Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2016-10-01 14:44:25

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5024
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Stukanie na dziurach i luz koła od strony kierowcy.

Witam.
Od dawna w moim CC na dziurach coś mocno bije w kole od strony pasażera. Zawieszenie odpada bo amortyzatory są nowe. Podniosłem przód i ruszyłem kołem i jest na nim spory luz. Wychodzi na to, że jest on na drążku idącym do maglownicy. Słychać stuk i widać, że drążek się rusza pod gumą. Auto nie ściąga i nie ucieka na boki. Wnioskuję więc, że wybity jest drążek na tzw ,,jabłku". Pytanie: Czy wymienię go sam czy raczej wymienić całą kompletną maglownicę? Zrobić to trzeba jak najszybciej bo troszkę się boję z tym jeździć, jak by się wyrwało przy sporej prędkości pewnie nie było by co ze mnie zbierać img/smilies/big_smile

Miałem nie pytać na forum tylko po prostu zmienić cały magiel ale.. Może wystarczy wymienić sam drążek?


Proszę o rady img/smilies/big_smile


Pozdro!


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#2 2016-10-02 10:48:02

Mat3usz
Nieźle sie stara
Skąd: Okolice Gniezna
Zarejestrowany: 2012-10-23
Posty: 359
Silnik / moc / zasilanie: 1397/60/98
Rok produkcji: 2002
Posiadany pojazd: Skoda Fabia

Re: Stukanie na dziurach i luz koła od strony kierowcy.

Jak ma się usterką tego typu w  aucie to się jeździ uważnie i ostrożnie by nie zrobić sobie krzywdy ale każdy lubi inną dawkę adrenaliny. Możesz wymienić sam drążek kierowniczy - z tego co widzę koszt drążka to ok. 30zł. Wybór należy do Ciebie bo oczywiście możesz zmieniać maglownice a nawet auto ze względu na ten luz - Twoje auto Twój wybór i Twoje pieniądze.

Offline

 

#3 2016-10-02 11:32:55

mandolina
Moderator
Skąd: Opole
Zarejestrowany: 2009-02-11
Posty: 3496
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd:

Re: Stukanie na dziurach i luz koła od strony kierowcy.

Gdyby to była maglownica to luz wyczuwalny był by na obu kołach.


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów."

Offline

 

#4 2016-10-02 11:45:30

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5024
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Re: Stukanie na dziurach i luz koła od strony kierowcy.

Na drugim kole luzu nie ma nic siedzi sztywno. Na kierownicy też nie ma. Czyli to ten drążek?


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#5 2016-10-02 13:37:48

OL3K
VIP
Skąd: Maków Maz
Zarejestrowany: 2009-04-29
Posty: 1435
Silnik / moc / zasilanie: działa / jest / z alternatora
Rok produkcji: 1998
Posiadany pojazd: Scs

Ostrzeżenia: 1

Re: Stukanie na dziurach i luz koła od strony kierowcy.

Końcówki drążków są wymienne,  wymieniłem u siebie obydwa w zeszłym roku.  Jeżeli eliminujesz inne Guny/łączniki to wymieniaj.  Dla spokoju głowy wymień sobie od razu obydwie strony.  Pamiętaj że trzeba po takiej operacji ustawić zbieżność.

Offline

 

#6 2016-10-02 15:01:41

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5024
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Re: Stukanie na dziurach i luz koła od strony kierowcy.

Końcówki drążków są okej i nie mają luzów. Luz jest w maglownicy pod tą taką ,,harmonijką".
Co do zbieżności to wiem i jestem na to przygotowany img/smilies/smile


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#7 2016-10-02 16:16:19

OL3K
VIP
Skąd: Maków Maz
Zarejestrowany: 2009-04-29
Posty: 1435
Silnik / moc / zasilanie: działa / jest / z alternatora
Rok produkcji: 1998
Posiadany pojazd: Scs

Ostrzeżenia: 1

Re: Stukanie na dziurach i luz koła od strony kierowcy.

Wyciągnij maglownice,  zobacz czy uda Ci się ją rozebrać,. Ogólnie te wewnętrzne drążki też są wymienne. Jak uda Ci się ją rozebrać to patrz co jest i wymieniaj.

Magiel trzyma się:
Po nakrętce na zwrotnicach (końcówki)
Dwie śruby na samym maglu
Jedna śruba przy podalach wewnątrz auta (drążek)

Ostatnio edytowany przez OL3K (2016-10-02 16:18:13)

Offline

 

#8 2016-10-02 16:36:16

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5024
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Re: Stukanie na dziurach i luz koła od strony kierowcy.

W czerwonym CC maglownica rozcięła i złamała mi palca więc czuję do niej nie mały respekt ale zrobię to w tygodniu bo w niedzielę troszkę nie ładnie. Dzięki chłopaki za pomoc img/smilies/smile


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#9 2016-10-02 17:22:46

Locos
Nieźle sie stara
Skąd: Katowice
Zarejestrowany: 2016-09-15
Posty: 86
Silnik / moc / zasilanie: 1.2 8v
Rok produkcji: 1995
Posiadany pojazd: CCS

Re: Stukanie na dziurach i luz koła od strony kierowcy.

Ja mam podoby problem więc pozwolę sobie podłączyć się pod temat . Wyczuwam luz na kierownicy. Diagnosta stwierdził luz na przekładni kierowniczej. Ale jak stoję na zewnątrz przy aucie i ruszam kierownicą to koła od razu reagują... a przy jeździe lata jak tzw kryka w kiblu. I rzuca samochodem przy gwałtowniejszych ruchach. Krzyżak na łączeniu nie ma ani grama luzu. A może to tylko moje przewrażliwienie i te typy tak mają? img/smilies/tongue może trzeba dziada zglebić? Też myślałem nad nowym maglem.. znalazłem za 150zł nową. Gałki nowe mam więc i cały układ bym uzdrowił.

Offline

 

#10 2016-10-03 18:46:06

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5024
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Re: Stukanie na dziurach i luz koła od strony kierowcy.

Nie ma prawa latać po drodze i nim rzucać. W moich autach na prostej drodze mogę bez obaw puścić kierownicę i będą leciały prosto jak strzała. Zobacz czy nie masz luzu na dwóch krzyżakach między kierownicą a przekładnią, są dwa jeden u góry przy kierownicy drugi na dole przy łączeniu z maglem. Ruszaj delikatnie kierownicą i patrz na te krzyżaki świecąc sobie latarką. Minimalny luz na nich- spory luz na kierownicy.


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#11 2016-10-03 18:53:49

Locos
Nieźle sie stara
Skąd: Katowice
Zarejestrowany: 2016-09-15
Posty: 86
Silnik / moc / zasilanie: 1.2 8v
Rok produkcji: 1995
Posiadany pojazd: CCS

Re: Stukanie na dziurach i luz koła od strony kierowcy.

na tym przy pedałach nie ma ani mm luzu. Poszukam gdzie indziej.. na postoju ruch kierownicy jest od razu przekazany na koła. Ale pod czas jazdy już ta reakcja jest inna..

Offline

 

#12 2016-10-03 20:15:26

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5024
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Re: Stukanie na dziurach i luz koła od strony kierowcy.

Ale u góry przy samej kolumnie kierowniczej jest drugi krzyżak i na nim możesz mieć luz. To, że podczas jazdy reakcja jest inna jest bardzo dziwne. Podnieś przód auta i zobacz czy nie masz luzów może masz wybite łożyska, nie wyważone koła lub uszkodzoną maglownicę.


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#13 2016-10-03 20:40:31

Locos
Nieźle sie stara
Skąd: Katowice
Zarejestrowany: 2016-09-15
Posty: 86
Silnik / moc / zasilanie: 1.2 8v
Rok produkcji: 1995
Posiadany pojazd: CCS

Re: Stukanie na dziurach i luz koła od strony kierowcy.

podejrzewam maglownice. Jest tak jakby przeskok. Auto było dźwigane i jest wszystko ok. Łożyska bym czuł i przede wszystkim słyszał podczas jazdy. Nie ma luzu na żadnym kole.

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo