Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2017-02-04 17:17:17

CarloZett
Nowy
Zarejestrowany: 2016-12-16
Posty: 15
Silnik / moc / zasilanie: 1100/55
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento Sporting

Orginalne zawieszenie fiat cinquecento sporting ?

Takie pytanko mam jakie amortyzatory i sprężyny wsadzano orginalnie do sportinga chodzi mi o firme i model i cczy dostane je nowe w sklepie ?

Offline

 

#2 2017-02-04 18:04:07

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5029
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Re: Orginalne zawieszenie fiat cinquecento sporting ?

Ja mam ori amortyzatory z przodu i są to Krosno img/smilies/smile


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#3 2017-02-04 23:05:37

SirDuncan
Nowy
Zarejestrowany: 2014-02-11
Posty: 71
Silnik / moc / zasilanie: 1.1/54 KM
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento Sporting

Re: Orginalne zawieszenie fiat cinquecento sporting ?

Ja w swoim Sportingu miałem takie jak na zdjęciu:

http://bazarek.gallery/391428/18343/4556345/250_161427831452ec024db77fd.jpg

Tonsil mógłby potwierdzić czy ma amortyzatory w tym kolorze. Choć do koloru bym się nie przywiązywał, bo zapewne w toku produkcji zarówno producenci jak i kolory mogły być różne.

Offline

 

#4 2017-02-05 19:53:17

CarloZett
Nowy
Zarejestrowany: 2016-12-16
Posty: 15
Silnik / moc / zasilanie: 1100/55
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento Sporting

Re: Orginalne zawieszenie fiat cinquecento sporting ?

Szukam dobre amortyzatory i sprezyny ale nie wiem jakie a jakie sie nie wiem to najlepiej wrocic do orginalow. Czy macie jakies dobre zamienniki w przyzwoitej jak na nasze zarobki cenie ;P duzo dobrego slyszalem o delphi co o nich sadzicie ? Ale nie wiem jakie amory a chcial bym zeby byl te 20 nizej przynajmniej

Offline

 

#5 2017-02-05 21:38:55

SirDuncan
Nowy
Zarejestrowany: 2014-02-11
Posty: 71
Silnik / moc / zasilanie: 1.1/54 KM
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento Sporting

Re: Orginalne zawieszenie fiat cinquecento sporting ?

Jeśli życzysz sobie żeby samochód dobrze się prowadził, miał odpowiedni prześwit i żebyś nie musiał martwić się o jakość, to kup podstawowe amortyzatory gazowe dobrych producentów. Na rynku można bez problemu dostać amortyzatory:

1. Kayaba Excel-G
2. Bilstein B4
3. Monroe Reflex

Ja mam Bilsteiny B4.

Sprężyny, jeśli nie są pordzewiałe, połamane i uklepane proponuję pozostawić, bo obecnie ciężko znaleźć oryginalne sprężyny do Sportinga. W tym temacie rozpisałem wszystkie dane zawieszenia Cieniaka: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26170. Jeśli będziesz szukać sprężyn w sklepach, to chociaż poszukaj takich o odpowiedniej wysokości.

Amortyzatory Delphi jeśli dobrze widzę, są amortyzatorami olejowymi czyli "o półkę" niżej niż gazowe. Z braku funduszy możesz je zakupić pamiętając, że nowe olejowe i tak będą lepsze niż "posikane", zużyte gazowe.

Pamiętaj też, że Sporting potrzebuje też krótszych odbojów na przednich amortyzatorach. Mają one, jeśli dobrze pamiętam około 8 cm i są wykonane z białej/jasnej gumy.

I pamiętaj jeszcze, że obniżenie Sportinga wynika z jego większej masy a nie krótszych sprężyn zawieszenia.

Offline

 

#6 2017-02-06 09:59:47

CarloZett
Nowy
Zarejestrowany: 2016-12-16
Posty: 15
Silnik / moc / zasilanie: 1100/55
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento Sporting

Re: Orginalne zawieszenie fiat cinquecento sporting ?

No to spoko tylko teraz pytanie jakie do tych amorkow sprezyny bo niestety orginaly nie moge zostawic chodzi mi do amorkow blistein b4

Offline

 

#7 2017-02-06 14:04:09

SirDuncan
Nowy
Zarejestrowany: 2014-02-11
Posty: 71
Silnik / moc / zasilanie: 1.1/54 KM
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento Sporting

Re: Orginalne zawieszenie fiat cinquecento sporting ?

No i tu pojawia się chyba problem, bo gdy mówimy o sprężynach, to mamy wybór spośród takich potentatów jak D&D, GH czy Kamoka img/smilies/big_smile . Z tego co widzę, w danych tych sprężyn średnica drutu jest taka sama 11,5 mm, ale różnica wysokości przednich waha się od 333 (Kayaba) do 325 (MaxGear), więc jest duża. Tył zazwyczaj ma wysokość 311 mm. Jak te sprężyny "siadają" tego nie wie nikt. Ale szukając na szybko znalazłem w katalogu LESJÖFORS sprężyny o numerach:

Przód: 22369319
Tył: 24378719

dedykowane specjalnie do Sportinga. Poszukaj, sprawdź, popytaj, a na pewno coś ustrzelisz. Tylko ja bym zawsze kupował takie zestawy kompletami, czyli amortyzatory tej samej firmy (np. B4) i sprężyny też (np. zaproponowane Lesjoforsy), bo wtedy masz pewność, że to produkty o takich samych parametrach i możesz się spodziewać, że samochód nie będzie krzywo stał.

Offline

 

#8 2017-02-07 01:43:51

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5029
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Re: Orginalne zawieszenie fiat cinquecento sporting ?

SirDuncan napisał(a):

Ja w swoim Sportingu miałem takie jak na zdjęciu:

http://bazarek.gallery/391428/18343/455 … db77fd.jpg

Tonsil mógłby potwierdzić czy ma amortyzatory w tym kolorze. Choć do koloru bym się nie przywiązywał, bo zapewne w toku produkcji zarówno producenci jak i kolory mogły być różne.

Zgadza się, w tym kolorze mam img/smilies/smile


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#9 2017-02-08 23:38:52

CarloZett
Nowy
Zarejestrowany: 2016-12-16
Posty: 15
Silnik / moc / zasilanie: 1100/55
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento Sporting

Re: Orginalne zawieszenie fiat cinquecento sporting ?

Aco sadzicie o tych zestawach mts albo ta technix ? Chcial bym cos w mniejszej cenie ale nie widze zadnhch zestawow . I czy 40 mm to jest juz duzo ? Bo nie chcial bym za bardzo miec go obnizonego bo musze byc wstanie wjechac na krawezniki i nie rowne z wybojami podwórka

Offline

 

#10 2017-02-09 09:30:56

smolarek90
Stary wyjadacz
Skąd: Gdynia/Berlin
Zarejestrowany: 2012-07-04
Posty: 721
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55KM/Pb95, 2.0/140KM/ON
Rok produkcji: 1997, 2014
Posiadany pojazd: CCS Abarth, VW Passat B7 Variant

Re: Orginalne zawieszenie fiat cinquecento sporting ?

40 mm to o 2 cm niżej niż oryginalny sporting. Tego nawet obniżeniem nazwać nie można. Na krawężnik nawet obniżonym autem wjedziesz, ale tym się trochę inaczej jezdzi.


Fiat Cinqucento Sporting:
http://www.motostat.pl/user_images/75986/icon3.png

Moje Cento: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=25599&p=1

Offline

 

#11 2017-02-09 12:11:25

Grezes38
Moderator
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2008-11-21
Posty: 5795
Silnik / moc / zasilanie: 700/FOS/lpg
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: Orginalne zawieszenie fiat cinquecento sporting ?

Carlo,czytaj proszę co napisałeś,nim klikniesz "potwierdź".


Myśl szybciej niż jedziesz, jedź wolniej niż myślisz!

Offline

 

#12 2017-02-09 15:34:53

SirDuncan
Nowy
Zarejestrowany: 2014-02-11
Posty: 71
Silnik / moc / zasilanie: 1.1/54 KM
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento Sporting

Re: Orginalne zawieszenie fiat cinquecento sporting ?

Mój zestaw to Bilstein B4 i Eibach Pro-Kit. I moje wrażenia są takie - nie polecam tego zestawu do codziennego użytku.

Samochód stoi o około 1-2 cm niżej i wygląda ciut lepiej niż na zwykłym zawieszeniu, ale niestety twardość sprężyn jest za duża na zwykłe drogi. Owszem, samochód jest bardziej czuły na ruchy kierownicą i szybciej reaguje przy skręcie, mniej się wychyla, ale jednocześnie gdy jadę nim solo, to samochód podskakuje jak piłka. Nie daj Boże trafi się jakieś poprzeczne łagodne zagłębienie. Mam wtedy wrażenie, że koła odrywają się od ziemi, gdy samochód z niego wyjeżdża. A jak jeszcze trafia się zakręt z pofalowaną nawierzchnią, to zaczyna się jazda img/smilies/big_smile. Studzienki, dziury, spękania w drodze to koszmar dla karoserii. Duża część uderzenia przechodzi na nią, bo sprężyny nie uginają się z taką łatwością jak zwykłe seryjne. Ostatnio częściej sprawdzam stan kielichów niż poziom oleju czy ciśnienie w kołach. Komfort znacznie się obniżył. Samochód uspokaja się gdy zabieram pasażerów. Mocniej dociążony już tak nie podskakuje a komfort się poprawia.

Aby zawieszenie jakie mam u siebie dobrze pracowało musi być mocno obciążone. Czyli na sprężyny muszą działać duże siły, a te pojawiają się jak zaczynasz szybciej jeździć a o to w normalnym ruchu raczej ciężko. Zawieszenie sprawdzi się na gładkich nawierzchniach i na torze.

I trzeba pamiętać jeszcze o jednym. Jak masz twardy zawias, to część sił, które kiedyś znajdowały się w zawieszeniu, wędruje w różne miejsca w samochodzie. Ja zauważyłem, że część amortyzacji przeszła na oponę. To oznacza jedno - nie możesz sobie pozwolić na zmianę jednego elementu jak ja to zrobiłem. Jeśli samochód ma jeździć jak powinien, to do tematu musisz podejść kompleksowo. Czyli jak zmieniasz sprężyny, to i kup do tego odpowiednie amortyzatory. Załóżmy, że komplet MTS jest ok., bo zawiera dedykowane amortyzatory i sprężyny. Część sił wtedy przejdzie, jak u mnie, na opony. No i nagle się okazuje, że Zeetexy czy Wanli gną się jak porąbane (nawet jak są nowe), psując cały efekt twardego zawieszenia. Warto więc i lepsze opony kupić. No a jak masz już to co wyżej, i jest twardo, to karoseria obrywa więcej, więc i jakąś rozpórkę, aby ulżyć kielichom, warto zamontować dla spokojności. A potem już tylko poliuretany zamiast zwykłej gumy na różnych łącznikach i jesteś w domu.

Może to i hardkorowe podejście. Może przesadzam. Ale takie podejście sobie wyrobiłem, gdy zepsułem samochód montując tylko i wyłącznie mocniejsze sprężyny.

Offline

 

#13 2017-02-09 19:57:46

Mad Rob
VIP
Skąd: Śląskie
Zarejestrowany: 2014-07-15
Posty: 1479
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd: Cinquecento Trofeo Stradale, Punto Sporting 100 (MK1)
Serwis  
Ostrzeżenia: 4

Re: Orginalne zawieszenie fiat cinquecento sporting ?

smolarek90 napisał(a):

40 mm to o 2 cm niżej niż oryginalny sporting. Tego nawet obniżeniem nazwać nie można. Na krawężnik nawet obniżonym autem wjedziesz, ale tym się trochę inaczej jezdzi.

Czyli zestaw MTS-a 60/40 po prostu daje takie obniżenie w stosunku do standardowego zawiasu?

Jakie odboje do tego założyć?

Ostatnio edytowany przez Mad Rob (2017-02-09 21:44:10)


Cinquecento? Jaki gupi to w ogóle kupuje?

Offline

 

#14 2017-02-09 22:57:57

CarloZett
Nowy
Zarejestrowany: 2016-12-16
Posty: 15
Silnik / moc / zasilanie: 1100/55
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento Sporting

Re: Orginalne zawieszenie fiat cinquecento sporting ?

Wiem moja polszczyzna jest niestety beznadziejna na telefonie niestety nie umiem pisac na dotyku . Czyli mozecie moze polecic jakis zestaw w rosadnych pieniądzach czyli tak max do 600 zl i jak mozna to jakis link do sklepu . Chce miec wygodne zawieszenie do dupo wozu a nie na rajdy . Prosze o pomoc . Przepraszam jeszcze raz za moja skladnie zdań

Offline

 

#15 2017-02-10 05:54:11

rasta87
Nieźle sie stara
Skąd: Syrynia/Wodzisław Śl
Zarejestrowany: 2014-10-22
Posty: 249
Silnik / moc / zasilanie: 1.2 16v / 86 km / Rocketfjuel
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento

Re: Orginalne zawieszenie fiat cinquecento sporting ?

Ja u siebie mam PZMy jedynki plus dontego sprężyna 70/50, dwie przednie rozpurki z GSG, szeroką stal 7j i nowe opony. Nie ukrywam trzęsie ale ja się na to nastawiałem img/smilies/cool Wszystko zależy od tego co się chce osiągnąć!


Od 1996 w Cinquecento -> 704 -> 704 -> 899 -> Czarna bestia 1242 ccm 16v : ) img/smilies/wink

Offline

 

#16 2017-02-11 09:59:36

CarloZett
Nowy
Zarejestrowany: 2016-12-16
Posty: 15
Silnik / moc / zasilanie: 1100/55
Rok produkcji: 1994
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento Sporting

Re: Orginalne zawieszenie fiat cinquecento sporting ?

Najwieksza wygode w tych pieniadzach i trzymanie sie drogi

Offline

 

#17 2017-02-13 15:09:11

SirDuncan
Nowy
Zarejestrowany: 2014-02-11
Posty: 71
Silnik / moc / zasilanie: 1.1/54 KM
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento Sporting

Re: Orginalne zawieszenie fiat cinquecento sporting ?

Dobra kolego, popatrzyłem, posprawdzałem i wyszło mi tak:

Amortyzatory:
Przód:
Monroe Original 10024
lub
Kayaba Premium 633731
ewentualnie
Magnum Technology AGF016MT

Tył:
Monroe Original R3472
lub
Kayaba, Premium 441098
ewentualnie
Magnum Technology AGF044MT

Sprężyny
Przód:
Magnum Technology SF008MT
Tył:
Magnum Technology SF043MT

Do tego:
2 x mocowanie amortyzatorów, 2 x białe odboje, 2 x przednie osłony

Ceny różne w zależności od sklepu, więc policzę na oko:
Amortyzatory przód - 240 zł
Amortyzatory tył - 170 zł
Mocowania - 80 zł
Osłony - 20 zł
Odboje - 20 zł
Razem: 530 zł

Ale na tych komponentach można jeszcze zbić cenę w zależności od sklepu.

Jak ktoś ma uwagi niech pisze.

Offline

 

#18 2017-03-05 15:38:20

artix
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2013-03-08
Posty: 323
Silnik / moc / zasilanie: 1100 benzyna
Rok produkcji: 97
Posiadany pojazd: sporting

Re: Orginalne zawieszenie fiat cinquecento sporting ?

http://allegro.pl/listing?string=zawies … i-1-2-0222


Jechałem ostatnio seicenkiem na tym zawieszeniu jest dużo lepiej,i wcale nie jakoś bardzo twardo.
Sam bym kupil taki zestawik za 700 ale już porobilem i szkoda mi wywalać częsci za grosze które pojeździły raptem 6tys km

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo