Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#26 2014-12-04 00:44:26

Grezes38
Moderator
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2008-11-21
Posty: 5797
Silnik / moc / zasilanie: 700/FOS/lpg
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: Remont silnika a stukające popychacze

Tak że występuje sporadycznie?


Myśl szybciej niż jedziesz, jedź wolniej niż myślisz!

Offline

 

#27 2014-12-04 08:31:19

egie
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2008-07-27
Posty: 430
Silnik / moc / zasilanie: 704 LPG FOS
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: cc

Re: Remont silnika a stukające popychacze

Przypuszczam, że czytałeś w książce napraw, więc tylko dla przypomnienia - po zimnym uruchomieniu, popychacze stukają i to jest normalne w tym silniku. W zależności od tego, który popychacz jest naciśnięty przez sprężynę zaworu w momencie zatrzymania silnika, ten ma wyciśnięty olej z komory wysokiego ciśnienia i stuka, zanim olej się nie zagrzeje i nie wypełni komory. Normalnie trwa to kilkadziesiąt sekund.
U mnie zawsze stukał pierwszy od przodu samochodu i czasem nie ustawał, aż budziłem zainteresowanie przechodniów.
Jeżdżę na "byle jakim" półsyntetyku Lotos 10W40. Jak pisałem wcześniej, pomogła wymiana wałka rozrządu ale decyzja i ryzyko należy do Ciebie.

Offline

 

#28 2017-02-27 12:30:34

makrkaron
Nowy
Skąd: Wodzisław Śląski
Zarejestrowany: 2017-02-27
Posty: 8
Silnik / moc / zasilanie: 0,7
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento

Re: Remont silnika a stukające popychacze

Trochę późno wiem ale też mam takie problem.
Jak się zakończyło kolego? Ja popychacze już wymieniłem i dalej problem. Wałek już zamówiony więc też będę  zmieniał. Do tego czyszczenie smoka i miski.

Offline

 

#29 2017-03-12 20:22:37

makrkaron
Nowy
Skąd: Wodzisław Śląski
Zarejestrowany: 2017-02-27
Posty: 8
Silnik / moc / zasilanie: 0,7
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento

Re: Remont silnika a stukające popychacze

Poratujcie koledzy bo dalej mam problem.
Zacznę od początku.
Cinkuś przejechane 140 tyś i nigdy mnie nie zawiódł a życie miał bardzo ciężkie. Oczywiście zawsze pełny serwis na tym nie oszczędzałem.
Ogólnie to stan silnika oceniam na dobry +. Panewki nie tłuczą, oleju nie bierze ani grama, dynamiczny i pali nawet w przy -25. Ostatnio po czyszczeniu miski i smoka zrobiłem pomiar ciśnienia oleju. 3 bar na wolnych i 4-4,5 bara na wyższych także książkowo.
Powiedzmy że od roku czasu bo zdarzało się to wcześniej ale bardzo sporadycznie (raz na pół roku), stukanie jednego z popychaczy zdecydowanie się nasiliło. To znaczy, że raz w tygodniu się zapowietrzał i dopiero po przejechaniu 5 km się uspakajał. Po przejechani tych 5 km silnik chodził idealnie. Wymieniłem popychacze na (http://www.gorian.pl/?342,popychacz-pop … ecento-700) ale wałek został stary. Okazało się że faktycznie jeden z popychaczy był mocno wyżłobiony. Po tygodniu spokojnego jeżdżenia znów popychacz się odezwał. Od razu do mechanika i wymiana wałka na ten z allegro firmy duet(zna ktoś?). Finał jest taki że teraz bez względu na ilość przejechanych km na wyższych obrotach słychać na pewno więcej niż jeden popychacz. Z tym że nie jest to taki silny stukot jak wcześniej tylko bardziej się kojarzy z naturalną pracą silnika w polonezie. Takie cykanie ale tylko na wyższych obrotach. Tyko tego nigdy w tym silniku nie było. Oczywiście zdarzyło się też raz, że znów któryś popychacz się zapowietrzył i zaczął mocno stukać. Tym razem nie potrzeba było 5 km a zaledwie 500 metrów żeby się uspokoił. Zastanawiam się jeszcze nad wymianą drążków bo podobno te nowe popychacze wymagają dłuższych drążków. Jakieś pomysły? Jest taka możliwość że prowadnice popychaczy się wyrobiły i teraz to już tylko złom?. Z uwagi na częste remonty już 3 raz wymieniłem olej. Teraz 10w40 shella a wcześniej lotos 15w40. Wycieków brak. Za porady będę wdzięczny. Na złom z nim nie chcę jechać bo fura się na prawdę spisuje. 93 rok i dopiero teraz się doczekał poważnych remontów.

Offline

 

#30 2017-03-12 23:52:18

tatas
VIP
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-09
Posty: 1769
Silnik / moc / zasilanie: jak najlepsze
Rok produkcji: 95,2013,2000
Posiadany pojazd: CC 903 Golf VI gti 35,Lupo
Serwis

Re: Remont silnika a stukające popychacze

a ile km. zrobiłeś na tych popychaczach z wałkiem ?

Offline

 

#31 2017-03-13 06:32:47

makrkaron
Nowy
Skąd: Wodzisław Śląski
Zarejestrowany: 2017-02-27
Posty: 8
Silnik / moc / zasilanie: 0,7
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento

Re: Remont silnika a stukające popychacze

nie więcej niż 100. Silnik to 700 oczywiście

Offline

 

#32 2017-03-13 22:40:21

tatas
VIP
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2013-03-09
Posty: 1769
Silnik / moc / zasilanie: jak najlepsze
Rok produkcji: 95,2013,2000
Posiadany pojazd: CC 903 Golf VI gti 35,Lupo
Serwis

Re: Remont silnika a stukające popychacze

no to daj im trochę czasu niech się ułożą

Offline

 

#33 2017-03-14 08:56:44

makrkaron
Nowy
Skąd: Wodzisław Śląski
Zarejestrowany: 2017-02-27
Posty: 8
Silnik / moc / zasilanie: 0,7
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento

Re: Remont silnika a stukające popychacze

Dzięki wielkie za pomoc. Tak zrobię. poobserwuję co się będzie działo przez najbliższy tydzień.

Offline

 

#34 2017-03-21 06:02:47

makrkaron
Nowy
Skąd: Wodzisław Śląski
Zarejestrowany: 2017-02-27
Posty: 8
Silnik / moc / zasilanie: 0,7
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento

Re: Remont silnika a stukające popychacze

A już go miałem pochwalić bo ponad tydzień był spokój. Dzisiaj znowu odezwał się ten jedyny. Tak jakby miał problem z odpowietrzaniem się. Po 3 km stukania w końcu się uspokoił. Jakieś pomysły czy tak mam jeździć aż mi korba bokiem wyjdzie?

Offline

 

#35 2017-04-07 23:30:51

makrkaron
Nowy
Skąd: Wodzisław Śląski
Zarejestrowany: 2017-02-27
Posty: 8
Silnik / moc / zasilanie: 0,7
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento

Re: Remont silnika a stukające popychacze

Zaczęło mocno dymić na niebiesko z rury. Koniec chyba blisko:(

Offline

 

#36 2017-04-09 21:49:55

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5029
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Re: Remont silnika a stukające popychacze

Korba tak szybko nie wyjdzie mój ojciec zrobił 40tyś km na stukających popychaczach. Jedynie to  po długim takim jeżdżeniu wałek wyklepie poza tym nic się nie stanie img/smilies/big_smile


Jak dymi na niebiesko to pierścienie powiedziały papa. Chociaż to dziwne, że tak nagle.


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#37 2017-05-14 06:50:34

makrkaron
Nowy
Skąd: Wodzisław Śląski
Zarejestrowany: 2017-02-27
Posty: 8
Silnik / moc / zasilanie: 0,7
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento

Re: Remont silnika a stukające popychacze

Popychacze sie chyba ułożyły. Od miesiąca na razie cisza. Z dymieniem to był jednak fałszywy alarm. Mam jednak jeszcze jedno pytanie. Gdzie najlepiej szukać części do tego modelu. Zauważyłem że ze względu na wiek auta jest duży problem ze znalezieniem części. Aktualnie szukam pokrywy zaworów bo moja jest pęknięta. Wiem że na złomie można taką dostać ale może znacie jakiś sklep który trzyma jeszcze jakieś stany magazynowe do takich polskich zabytków motoryzacji. Dzieki i pozdrawiam

Offline

 

#38 2017-05-14 13:33:45

Grezes38
Moderator
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2008-11-21
Posty: 5797
Silnik / moc / zasilanie: 700/FOS/lpg
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: Remont silnika a stukające popychacze

Wypełnij proszę profil,bo nie wiadomo gdzie mieszkasz i trudno coś doradzić.


Myśl szybciej niż jedziesz, jedź wolniej niż myślisz!

Offline

 

#39 2017-05-14 19:03:11

makrkaron
Nowy
Skąd: Wodzisław Śląski
Zarejestrowany: 2017-02-27
Posty: 8
Silnik / moc / zasilanie: 0,7
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento

Re: Remont silnika a stukające popychacze

Gotowe

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo