Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2019-05-03 21:30:37

Gustawo
Nowy
Skąd: Paczkowo
Zarejestrowany: 2019-04-08
Posty: 11
Silnik / moc / zasilanie: 0.7 (gaźnik Weber)
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: FSM CC 700

Olej silnikowy

Hej!img/smilies/042

Mam cienkiego 700 jeszcze z pierwszego etapu produkcji (ze znaczkiem FSM) z 93r.
Numer silnika mieści się jeszcze w tej magicznej liczbie 3633974 którą podaje książka jako granicę zmiany przebiegów serwisowych z 12000 km na 15000 km. Domyślam się że wynika to z zastosowania na początku produkcji gorszych materiałów i procesów produkcyjnych.
Nie wiem czy był remontowany przez poprzedniego właściciela, więc możemy założyć, że nie lub, że tak ale nadal z zastosowaniem starych technologicznie materiałów.

Moje pytanie brzmi:

Czy taki silnik nadaje się do zalania go olejem półsyntetycznym lub w pełni syntetycznym?
Pytam bo wiem, że w przypadku silników zabytkowych przy doborze oleju trzeba zwracać uwagę na materiał z którego zostały wykonane uszczelnienia - tradycyjna guma może sparcieć i zniszczyć się od syntetycznych olejów. A nie wiem z czego robiono uszczelnienia w 1993 roku w FSM..

Ostatnio edytowany przez Gustawo (2019-05-09 23:14:14)


Moja srebrna strzała img/smilies/big_smile
FSM CC 700 - 1993r, gaźnik Weber

Offline

 

#2 2019-05-04 16:34:20

mandolina
Moderator
Skąd: Opole
Zarejestrowany: 2009-02-11
Posty: 3495
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd:

Re: Olej silnikowy

Jest to silnik z maluch a dokładniej mówić z Bis'a więc konstrukcyjnie przystosowany do oleju mineralnego.


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów."

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo