający i uruchomić silnik, niech spokojnie popracuje na luzie przy otwartym zbiorniku wyrównawczym.  Płyn chłodzący sam wypchnie powietrze z układu. Następnie zgaś silnik, uzupełnij płyn, zamknij zbiornik i sprawdź, czy nie ma przecieków.

Offline

 

#4 2016-09-28 10:48:55

donald
Nowy
Zarejestrowany: 2016-05-02
Posty: 31
Silnik / moc / zasilanie: 700/31KM/FOS
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: CC 700

Re: Problem z odpowietrzeniem po wymianie czujnika temp.

Próbowałem odpowietrzenia tym sposobem. Odkręciłem zawór odpowietrzania i korek od zbiornika wyrównawczego. Powoli dolewałem płyn (od kreski MIN) ale płyn nie pojawiał się w korku odpowietrzania. Zacząłem uciskać na przemian przewód górny i dolny chłodnicy. Płyn pojawił się w korku odpowietrzania. Zakręciłem korek, uruchomiłem silnik na chwilę na wolnych obrotach. Nic to nie dało, układ dalej zapowietrzony. Wentylator się nie włącza, termostat nie załącza dużego obiegu.
Mam taką uwagę: zauważyłem że wkoło czujnika temp. wody jest troche mokro. Czy jest możliwe że tamtędy dostaje się powietrze do układu? Próbowałem lekko, minimalnie dokręcić ten czujnik (mimo że wcześniej dokręciłem go z momentem zalecanym przez producenta- 49nM), ruszyłem dosłownie o 0,5 cm i zaczęło mi kapać spod tego czujnika. Teraz to chyba dopiero dowaliłem. Gwint na czujniku wygląda na nieuszkodzony. W takim razie możliwe jest że uszkodziłem gwint w sztywnym przewodzie układu chłodzenia... Co teraz? Owinąć czujnik taśmą teflonową, konopiami czy posmarować klejem do gwintów i wkręcić?


Nieudane próby odpowietrzania miały miejsce przed próbą dokręcania czujnika temperatury.

P.S. Nagrzewnica dmucha ciepłym powietrzem.

Ostatnio edytowany przez donald (2016-09-28 10:52:44)

Offline

 

#5 2016-09-28 11:36:31

egie
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2008-07-27
Posty: 430
Silnik / moc / zasilanie: 704 LPG FOS
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: cc

Re: Problem z odpowietrzeniem po wymianie czujnika temp.

Jak już poprzednio pisałem, w tym samochodzie nie ma procedury odpowietrzania układu chłodzącego, wystarczy odpowiednio go zalać. Twoje kłopoty, moim zdaniem, powoduje termostat, który się nie otwiera. Jaka tego przyczyna - trudno odgadnąć. Trzeba go wyjąć i przetestować w gorącej wodzie. Jeśli chodzi o czujnik, to ma on gwint stożkowy i łatwo przesadzić przy wkręcaniu. Prawdopodobnie uległ wzdłużnemu pęknięciu króciec dwuzłączki i nie da się niczym uszczelnić. Poza tym nie można odizolować czujnika od dwuzłączki, bo to połączenie stanowi masę.

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo