Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2012-03-03 21:33:18

Thomy
Nieźle sie stara
Skąd: Siemianowice Śl.
Zarejestrowany: 2011-10-09
Posty: 179
Silnik / moc / zasilanie: 900 / 41 KM / Weber
Rok produkcji: 1995
Posiadany pojazd: Cinquecento 900 LPG

Złącze elastyczne

Witam mam nieszczelność na złączu elastycznym oglądałem na allegro złącza i są do wspawania oraz do połączenia na opaskę zaciskową tylko te na opaskę ponoć pasują tylko do 700. Czy do 900 połącze złącze opaskami a jak nie to dużo trzeba przerabiać żeby założyć to złącze?

Offline

 

#2 2012-03-03 22:32:48

Ghost_49
Nieźle sie stara
Skąd: Nowy Dwór Gd
Zarejestrowany: 2011-12-14
Posty: 458
Silnik / moc / zasilanie: 903 / 45KM 67Nm / pB
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: CC

Re: Złącze elastyczne

kolego wjedź na kanał i zobacz jak masz łączone (opaska czy spawane) jeśli spawane to musisz odciąć i wspawać na nowo dość skomplikowane bo żeby dobrze pospawać musisz cały układ zdjąć

Offline

 

#3 2012-03-03 23:19:05

rafal.1105
VIP
Skąd: Leszno
Zarejestrowany: 2009-12-25
Posty: 1788
Silnik / moc / zasilanie: 2,0 dm3 - 131 KM - PB95+LPG
Rok produkcji: 1999
Posiadany pojazd: Focus

Re: Złącze elastyczne

Wspawane jest z jednej strony od kolektora wydechowego z drugiej strony od pierwszego tłumika jest opaska. Tak mam w 900 i w 700 też tak miałem.

Offline

 

#4 2012-03-04 09:05:01

Thomy
Nieźle sie stara
Skąd: Siemianowice Śl.
Zarejestrowany: 2011-10-09
Posty: 179
Silnik / moc / zasilanie: 900 / 41 KM / Weber
Rok produkcji: 1995
Posiadany pojazd: Cinquecento 900 LPG

Re: Złącze elastyczne

A jak by od strony kolektora założyć opaskę jest taka możliwość? ewentualnie coś podszlifować img/smilies/smile

Offline

 

#5 2012-03-04 23:40:13

Ghost_49
Nieźle sie stara
Skąd: Nowy Dwór Gd
Zarejestrowany: 2011-12-14
Posty: 458
Silnik / moc / zasilanie: 903 / 45KM 67Nm / pB
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: CC

Re: Złącze elastyczne

ja miałem tak

Kat=>opaska=>łącznik elastyczny=>opaska=>tłumik środkowy

Ale to tylko sportaś a to jest różnica

jak spawany to trzeba ciąć niestety

Offline

 

#6 2012-03-09 09:58:42

justi
VIP
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Zarejestrowany: 2010-04-11
Posty: 2075
Silnik / moc / zasilanie: 1108/54/bp
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: cinquecento

Re: Złącze elastyczne

ale wy macie problem, daj do spawania komuś za 20 zł ci wytnie wspawa cale nowe, jak kupisz,  i masz spokój,.

Offline

 

#7 2012-03-09 18:06:12

Thomy
Nieźle sie stara
Skąd: Siemianowice Śl.
Zarejestrowany: 2011-10-09
Posty: 179
Silnik / moc / zasilanie: 900 / 41 KM / Weber
Rok produkcji: 1995
Posiadany pojazd: Cinquecento 900 LPG

Re: Złącze elastyczne

Ale jak można założyć na opaskę to po co płacić za spawanie, tak wogóle ciężko będzie kogoś znaleść za 20zł raczej średnio 50zł wezmą za spawanie

Offline

 

#8 2013-12-29 19:49:18

bambel15
Nieźle sie stara
Skąd: Mikołów
Zarejestrowany: 2013-04-29
Posty: 368
Silnik / moc / zasilanie: 700/30KM(22 kW)/PB95
Rok produkcji: 1998 [YOUNG]
Posiadany pojazd: CC

Ostrzeżenia: 1

Re: Złącze elastyczne

jaką średnicę mają te złacza elastyczne ?


Mój CC:
http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=21395

"Ride Or Die, Remember...."

Offline

 

#9 2013-12-30 00:17:08

Bombell
VIP
Skąd: Gniezno
Zarejestrowany: 2011-10-31
Posty: 1317
Silnik / moc / zasilanie: 1242/100/benzyna
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: Złącze elastyczne

Długość i średnice sobie dobierasz według oryginału. Na aukcjach masz dostępne średnice od 40 do 70mm nawet i zazwyczaj w 3 czy 4 długościach. Sam też mam na opaskach złącze bo w razie demontażu zawsze wygodniej a cały wydech już chyba z 4 razy zdejmowałem img/smilies/wink
Tylko nie oszczędzajcie nigdy na dobrych pastach uszczelniających !

Offline

 

#10 2013-12-30 06:49:11

bambel15
Nieźle sie stara
Skąd: Mikołów
Zarejestrowany: 2013-04-29
Posty: 368
Silnik / moc / zasilanie: 700/30KM(22 kW)/PB95
Rok produkcji: 1998 [YOUNG]
Posiadany pojazd: CC

Ostrzeżenia: 1

Re: Złącze elastyczne

no właśnie mi chodzi o oryginał ile ma średnicy.. z tego co mierzyłem to na dlugość będzie ok. 250, ale fi właśnie nie wiem ile będzie w oryginale img/smilies/smile


Mój CC:
http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=21395

"Ride Or Die, Remember...."

Offline

 

#11 2015-01-10 12:18:23

Bombadil
Nowy
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2015-01-04
Posty: 35
Silnik / moc / zasilanie: 704
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: Złącze elastyczne

Witam wszystkich, jestem nowy na forum, także skorzystam i się przywitam img/smilies/smile

Przepraszam za odświeżenie tematu, ale wydaje mi się, że warto dodać swoje 3 grosze, może komuś się przyda.

Ostatnio wymieniałem złącze elastyczne w swoim CC 700. Jeśli to nasza pierwsza wymiana i mamy łącze zaspawane, cóż, trzeba to będzie uciąć od strony kolektora. Ważne jest miejsce cięcia - zaraz za takim zgrubieniem (można upewnić się suwmiarką). Dzięki temu złącze na obejmę ładnie nam tam wejdzie. Polecam zaopatrzenie się w maszynkę do cięcia w pionie (ostrze góra - dół), bo kątówką raczej tam się nie zmieścimy.

Z drugiej strony złączka dość ciasno siedzi w rurze, nic tutaj nie odcinamy (jedynie obejmę, jeśli nie da się jej odkręcić). Rura, w którą wciśnięta jest złączka ma od spodu i od góry nacięcia długości ok. 2-3cm. Bierzemy jakiś preparat penetrujący, np. WD-40, i psikamy wokół wcisku. Teraz próbujemy płaskim śrubokrętem rozchylić te nacięcie (od dołu, bo od góry się nie dostaniemy). Bierzemy młotek i uderzamy w złączkę, obok "kielicha" od strony rury, staramy się to robić z kilku stron, tak, aby złączka wychodziła nam w miarę równomiernie. Po kilku minutach powinniśmy już zobaczyć, że zaczyna się wysuwać. można trochę pociągnąć w górę i w dół, dzięki temu rozszerzymy te nacięcia na końcu rury.

Po wyjęciu bierzemy nasze nowe złącze z dwiema opaskami. Zaczniemy od strony dłuższej. Bierzemy jakiś smar, najlepiej w spray'u, i smarujemy końcówkę złącza i rurę od środka. Teraz musimy to wbić tak, aby złącze dało się nałożyć z drugiej strony ( wbijamy do końca). Następnie ustawiamy złącze z drugiej strony i bijemy w drugą stronę, ostrożnie, żeby nie zniszczyć siateczki. Całość powinna idealnie nam się zmieścić. Polecam również przed nabiciem posmarować oba końce, łatwiej i szybciej przebiega cała procedura. Na koniec mocno ściskamy obejmami obie strony i cieszymy się cichym wydechem img/smilies/smile

Zalety: W przyszłości jedyne co musimy zrobić to zdjąć obejmy i wysunąć złączkę. Bez cięcia itp. Połączenie jest szczelne i mocne, więc nie trzeba nic spawać, żeby tłumik dobrze działał.

Wady: Nie znalazłem.

Offline

 

#12 2015-01-10 12:53:53

tonsil12
VIP
Skąd: Opatowiec
Zarejestrowany: 2012-03-01
Posty: 5024
Silnik / moc / zasilanie: 1108/55/SPI x2 1242/77/VPN+/MPI
Rok produkcji: 1997/1997/1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 1.1/1.2 Sporting
Serwis

Re: Złącze elastyczne

Wadę ja Ci dopiszę img/smilies/smile
NIE WOLNO WBIJAĆ ZŁĄCZKI!!
Ja to zrobiłem, i w miejscu gdzie uderzałem raptem po miesiącu pojawiła się rdza, a teraz jest już spora dziura i auto znów pracuje jak traktor img/smilies/smile

Zapomniałeś też o paście uszczelniającej....

Ostatnio edytowany przez tonsil12 (2015-01-10 12:54:32)


http://www3.picturepush.com/photo/a/7775046/img/7775046.jpg
Fiaty nie gubią oleju, one znaczą swój teren.
Mój Sporting: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26942
Mój drugi cienias: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=26656

Offline

 

#13 2015-01-11 01:13:02

Bombadil
Nowy
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2015-01-04
Posty: 35
Silnik / moc / zasilanie: 704
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: Złącze elastyczne

Jak się wbija za ten kołnierz to nie ma gdzie się rdza pojawić img/smilies/tongue Musiałeś trafić felerne złącze img/smilies/smile

Jak się dobrze wbije i porządnie ściśnie obejmą to w sumie pasta zbędna. Ale masz rację, powinno się dać, w razie czego.

Offline

 

#14 2019-03-08 13:50:10

Damian3487
Nowy
Zarejestrowany: 2019-03-08
Posty: 1

Re: Złącze elastyczne

Tez miałem tą przypadłość ;/

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo