Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2019-07-04 03:16:32

Gustawo
Nowy
Skąd: Paczkowo
Zarejestrowany: 2019-04-08
Posty: 28
Silnik / moc / zasilanie: 0.7 (gaźnik Weber)
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: FSM CC 700

CC700 WEBER - czy potrzeba dwóch przelotów...

Hej!
Tak ostatnio kminię jak zmniejszyć spalanie, na tyle skutecznie żebym mógł normalnie deptać gaz i jechać a nie się toczyć, no i wpadłem na pomysł, że przecież możnaby odłączyć dźwigienkę od przepustnicy drugiego przelotu tak, żeby cały czas był zamknięty i nieużywany. Wtedy wdepnięcie gazu do dechy nie wiązałoby się ze spaleniem dodatkowych hektolitrów beny img/smilies/wink
Pomysł ten wpadł mi do głowy przy porównaniu webera z gaźnikiem od malucha 126p. Tam przecież jest jeden przelot.
Tak wiem, silnik malucha ma 24 konie a CC 30 koni, ale czy nie wystarczy przecież i tak już zwiększona średnica gardzieli z 28 na 30 mm i dodanie do gaźnika pompki przyspieszającej? Szczerze mówiąc to ja normalnie prawie nie używam drugiego przelotu, bo staram się operować pedałem gazu do wyczuwalnie większego oporu w połowie skoku pedału, a auto jeździ, więc teoretycznie nie powinno być większych problemów po odłączeniu na stałe drugiego przelotu..
Co myślicie?


Moja srebrna strzała img/smilies/big_smile
FSM CC 700 - 1993r, gaźnik Weber

Offline

 

#2 2019-07-04 16:58:55

mandolina
Moderator
Skąd: Opole
Zarejestrowany: 2009-02-11
Posty: 3500
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd:

Re: CC700 WEBER - czy potrzeba dwóch przelotów...

CC 700 ma już i tak takiego muła , że zmulenie go jeszcze bardziej doprowadzi to tego , że będą cię rowery wyprzedzały. O ile jeszcze tak jak piszesz można się wlec i tak poczynić jakieś oszczędności to co przy wyprzedzaniu, jeździe pod górkę czy zabieraniu pasażerów ? Przy tym silniku odczuwa się dosiadanie każdego kolejnego pasażera . Choć w sumie jak weźmiesz trzech pasażerów to w razie czego będzie miał kto pchać  pod górkę :-)
Lepiej już założyć gaźnik z malucha ale na jakieś mega oszczędności bym nie liczył, będzie to +/- pól może litr na 100 km.

Ale nic nie zaszkodzi żebyś spróbował, odłącz drugą przepustnicę i sam się przekonaj.


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów."

Offline

 

#3 2019-08-08 00:16:19

Gustawo
Nowy
Skąd: Paczkowo
Zarejestrowany: 2019-04-08
Posty: 28
Silnik / moc / zasilanie: 0.7 (gaźnik Weber)
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: FSM CC 700

Re: CC700 WEBER - czy potrzeba dwóch przelotów...

No więc wypróbowałem przez ok tydzień img/smilies/smile
I zdecydowanie komukolwiek odradzam.
Jeśli chodzi o spadek mocy to nie było tak źle, ale zdecydowanym argumentem przeciw okazało się zbytnie zubożenie mieszanki. Miałem to szczęście w nieszczęściu że dość szybko padły mi świece, dzięki temu zauważyłem że mieszanka jest za uboga - elektrody były nadpalone. Pewnie gdybym jeździł tak dłużej to poszłyby zawory..
Także gra nie warta świeczki, bo w przypadku odłączania przepustnicy drugiego przelotu trzeba by było zastosować inne dysze lub bawić się z poziomem paliwa w komorze pływakowej, żeby skład mieszanki był jak należy, a i tak nie wiadomo czy by się w ogóle udało..
Inżyniery z fiata jednak wszystko dokładnie wyliczyły.. img/smilies/wink


Moja srebrna strzała img/smilies/big_smile
FSM CC 700 - 1993r, gaźnik Weber

Offline

 

#4 2019-08-09 10:51:05

klacik
Stary wyjadacz
Skąd: Rypin
Zarejestrowany: 2017-06-28
Posty: 811
Silnik / moc / zasilanie: 700 AISAN
Rok produkcji: maj 1996
Posiadany pojazd: Cinquecento 700 YOUNG

Re: CC700 WEBER - czy potrzeba dwóch przelotów...

Jak można w 700 narzekać na spalanie heheh to jeden z jej atutów mi na 2414 km zrobionych w lipcu średnio wyszło 4,81 l na 100km i wcale nie był tak bardzo ekonomicznie użytkowany .
No ale fakt że polskie gaziorki potrafią troszkę więcej benki wciągnąć

Offline

 

#5 2019-08-09 15:00:04

jedrzejmodelski
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2016-08-09
Posty: 140
Silnik / moc / zasilanie: 704/duża/PB
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento

Re: CC700 WEBER - czy potrzeba dwóch przelotów...

WEBER to raczej włoski, ale raczej niema różnicy między polskim FOS.

Poza tym dziwny pomysł z odłączaniem przypustnicy, słyszałem że aby w starym gaźnikowym silniku zmniejszyć spalanie to zmienia się dysze, ale to raczej w silnikach z dużym zapasem mocy żeby było z czego zabrać.

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo