Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2019-08-30 23:12:02

Mad Rob
VIP
Skąd: Śląskie
Zarejestrowany: 2014-07-15
Posty: 1466
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd: Cinquecento Trofeo Stradale, Punto MK1 Sporting 100
Serwis  
Ostrzeżenia: 4

Punto MK1 Sporting 1.4 16v

Auto zostaje i prace ruszyły więc warto założyć mu temat. Nie jest przesadnie piękne (było dość prymitywnie odmalowane), nigdy nie dorówna Cinquecento poziomem schludności (za słaba baza żeby był "concorso worthy") i będzie jeżdżone w zimie ale dupowozem i zastępstwem na czas budowy Cento będzie dobrym.

Auto jest z Lombardii. Blacharsko jest w świetnym stanie nawet w tych zakamarkach gdzie moje CC hodowało rudą sucz. Rurki hamulcowe oryginalne metalowe, tylna belka, trawers, nadkola - nie ma problemu rdzy, czysto. Tak wyglądają auta z Włoch, klimat robi gigantyczną różnicę. Jeden wyjątek: progi. Te są do wymiany bo przebiłbym je śrubokrętem. To pewnie zasługa tych plastikowych nakładek.

Motorownia 176B9000 wywalona, powędruje do Cinquecento a w jej miejsce szykujemy 843A1000. Silnik z TRSu więc nie trzeba wiele robić. Chłopaki założyli adapter pod filtr oleju na czujniki. Niestety koliduje z pompą wspomy. Muszę zrzucić pasek rozrządu, odkręcić dekiel i go usunąć.

Szukam pokrywy z boku głowicy, na której wiszą cewki z silnika z osprzętem MM. Ma ktoś?

https://s7d3.turboimg.net/t/42591013_20190829_171418.jpg https://s7d3.turboimg.net/t/42591017_20190829_171525.jpg https://s7d3.turboimg.net/t/42591021_20190829_171604.jpg
https://s7d3.turboimg.net/t/42591128_20190830_231220.jpg https://s7d3.turboimg.net/t/42591129_20190830_231246.jpg

Ostatnio edytowany przez Mad Rob (2019-08-31 00:39:42)


Cinquecento? Jaki gupi to w ogóle kupuje?

Offline

 

#2 2019-09-29 10:45:01

Mad Rob
VIP
Skąd: Śląskie
Zarejestrowany: 2014-07-15
Posty: 1466
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd: Cinquecento Trofeo Stradale, Punto MK1 Sporting 100
Serwis  
Ostrzeżenia: 4

Re: Punto MK1 Sporting 1.4 16v

Nawet jak wszystko wydaje się być w porządku człowieka potrafi zaskoczyć taki babol - kamień na zaworze dolotu, który wpadł poprzedniemu właścicielowi podczas demontażu silnika. Na szczęście zapragnąłem odkręcić baran dolotu i zauważyłem go w porę. Z czystej przezorności zdejmuję głowicę bo skoro był kamień to też inne śmieci mogą leżeć na tłokach co byłoby katastrofalne dla silnika. Morał z tego taki, że nigdy nie wiadomo i w zasadzie każdy motor należałoby rozbierać. Teraz muszę oddać głowicę na sprawdzenie szczelności bo gniazdo i zawór mogły się porysować, lepiej teraz lekko spanikować niż mieć większy problem później.

https://s7d4.turboimg.net/t/43479148_12.jpg

Ostatnio edytowany przez Mad Rob (2019-09-29 10:48:07)


Cinquecento? Jaki gupi to w ogóle kupuje?

Offline

 

#3 2019-10-08 22:25:15

Brutal123
Nieźle sie stara
Skąd: łódzkie
Zarejestrowany: 2009-12-17
Posty: 291
Silnik / moc / zasilanie: 1.1 / 55/PB95
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: ccs

Re: Punto MK1 Sporting 1.4 16v

No to miałeś pecha i fuksa jednocześnie img/smilies/smile Po przeglądzie silnik zawsze pewniejszy tylko PLNów żal img/smilies/tongue

Offline

 

#4 2019-10-09 02:31:12

Mad Rob
VIP
Skąd: Śląskie
Zarejestrowany: 2014-07-15
Posty: 1466
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd: Cinquecento Trofeo Stradale, Punto MK1 Sporting 100
Serwis  
Ostrzeżenia: 4

Re: Punto MK1 Sporting 1.4 16v

No, zrzucenie czapki łącznie 600 ale było warto bo na tłokach był gruz a głowica miała wżer więc splanowana została o 0,5 mm. Nowe uszczelki, śruby, rozrząd, tak żeby to pojeździło cholera. Ogólnie silnik w bardzo dobrej kondycji.

Przy okazji wyspawałem sobie klucz do odkręcania koła wałka, gotowy w internetach dwie stówy, mój kosztował mnie 10 zł.

https://s7d3.turboimg.net/t/43976967_B01.jpg https://s7d3.turboimg.net/t/43976971_B02.jpg https://s7d3.turboimg.net/t/43976974_B03.jpg https://s7d3.turboimg.net/t/43976975_B04.jpg https://s7d3.turboimg.net/t/43976979_B05.jpg https://s7d3.turboimg.net/t/43976982_B06.jpg https://s7d3.turboimg.net/t/43976984_B07.jpg https://s7d3.turboimg.net/t/43976987_B08.jpg https://s7d3.turboimg.net/t/43976989_B09.jpg https://s7d3.turboimg.net/t/43976992_B10.jpg https://s7d3.turboimg.net/t/43976995_B11.jpg


Cinquecento? Jaki gupi to w ogóle kupuje?

Offline

 

#5 2019-10-09 23:05:50

Mad Rob
VIP
Skąd: Śląskie
Zarejestrowany: 2014-07-15
Posty: 1466
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd: Cinquecento Trofeo Stradale, Punto MK1 Sporting 100
Serwis  
Ostrzeżenia: 4

Re: Punto MK1 Sporting 1.4 16v

Na uszczelce pod głowicą był napis "FGP" (Fiat-GM Powertrain). Wydaje się, że była to uszczelka dawana na pierwszy montaż, czyli ten silnik jeszcze nie był otwierany od momentu zjazdu z fabryki.

Ostatnio edytowany przez Mad Rob (2019-10-09 23:07:11)


Cinquecento? Jaki gupi to w ogóle kupuje?

Offline

 

#6 2019-10-10 16:19:16

Brutal123
Nieźle sie stara
Skąd: łódzkie
Zarejestrowany: 2009-12-17
Posty: 291
Silnik / moc / zasilanie: 1.1 / 55/PB95
Rok produkcji: 1996
Posiadany pojazd: ccs

Re: Punto MK1 Sporting 1.4 16v

Goood robota img/smilies/smile tylko szczerze to jak już się powiedziało A to B też się ciśnie na usta img/smilies/tongue można by jeszcze sprawdzić panewki i pierścienie czy trzymają wymiar img/smilies/wink jakby się okazało że żełopie olej to cała zabawa od nowa a pierścienie chyba drogie nie są . Ja do grande punto 1.2 płaciłem 50PLN na tłok img/smilies/wink ale nie ma co krakać może będzie dobrze img/smilies/smile

Offline

 

#7 2019-10-10 19:55:28

Mad Rob
VIP
Skąd: Śląskie
Zarejestrowany: 2014-07-15
Posty: 1466
Silnik / moc / zasilanie:
Rok produkcji:
Posiadany pojazd: Cinquecento Trofeo Stradale, Punto MK1 Sporting 100
Serwis  
Ostrzeżenia: 4

Re: Punto MK1 Sporting 1.4 16v

Jak ognia chciałem uniknąć otwierania dołu. To dodatkowe, niemałe koszty i czas, którego mam już bardzo mało. Patrząc po kondycji góry silnika i cylindrów, znikomej ilości nagaru na tłokach i braku jakiegokolwiek nagaru w skrzyni korbowej sądzę, że dół też będzie w takim stanie. Wszystkie simmeringi są suche, spod miski nic się nie sączy. Nie ma sensu zmieniać dobrego na lepsze, ponownie docierać dotartego silnika. Zmieniłem profilaktycznie uszczelniacze zaworowe i będę obserwował jak to będzie pracować.

Remont totalny zostawię sobię dla 176B9000, tamten motor zamierzam zrobić w każdym detalu bo będzie szedł do Cento.

Ostatnio edytowany przez Mad Rob (2019-10-10 19:59:09)


Cinquecento? Jaki gupi to w ogóle kupuje?

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo