Hej!
Zamierzam wymienić UPG w siedemsecie. Powiedzcie mi, czy w przypadku tego silnika po planowaniu głowicy powinieniem zastosować jakąś nadwymiarową uszczelkę (żeby zawory nie spotkały się z tłokiem) czy raczej producent dał zapas materiału i przewidział planowanie głowicy przy zastosowaniu nominalnej uszczelki?
Mam na myśli planowanie tylko wyrównujące powierzchnię, żaden tuning .
I jak myślicie jaka uszczelka będzie lepsza - oryginał FIATa czy zamiennik Erlinga?
Smarować uszczelkę czymkolwiek przy montażu?
Ostatnio edytowany przez Gustawo (2019-10-06 14:48:29)
Offline
Z tego co wiem to w Bis-ie można planowac głowicę do 2mm dopiero po przekroczeniu tej wartości może się tłok z zaworami spotkać. Normalny plan pod nowa uszczelkę to 0,2-0,3 wiec spokojnie zakładasz normapną upg a jakoej firmy to już nie doradzę.
Musisz pamiętać o odpowiednich momentach dokręcania głowicy przy bisie z tego vo kojażę były aż 3 różne wartości na poszczególnych śrubach.
Offline
Piter7391 napisał(a):
Normalny plan pod nowa uszczelkę to 0,2-0,3 wiec spokojnie zakładasz normapną upg.
Normalny plan to setka czyli 0,1 mm jeśli nie ma żadnych uszkodzeń to nie ma potrzeby planować więcej.
Tu masz wszystko podane jak na talerzu :
http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=9484
Offline
dzięki panowie!
mandolina - SUPER TUTEK!
a odnosnie smarowania uszczelki - nie smarować wogóle, tak?
Offline
Czym i jaką uszczelkę chcesz smarować?
Offline