Cinquecento On-Line

Internetowe forum Fiata Cinquecento

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

Naklejki forum- dane do przelewu Naklejki

Nowe gadżety forum Zobacz temat
CC-FORUM na YouTube Kliknij ->

#1 2008-03-22 16:53:59

Wilku
Nowy
Skąd: Mysłowice
Zarejestrowany: 2008-03-21
Posty: 16
Silnik / moc / zasilanie: 1.4 i 07 /77Km i 31KM/ benzyna i benzyna
Rok produkcji: 2006 i 1995
Posiadany pojazd: Grande punto oraz cc
Serwis

filtr stożkowy

jak myslicie czy jest sens montowac filtr stozkowy z dolotem do cienkiego 700cm3??

Offline

 

#2 2008-03-22 17:51:34

Milczar
Nieźle sie stara
Skąd: Milanówek (M-Wek)
Zarejestrowany: 2008-02-13
Posty: 493
Silnik / moc / zasilanie: 1.9 TDI R4 90KM diesel / 2.4 20V R5 V.I.S 175KM benzyna
Rok produkcji: '98 / '97
Posiadany pojazd: Audi A4 / Lancia Kappa Coupe
Serwis

Re: filtr stożkowy

Nie ma sensu, nic Ci to nie da a możesz go jeszcze bardziej przytłumić. Ogólnie nie opłaca się robić żadnych modyfikacji silnika w CC 700 ponieważ niewiele Ci to da a dodatkowo zwiększy się przez to spalanie.


Car hifi, ojciec z synem oglądają radyjko ze slotem na kartę pamięci i ojciec do syna:
- Ty, a co to jest, na żetony?

Offline

 

#3 2008-03-23 15:14:39

wachus
Nieźle sie stara
Zarejestrowany: 2008-01-07
Posty: 140
Silnik / moc / zasilanie: 1.3/120KM
Rok produkcji: 95
Posiadany pojazd: Cinquecento

Re: filtr stożkowy

Ten silnik kompletnie nie nadaje się do jakikolwiek zmian nic tymi nie osiągniemy stracimy pieniądze a nawet jeszcze możemy być na tym stratni bo spalanie może wzrosnąć... Jedynie słuszną radą jest swap albo tuning optyczny. To już zależy indiwidualnie od osoby czy woli mieć sporo kucy pod maską czy nietuzinkowe auto img/smilies/smile

Ostatnio edytowany przez wachus (2008-03-24 12:31:24)

Offline

 

#4 2008-05-14 17:53:58

pablos93
Nowy
Skąd: Brzeg/opolskie
Zarejestrowany: 2008-05-14
Posty: 23
Silnik / moc / zasilanie: 1100
Rok produkcji: 1993
Posiadany pojazd: FIAT CC

Re: filtr stożkowy

a w 900 sie opłaca dać filtr??????

Offline

 

#5 2008-05-14 19:25:59

Tomek
Administrator
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2007-08-04
Posty: 4032
Silnik / moc / zasilanie: 1.5/79/1.6/103
Rok produkcji: 88/96
Posiadany pojazd: Polonez/BMW E36
Serwis

Re: filtr stożkowy

Przy takich mocach się ogólnie nie opłaca. Sam filtr nic nie da


Naklejki forum- dane do przelewu:Naklejki
http://imageshack.us/a/img29/3233/indeksyd.jpg

Offline

 

#6 2008-05-14 21:20:45

ignac2004
Stary wyjadacz
Skąd: Tychy
Zarejestrowany: 2008-03-03
Posty: 905
Silnik / moc / zasilanie: 652 cm3 / 594 cm3 / 652cm3 /1248 cm3
Rok produkcji: 87 + 76 + 90 + 03
Posiadany pojazd: 126p FL + 126p ST + 126p FL +PuntoII
Serwis  
Ostrzeżenia: 1

Re: filtr stożkowy

Lepiej zbierać kase na jakieś 1.2 MPI img/smilies/big_smile

A tak na serio to wolałbym już plan głowicy, wypolerować gaźnik i wszelkie gardziele, może zwiększyć dysze w gaźniku i lekki zamach.

Ostatnio edytowany przez ignac2004 (2008-05-14 21:21:33)

Offline

 

#7 2008-05-14 21:35:54

karolw88
Stary wyjadacz
Skąd: Warszawa
Zarejestrowany: 2007-12-23
Posty: 938
Silnik / moc / zasilanie: 704cm3/31KM/PB95
Rok produkcji: 1995
Posiadany pojazd: Fiat Cinquecento

Re: filtr stożkowy

A do tego wszystkiego można dać dopiero filtr img/smilies/smile

Offline

 

#8 2008-08-21 10:31:56

metN1
Nowy
Zarejestrowany: 2008-08-21
Posty: 6
Silnik / moc / zasilanie: 704/35
Rok produkcji: 1997
Posiadany pojazd: cc 700

Re: filtr stożkowy

Ja Mam Filtr stożkowy i to nic nie dało,a spalanie się podniosło...

Offline

 

#9 2008-09-12 17:06:44

Waldi_L_N
Nowy
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2008-09-12
Posty: 18
Silnik / moc / zasilanie: 700/pińćset/benia
Rok produkcji: '92
Posiadany pojazd: CC

Re: filtr stożkowy

Przepraszam, że odgrzewam temat, ale dopiero wpadłem na to forum.
Filtr stożkowy dobrej jakości (czyli drogie, a nie z Norauto, Auchan lub Biedronki) najlepiej tuninguje dźwięk silnika, bo 700 zacznie rasowo pierdzieć i polepszy samopoczucie kierowcy, zwiększy niestety poziom zanieczyszczeń dostających się do gaźnika i dalej i podniesie moc o mniej więcej 3% czyli o jakieś 0,9KM. Nie sądzę że inwestycja by z 31KM zrobić 31,9KM jest opłacalna. Stożki są uzupełnieniem poważnych modyfikacji dużych silników.
Zużycie paliwa, to rzecz dyskusyjna. Poprawną pracę stożka zapewnia dostarczanie mu zimnego powietrza, do którego został stworzony. Z tego powodu należy go odizolować od silnika. Zamontowanie go w miejscu starej puszki filtra nic nie da. Czyli ustawiamy go tak by łykał zimne powietrze z zewnątrz co wpłynie na dużo dłuższy proces nagrzewania się silnika zwłaszcza zimą. Co zmusza nas do dłuższej jazdy na "ssaniu" i dostarczenia większej ilości energii cieplnej dla uzyskania optymalnej temperatury silnika. I tu mamy zwiększenie zużycia paliwa.
Na temat tanich stożków nie wypowiadam się, szkoda bajtów.
Najprostszy sposób na podniesienie mocy naszego auta?
Proszę bardzo - wielokrotnie sprawdzone:
Dobre jakościowo paliwo, wymiana na czas kompletu filtrów, olejów i płynów.

Pozdrawiam
Waldi

Ostatnio edytowany przez Waldi_L_N (2008-09-13 20:11:10)

Offline

 

#10 2008-09-12 18:33:30

Tomek
Administrator
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2007-08-04
Posty: 4032
Silnik / moc / zasilanie: 1.5/79/1.6/103
Rok produkcji: 88/96
Posiadany pojazd: Polonez/BMW E36
Serwis

Re: filtr stożkowy

Mądre słowa. Tanie filtry poza wyglądem nic nie reprezentują. Filtr stożkowy, wydech i coś by dodało. hmm


Naklejki forum- dane do przelewu:Naklejki
http://imageshack.us/a/img29/3233/indeksyd.jpg

Offline

 

#11 2008-09-13 20:45:29

Waldi_L_N
Nowy
Skąd: Poznań
Zarejestrowany: 2008-09-12
Posty: 18
Silnik / moc / zasilanie: 700/pińćset/benia
Rok produkcji: '92
Posiadany pojazd: CC

Re: filtr stożkowy

Tomek napisał(a):

Filtr stożkowy, wydech i coś by dodało.

Jeszcze Tomek niewiele. Ja wiem, że Ty to wiesz, dalsza część wywodu jest do marzycieli.
Żeby wyciągnąć coś z 700-ki trzeba sporo zainwestować. Planowanie głowicy, polerowanie kanałów, dorabiane kolektory, gaźnik Webera, odchudzenie koła zamachowego, drążek stabilizatora ze sportinga, może chłodnica oleju, sportowy wałek rozrządu, wydech zrobiony na zamówienie pod przeróbki silnika... I wyjdzie z niego tyle co z seryjnego Sportinga, tyle że będzie więcej palił i częściej się psuł.
Dużo ciekawszym rozwiązaniem jeżeli ktoś ma smykałkę do takiej zabawy jest swap. Ale pod warunkiem, że ma dojście do części w niskich cenach i potrafi robić sam, lub ma kogoś kto pomoże za kratę piwa.
Jeżeli komuś się wydaje, że mając niewielki budżet kupi sobie tanie autko i za parę groszy (stożek i naklejka na wlew + niebieskie diody) zrobi z niego demona prędkości, to się myli.
To już za niewiele większe pieniążki można kupić coś co nie trzeba przerabiać. Przykład z minionego miesiąca. Kolega miał do spuszczenia BMW E34 535i (czyli 3,5l na wtrysku, 211KM) za 2k PLN... I autko było całkiem, całkiem.
Co do poważnych remontów:
Na wiosnę po ukończeniu garażu zabieram się za kapitalny remont mojego rekina (BMW E21 316 '81, 90KM). Jest to fabryczne 1,8 na gaźniku. Na razie zbieram towar. Rozbieram go na wiosnę, budę odstawiam do blacharza i lakiernika. Głowica idzie do kompletnej renowacji (800), wstawiam 2 podwójne Webery (1600), wałek od inż. Świątka (1200), barany na wydech (400), kompletny wydech pod modyfikację (1400-2000), pomijam sportowe zawieszenie, wspomaganie kierownicy, drugie auto na części, połowa nowych blach itd. Składam sam. Podkręcę go może przy dobrych wiatrach do jakichś 125KM. Może zamknę się w 10k PLN. A może nie. I nie piszę po to by się chwalić, tylko po to by było jasne, co oznacza zabawa w przeróbki.
Za takie pieniądze kupiłbym 2 podrasowane sportingi, w których nie było by nic do roboty. A zaczęło się od zakupu autka za 2,2k PLN...
I nie ukrywam, że jeżeli ktoś zdecyduje się na swapa, to będę mu kibicował i z uwagą śledził postęp prac.

Ostatnio edytowany przez Waldi_L_N (2008-09-13 20:49:32)

Offline

 

#12 2008-09-13 22:49:35

Tomek
Administrator
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2007-08-04
Posty: 4032
Silnik / moc / zasilanie: 1.5/79/1.6/103
Rok produkcji: 88/96
Posiadany pojazd: Polonez/BMW E36
Serwis

Re: filtr stożkowy

Zdecydowanie się zgadzam, tuningowanie takiego silnika nie ma sensu. Ostatnio rozmawiam z kolegą i tak sobie myślę nie wyczynem było by mieć najszybsze cc 1.2 czy tam 1.4, bo mając kasę wszystko da się zrobić, ale mieć najszybszą z 700 hehehe to by było coś;) Wiem że to bez sensu ,ale mając spory budżet mieć taką 7seteczkę było by fajnie;)


Naklejki forum- dane do przelewu:Naklejki
http://imageshack.us/a/img29/3233/indeksyd.jpg

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo