Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2017-10-27 23:39:20

Paprota
Nowy
Skąd: Cieszyn
Zarejestrowany: 2017-10-13
Posty: 25
Silnik / moc / zasilanie: 899cm3, 39 KM, Pb98
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: Fiat 500

Dziwne temperatury cieczy chłodzącej

Panowie, jest problem. Poważny.

Zmieniłem licznik ze zwykłego na taki gdzie pokazuje temperaturę. Wymieniłem również czujnik temp. cieczy chłodzącej na taki z czerwonym "kapslem".
Chyba bardzo dobrze zrobiłem bo odkryłem to:

gdy odpalę i auto stoi (chciałem sprawdzić czy działa czujnik) temperatura rosnęła do nieco ponad 100st i włączył się wentylator. Podczas gdy ruszyłem się przejechać temperatura spadła do około 60-70st. Jakim cudem taka rozbieżność?!


Licznik - pochodzenie złom
Czujnik - pochodzenie Nowy, Sklep, Made in Italy


Cinquecento to ważny krok na wschód i Fiat nie może z niego zrezygnować.
                                                                                                          //Jacek Moskwa

Offline

 

#2 2017-10-28 00:26:44

klacik
Stary wyjadacz
Skąd: Rypin
Zarejestrowany: 2017-06-28
Posty: 712
Silnik / moc / zasilanie: 700 AISAN
Rok produkcji: maj 1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 700 YOUNG

Re: Dziwne temperatury cieczy chłodzącej

Mogą być minimalne różnice rzeczywistej temperatury ponieważ czujnik może minimalnie przekłamywać ale ten błąd opiera się na  2-3 stopniach .  Sam przerabiałem temat  w czerwcu . Też różnica może nastąpić po włączeniu świateł długich  też około 2 stopnie w gór się podnosi .  Wentylator powinien się załączać przy 97 st.  Ale to też   te czujniki są lekko  powalone niektóre tk jak mój 96 a czasami 99. Ja jednk myślę ż wszytsko działa jak powinno . A rozbieżność się bierze z powodu takiego że jak stoisz to nic nie dmucha żadne zimne powietrze nie wpada więc  dochodzi do takiej temperatury . Po to jest wentylator zeny np. korku się nie zagrzał . A jak jedziesz to wtedy masz chłodzenie które wynika z  tego że podczas jazdy powietrze wpada i chłodzi . Także w jedzie masz dobra temperatura . Ciekawostka jest taka ze w zimę  można kupić z heko osłonkę żeby się nie chłodziło tylko dogrzewało w mrozy .  Wyczerpująca opowiedzi ale myślę  ze rozwiałem wszystkie wątpliwośći pozdro

Offline

 

#3 2017-10-28 01:14:46

Paprota
Nowy
Skąd: Cieszyn
Zarejestrowany: 2017-10-13
Posty: 25
Silnik / moc / zasilanie: 899cm3, 39 KM, Pb98
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: Fiat 500

Re: Dziwne temperatury cieczy chłodzącej

Dziękuje aczkolwiek temperatura robocza to 90 a nie 60 czy 70


Cinquecento to ważny krok na wschód i Fiat nie może z niego zrezygnować.
                                                                                                          //Jacek Moskwa

Offline

 

#4 2017-10-28 09:44:20

klacik
Stary wyjadacz
Skąd: Rypin
Zarejestrowany: 2017-06-28
Posty: 712
Silnik / moc / zasilanie: 700 AISAN
Rok produkcji: maj 1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 700 YOUNG

Re: Dziwne temperatury cieczy chłodzącej

Troszkę jesteś przewrazliwiony.  Ja też taki byłem. Normalne że jak się nie miało   wskaźniki to   się nie widzialo żadnej te teoteratury. I  nie mamy pojęcia co się działo i kiedy temp osiągala taka a nie inna.
Poprzedni czujnik tylko by pokazał  że się gotuje bu się kontrolka zapaliła a tetaz widzisz wstko. Ja  na początku i retaz też się stale gapie na   wskazówkę ale ju wielokrotnie zostałem zganiony. I wie  że to norma.

Offline

 

#5 2017-10-28 11:22:15

Cropek
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2017-04-19
Posty: 254
Silnik / moc / zasilanie: 704cm3 / 31KM / Benzyna ⛽ / FOS
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento ED

Re: Dziwne temperatury cieczy chłodzącej

Jak podczas jazdy jest 60/70 to może termostat się otwiera za szybko. Też tak miałem. Wymieniłem termostat i trzyma równe 90 img/smilies/smile

Offline

 

#6 2018-02-16 19:34:53

Fargokov
Nieźle sie stara
Skąd: Białystok
Zarejestrowany: 2013-11-02
Posty: 251
Silnik / moc / zasilanie: 899 benzyna
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: Dziwne temperatury cieczy chłodzącej

Witam

mam ten sam problem, w większości aut temperatura robocza to +- 90 stopni, a u mnie podczas jazdy spada do 60-70 stopni a jak stoję to wchodzi powyżej 90 i włącza się wiatrak. To nie jest normalne i proszę nie pisać że to norma, że temperatura lata jak chce, wymieniłem termostat 2 razy na nowy , jeden to jakiś podrabianiec, a drugi oryginalny wahler i nic to nie pomogło, dalej to samo, zastanawiam się czy to może nie czujnik temperatury, który jest zamocowany w obudowie termostatu ??

Offline

 

#7 2018-02-17 00:48:22

tomek2855
Nowy
Zarejestrowany: 2017-12-02
Posty: 3
Silnik / moc / zasilanie: 900 LPG
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: Dziwne temperatury cieczy chłodzącej

Ja mam podobnie, wymieniłem termostat ponieważ starty był ciągle otwarty. Nowy otwiera się w 70 stopniach chociaż powinien w 90. Żeby rozstrzygnąć czy to termostat jest zły czy czujnik temperatury załatwiłem sobie termometr elektryczny i wyszło na to, że termostat otwiera się w 70 stopniach. Sprawę z termostatem zostawiłem.. więc i może twój wyszedł uszkodzony z fabryki tak jak mój. Może inni mają ten sam problem?

Offline

 

#8 2018-02-17 17:24:57

Cropek
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2017-04-19
Posty: 254
Silnik / moc / zasilanie: 704cm3 / 31KM / Benzyna ⛽ / FOS
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento ED

Re: Dziwne temperatury cieczy chłodzącej

Oczywiście zdarzają się wadliwe termostaty, które otwierają się za wcześnie/ za późno

Offline

 

#9 2018-02-17 18:07:21

Fargokov
Nieźle sie stara
Skąd: Białystok
Zarejestrowany: 2013-11-02
Posty: 251
Silnik / moc / zasilanie: 899 benzyna
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: Dziwne temperatury cieczy chłodzącej

ale 2 rózne termostaty wadliwe ??

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo